Jump to content
sup3rior

Ulykke på Storebæltsbroen

Recommended Posts

Guest jxhab
????????????????????????? Dem har jeg svaret ved hjælp af beregningen om trafiktæthed og fart.....
Hmm det kan være jeg overså det i tråden, synes bare Spinner havde skrevet nogle spørgsmål, men jeg skal ikke udelukke jeg har misset noget..

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
????????????????????????? Dem har jeg svaret ved hjælp af beregningen om trafiktæthed og fart.....
Du endte med at bekræfte vores påstande, eftersom i din model er det mest gavnligt for samfundet at holde hastigheden omkring de 120 km/t. Ligeledes argumenterede du for højere fart visse steder for en "suge effekt" (hvilket til dels giver mening). Så vi kan vel blive enige om at en stram kontrol i motorvejsnettet omkring KBH og lidt mere fart på motorvejene uden for storbyerne, hvorved der opnås en suge effekt og en teoretisk hurtigere afvikling af pendlertrafikken.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Det eneste problem er at 120 km/t i snit er ganske meget..... Men jeg ville hellere ha' elektronisk styrede hastigshedsgrænser baseret på trafiktætheden, fremfor en generel begrænsning. Således ville der om natten være fri hastighed på motorvejene....:) Hvorimod der nok ville være både 90 og 70 km/t rundt om Kbh i visse tidsrum...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Således ville der om natten være fri hastighed på motorvejene....:)
Det er vist en utopi udover alle grænser :lol: Fri hastighed på et motorvejsnet, der dårligt nok er bygget til 120 km/t (sving og afkørsler).

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Ved du hvad, Brian ? Det syntes jeg faktisk !. Hvis jeg har 35-50 meter op til ham foran, så vil jeg til enhver tid fortælle idioten bag mig, at han kun har 2½ meter til min nummerplade (½ billængde). Det kan godt være du ikke kan se det, men jeg ved hvad min bremselængde er, og jeg ved at idioten bag mig ikke stopper på 2½ meter ! Så hvis du mener jeg udgør en større fare for bilisterne foran mig end idioten bag mig, så fortæller det netop alt om din opfattelse af trafiksikkerhed !
Ærgeligt, at du ikke har sprinkler på MC-en, det plejer at være et udmærket trick at benytte. Folk vågner som regel, når det pludselig regner/drypper på deres forrude :rolleyes: Men jeg fatter stadig ikke, hvorfor nogle folk synes det er så fedt, at ligge helt oppe i bagdelen på den forankørende bil.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Problemet i Dk er længden på afkørslerne, samt mulighederne for at "slippe" væk fra motorvejen..... Hvis du ser på inre ringvägen i Malmö, er det uhyggeligt sjældent at der er store trafik propper ligesom i Kbh. Trafik er ligesom vand....Jo mere uhindret det flyder, jo mindre problemer.... De har lavet en undersøgelse i Sverige der siger at 40% af alle uheld skyldes folk der falder i søvn bag rattet....... Tankevækkende. Istedet for at koncentrere sig om konsekvenser, skulle man se på årsager.... og farten er meget sjældent den direkte årsag til et uheld.... Ligesom det er billigere at vaccinere end at helbrede.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
De har lavet en undersøgelse i Sverige der siger at 40% af alle uheld skyldes folk der falder i søvn bag rattet....... Ligesom det er billigere at vaccinere end at helbrede.
Netop derfor laver man sving på motorvejene, hvor det måske ikke altid føles naturligt - for at forsøge at forhindre at folk falder i søvn (ikke altid med succes). De fleste af de motorveje, jeg har kørt på i USA gik ligeud så langt øjet rakte, og det var godt nok søvndyssende :rolleye:.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Hvilken klaphat-kørsel refererer du til?
Som jeg læste det indlæg, som jeg svarede på, så var det den der med helt op i bagklappen af folk og så både horn og lygter - hvis jeg har misforstået det undskylder jeg, men det er dét jeg mener med klaphat-kørsel.
Nej' date=' det er ikke sjovt. Ikke desto mindre kan man dagligt se hr. og fru danmark køre med kun en halv billængde til den forankørende på motorvejen. Måske er farten kun 110 - til gengæld er opmærksomheden pist væk. Jeg forbavses til stadighed over, at vi ikke ser harmonikasammenstød oftere, end det er tilfældet.[/quote'] Det er muligt, at hr og fru Danmark også kører som du siger - jeg bider bare oftest mærke i det, når der kommer en - igen: klaphat - drønende bagfra i sin store bil og lægger sig helt op i nakken af den forankørende - som oftest er igang med en overhaling. Når vedkommende så trækker ind kører han videre og op i nakken på næste "offer". Og du må undskylde - men det tror jeg altså ikke er hverken hr. eller fru. Danmark....

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Hvis jeg har 35-50 meter op til ham foran, så vil jeg til enhver tid fortælle idioten bag mig, at han kun har 2½ meter til min nummerplade (½ billængde). Det kan godt være du ikke kan se det, men jeg ved hvad min bremselængde er, og jeg ved at idioten bag mig ikke stopper på 2½ meter !
Nu bruger du jo samme argumentation som du tidligere har agiteret imod... At du bremser bedre end andre og derfor kan du tillade dig mere :laugh: Ikke at jeg har noget imod den argumentation for det giver god fornuft at køre efter hvad ens bil (mc) kan, men finder det bare komisk at du nu bruger den når du tidligere har sagt eksempelvis Brian imod på det :D

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Nu bruger du jo samme argumentation som du tidligere har agiteret imod... At du bremser bedre end andre og derfor kan du tillade dig mere :laugh: Ikke at jeg har noget imod den argumentation for det giver god fornuft at køre efter hvad ens bil (mc) kan, men finder det bare komisk at du nu bruger den når du tidligere har sagt eksempelvis Brian imod på det :D
Du bør nok lige tage et par briller på, for Palle skriver da ikke, at han bremser bedre end andre, men derimod, at han kender bremselængden på hans motorcykel...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Slap af Credde.......... Palle er blevet taget med bukserne nede....... Jeg siger heller ikke jeg bremser bedre end andre, men det gør min bil.....:lol: Men hans bremselængde er helt irrelevant.....For det kræver han aktiverer bremsen, men da han ikke har øjne i nakken, alt imens han kommunikerer med den bagved kørende, så ser han ikke nedbremsningen foran...... Og så kan det hele vel være ligegyldigt...;)

Du bør nok lige tage et par briller på' date=' for Palle skriver da ikke, at han bremser bedre end andre, men derimod, at han kender bremselængden på hans motorcykel...[/quote']

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Du bør nok lige tage et par briller på' date=' for Palle skriver da ikke, at han bremser bedre end andre, men derimod, at han kender bremselængden på hans motorcykel...[/quote'] Hvis man læser imellem linjerne står der jo at han bremser bedre end os andre - hvorfor skulle han ellers mene at han kunne nå at stoppe når han sidder og kigger bagud på sin MC og derved har meget dårligere reaktionstid end hvis han koncentrerede sig om at køre...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Slap af Credde.......... Palle er blevet taget med bukserne nede....... Jeg siger heller ikke jeg bremser bedre end andre, men det gør min bil.....:lol: Men hans bremselængde er helt irrelevant.....For det kræver han aktiverer bremsen, men da han ikke har øjne i nakken, alt imens han kommunikerer med den bagved kørende, så ser han ikke nedbremsningen foran...... Og så kan det hele vel være ligegyldigt...;)
Du kan sgu selv slappe af :lol: - selv er jeg helt afslappet og i harmoni. Det er meget muligt, din bil bremser bedre end de fleste andre, men husk, der skal også reaktionstid til. Hvis man ligger 2½ meter bag end anden bil, som pludselig blokerer bremserne, punkterer eller andet, så vil man overhovedet ikke selv kunne nå at reagere!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Nej for han sidder jo med ryggen til.....:lol:

Du kan sgu selv slappe af :lol: - selv er jeg helt afslappet og i harmoni. Det er meget muligt, din bil bremser bedre end de fleste andre, men husk, der skal også reaktionstid til. Hvis man ligger 2½ meter bag end anden bil, som pludselig blokerer bremserne, punkterer eller andet, så vil man overhovedet ikke selv kunne nå at reagere!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Hvis man læser imellem linjerne står der jo at han bremser bedre end os andre - hvorfor skulle han ellers mene at han kunne nå at stoppe når han sidder og kigger bagud på sin MC og derved har meget dårligere reaktionstid end hvis han koncentrerede sig om at køre...
Du læser da helt ad h... til... Jeg har på INTET tidspunkt sagt jeg bremser bedre end nogle andre, tværtimod. MEN, jeg vurdere faren.. Er det farligere at jeg viser med pege/tommel fingre at idioten ligger helt oppe bag i mig, end at jeg har 35-50 meter til en forankørende ? Jeg VURDERE at idioten bag mig udgør en størrere faren .... Det kan godt være dig og Buddha mener jeg er udgør en størrere fare end andre... Det mener jeg tilfældigvis også I gør.... Men, vi kan jo se på nogle statistiker... JEG har aldrig fået en fartbøde eller lavet så meget som en bule i en bil. Jeg er heller aldrig væltet på motorcykel. Kørekort, bil og motorcykel siden jeg var 18 (21 år på vejene)... Hvordan ser jeres statestik ud ?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

At du mener jeg udgør en større fare end andre må stå for egen regning, da du ikke har nogen basis for at udtale dig om det. Har du set mig køre siden du kan sige det? Og at du ikke har fået nogle farbøder gør dig ikke til en bedre billist, blot en som ikke er blevet taget endnu :D Men den farlige billist er ikke ham som kører for stærkt, men ham som er uopmærksom - selvom kombinationen af de 2 vil være ekstremt uheldig...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest jxhab
At du mener jeg udgør en større fare end andre må stå for egen regning, da du ikke har nogen basis for at udtale dig om det. Har du set mig køre siden du kan sige det? Og at du ikke har fået nogle farbøder gør dig ikke til en bedre billist, blot en som ikke er blevet taget endnu :D Men den farlige billist er ikke ham som kører for stærkt, men ham som er uopmærksom - selvom kombinationen af de 2 vil være ekstremt uheldig...
Præcis.. men igen, det som Palle skriver handler jo ikke om fart og hastighed, men derimod omtanke og at folk IKKE holder afstand og ligger oppe i røven på folk (så må du rette mig hvis jeg er forkert på den Palle), hvilket jeg godt kan forstå må virke en smule (for ikke at sige meget) mere truende på en motorcykel end hvis man sidder "sikkert" i en bil.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Præcis.. men igen' date=' det som Palle skriver handler jo ikke om fart og hastighed, men derimod omtanke og at folk IKKE holder afstand og ligger oppe i røven på folk (så må du rette mig hvis jeg er forkert på den Palle), hvilket jeg godt kan forstå må virke en smule (for ikke at sige meget) mere truende end hvis man sidder "sikkert" i en bil.[/quote'] Du har helt ret. Og, mange har en tendens til at køre tættere på motorcykler end på biler.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg læser skam ganske udemærket tak :D Og hastighed har alt at sige når man skal bremse, for jo højere hastighed jo længere bremselængde... At du så samtidig måtte sidde og kigge bagud på din mc betyder jo at du er så meget længere tid om at reagere hvis der sker noget, og derved bliver du jo farligere end en som kører for stærkt men har øjnene 100 % på vejen... Jeg har på intet tidspunkt retfærdiggjort tumpen bagved som ligger for tæt på dig, men istedet for at vende dig om og begynde at gestikulere ad ham skulle du måske bare overveje at trække til højre og lade ham passere :laugh:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest jxhab
Jeg har på intet tidspunkt retfærdiggjort tumpen bagved som ligger for tæt på dig, men istedet for at vende dig om og begynde at gestikulere ad ham skulle du måske bare overveje at trække til højre og lade ham passere :laugh:
Ja . men det er jo lidt svært hvis man ikke kan trække ind og igen hele pointen i at folk skal holde afstand.. =)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad er farligst???? En bilist der kører for tæt på eller en der sidder omvendt med ryggen til færdslen og 120kmt???? Vi laver en test............... Palle kører over broen omvendt på sin motorcykel...Jeg gir en pilsner, såfremt han slipper uden skrammer. Jeg kører 120 kmt 2½ meter fra bagenden på Anders' Audi...... Så må vi jo se hvem der er skyld i hvad og hvad konsekvensen er......:lol:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Ja . men det er jo lidt svært hvis man ikke kan trække ind og igen hele pointen i at folk skal holde afstand.. =)
Jeg er kun enig i det med at holde afstand, så må man bruge lygterne hvis folk skal hømme sig :D Men afstand er jo som tidligere sagt subjektiv - for hvis min bil kan stoppe hurtigere end knolden som kører foran holder jeg måske en for min bil fornuftig afstand, mens ham foran ikke synes det fordi hans bil aldrig ville kunne stoppe på den distance...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...