Jump to content
Lasse

Ny EU-dom underminerer de danske udlændinge regler

Recommended Posts

Jeg quoter lige fra Maastricht... Husk at disse regler er DK UNDTAGET fra, idet vi har forbehold for dette....
Ja men prøv nu at forstå Danmark kan ikke tage Unionsborgerskabet Fra Borgerne i de Andre 26 Unionsstater, Danmark kan kun holde egne borgere Undtaget fra de regler. (det vil sige Danske borgere, der bor inden for landes grænser) Alle andre borgere i de 26 andre Stater Kan frit Bosætte sig over hele Unionen. (Hvis de har EU-Pas, og ved der findes overgangsordninger) Danmark kan kun Undgå dette ved at melde sig ud af Unionen, Det er der hvis ikke mange der går ind for. Danmark er Stadig en selvstændig stat, men har flere gange afgivet Suverenitet, det er OK så længe det er i "nærmere bestemt omfang" Der for er det meget mærkeligt at nogen politikere Undre sig over at en EU Domstol har magt til at dømme DK Så Fx. at en unionsborger har ret til at flytte til DK med sin Familie, uden at skulle opfylde krav som Tilhørsforhold,24 års regl, osv. :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej den er lige omvendt...... DK er undtaget for de ting og det glæder alle der forsøger sig at bosætte sig indenfor rigets grænser...

Ja men prøv nu at forstå Danmark kan ikke tage Unionsborgerskabet Fra Borgerne i de Andre 26 Unionsstater, Danmark kan kun holde egne borgere Undtaget fra de regler. (det vil sige Danske borgere, der bor inden for landes grænser) Alle andre borgere i de 26 andre Stater Kan frit Bosætte sig over hele Unionen. (Hvis de har EU-Pas, og ved der findes overgangsordninger) Danmark kan kun Undgå dette ved at melde sig ud af Unionen, Det er der hvis ikke mange der går ind for. Danmark er Stadig en selvstændig stat, men har flere gange afgivet Suverenitet, det er OK så længe det er i "nærmere bestemt omfang" Der for er det meget mærkeligt at nogen politikere Undre sig over at en EU Domstol har magt til at dømme DK Så Fx. at en unionsborger har ret til at flytte til DK med sin Familie, uden at skulle opfylde krav som Tilhørsforhold,24 års regl, osv. :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Danmark kan ikke tage Unionsborgerskabet Fra Borgerne i de Andre 26 Unionsstater, Danmark kan kun holde egne borgere Undtaget fra de regler. (det vil sige Danske borgere, der bor inden for landes grænser) Alle andre borgere i de 26 andre Stater Kan frit Bosætte sig over hele Unionen. (Hvis de har EU-Pas, og ved der findes overgangsordninger) Så Fx. at en unionsborger har ret til at flytte til DK med sin Familie, uden at skulle opfylde krav som Tilhørsforhold,24 års regl, osv.
Bare lige en tilføjelse. Er man statsborger i et af de andre EU lande, så har man automatisk Unionsborgerskab. Men en statsborger udenfor EU men boende i et EU land har ikke et Unionsborgerskab. Jeg tvivler nu også på, at fx. 24 års reglen er tiltænkt, at en tysk person hente sin spanske ægtefælle til landet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Enhver ved da EU går ud på at en million tyrkere i tyskland skal have deres familier til Danmark eller Tyskland, samt at det samme antal pakistanere i UK skal have deres ditto hertil, samt at Malmø skal være hovedstad i Kurdistan :rolleyes: Hold nu op med den tynde juridiske diskussion (jura er fastfrosset politik - som kan ændres) :cool: Jeg kan godt forstå jer, der har mødt jeres kone på backpackturen, udstationeringen eller studieopholdet i den 3. verden og synes jeres kærlighed bliver døduretfærdigt behandlet :kiss: men come on med sentimentaliteten!- det er jo ikke det den danske lovgivning prøver at stoppe ! Selvom det var sarkastisk ment ovenfor så er der er altså nogen udfordringer der gør at man lige politisk set må stikke fingeren i jorden. (og det gælder ikke kun DK) med mindre man ønsker at ikke kun Pia men AK81 har et par hundretusinde stemmer/supportere snart, specielt når nu truget åbenbart er tomt (og så er der ikke langt til Zyklon B ved vi :scared:) Nb ! selvom jeg er ret borgerlig - tror jeg ovenstående er en gældende politik :-) (omend lidt råt for usødet i min pen) der går fra venstre til højre - undtaget Ø,O og selvfølgelig B.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hele sagens kerne er netop at Danmark IKKE kan beholde den strenge danske udländingelov for danskere som har haft et kortere arbejdsophold i et andet EU-land. Det eneste nye i dette er hvor langt arbejsopholdet skal väre. Danskere har siden Maastricht aftalen haft denne ret til ophold enligt EU-reglerne hvis de har boet & arbejdet i et andet EU-land. Det eneste som politikkerne vil rette op på er hvordan man kan undgå at legitimere et ulovligt ophold ved at gifte sig med en EU-borger/dansker for at så väre berettiget til ophold enligt EU's regler i DK. Dette kan sikkert göres på en smart måde ved at kräve omfattande dokumentation som man aldrig ville kunne opfylde når man opholder sig ulovligt i DK, eller noget andet EU-land. Så jeg synes ikke der er så meget nyt i sagen, på trods af den omfattende mediedäkning det har fået.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hele sagens kerne er netop at Danmark IKKE kan beholde den strenge danske udländingelov for danskere som har haft et kortere arbejdsophold i et andet EU-land. Det eneste nye i dette er hvor langt arbejsopholdet skal väre. Danskere har siden Maastricht aftalen haft denne ret til ophold enligt EU-reglerne hvis de har boet & arbejdet i et andet EU-land. Det eneste som politikkerne vil rette op på er hvordan man kan undgå at legitimere et ulovligt ophold ved at gifte sig med en EU-borger/dansker for at så väre berettiget til ophold enligt EU's regler i DK. Dette kan sikkert göres på en smart måde ved at kräve omfattande dokumentation som man aldrig ville kunne opfylde når man opholder sig ulovligt i DK, eller noget andet EU-land. Så jeg synes ikke der er så meget nyt i sagen, på trods af den omfattende mediedäkning det har fået.
I følge 3 eksperter fra universiteterne i Danmark, er man EU-borger blot ved at flytte over en grænse. Man behøver altså ikke at arbejde i et andet land for at få status som EU-borger. De konkluderer derfor at en dansk statsborger der bor i Sverige, uden problemer kan tage sin ægtefælle med til Danmark. Se evt TV avisen hvor de 3 eksperter udtaler sig: http://www.dr.dk/DR1/TVAVISEN/tvaindslag.htm (vælg den 14 september 2008, kl 21.) I samme indslag bliver det ENDNU mere tydeligt at Birthe Rønn Hornbæk lyver (på moderne dansk kaldet 'spin'), overfor seerne og vælgerne på åben skærm. Birthe Rønn Hornbæk bør fjernes som minister øjeblikkeligt og udelukkes fra dansk politik, vi kan ikke have så korrupte folk på magten i Danmark!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
I følge 3 eksperter fra universiteterne i Danmark, er man EU-borger blot ved at flytte over en grænse. Man behøver altså ikke at arbejde i et andet land for at få status som EU-borger. De konkluderer derfor at en dansk statsborger der bor i Sverige, uden problemer kan tage sin ægtefælle med til Danmark. Se evt TV avisen hvor de 3 eksperter udtaler sig: http://www.dr.dk/DR1/TVAVISEN/tvaindslag.htm (vælg den 14 september 2008, kl 21.) I samme indslag bliver det ENDNU mere tydeligt at Birthe Rønn Hornbæk lyver (på moderne dansk kaldet 'spin'), overfor seerne og vælgerne på åben skærm. Birthe Rønn Hornbæk bør fjernes som minister øjeblikkeligt og udelukkes fra dansk politik, vi kan ikke have så korrupte folk på magten i Danmark!
BRH prøvede i udsendelsen at så tvivl om de 3 Eksperters udtalelser Ved at sige de ikke var enige. Men de var netop Enige, Men at 2 af eksperterne sagde at der endnu ikke var faldet en dom på lige dette specifikke område. Utroligt at man kan undertrykke folks rettigheder i Flere år, fordi der endnu ikke er fældet en dom på lige dette snævre Område. Hun er en Klovn, hun plejer ellers at tale meget om "folks retsbevisthed" Det giver jeg ikke noget for, når hun nu presset af DF, nægter folk deres ret.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
BRH prøvede i udsendelsen at så tvivl om de 3 Eksperters udtalelser Ved at sige de ikke var enige. Men de var netop Enige, Men at 2 af eksperterne sagde at der endnu ikke var faldet en dom på lige dette specifikke område. Utroligt at man kan undertrykke folks rettigheder i Flere år, fordi der endnu ikke er fældet en dom på lige dette snævre Område. Hun er en Klovn, hun plejer ellers at tale meget om "folks retsbevisthed" Det giver jeg ikke noget for, når hun nu presset af DF, nægter folk deres ret.
Ja hun siger hvad hun siger, men der skal jo ikke være fældet dom for at en lov er gældende. Der er intet at tolke i denne sag, alt hvad hun siger er rent fup og fidus, det har intet med de reele love at gøre. Grunden til at hun lyver sådan er selvfølgelig at DF presser hende, og at lovene i EU ikke passer ind i regerings kram. Men det gør jo ikke loven mindre valid. Det er dog skræmmende at en regering kan om gå EUs regler i så mange år uden at det får konsekvenser. Det lader dog også til at være slut meget snart.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg er klar.....Gælder det en kasse pils???
Du skylder mig en kasse ØL! http://www.berlingske.dk/article/20080922/danmark/709220045/ http://www.berlingske.dk/article/20080922/politik/809220427/ Gætter på at du kommer med en udenomsforklaring, men faktum er at du har tabt vores væddemål. Nu har regeringen og DF officielt accepteret de EU-regler vi diskuterede i sommer. :th2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Her citeres en masse fejlagtige udtalelser fra Buddha. Jeg havde jo gjort mit til at prøve at få Buddha til at se virkeligheden i øjenene, men han ville ikke lytte ...

Løbet er skam ikke kørt.................. Det EU har brokket sig over er lovgivning relateret til arbejdskraftens fri bevægelighed.....Og ikke familiesammenføringer.......:)
Du er rimeligt meget oppe at ringe over det her.....Hvá Lasse...:lol: Nå.......Men nu er det jo op til folk selv hvad de vil og dette her vil udløse et ramaskrig i EU. For så skal der rettes ind overfor den laveste indvandrer fællesnævner og det får du INGEN af de rige medlemslande til......Ej heller dem med masser af indvandrere..... Så tror du om igen. Der skal nok komme en begrænsning og der sker ingen forandringer....
Niks.....De forhaler bare sagerne.......Indtil der er fundet en afgørelse. Så glem det........
http://www.berlingske.dk/article/20080801/danmark/708010047/ Så løbet er langt fra kørt......;) Du og andre har intet at komme efter..... Det handler ikke om ARBEJDSKRAFTENS fri bevægelighed, men indvandring. Ked af det Lasse.......
Selvfølgelig kan DK det......Det står jo i det retslige forbehold...... Længere er den ikke.
Jeg er klar.....Gælder det en kasse pils???
Hvis ikke vi kan blive enige om hvordan verden står lige nu, hvordan skulle vi så kunne afgøre hvem der vinder? Vi har brug for en dommer.. Det som skal afgøres er om DK kan bibeholde selvstændige stramme udlændingeregler eller om DK må indordne sig under EUs regler. Konkret drejer det sig om ægtefæller til danske statsborgere som nu kan komme til dk hvis ægtefællen arbejder 2 uger i et andet EU land. Dette til trods for at den udenlandske ægtefælle er under 24 år, hvilket strider imod DKs regler (24 års reglen).
Nej den er lige omvendt...... DK er undtaget for de ting og det glæder alle der forsøger sig at bosætte sig indenfor rigets grænser...
Buddha det vil klæde dig at komme til bekendelse af at du tog fejl. :th2: Her er beviset! : Danmark isoleres af EU i udlændingesag Citat fra artikel: "Dermed åbner dommen for, at tusinder af danskere, som er strandet i Malmö eller andre steder i Europa, kan flytte til Danmark med deres ægtefæller. Aftalen mellem regeringen og Dansk Folkeparti i mandags anerkender Metock-dommens principper, vurderes det i Bruxelles. "

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Her citeres en masse fejlagtige udtalelser fra Buddha. Jeg havde jo gjort mit til at prøve at få Buddha til at se virkeligheden i øjenene, men han ville ikke lytte ... Buddha det vil klæde dig at komme til bekendelse af at du tog fejl. :th2: Her er beviset! : Danmark isoleres af EU i udlændingesag Citat fra artikel: "Dermed åbner dommen for, at tusinder af danskere, som er strandet i Malmö eller andre steder i Europa, kan flytte til Danmark med deres ægtefæller. Aftalen mellem regeringen og Dansk Folkeparti i mandags anerkender Metock-dommens principper, vurderes det i Bruxelles. "
Gab ... har du ikke andet at lave .....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

I øvrigt vil jeg gerne gøre opmærksom på at dette er en seriøs sag for 1000er af danske statsborgere. Disse danske statsborgere er blevet frarøvet deres rettigheder af den danske "regering" i flere år. Så vi snakker altså om en skandale af dimensioner. Det er værre end den såkaldte "termilsag", som var en ret alvorlig sag som kostede regeringen magten. Så jo jeg har andet at lave, men jeg synes denne sag er meget vigtig, da jeg - sammen med en masse andre danske statsborgere, føler mig krænket af den danske stat. PS: synes I ikke at Buddha skal "betale" den kasse øl, nu han har tabt dette væddemål? :D:D:D Endnu en artikel fra politiken: http://politiken.dk/politik/article573019.ece

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest jxhab
PS: synes I ikke at Buddha skal "betale" den kasse øl, nu han har tabt dette væddemål? :D:D:D Endnu en artikel fra politiken: http://politiken.dk/politik/article573019.ece
med fare for at virke arrogant, så er jeg lidt ligeglad,.. Buddahs uvidenhed er jo tit blevet udstillet herinde og hvis der er nogen som en dag får Buddha til at skrive at han ikke har ret eller han har taget fejl, så må det være fordi helvede er frosset til eller jorden går under om 10 sekunder så han ikke kan stilles til regnskab :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
med fare for at virke arrogant' date=' så er jeg lidt ligeglad,.. Buddahs uvidenhed er jo tit blevet udstillet herinde og hvis der er nogen som en dag får Buddha til at skrive at han ikke har ret eller han har taget fejl, så må det være fordi helvede er frosset til eller jorden går under om 10 sekunder så han ikke kan stilles til regnskab :)[/quote'] Kan godt forstå at du er "ligeglad" hvis disse regler ikke vedrører dig. Dog synes jeg at alle danske statsborgere, bør være lidt bekymret over at regeringen tilsidesætter danske statsborgeres rettigheder. Man ved jo aldrig hvornår man får brug for disse. Angående den kasse øl, kan jeg måske lokke med at jeg holder en fest hos mig for dem som for presset buddha til at "betale" !!! ??? ;) (har dog på fornemmelsen at det er et ambitiøst projekt, da Buddha ikke giver lyd fra sig?)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest jxhab
Kan godt forstå at du er "ligeglad" hvis disse regler ikke vedrører dig. Dog synes jeg at alle danske statsborgere, bør være lidt bekymret over at regeringen tilsidesætter danske statsborgeres rettigheder. Man ved jo aldrig hvornår man får brug for disse. Angående den kasse øl, kan jeg måske lokke med at jeg holder en fest hos mig for dem som for presset buddha til at "betale" !!! ??? ;) (har dog på fornemmelsen at det er et ambitiøst projekt, da Buddha ikke giver lyd fra sig?)
Nåå .. nej nej du misforstår mig, jeg er ligeglad med væddemålet, grundet hvad jeg skrev nedenunder .. loven i sig selv kan jeg god se er problematisk. men vi kan jo se hvor meget det er værd :) Hvis nu Buddha indrømmer overfor dig at han 1) har taget fejl 2) indrømmer at han ikke kendte noget til hvad han skrev om (dvs udtalte sig om noget han ikke har forstand på), så beder jeg Gio om at slette min profil :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
haha, jeg kan spørge det samme, har du ikke andet at lave? Mit svar er: jeg har ferie ... hvad er dit?
Jeg kan kun sige jeg har andet at lave i min ferie, end at sidde at lede efter EU-domme.. Men hver mand sin smag...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Bortset fra det, så ville det nu være rart med noget statistik på bordet. Hvor mange par drejer det sig om, som har problemer? Hvor mange rejser den anden vej, altså man hører jo aldrig om en dansk persons problemer med at bosætte sig med sin ægtefælle i Zimbabwe, Brasilien, Mexico, Kina, Indien osv. Men der er måske ingen problemer, eller ingen, der rejser dertil? De rejser alle til Danmark? Det er jo ikke til at vide uden statistik, det hele kan jo være en storm i et glas vand. Det vil måske kunne be- eller afkræfte myten om, at alle tager til Danmark (forsøger).
Slet ingen som kender svaret på ovenstående? Offentligheden himler jo generelt op om det ene eller andet, men man ser aldrig rigtig nogen statistik. Det vil klart kunne be- eller afkræfte myter og fordomme, at alle tager sin ægtefælle (forsøger) med til Danmark for her får man i hoved og røv. Hvad med nogle af jer, som falder ind under den kategori, hvorfor valgte i at forsøge at komme til Danmark fremfor at flytte den anden vej? Er nysgerrig. Den ene part vil jo altid efterlade noget, evt. job, familie osv.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites