Jump to content
REMS

RS6 - råd inden evt. køb

Recommended Posts

Ja..... Momentet bliver holdt kunstigt under 800nm af hensyn til gearkassen... Jeg vil gerne kunne købe reservedele til den og ikke vente 100 år på specialdele. Og den skulle gerne ende med 650-700hk, hvis det hele stemmer som planen er. Den acc. ikke optimalt med det fabrikssetup der sidder på... Den trækker imellem 6700 omg 5500 omdr. ved gearskift og der har den maks effekt ved 5800, så den trækker i et område hvor den ikke har maksimal effekt. Og det er klart dens svageste punkt pt.... Laderne er ikke store nok til at man kan presse mere luft igennem for en højere topeffekt....

Der er M5'eren bare ond. De der automatgearkasser duer bare ikke hvis man vil have power! Men smid nu bare nogle store ladere på, en ordentlig intercooler, nogle 3½ tomme rør uden katter, en manifold og så en super mapning og lidt luftfiltre så burde den da være der. Hvor svært kan det være? :-) Så kan du jo altid lege med knaster og den slags senere og smide en sekventiel gearkasse i når du skal gå rigtigt til den.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest PeterK

ER det ikke bare lettere at købe en amerikaner med noget ordentlig volumen, som kan peppes endnu mere op?? Viper, vette etc.....Det er billigt og effektivt:) Har eller´s hørt og læst at intet ikke-tunet standardbiler rykker fra en 997Turbo fra 20 km´t og op til ca. 200!?!? PS: HADER ´kanere:D

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville gerne ha' en 997 turbo, men jeg skal være ærlig og sige at jeg ikke kan forsvare det med 3 børn...... Vi bliver nødt til at ha' noget vi alle kan køre i. En Ariel Atom2 trækker bukserne af en 997'er.....Uden probs. Havde jeg et sted jeg kunne stille sådan én, havde jeg købt en som legetøj!! Men sådan er det bare at bo i et flerfamiliers hus....:)

ER det ikke bare lettere at købe en amerikaner med noget ordentlig volumen, som kan peppes endnu mere op?? Viper, vette etc.....Det er billigt og effektivt:) Har eller´s hørt og læst at intet ikke-tunet standardbiler rykker fra en 997Turbo fra 20 km´t og op til ca. 200!?!? PS: HADER ´kanere:D

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Ariel Atom ?? Er det ikke et vaskemiddel... Nå, men det er sku da herligt at kunne starte såden en tråd - hold da kæft jeg fik vækket nogle våde drømme der.. 997 GT2 er vist også hurtigere end 997 turbo så vidt jeg er orienteret. Jeg leder lidt videre - og har fundet en spændende bil nu i Italien en RS6 plus. Brian - hvad er foreskellen på den og de 30 hk. flere ift. den "almindelige".

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Nej det er ikke det store..... Der er lidt småting i kabinen bl.a MMI og DVD navi.....Jeg har eftermonteret en sådan i min. Uundværlig..... Der er lidt opgraderinger på oliekøler osv, men ikke noget revolutionerende.... Det er motorstyringen der har ansvaret for effekten på den. intet andet....Den har det samme moment som en std. RS6'er. Havde jeg fundet en plus'er på det tidspunkt jeg skulle ha min, så var det klart blevet en sådan.... Har du et link til den???? Husk at tjekke km hos Audi og sørge for en komplet servicebog. Det er supervigtigt på den.... Men ellers er det bare at slå til...... Den kan blive temmelig kvik med det rigtige setup. Audi Motorsport henter omkring 1000hk på den originale indmad når de kører endurance race derovre.....Resten omkring motoren er naturligvis ikke std så..... Men den er gudeflot indvendigt i motoren. Cosworth har lavet toppene til den og det er noget af det bedste de har lavet til en gadebil nogensinde. Folk bruger dem til 1,8T når der skal hentes voldsomt mange hk..... Men som allerede skrevet, så er det en superlækker bil og finder man en med få km og i superstand, så er der mulighed for omkring 550-580hk på et optimeret std. setup.....Og så rykker det pænt.....:)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest PeterK
Ariel Atom ?? Er det ikke et vaskemiddel... Nå, men det er sku da herligt at kunne starte såden en tråd - hold da kæft jeg fik vækket nogle våde drømme der.. 997 GT2 er vist også hurtigere end 997 turbo så vidt jeg er orienteret. Jeg leder lidt videre - og har fundet en spændende bil nu i Italien en RS6 plus. Brian - hvad er foreskellen på den og de 30 hk. flere ift. den "almindelige".
YEP - på papiret er GT2 marginalt hurtigere end 997Turbo, men I praksis er den ikke, da turboen har 4-hjulstræk og vælger du den med automatgear, går det snabt fra start! Er spændt på om den kommende faceliftede 997Turbo lanceres med PDK, som den gøres i 997 og 997S...... På de to sidstnævnte modeller har det resulteret i voldsomt forbedret resultater fra 0-100 km/t. (ca 0,5 sek) hvilket er rigtig flot, på biler der i forvejen gør det på under 5 sek!!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trinity

PeterK: Det er ikke gearkasserne alene der har resulteret i de finere tider (0-100). Motorerne er nye og har en hel del mere effekt i forhold til de gamle. Er heller ikke helt enig i det du skriver mht. 997 GT2 og 997 TT ... Der er ret stor forskel. Jeg har prøvet begge og har endvidere haft 996TT og 996 GT2 og der var ligeledes stor forskel der. Bare min mening :-)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

GT2'eren er hurtigere end Turboen - EOD Brian - jeg venter lige med at linke til RS6'eren til lidt senere;) Har fået stelnummer : WUAZZZ4B05N999407 Er det bare at ringe til SMC eller lign. og bede dem tjekke det ?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Ja men jeg ville køre derud og gøre det..... Virker mere seriøst. De kan også gøre det i sverige.....:)

GT2'eren er hurtigere end Turboen - EOD Brian - jeg venter lige med at linke til RS6'eren til lidt senere;) Har fået stelnummer : WUAZZZ4B05N999407 Er det bare at ringe til SMC eller lign. og bede dem tjekke det ?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
GT2'eren er hurtigere end Turboen - EOD Brian - jeg venter lige med at linke til RS6'eren til lidt senere;) Har fået stelnummer : WUAZZZ4B05N999407 Er det bare at ringe til SMC eller lign. og bede dem tjekke det ?
Skriv til Peter fra Auto-Haus (herindefra), han har et VW/Audi værksted og kan checke bilen for dig.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest PeterK
PeterK: Det er ikke gearkasserne alene der har resulteret i de finere tider (0-100). Motorerne er nye og har en hel del mere effekt i forhold til de gamle. Er heller ikke helt enig i det du skriver mht. 997 GT2 og 997 TT ... Der er ret stor forskel. Jeg har prøvet begge og har endvidere haft 996TT og 996 GT2 og der var ligeledes stor forskel der. Bare min mening :-)
JA okay men jeg fik nok ikke skrevet helt det jeg tænkte og researched nok på GT2. Anyway biler med manuel gear har INGEN chancer (alm. chaffør) mod nyere automatgear........Det har Andreas ihvertfald bildt mig ind et par gange i tiderne´s morgen:) Tillykke med den nye bil!! Sjovt nok har jeg flere gang tænkt på at købe dén eller en M3 cab (næstnyeste), da priserne er fantastiske, og bilerne kører fantastisk, men er blevet afholdt af fordomme og "whiskeybælte-venner" som fordømmer alle tyskere som er mere end 3 år gamle:sad: (ESPECIALLY BMW) Men i en tid hvor konen´s succesfulde børnetøjsbutik på Västra Hamnen opsluger ALT kapital, er jeg bare ikke klar til nye Porsche 997 Turbo, Gallardo eller nyere BMW M eventyr (time will come)............ MEEN F... fordommene, get real og find dig noget sjovt PeterK:fight: (Som ikke koster 2-300.000 i afskrivning det første år:eek:)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trinity
JA okay men jeg fik nok ikke skrevet helt det jeg tænkte og researched nok på GT2. Anyway biler med manuel gear har INGEN chancer (alm. chaffør) mod nyere automatgear........Det har Andreas ihvertfald bildt mig ind et par gange i tiderne´s morgen:)
Delvis enig. "Automatgear" som i rigtigt automatgear sluger alt for mange hk og for det andet er skiftene alt for langsomme med performance i tankerne. Derimod er de nye dobbeltkoblingsgearkasser (nye BMW M3, nye Porsche 997 etc.) samt sekventielle gearkasser (BMW M5/M6/M3 CSL, Ferrari, Lamborghini etc.) meget hurtigere end hvad et menneske kan præstere. Det er nok også det Andreas har ment :-)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Ja.....Mit Sony DCR-SR190 med Carl Zeiss optik er ikke noget vidunder......:lol:
Point taken. Men noget gik der da galt under optagelsen. Har i prøvet de dér Nightshot-funktioner der er indbygget?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

ALTID RS4 frem for RS6. Hold dig fra RS6. RS4 er både smukkere, mere porno og så går den ikke i stykker hele tiden som RS6. Men tag en snak med nørderne på diverse auto forums og kan du tysk, så kig på tyske sites. Held og lykke med det.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Har du haft en RS4????? Der er MINDST ligeså meget med den som med de andre super biler.... Har en kammerat der snart har skiftet hele bilen.

ALTID RS4 frem for RS6. Hold dig fra RS6. RS4 er både smukkere, mere porno og så går den ikke i stykker hele tiden som RS6. Men tag en snak med nørderne på diverse auto forums og kan du tysk, så kig på tyske sites. Held og lykke med det.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Har du haft en RS4????? Der er MINDST ligeså meget med den som med de andre super biler.... Har en kammerat der snart har skiftet hele bilen.
Jeg vidste du ville komme med et eller andet inden for 20 min :th2: Jeg angriber ikke dig eller dit lille barn, men desværre ændre dette ikke ved faktum. Tag ikke mit ord for det. Kig lidt på tyske sites etc. Endnu engang held og lykke med købet af den nye bil. Så skulle den vidst være udkommenteret.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Har du haft en RS4????? Der er MINDST ligeså meget med den som med de andre super biler.... Har en kammerat der snart har skiftet hele bilen.
Forresten. Det er ikke en superbil. Det er en Audi! Bare lige så vi har det på det rene :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
ALTID RS4 frem for RS6. Hold dig fra RS6. RS4 er både smukkere, mere porno og så går den ikke i stykker hele tiden som RS6. Men tag en snak med nørderne på diverse auto forums og kan du tysk, så kig på tyske sites. Held og lykke med det.
Når du nu snakker om RS4 og RS6 så er der lige lidt der går i stykker på bilerne bare man passer på dem og köre til de service som de skal til.. Ps nu er det vel ikke den ( gamle ) RS4 du snakker om vil ???

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...