Buddha 10 Anmeld indhold Besvaret July 30, 2008 Nej det kan jeg godt forstå...... Er du gal mand.... Tror lige han skal tilbage på gården og nøjes med at hyppe sine grise......:D Faldt over denne kronik i JP - kunne ikke lade være med at smile lidt... http://jp.dk/meninger/kronik/article1399661.ece Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MC Manden 10 Anmeld indhold Besvaret July 30, 2008 Den kronik giver mere og mere mening Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Buddha 10 Anmeld indhold Besvaret July 30, 2008 Tror han gi'r noget kaffe så Palle.....Så kan i jo holde i hånd og snakke grise.....For trafik aner han ikke en skid om..... Han vil bare være vor frelser.... Og når han ikke kan finde ud af hvorfor andre mennesker ikke opføre sig som han forventer, så vender han den til at det er ham der redder verden.... Magen til psykopatisk tankegang skal man lede leænge efter...... Jeg kan ikke huske hvad man præcis kalder den slags, men det er noget med Florence Nightingale syndrom.... Den kronik giver mere og mere mening Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jxhab Anmeld indhold Besvaret July 30, 2008 Tror han gi'r noget kaffe så Palle.....Så kan i jo holde i hånd og snakke grise.....For trafik aner han ikke en skid om..... Han vil bare være vor frelser.... Og når han ikke kan finde ud af hvorfor andre mennesker ikke opføre sig som han forventer, så vender han den til at det er ham der redder verden.... Magen til psykopatisk tankegang skal man lede leænge efter...... Jeg kan ikke huske hvad man præcis kalder den slags, men det er noget med Florence Nightingale syndrom.... Det giver jo ingen mening :) .. "Florence Nightingale was apparently an extremely adept nurse. While not technically a medical syndrome, Nightingale Syndrome is known to be used to describe the situation in which a patient falls in love with his/her medical caretaker due to the vague bond created when healed by a complete stranger. " Men udover det så er der jo både rigtige og forkerte ting i artiklen.. I sidste ende handler det jo i bund og grund om at manden gerne vil flytte sig men spaden bagtil vil gerne have ham til at flytte sig hurtigere.. Og jeg tror skam han har helt ret i at personen som ligger bagved og PRESSER har ikke gjort sig større tanker over sikkerhed og afstand. Jeg ved ikke hvor mange gange at jeg har oplevet at en eller anden nar ligger helt oppe i røven af mig og prøver at presse mig ind SELVOM jeg ikke kan komme ind fordi der ligger en i indersporet eller at idioten ligger oppe i røven af mig og vil forbi, men det kan han ikke fordi der ligger en bil lige foran mig, i det tilfælde plejer jeg at trække lidt ud til venstre, så fjolset rent faktisk kan se at jeg hverken kan gøre fra eller til.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret July 30, 2008 Men udover det så er der jo både rigtige og forkerte ting i artiklen.. Enig. I sidste ende handler det jo i bund og grund om at manden gerne vil flytte sig men spaden bagtil vil gerne have ham til at flytte sig hurtigere.. Og jeg tror skam han har helt ret i at personen som ligger bagved og PRESSER har ikke gjort sig større tanker over sikkerhed og afstand. Enig. Folk kører ALT for tæt på hinanden. Især de langsomtkørende ligger og kysser hinanden i røven hele tiden. Jeg fatter ikke, folk tør. Og endnu mere fjollet bliver det, når de samtidig gerne skiftes til at overhale hinanden. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret July 30, 2008 Et stykke nede står: "Regel nr. 1: Hvis der er plads, så kør straks ind i den anden vejbane". Ja, det manglede fandme også bare! Jeg må krybe til tilståelse... overhalede to kæmpeidioter i tunnellen på vej til arbejde i dag. Først en autocamper på schweiziske plader og derpå en mindre bil på svenske plader. Forløbet: Jeg kører 115 (ja, fyyyh det må man ikke) i højre bane uden at genere nogen med min "sindssygt høje hastighed" og nærmer mig autocamperen, som kører i venstre bane med cirka 90 km/t, mens højre bane er 100% fri! Blinker ud i venstre bane og slipper speederen. Ligger bag ham - med god afstand. Venter 10 sekunder. Ingen reaktion. Giver ham det lange lys, ingenting. Vente, vente, vente. Langt lys igen, ingenting. F*ck det, tilbage i højre bane og trille forbi indenom. Ingen fare, han var udmærket klar over, hvor jeg befandt mig hele tiden. Jeg havde øjenkontakt med r*vhullet og hans kone på passagersædet. 200 meter længere fremme sker en præcis gentagelse af samme historie med bilen på svenske plader. Ja, der er sikkert mange herinde, der efterhånden er trætte af at høre mig og andre whine om åndsfraværende trafiktumper, der burde have taget bussen. Beklager. Måtte bare komme af med det. Du må få en eller anden grum udstødning monteret på gryden, så du kan skræmme dem ind til højre med nogle store brøl Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kvist 10 Anmeld indhold Besvaret July 30, 2008 Tror han gi'r noget kaffe så Palle.....Så kan i jo holde i hånd og snakke grise.....For trafik aner han ikke en skid om..... Han vil bare være vor frelser.... Og når han ikke kan finde ud af hvorfor andre mennesker ikke opføre sig som han forventer, så vender han den til at det er ham der redder verden.... Magen til psykopatisk tankegang skal man lede leænge efter...... Et udemærket tricks er at når man løber tør for argumenter, så forsøger man tit at latterliggøre manden bag....... Ellers så tror jeg at vi lader dit indlæg stå lidt for sig selv....;) Den kronik giver mere og mere mening Ja, det tør siges :lol: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Buddha 10 Anmeld indhold Besvaret July 30, 2008 Ting taget ud af context er skidt at bruge som egen argumentation..... Siger ligesom at du ikke har en selvstændig mening samt egen argumentation..... Tsk, tsk......Hvor trist..... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Pede 10 Anmeld indhold Besvaret July 30, 2008 Idioten der skrev den kronik har jo ret i en enkelt ting: Han skal køre ind til siden hvis han kan når der kommer nogen bagfra der gerne vil overhale. Han tror bare han gør dem/os en tjeneste mens han jo faktisk bare gør som loven foreskriver. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret July 30, 2008 Han skal køre ind til siden hvis han kan når der kommer nogen bagfra der gerne vil overhale. Han tror bare han gør dem/os en tjeneste mens han jo faktisk bare gør som loven foreskriver.Kommer så sandelig an på situationen, og hastigheden på dem han er ved at overhale. Hvis de eks. kører 80, så skal han bremse gevaldigt ned for at komme ind - og hvilke farlige situationer vil dét så ikke afstedkomme, hvis du har en klaphat to meter fra din bagkofanger? Fat nu at man ikke er hellig, bare fordi man kører så meget stærkere end flertallet. IGEN diskuteret til hudløshed herinde *suk* Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jxhab Anmeld indhold Besvaret July 30, 2008 Idioten der skrev den kronik har jo ret i en enkelt ting: Han skal køre ind til siden hvis han kan når der kommer nogen bagfra der gerne vil overhale. Han tror bare han gør dem/os en tjeneste mens han jo faktisk bare gør som loven foreskriver. Ja men nu er det jo ikke fordi han IKKE vil trække han, han skriver jo netop at den bagved kørende bil ligger oppe i røven på ham med det samme og IKKE holder afstand og at han IKKE kan trække ind grundet biler i indersporet. I en overhalning, så kan det jo være svært at tage højde for at der sekunder/minutter efter kommer en bil med høj fart. Selvfølgelig, kan man tage højde for det, hvis man kan se bilen - men hvis det eksempelvis drejer sig om et sving, bakke eller andet, så er det jo umuligt at se og spå om der skulle komme en med høj fart. Derfor læser jeg hans kronik som en irritation over de biler som så sekunder senere kører så tæt på ham at det bliver farligt.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lynge 10 Anmeld indhold Besvaret July 30, 2008 Man læser jo tingene så de passer bedst ind i ens egen lille verden, derfor er denne diskution som altid rimelig håbløs at blive enige om:laugh: Men kør nu forsigtigt derude allesammen, jeg vil sku ikke have ridser i min nye øko bil;) Ja men nu er det jo ikke fordi han IKKE vil trække han, han skriver jo netop at den bagved kørende bil ligger oppe i røven på ham med det samme og IKKE holder afstand og at han IKKE kan trække ind grundet biler i indersporet. I en overhalning, så kan det jo være svært at tage højde for at der sekunder/minutter efter kommer en bil med høj fart. Selvfølgelig, kan man tage højde for det, hvis man kan se bilen - men hvis det eksempelvis drejer sig om et sving, bakke eller andet, så er det jo umuligt at se og spå om der skulle komme en med høj fart. Derfor læser jeg hans kronik som en irritation over de biler som så sekunder senere kører så tæt på ham at det bliver farligt.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Sune 10 Anmeld indhold Besvaret July 30, 2008 Ting taget ud af context er skidt at bruge som egen argumentation..... At citaterne er taget ud af kontekst gør dem hverken forkerte eller irrelevante. Prøv at læse dem igen, og brug så denne gang lige to sekunder på at reflektere over dem. Gerne i en sammenhæng. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret July 30, 2008 Kommer så sandelig an på situationen' date=' og hastigheden på dem han er ved at overhale. Hvis de eks. kører 80, så skal han bremse gevaldigt ned for at komme ind[/quote'] Nej, man skal selvfølgelig ikke lade sig presse ind i højre bane, når der ikke er godt med plads, eller hvis det samtidig kræver, at man klodser bremsen for ikke at havne oppe i røven på en anden bilist. Jeg kunne aldrig drømme om selv at lade mig presse ind mellem andre biler på denne måde, og ej heller presser jeg andre ved at snuse dem helt oppe i røven. Men nu vi er ved emnet om at lade sig presse ind i højre bane, hvor det er uhensigtsmæssigt/potentielt farligt... Hvorfor fanden føler folk sig presset ind til højre, selv om der ikke er plads, når de ser en BMW i bakspeglet - selv om afstanden mellem os er måske 20 meter og farten næsten den samme? Til min store irritation sker det flere gange ugentligt, at en forankørende tilsyneladende føler sig presset ind mellem andre i højre bane og må op og stå på bremsen. Fronten på en BMW må se frygtindgydende ud Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Homer 10 Anmeld indhold Besvaret July 30, 2008 Fronten på en BMW må se frygtindgydende ud Ja, den er frygtindgydende... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MC Manden 10 Anmeld indhold Besvaret July 30, 2008 Ja' date=' den er frygtindgydende... [/quote'] Er du klar over hvor svær en Isetta er at finde ? Jeg har ledt efter en som er i nogenlunde stand og som er til at betale... Det er helt umuligt Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mulde 10 Anmeld indhold Besvaret July 30, 2008 Men nu vi er ved emnet om at lade sig presse ind i højre bane' date=' hvor det er uhensigtsmæssigt/potentielt farligt... Hvorfor fanden føler folk sig presset ind til højre, selv om der ikke er plads, når de ser en BMW i bakspeglet - selv om afstanden mellem os er måske 20 meter og farten næsten den samme?[/quote'] Hvis der er 20 meter imellem - ikke noget problem (sådan ud over klap-hat kørslen generelt) - men jeg ser ganske tit biler, hvor den bagved liggende er MEGET tættere på end 20 meter - måske 1-2 meter - og det er altså ikke sjovt... Og så kan jeg egentlig godt forstå, at nogen føler sig pressede (og nej, jeg taler ikke om mig selv). I øvrigt var reaktionen på klummen vel ganske forventelig - men jeg vil da gerne takke de mange, der har skrevet indlæg, som underbygger skribentens pointe... ingen nævnt, ingen glemt. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret July 30, 2008 Hvis der er 20 meter imellem - ikke noget problem (sådan ud over klap-hat kørslen generelt) Hvilken klaphat-kørsel refererer du til? - men jeg ser ganske tit biler' date=' hvor den bagved liggende er MEGET tættere på end 20 meter - måske 1-2 meter - og det er altså ikke sjovt...[/quote'] Nej, det er ikke sjovt. Ikke desto mindre kan man dagligt se hr. og fru danmark køre med kun en halv billængde til den forankørende på motorvejen. Måske er farten kun 110 - til gengæld er opmærksomheden pist væk. Jeg forbavses til stadighed over, at vi ikke ser harmonikasammenstød oftere, end det er tilfældet. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MC Manden 10 Anmeld indhold Besvaret July 30, 2008 Nej, det er ikke sjovt. Ikke desto mindre kan man dagligt se hr. og fru danmark køre med kun en halv billængde til den forankørende på motorvejen. . Det ser man alt for tit. Når det sker, og jeg er på MC, så vender jeg mig om, og viser med tommel og pegefinger hvor tæt de ligger på mig. Så forstår de ofte at det er helt sindsygt at ligge lige i min nummerplade.... Desværre er det også sket med biler der har Øresundsborgerforeningens streamer i bagruden. De har ikke forstået hvor tæt de faktisk er på mig, men der kommer altid lidt extra plads. Når jeg har plads, så skal jeg nok trække til højre...indtil da, så bliv venligst bag mig.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Buddha 10 Anmeld indhold Besvaret July 30, 2008 Skide godt Palle........... Rart med folk der rent faktisk har øjnene på vejen og ikke alle andre steder...... Not.....:( Fedt nok at du kører måske 200m med ryggen til. Det er klart bedre end at køre for stærkt........Det ser man alt for tit. Når det sker, og jeg er på MC, så vender jeg mig om, og viser med tommel og pegefinger hvor tæt de ligger på mig. Så forstår de ofte at det er helt sindsygt at ligge lige i min nummerplade.... Desværre er det også sket med biler der har Øresundsborgerforeningens streamer i bagruden. De har ikke forstået hvor tæt de faktisk er på mig, men der kommer altid lidt extra plads. Når jeg har plads, så skal jeg nok trække til højre...indtil da, så bliv venligst bag mig.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MC Manden 10 Anmeld indhold Besvaret July 30, 2008 Skide godt Palle........... Rart med folk der rent faktisk har øjnene på vejen og ikke alle andre steder...... Not.....:( Fedt nok at du kører måske 200m med ryggen til. Det er klart bedre end at køre for stærkt........ Jeg kan ikke argumentere imod bedre intellekt. Og, ingen er i tvivl om at du naturligvis ved bedre end alle andre. Bare du ikke skader mig, så kan du opføre dig som du vil. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Buddha 10 Anmeld indhold Besvaret July 30, 2008 Det er ikke det jeg siger Palle, men du vender ryggen til færdslen og har mere travlt med at gestikulere til folk, end du har med at køre motorcykel....... Synes du det er befordrende for din egen sikkerhed???? Specielt når du er en af dem der synger højest i koret, når talen falder på fart og farligheden heraf..... Så husk det nu, så du ikke kommer galt afsted..... Jeg kan ikke argumentere imod bedre intellekt. Og, ingen er i tvivl om at du naturligvis ved bedre end alle andre. Bare du ikke skader mig, så kan du opføre dig som du vil. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MC Manden 10 Anmeld indhold Besvaret July 30, 2008 Det er ikke det jeg siger Palle, men du vender ryggen til færdslen og har mere travlt med at gestikulere til folk, end du har med at køre motorcykel....... Synes du det er befordrende for din egen sikkerhed???? Specielt når du er en af dem der synger højest i koret, når talen falder på fart og farligheden heraf..... Så husk det nu, så du ikke kommer galt afsted..... Ved du hvad, Brian ? Det syntes jeg faktisk !. Hvis jeg har 35-50 meter op til ham foran, så vil jeg til enhver tid fortælle idioten bag mig, at han kun har 2½ meter til min nummerplade (½ billængde). Det kan godt være du ikke kan se det, men jeg ved hvad min bremselængde er, og jeg ved at idioten bag mig ikke stopper på 2½ meter ! Så hvis du mener jeg udgør en større fare for bilisterne foran mig end idioten bag mig, så fortæller det netop alt om din opfattelse af trafiksikkerhed ! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Buddha 10 Anmeld indhold Besvaret July 30, 2008 Kører du 120 km/t og vender dig om i 2 sek, har du tilbagelagt 67 meter.......Og bremser han hårdt foran, så kan han rent faktisk nå at bremse til 0 km/t INDEN du rammer ham.......Og så er du død...........................Du rammer ham uden at du aner det. Men jeg kan godt se det er vigtigere med ham bagi.......:( Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jxhab Anmeld indhold Besvaret July 30, 2008 Kører du 120 km/t og vender dig om i 2 sek, har du tilbagelagt 67 meter.......Og bremser han hårdt foran, så kan han rent faktisk nå at bremse til 0 km/t INDEN du rammer ham.......Og så er du død...........................Du rammer ham uden at du aner det. Men jeg kan godt se det er vigtigere med ham bagi.......:( Skulle vi nu ikke skifte spor, så kan du jo samtidig svare nogle af de mennesker i denne her tråd som har spurgt dig om ting, med mindre jeg har overset noget ? Det er jo bare den samme lange gamle sang, om det er forsvar eller modstand af fart.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites