Jump to content
APGraph

Skydebane i malmø el. omegen

Recommended Posts

Jeg har endnu aldrig hørt om en klub som ikke har cal. 22 til udlån. Man skal jo ha' tilladelse til at købe eget våben og får at få den skal man ha' været medlem af en skytteforening i min. 2 år (dette gælder for banevåben, jagtvåben (herunder flugtskydningsvåben) har andre regler).
forkert .. du behöver ikke ha väret medlem i en skytteforening i 2 år for at få tilladelse .. det er et skön våbenkontoret hos politiet gör .. og du kan jo altid hvis klubben vil(hvilket de fleste vil) köbe et våben som ligger i klubben så har du dit helt eget våben i den kaliber du vil .. du må bare ikke selv transportere det og opbevare det jeg ejede da 3 våben efter kun 7 mdr i klubben netop fordi .22 er mögkedeligt skal man skyde med .22 kan man ligeså godt skyde med luftpistol.. eneste sjove .22 jeg har skudt med var en "little Joe" med .22 magnum og det var virkeligt en sport at ramme noget med den .. selv på 5m afstand

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
der er 2 på amager som kun har 10m baner indendörs.. så...
Jeg har kun skudt i Kastrup/Tårnby (medlem i et par år, mener jeg) og der har man naturligvis både 10 og 15 meter. Luft og cal 22. Jeg har aldrig hørt om 10m til cal 22 ... og, jeg har da trods alt skudt i ca. 20 år.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

i de foreninger hvor de kun har 10m bruger de dem også til .22 på amagerlandevej havde de feks i lang tid kun 10m den blev endda brugt til grovkaliber også.. de fik vidst bygget om for nogle år siden men..

Jeg har kun skudt i Kastrup/Tårnby (medlem i et par år' date=' mener jeg) og der har man naturligvis både 10 og 15 meter. Luft og cal 22. Jeg har aldrig hørt om 10m til cal 22 ... og, jeg har da trods alt skudt i ca. 20 år.[/quote']

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
i de foreninger hvor de kun har 10m bruger de dem også til .22 på amagerlandevej havde de feks i lang tid kun 10m den blev endda brugt til grovkaliber også.. de fik vidst bygget om for nogle år siden men..
Hvilke klubber var det ? Jeg har aldrig hverken set eller hørt om 10 meter til andet end luft. Jeg kan næppe forestille mig en skydebanesagkyndig vil godkende 10m til grovpistol, det ville da være selvmord at skyde på den afstand.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hvilke klubber var det ? Jeg har aldrig hverken set eller hørt om 10 meter til andet end luft. Jeg kan næppe forestille mig en skydebanesagkyndig vil godkende 10m til grovpistol' date=' det ville da være selvmord at skyde på den afstand.[/quote'] kan ikke huske hvad den hedder på amagerlandevej ... helt ude lidt för flyvergrillen.. öhm... det kommer jo helt an på baggrunden .. så skulle ingen ipsc bane jo kunne godkendes .. der skyder men helt ned på så lidt som 2 meter nogle gange .. (siger han og erindrer at ipsc vidst nok er lukket for civile i dk?)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
kan ikke huske hvad den hedder på amagerlandevej ... helt ude lidt för flyvergrillen.. öhm... det kommer jo helt an på baggrunden .. så skulle ingen ipsc bane jo kunne godkendes .. der skyder men helt ned på så lidt som 2 meter nogle gange .. (siger han og erindrer at ipsc vidst nok er lukket for civile i dk?)
Ok, vidste ikke der lå noget indendørs derude. Der er da ingen andre bygninger end ....flyvergrillen ? Jeg tænkte ikke så meget på baggrunden, men hvad med lyden ? Altså, hvis du blæser en .45 eller .357 af, i et lille rum, så mødes trommehinderne da på midten !

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ok, vidste ikke der lå noget indendørs derude. Der er da ingen andre bygninger end ....flyvergrillen ? Jeg tænkte ikke så meget på baggrunden, men hvad med lyden ? Altså, hvis du blæser en .45 eller .357 af, i et lille rum, så mødes trommehinderne da på midten !
det er lidt inden men ikke mere end måske 7-800m .. nu er hörevärn jo krav på nästen alle skydebaner ..s elv udendörs som kalvebod og så er der iövrigt ikke mange der skyder med .45 da det kun er visse samlere der har väret helödige at ha dem inden loven blev lavet om for 10 år siden .357 er den störste kaliber du må skyde med medmindre vi snakker forladere osv

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej, Jeg har drømt længe om at få lov til at skyde med rigtige våben, har prøvet Cal. 22 både pistol og gevær og syntes det er for let og ikke særlige udfordrende at skyde med. Er der nogen der kan henvise til en skyde klub hvor man kan prøve div. våben med større kaliber, eks. 9 mm pistol eller som nogen nævnte tidligere MP5, Sig 551 eller andre sjove og action præget våben :) /Caleb

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hej, Jeg har drømt længe om at få lov til at skyde med rigtige våben, har prøvet Cal. 22 både pistol og gevær og syntes det er for let og ikke særlige udfordrende at skyde med. Er der nogen der kan henvise til en skyde klub hvor man kan prøve div. våben med større kaliber, eks. 9 mm pistol eller som nogen nævnte tidligere MP5, Sig 551 eller andre sjove og action præget våben :) /Caleb
meld dig ind i en klub og köb en pistol selv.. så kan du köbe lige den pistol du vil .. men mp5 og våben i den kategori kommer du aldrig i närheden af som civil.. så skal du väre heldig at kende en af de meget få mennesker der har fået tilraget sig tilladelse til sådanne våben .. men som sagt melde sig ind i en skydeklub .. möd op hver dag efter arbejde skyd lidt med et klubvåben.. sådan gjorde jeg og efter 1 måned sagde klubformanden ja til at jeg kunne köbe et våben .. brugte våben på blocket går fra 1500sek og op...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
meld dig ind i en klub og köb en pistol selv.. så kan du köbe lige den pistol du vil .. men mp5 og våben i den kategori kommer du aldrig i närheden af som civil.. så skal du väre heldig at kende en af de meget få mennesker der har fået tilraget sig tilladelse til sådanne våben .. men som sagt melde sig ind i en skydeklub .. möd op hver dag efter arbejde skyd lidt med et klubvåben.. sådan gjorde jeg og efter 1 måned sagde klubformanden ja til at jeg kunne köbe et våben .. brugte våben på blocket går fra 1500sek og op...
Hey, Tak for info. Kan du anbefale en skydeklub, evt. den hvor formanden gav dig lov til at købe dit eget grej efter 1 mdr. Mvh. Caleb

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hey, Tak for info. Kan du anbefale en skydeklub, evt. den hvor formanden gav dig lov til at købe dit eget grej efter 1 mdr. Mvh. Caleb
bröndby skytteforening .. men de fleste foreninger tillader medlemmer at köbe eget våben

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites