Lasse 10 Anmeld indhold Besvaret July 29, 2008 Iøvrigt synes jeg det er hyklerisk at Danmarks kongehus gifter sig med alverdens udlændinge uden problemer, men befolkningen må ikke Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Admin 12 Anmeld indhold Besvaret July 29, 2008 Hvis du sætter lighedstegn mellem indvandrer og familiemedlemmer til danske statsborgere og du mener at begge grupper ikke må flytte til DK. Så svarer det til at sige: "Hvis du er dansker skal du gifte dig med en dansker eller forlade landet." Og det er jeg ikke sikker på var den oprindelig plan. Omvendt kan man jo ikke sådan gå og gøre forskel på folk. Reglerne må jo gælde alle ellers er det jo diskrimination. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Admin 12 Anmeld indhold Besvaret July 29, 2008 Iøvrigt synes jeg det er hyklerisk at Danmarks kongehus gifter sig med alverdens udlændinge uden problemer' date=' men befolkningen må ikke [/quote'] Jow, kravene skal bare være opfyldt. :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lasse 10 Anmeld indhold Besvaret July 29, 2008 Omvendt kan man jo ikke sådan gå og gøre forskel på folk. Reglerne må jo gælde alle ellers er det jo diskrimination. Er ikke helt sikker på hvilken "forskel" du mener? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lasse 10 Anmeld indhold Besvaret July 29, 2008 Er ikke helt sikker på hvilken "forskel" du mener? Ahh du mener forskel på indvandrere og familiemedlemer til danske statsborgere? Jeg synes der er en kæmpe forskel, fordi danskeren har nogle rettigheder ikraft af sit statsborgerskab. Man kan da ikke bare udvise en dansker fordi han eller hun gifter sig med en udlænding, efter min mening. En indvandrer som ellers ingen tilknytning har til DK, har jo heller ingen rettigheder i DK i udgangssituationen. Så der er forskel. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lasse 10 Anmeld indhold Besvaret July 29, 2008 Jow' date=' kravene skal bare være opfyldt. :)[/quote'] Ja, men det kan ikke opfyldes af et ægtepar hvor den udenlandske ægtefælle er under 24 eller den danske part er under 28 år. Så det er denne gruppe vi diskuterer. Jeg har ikke så meget imod de krav som er mere fornuftige som bankgarantien og bopælskravet. Det er fair nok. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lasse 10 Anmeld indhold Besvaret July 29, 2008 Måske jeg også lige skulle sige at jeg selv er gift med en dejlig kvinde fra Brasilien og at vi ikke har lidt under de danske udlændinge regler, idet vi opfylder alle krav til familiesammenføring i dk. Min holdninger bunder i principielle holdninger. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
annaogmichael 10 Anmeld indhold Besvaret July 29, 2008 EU burde IKKE kunne bestemme over et medlemsland......og dets lovgivning. Det er da i den grad afgivelse af suverænitet............... Indvandrere bliver generelt tudet ørene fulde med at, hvis de vil være en del af det danske samfund, så må de holde sig til landets love og regler. (hvilket er logisk nok) Der må vel det samme gælde for Danmark i forhold til EU. enten så efterlever man EU's love og regler, ellers så melder man sig ud, og smutter fra Strasbourg Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Buddha 10 Anmeld indhold Besvaret July 29, 2008 Det synes jeg du skal sige til bl.a Frankrig der ikke overholder reglerne i den monetære union.... EU skal ikke bestemme over et medlemsland og hvilke borgere de vil lukke ind i landet..... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret July 30, 2008 Det synes jeg du skal sige til bl.a Frankrig der ikke overholder reglerne i den monetære union.... Eller Tyskland :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lasse 10 Anmeld indhold Besvaret July 30, 2008 Det synes jeg du skal sige til bl.a Frankrig der ikke overholder reglerne i den monetære union.... EU skal ikke bestemme over et medlemsland og hvilke borgere de vil lukke ind i landet..... Det svarer lidt til at sige at Sverige ikke skal bestemme hvem der skal flytte ind i Malmö fra de andre byer i Sverige. Dk er et land i EU, lige som MAlmö er en by i Sverige. Hvis Dk vil kunne lave egne love på alle områder, så må DK melde sig ud af EU. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret July 30, 2008 Det svarer lidt til at sige at Sverige ikke skal bestemme hvem der skal flytte ind i Malmö fra de andre byer i Sverige. Dk er et land i EU, lige som MAlmö er en by i Sverige. Hvis Dk vil kunne lave egne love på alle områder, så må DK melde sig ud af EU. Enig - DK har valgt at være med i EU for lang tid siden, og har man sagt A må man også sige B. Det kan ikke komme som en overraskelse for de herrer og damer inde på borgen at EF-domstolen har magt over et medlemslands politik, sådan er spillereglerne for det fællesskab nu engang... Vi hører ingen klager fra de kære politikere over domstolens magt når den dømmer for Danmark, men mod et andet medlemsland Og kommer det dertil at man ikke kan tåle lugten i bageriet, så må DK melde sig ud af fællesskabet Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Admin 12 Anmeld indhold Besvaret July 30, 2008 Det svarer lidt til at sige at Sverige ikke skal bestemme hvem der skal flytte ind i Malmö fra de andre byer i Sverige. Dk er et land i EU, lige som MAlmö er en by i Sverige. Hvis Dk vil kunne lave egne love på alle områder, så må DK melde sig ud af EU. Og så er der vel stadig kun enstemmige afgørelser i EU, så en dansk regering må jo have godkendt disse regler ? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Tomcat 10 Anmeld indhold Besvaret July 31, 2008 Uanset om man er for eller imod afgørelsen fra EU, så er der nogle danske jurister der har sovet i timen da man vedtog de danske familiesammenføringsregler, eller har ladet det blinde øje til og derfor overskredet deres juridiske kompetencer. Et land som danmark burde finde ud af med sig selv om vi burde være med i EU eller ikke. Istedet for at være den utilfredse dreng i klassen. \Tom Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Futz 12 Anmeld indhold Besvaret July 31, 2008 Et land som danmark burde finde ud af med sig selv om vi burde være med i EU eller ikke. \Tom Jeg tror tyvar at den danske befolkning (dvs familien DK majoriteten og ikke unge mixed couples i Malmö) vil vælge EU fra hvis valget står mellem det og øget indvandring/familiesammenføring eller ikke. DF vil score megavælgeropbakning på denne dom. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lasse 10 Anmeld indhold Besvaret July 31, 2008 Jeg tror tyvar at den danske befolkning (dvs familien DK majoriteten og ikke unge mixed couples i Malmö) vil vælge EU fra hvis valget står mellem det og øget indvandring/familiesammenføring eller ikke. DF vil score megavælgeropbakning på denne dom. Det tror jeg ikke på. DK er for afhængig af at være med i EU. Jeg tror faktisk det omvendte vil ske. Regeringen bliver nød til at tage stilling til dilemmaet, og der er vist ret klar enighed om at vi fortsat skal være i EU. Så resultatet kan blive at DF kommer uden for indflydelse, da regeringen ikke kan holde til flere af disse skandaler. Man skal også huske at den nye dom ikke åbner uhæmmet op for indvandring til DK, det er stadig kun ægtefæller til danske statsborgere vi taler om. Så det er jo begrænset hvor mange flere indvandrer der vil komme ind på den konto. Men lad tiden vise hvad der kommer til at ske. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret July 31, 2008 Det tror jeg ikke på. DK er for afhængig af at være med i EU. Jeg tror faktisk det omvendte vil ske. Regeringen bliver nød til at tage stilling til dilemmaet, og der er vist ret klar enighed om at vi fortsat skal være i EU. Så resultatet kan blive at DF kommer uden for indflydelse, da regeringen ikke kan holde til flere af disse skandaler. Man skal også huske at den nye dom ikke åbner uhæmmet op for indvandring til DK, det er stadig kun ægtefæller til danske statsborgere vi taler om. Så det er jo begrænset hvor mange flere indvandrer der vil komme udfra dette. Men lad tiden vise hvad der kommer til at ske. Jeg tror desværre ikke du har ret dér... Den gennemsnitlige dansker ved ikke hvor meget EU betyder for DK, og vil blive grebet af den stemning som formentlig Dansk Folkeparti vil piske op omkring det Bare se hvordan de p.t. kræver at statsministeren skal afbryde sin sommerferie p.g.a af det, som om det var en eller anden stor trussel mod DK... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lynge 10 Anmeld indhold Besvaret July 31, 2008 Det er vist bare et PR stunt at Morten M, går i medierne med den, han skal jo snart på valg til Europa parlemented, så er det jo smart lige at komme lidt i fjerneren. Tror ærlig talt godt han selv ved at det aldrig kommer til at ske;) altså at statsministeren afbryder sin ferie på grund af denne sag:laugh: Bare se hvordan de p.t. kræver at statsministeren skal afbryde sin sommerferie p.g.a af det, som om det var en eller anden stor trussel mod DK... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret July 31, 2008 Det er vist bare et PR stunt at Morten M, går i medierne med den, han skal jo snart på valg til Europa parlemented, så er det jo smart lige at komme lidt i fjerneren. Tror ærlig talt godt han selv ved at det aldrig kommer til at ske;) altså at statsministeren afbryder sin ferie på grund af denne sag:laugh: Det kommer 100 % ikke til at ske, men Hr. og Fru Danmark ser at Dansk Folkeparti tager action på sager som fylder noget i deres bevidsthed. Se selv de meningsmålinger som har været bragt der fortæller 60 - 70 % af danskerne mener at det var forkert af EF domstolen. Derfor scorer de vælgere på det stunt, og det er en skidt ting da DF er i bund og grund EU fjendsk... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dan 0 Anmeld indhold Besvaret July 31, 2008 Jeg tror nu ikke at det kun er DF der vil udtrykke sig om denne sag. Hornbech var da ret meget oppe og køre over udfaldet af dommen i nyhederne i forgårs, så også fra regeringens side virker det som om man ikke vil finde sig i dette. Som sagt tidligere har jeg stemt nej alle gange og er især glad for dette nu. Jeg mener ikke at der kun er enstemmige afgørelser i EU længere, det var vist kun i starten, og domme som denne viser at EF har udvikelt sig langt langt udover hvad mine forældre i sin tid skulle tage stilling til om en handels organisation og en dom som denne får dem til at overveje deres gamle ja meget nøje, så jeg tror godt det kan få betydning at denne dom har fået dette udfald. De er umiddelbart fortalere for handelsEF og for at det gør at der ikke er er krive i Europa, men de mener det er skudt helt forbi hvis danske love skal tjekkes af i EU hver gang, eller endda helt være identiske med EU love, som også skal dække alle de andre lande i indhold. Dette er jo bare det et område, og måske det første, og det fylder meget fordi det er den første og fordi det handler om integration, og det er en stor ting i DK. Men næste gang er det måske noget meget mere banalt som fx. at vi ikke må behandle vores ældre på en bestemt måde, at vores børn skal gå i særlig skoleuniform osv. Jeg TROR det vil blive ved, men jeg ved det jo ikke. Og mht. til vores Kongehus, som en skriver om - så er de jo ikke under 24 år. OG DK tager jo invandrere ind på en slags grønt kort ordning mig bekenddt, og da begge vores prinsesser er veluddannede ville de jo få arbejdstilladelse alligevel. OG - de er kongelige, så for dem gælder jo andre regler (og vi har jo et monarki) - det har vi jo besluttet i vores DANSKE love :-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Tomcat 10 Anmeld indhold Besvaret July 31, 2008 Jeg tror nu ikke at det kun er DF der vil udtrykke sig om denne sag. Hornbech var da ret meget oppe og køre over udfaldet af dommen i nyhederne i forgårs, så også fra regeringens side virker det som om man ikke vil finde sig i dette. Som sagt tidligere har jeg stemt nej alle gange og er især glad for dette nu. Jeg mener ikke at der kun er enstemmige afgørelser i EU længere, det var vist kun i starten, og domme som denne viser at EF har udvikelt sig langt langt udover hvad mine forældre i sin tid skulle tage stilling til om en handels organisation og en dom som denne får dem til at overveje deres gamle ja meget nøje, så jeg tror godt det kan få betydning at denne dom har fået dette udfald. De er umiddelbart fortalere for handelsEF og for at det gør at der ikke er er krive i Europa, men de mener det er skudt helt forbi hvis danske love skal tjekkes af i EU hver gang, eller endda helt være identiske med EU love, som også skal dække alle de andre lande i indhold. Dette er jo bare det et område, og måske det første, og det fylder meget fordi det er den første og fordi det handler om integration, og det er en stor ting i DK. Men næste gang er det måske noget meget mere banalt som fx. at vi ikke må behandle vores ældre på en bestemt måde, at vores børn skal gå i særlig skoleuniform osv. Jeg TROR det vil blive ved, men jeg ved det jo ikke. Og mht. til vores Kongehus, som en skriver om - så er de jo ikke under 24 år. OG DK tager jo invandrere ind på en slags grønt kort ordning mig bekenddt, og da begge vores prinsesser er veluddannede ville de jo få arbejdstilladelse alligevel. OG - de er kongelige, så for dem gælder jo andre regler (og vi har jo et monarki) - det har vi jo besluttet i vores DANSKE love :-) Hej Dan Det kan være at EU i dag ikke er det EU vi sagde ja til den gang. Men ærligt talt, hvem havde forventet at det skulle forblive en udelukkende handelsfremmende organisation. Som alt andet i verden så griber tingene om sig. Det skulle ikke undre mig at EU en dag bliver Europas Forenede Stater, hvad enten politikerne har en ide om det i dag eller ej. Med hensyn til danske love vs europæiske love så er jeg meget pragmatisk med hensyn til det, så længe lovene er velgennemtænkt og hensigtsmæssige så er jeg ligeglad med hvor de kommer fra. \Tom Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lasse 10 Anmeld indhold Besvaret July 31, 2008 Jeg tror nu ikke at det kun er DF der vil udtrykke sig om denne sag. Hornbech var da ret meget oppe og køre over udfaldet af dommen i nyhederne i forgårs, så også fra regeringens side virker det som om man ikke vil finde sig i dette. Som sagt tidligere har jeg stemt nej alle gange og er især glad for dette nu. Jeg mener ikke at der kun er enstemmige afgørelser i EU længere, det var vist kun i starten, og domme som denne viser at EF har udvikelt sig langt langt udover hvad mine forældre i sin tid skulle tage stilling til om en handels organisation og en dom som denne får dem til at overveje deres gamle ja meget nøje, så jeg tror godt det kan få betydning at denne dom har fået dette udfald. De er umiddelbart fortalere for handelsEF og for at det gør at der ikke er er krive i Europa, men de mener det er skudt helt forbi hvis danske love skal tjekkes af i EU hver gang, eller endda helt være identiske med EU love, som også skal dække alle de andre lande i indhold. Dette er jo bare det et område, og måske det første, og det fylder meget fordi det er den første og fordi det handler om integration, og det er en stor ting i DK. Men næste gang er det måske noget meget mere banalt som fx. at vi ikke må behandle vores ældre på en bestemt måde, at vores børn skal gå i særlig skoleuniform osv. Jeg TROR det vil blive ved, men jeg ved det jo ikke. Og mht. til vores Kongehus, som en skriver om - så er de jo ikke under 24 år. OG DK tager jo invandrere ind på en slags grønt kort ordning mig bekenddt, og da begge vores prinsesser er veluddannede ville de jo få arbejdstilladelse alligevel. OG - de er kongelige, så for dem gælder jo andre regler (og vi har jo et monarki) - det har vi jo besluttet i vores DANSKE love :-) Det er en storm i et glas vand. Ingen danske politikere kan ændre på EU-loven fra Danmark, og Danmark kan ikke lave forbehold herom. Så BRH og alle andre EU og globaliseringsmodstandere kan ikke gøre noget som helst ved dette. Alt det gas hun og hendes tilhængere lukker ud i disse dage er rent PR-stunt, der er ingen realitet bag, løbet er kørt. Det siger alle juridiske eksperter. Det ved BRH også godt, men hun prøver bare at vinde nogle point hos indvandrefjendske vælgere (og DF). Befolkningen kan desværre ikke gennemskue om det er BRH eller de juridiske eksperter der har ret. Det begynder at blive klart for mange at der ikke er mere i den sag og ingen DK-politikere kan "lukke hullet" (som forøvrigt er meget lille og aldrig har været et hul, men er en borgerret!).. Lad os nu se om jeg får ret. Hvilket jeg er 99% sikker på... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Buddha 10 Anmeld indhold Besvaret July 31, 2008 Løbet er skam ikke kørt.................. Det EU har brokket sig over er lovgivning relateret til arbejdskraftens fri bevægelighed.....Og ikke familiesammenføringer.......:) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lasse 10 Anmeld indhold Besvaret July 31, 2008 Løbet er skam ikke kørt.................. Det EU har brokket sig over er lovgivning relateret til arbejdskraftens fri bevægelighed.....Og ikke familiesammenføringer.......:) ??? Tror du har misforstået situationen. EU har ikke brokket sig. Der er nogle borgere der har kørt en sag i EU-retten og vundet. Det er flere sager, en sidste år og en i denne måned. Den seneste dom var en sag med 4 afrikanere som var gift med EU-borgere og boede i Irland. Retsagen gik på om de kunne få lov at blive i Irland og EU eller ej. Resultatet var at de kan blive der, idet de er kommet lovligt ind i landet og (så vidt jeg forstod det) har flyttet med deres ægtefælle over en EU grænse (det sidste er jeg dog i tvivl om). Men resultatet er at Dommene handler om ægtefæller til EU-borgere. Dommene har præsiceret praksis i EU på dette område, og DK må rette ind efter dette. Så ja sagen handler om familiesammenføring. Grunden til at de kunne få lov at blive i EU er at en EU-borger har ret til at tage sin ægtefælle med til et EU-land såfremt der flyttes over en grænse, jf. reglerne om arbejdskraftens fri bevægelighed i EU. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lasse 10 Anmeld indhold Besvaret July 31, 2008 Løbet er skam ikke kørt.................. Det EU har brokket sig over er lovgivning relateret til arbejdskraftens fri bevægelighed.....Og ikke familiesammenføringer.......:) Bliv du bare i din illusion om at der kommer en ny lov som på mirakuløst vis overruler fundamentet i EUs love. Måske dette gør at du sover bedre om natten, men det er ikke andet end en illusion, det kommer ikke til at ske. Den eneste reele mulighed der er, er at EU ændre loven på EU-niveau. Det kan godt lade sig gøre, men det er en lang og sej kamp som jeg tvivler på at BRH eller andre danske politikere holder til. Det kræver jo også at alle de andre EU lande synes det er en god ide. Så under alle omstændigheder kan DF, BRH eller regeringen intet gøre på kort sigt (3-4 år). Det er sjovt at de taler som om de kan, det viser bare hvor meget "varm luft" der er i politik. Sov godt lille buddha Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites