Jump to content
Fagerland

Recommended Posts

Dether passer altså overhovedet ikke. Jeg er sgu ked af at sige det' date=' men der er ikke hold i noget af dether.[/quote'] Jeg synes du skulle tage dine PDK-briller af og læse det jeg skriver som jeg skriver det. Jeg skriver at Post Danmarks serviceniveau er højere end det svenske, er du uenig?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg klagede på et tidspunkt over at jeg flere gange havde fået breve tilbage med påskriften " adressat ukendt på adressen" eller noget i den stil. Hvilket vat totalt forkert. Jeg fik som svar at hvis man ikke skrev med blokbogstaver og f.eks. brugte skråskrift eller formskrift så kunne mange af sorteringsfolkene og budene ikke læse det , da der var stadigt flere af anden etnisk herkomst ansat.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

De breve, som jeg har skulle modtage er skrevet med maskinskrift, og mit navn er bogstaver, som er sat på brevsprækken. (inden under plastik ruden). Blokbogstaver Så der er ikke tale om en barneskrift, som ikke kan tydes. Men konklusioner er, at jeg må prøve at klage. Jeg kan se, at der er et problem, og det var sådan set det, som jeg lige ville hører om. Jeg takker for alle svarende.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg klagede på et tidspunkt over at jeg flere gange havde fået breve tilbage med påskriften " adressat ukendt på adressen" eller noget i den stil. Hvilket vat totalt forkert. Jeg fik som svar at hvis man ikke skrev med blokbogstaver og f.eks. brugte skråskrift eller formskrift så kunne mange af sorteringsfolkene og budene ikke læse det ' date=' da der var stadigt flere af anden etnisk herkomst ansat.[/quote'] Et godt eksempel på at budskabet kunne sælges bedre. For det første, så er det bare ikke den slags man fortæller kunden, for hvad pokker skal kunden bruge det til? For det andet, så er det ikke helt korrekt. Det er de OCR baserede sorteringsmaskiner der har svært ved at læse forskellige håndskrifter, selvom det er mere end 95% af alle fonte og håndskrifter der kan læses maskinelt efterhånden. Desuden, så sættes almindelige breve og storbreve i såkaldt stangpost, hvor det er meningen at omdeleren blot skal tage "stangen" og dele den ud fra en ende af. Det er så omdelerens opgave at checke adressen samt navne inden posten afleveres - og det er lige netop hér det kniber. Der er desværre nogle bude som er ligeglade og drøner alt ind i stedet for at tage det med retur som er sat forkert af maskinen og få fejlen noteret og udbedret, hvilket ikke har noget at gøre med etnisk herkomst.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites