Jump to content
Kunze

21 år og forsikring

Recommended Posts

Hej. Jeg har haft mit kort siden jeg fyldte 18, kørt skadefrit og de seneste 2 år med bil forsikret i eget navn. Jeg ligger på præmietrin 9 ud af 13 hos Codan, hvilket jo er ganske pænt. Nu er det så jeg er nysgerrig... Er der andre herinde på ca. 21 med en bil forsikret i Sverige, og i så fald hvilken bil og hvor meget slipper i? :) Selv vil jeg gerne købe en ny Volvo C70 D5, den er 'ubetaligelig' i forsikring i DK (43.000 kr/år). På forhånd tak :-) Mange hilsner, Simon Hoff Kunze

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan lige så godt sige det som en hvilken som helst anden. Det er umuligt at sige hvad DU kommer til at betale i forsikring ud fra hvad andre betaler. Selv hvis vi din nabo er på alder med dig og havde samme bil kunne du ikke regne med den samme pris. Fin en bil på blocket som den du vil købe. Brug nr. pladen og ring til din forsikring og hør om prisen. Det er den eneste måde du kan finde ud af det på. Nu ser jeg lige din location er CPH. Hvis du ikke har svensk cpr nr så glem alt om det!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg prövede for sjov at taste oplysningerne ind (Vestas forsikring gennem Nordea). Körekort i 3 år med 1 skade, 0-10000km. 1000/4000 i selvrisiko og parkering på gaden. Trafik 3.178,81 Delkasko 2.123,79 Vagnskada 3.418,93 Total premie 8.721,52 Vesta Trygghetsprogram rabatt -872,26 Nordea Förmånskund rabatt -872,26 Trafikförsäkringsskatt: 814,00 Ditt pris 7.791,00

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ah smart, tak for tippet! Jeg har ikke kunnet slå priser op i diverse beregnere netop fordi den kræver nummerplade, og det har jeg af gode grunde ikke, da bilen kun halvt er bestilt (jeg har ikke sat en kradser før jeg kender forsikringsprisen). Jeg har ikke svensk personnummer og bor stadig i DK, planen om at flytte henligger til Oktober hvor bilen kan leveres. Men tusind tak for tippet! :th2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for svarene, og undskyld den forkerte kategori - Jeg skal nok kigge mig bedre for fremover :o Under 9.000 SEK for sådan en? Damn!!! I Danmark var det som sagt 43.000 kr der var prisen, så hvis jeg kan slippe med alt under 20.000 SEK er jeg glad. Tak til alle.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg har ikke svensk personnummer og bor stadig i DK, planen om at flytte henligger til Oktober hvor bilen kan leveres.
Køber du en sommerbil (jeg går ud fra det er en cabriolet) i oktober ? Der kommer jo sandsynligvis en ny model til den tid... hvad med at vente til foråret og få en 09'er ??

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

uden at blive flamet vil jeg lige prøve at give den et skud. Denne bil vil koste dig: http://www.blocket.se/vi/14922070.htm?ca=23_11_s 6000SEK i ansvar -/+ 21000SEK Kasko -/+ taget i betragting at du 21, bor i andelslejlighed, parkerer i parkeringshus/flerebilsgarage, skadefrit, 10-15000KM årligt. området er Almvik, malmö

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Køber du en sommerbil (jeg går ud fra det er en cabriolet) i oktober ? Der kommer jo sandsynligvis en ny model til den tid... hvad med at vente til foråret og få en 09'er ??
Det er 09'eren der leveres :-) Eftersom den er med (nedklappelig) hardtop, så er den faktisk helt fin om vinteren også. Om end at det da er federe om sommeren :D Jeg rammer ca. 35-40.000 km/år - Det bliver det nok ikke billigere af :(

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
OT... Interessant... Arbejder du for Vestas i Malmö' date=' eller hvordan har du fået den aftale ?[/quote'] Nej, jeg går såmänd bare ind på min netbank, ind under skadeforsikring, så kan jeg online beregne alle mulige sjove forsikringstilbud. :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nej' date=' jeg går såmänd bare ind på min netbank, ind under skadeforsikring, så kan jeg online beregne alle mulige sjove forsikringstilbud. :-)[/quote'] Ja til dig selv. Men hvilke ligheder er der mellem dig og spørger?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ja til dig selv. Men hvilke ligheder er der mellem dig og spørger?
Man kan selvfölgelig ändre alle parameter (år med körekort, parkering, km, skader, mv.), så jeg tror nok at prisen giver en god vejledning.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Man kan selvfölgelig ändre alle parameter (år med körekort' date=' parkering, km, skader, mv.), så jeg tror nok at prisen giver en god vejledning.[/quote'] Men det er ud fra dit person nummer. Gentagne gange herinde har det jo vist sig at man lige præcis kan bruge disse oplysninger til....NADA! Netop fordi der ikke er noget system i hvordan de regner prisen ud ( virker det til ) Så til Kunze. Pas meget på med at tro for meget på de vejledende priser du får her fra velmenende brugere. De kan være MEGET langt fra virkeligheden.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Kunze Om du har 2, 4, eller 5 års skadefri kørsel tæller ikke så meget i det store regnestykke når du er under 24/25 (alt efter selskab), desværre. Har selv været igennem deres skyhøje priser indtil man rammer de 24. Så jeg ville skyde på du rammer i midten af tyverne med en forsikring på en ny C70 med en D5. Hvis du vælger den allerringeste forsikringsdækning (som i realiteten ikke er en skid værd) så er du måske heldig at ramme 20. Husk på at det stadigvæk er under halv pris i forhold til DK. \Tom

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Husk på at det stadigvæk er under halv pris i forhold til DK. \Tom
Hej og tak for comment... Ja den vej rundt er det jo billigt uanset hvad. Dog har jeg netop erfaret, at leasingen åbenbart inkluderer 3 års kaskoforsikring. Som jeg forstår det skal man så selv derudover tegne en ansvar af en art, og det er jo som sådan ikke afhængigt af bilens pris osv. i samme grad som kasko. Dog har jeg ikke lige nogen idé om hvad det ender på, men det finder jeg ud af når jeg har fået mig et svensk personnummer og noget at bo i :D - Simon

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Som jeg forstår det skal man så selv derudover tegne en ansvar af en art' date=' og det er jo som sådan ikke afhængigt af bilens pris osv. i samme grad som kasko.[/quote'] Prisen på ansvarsforsikringen afhænger bestemt også af hvad det er for en bil, din alder, osv. Jeg giver 1.092 sek årligt for ansvarsforsikringen på vores årgang 2008 Peugeot 207CC 1,6t med 150 hk - selvrisiko 1000 sek. Og 2.732 sek årligt for ansvarsforsikringen på vores årgang 2006 BMW 330iAut med 258 hk - selvrisiko 2000 sek. Samme antal årlige km og forhold i øvrigt. Så jo, der er bestemt forskel på ansvarsdelen også.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Samme antal årlige km og forhold i øvrigt. Så jo, der er bestemt forskel på ansvarsdelen også.
Okay, nu kender jeg heller ikke helt til det i Sverige, men herhjemme har jeg fået omtrent samme ansvarspriser oplyst for en bil til XX kroner og så en bil til to-tre gange så meget. Det lyder ellers voldsomt billigt, det du har dig. Men som 21 årig må jeg nok bare affinde mig med den kedelige merpris som jeg ender med at slippe :sad:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det lyder ellers voldsomt billigt' date=' det du har dig. Men som 21 årig må jeg nok bare affinde mig med den kedelige merpris som jeg ender med at slippe :sad:[/quote'] Prisen jeg skriver er kun ansvarsdelen. Der er så 32% skat på, desuden har jeg halvforsikring på 207CC'en (brand, hærværk, glas, tyveri osv) samt helforsikring på BMW'en (svarer til fuld kasko, dvs ansvar+halvforsikring+kasko). Alt i alt løber det op i 2100 årligt for Peugeot'en og 6900 for BMW'en. Men det er nu stadig OK ift hvad tilsvarende koster i Danmark. Jeg har mine forsikringer hos Vesta og er förmunskund hos Nordea hvilket giver nogen relativt fornuftige priser. Jeg er så også 34 og har haft kørekort siden jeg var 18 + skadefri kørsel, det hjælper også lidt på priserne... :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg er så også 34 og har haft kørekort siden jeg var 18 + skadefri kørsel' date=' det hjælper også lidt på priserne... :D[/quote'] Men de stiger jo nok for dig nu, hvor du ikke bor i en landkommune mere :p

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Men de stiger jo nok for dig nu' date=' hvor du ikke bor i en landkommune mere :p[/quote'] Blah-blah-blah... :p Næh-du - BMW forsikringen er med min nuværende bopæl i vilde og pulveriserende Malmö. Pug forsikringen er ikke steget i nuværende periode hvorimod jeg faktisk fik en efterregning fra IF på Skoda'en da vi var flyttet på omkring 900 sek.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
...Alt i alt løber det op i 2100 årligt for Peugeot'en og 6900 for BMW'en.
Gode priser - tænker på mine biler (trist at poloen er dyrere end en 207 CAB - ved godt der er forskel på forsikringstypen, men alligevel...) A6 2007 -> 4900 SEK (halvförsäkring) Polo 2000 -> 2300 SEK (helförsäkring) Jeg er 27 - kørekort i 9 år, skadefrit

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gode priser - tænker på mine biler (trist at poloen er dyrere end en 207 CAB - ved godt der er forskel på forsikringstypen, men alligevel...) A6 2007 -> 4900 SEK (halvförsäkring) Polo 2000 -> 2300 SEK (helförsäkring)
Jeg var helt ærligt også overrasket over at 207CC'en ikke var dyrere end det, men når det går den vej er jeg ikke typen der brokker mig. Og jeg har ikke kunnet finde nogen der kan matche Vesta's priser plus at det er ganske fin dækning hvis man husker at tage plus-tillæg'et (så er det noget med gratis bjærgning også i udlandet, nul selvrisiko på kasko i udlandet, lånebil ved skade og lidt andet). Prisen for din A6 er vel også ganske OK... Nu ved jeg ikke hvad du har i af motor, men det var vist omkring 8000 jeg gav for en fuldforsikring på vores BMW 530d da vi havde den.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites