Jump to content
APGraph

Skydebane i malmø el. omegen

Recommended Posts

Der ligger noget udendørs lige inden du kommer til Bunkeflostrand fra Limhamn. Første gang til højre efter Lernacken.
Nu har jeg Googlet som en sindsyg, men kan absolut ingen skydebane finde hér i det sydlige Skåne :mad: Fandt du én APGraph???? Hilsen Vicksen

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
som tidligere skrevet ligger den en skydebane i bunkeflo lige ved broen. Jeg kender flere som har brugt denne bane' date=' hvor man også kan modtage undervisning.[/quote'] Ja, det læste jeg godt, men selvom Google er min gode ven, er der ingen 'hits' på stedet. Kender du evt. den præcise adresse, eller navnet på stedet? ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad vil du skyde ? Der findes udendørsbaner på 50, 200 og 300 meter. Indendørs er det 10meter, men disse benyttes kun om vinteren. Den bane i Bunkeflo er vist ikke tilgængelig for seniorskytter, men kun for ungdom og junior. Miriam ved vist mere om dette..... EDIT: se her: http://gevar.lsf.nu/Startsida.html Der findes også en bane i Lomma og lidt længere mod nord ved Löddeköpinge. Desuden findes der i Svedala og flere andre små steder. Som gammel skytte er man vant til at spotte skydebaner :) Sig til hvis I finder noget interessant, jeg kunne sagtens være interessret i at være med igen. Det er snart nogle år siden jeg trænede 30 timer per uge :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hvad vil du skyde ?
Det er ikke politisk korrekt at skrive :lol: he, he, he. Seriøst vil jeg bare rigtig gerne prøve, at skyde med håndvåben. Jeg har aldrig prøvet det før, men har tænkt på det i årevis, er bare aldrig kommet videre :p Jeg har skrevet til den skyttefor. der blev linket til, så må Vi se, om de er ligeså gode til, at besvare mails som andre svenskere :fight:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Seriøst vil jeg bare rigtig gerne prøve, at skyde med håndvåben.
Riffel eller pistol ? Hvis det er riffel, så startede jeg som instruktør på de landsdækkende kurser, da jeg var 16. Senere blev jeg selv støttet af Team Danmark og var på landsholdet i 3-4 år.... såh, jeg skulle nok kunne lære dig et enkelt trick eller to :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Riffel eller pistol ? Hvis det er riffel' date=' så startede jeg som instruktør på de landsdækkende kurser, da jeg var 16. Senere blev jeg selv støttet af Team Danmark og var på landsholdet i 3-4 år.... såh, jeg skulle nok kunne lære dig et enkelt trick eller to :)[/quote'] Når jeg så spørger hvornår en riffel er blevet et håndvåben, kan du nok høre, at jeg absolut INTET ved om våben :flov: Jeg troede - seriøst - at det der kaldes håndvåben blev holdt i - ta da - hånden :laugh: Nå, men det er ihvertfald sådan nogle man holder i hånden jeg vil prøve, at skyde med - eller en jacuzzi eller uzi eller hva' fanden sådan en hedder. Den kan ihvertfald sige PLAFF!! Så meget for min research, he he..... Så ja, du kunne nok lære mig en ting eller to ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Du kommer nok næppetil at skyde med en jacuzzi.... nok eller ikke en uzi. Der findes (heldigvis) ingen cowboy-skytter i skandinavien, så det kan du vist godt glemme. Men, naturligvis findes der pistolskydning. Gør nu digselv den tjeneste at starte med Cal. 22 og så senere prøv noget større. For mig handler det om præscion og intet andet, for mig er det en sport og ikke et cowboytidsfordriv

Når jeg så spørger hvornår en riffel er blevet et håndvåben, kan du nok høre, at jeg absolut INTET ved om våben :flov: Jeg troede - seriøst - at det der kaldes håndvåben blev holdt i - ta da - hånden :laugh: Nå, men det er ihvertfald sådan nogle man holder i hånden jeg vil prøve, at skyde med - eller en jacuzzi eller uzi eller hva' fanden sådan en hedder. Den kan ihvertfald sige PLAFF!! Så meget for min research, he he..... Så ja, du kunne nok lære mig en ting eller to ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

der findes en i sjöbo der vidst har 25 m pistolbaner... kan ikke huske hvor og navn

Hvad vil du skyde ? Der findes udendørsbaner på 50, 200 og 300 meter. Indendørs er det 10meter, men disse benyttes kun om vinteren. Den bane i Bunkeflo er vist ikke tilgængelig for seniorskytter, men kun for ungdom og junior. Miriam ved vist mere om dette..... EDIT: se her: http://gevar.lsf.nu/Startsida.html Der findes også en bane i Lomma og lidt længere mod nord ved Löddeköpinge. Desuden findes der i Svedala og flere andre små steder. Som gammel skytte er man vant til at spotte skydebaner :) Sig til hvis I finder noget interessant, jeg kunne sagtens være interessret i at være med igen. Det er snart nogle år siden jeg trænede 30 timer per uge :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg har skudt med både mp5 og sig-551 i sverige på en ipsc bane og der var da en der sköd med en rigtig uzi .. ikke de små men den store af dem .. og hvis du ikke mener der er cowboy-skytter i skåne har du ikke väret til visse ipsc arrangementer .. hehe mht til at starte med .22 det er ok og sjovt nok .. de förste par minutter men så blir det altså også ret kedeligt isär på en 10m bane ikke meget sport i det det bliver simpelthen for let .. bare min mening

Du kommer nok næppetil at skyde med en jacuzzi.... nok eller ikke en uzi. Der findes (heldigvis) ingen cowboy-skytter i skandinavien, så det kan du vist godt glemme. Men, naturligvis findes der pistolskydning. Gør nu digselv den tjeneste at starte med Cal. 22 og så senere prøv noget større. For mig handler det om præscion og intet andet, for mig er det en sport og ikke et cowboytidsfordriv

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
mht til at starte med .22 det er ok og sjovt nok .. de förste par minutter men så blir det altså også ret kedeligt isär på en 10m bane ikke meget sport i det det bliver simpelthen for let .. bare min mening
Man skyder ikke på 10m med cal. 22, der skyder man kun med luft. Og, hvis du syntes det er for let at ramme 10'eren (som er 0.5mm i diameter) så er jeg da imponeret. Enten skyder man pga sporten eller fordi man bare vil trykke lidt på aftrækkeren. Ipsc skydning er efter min mening spild af tid, men heldigvis har man forskellige holdninger til dette. Personligt er jeg kun til olympiske disipliner

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Man skyder ikke på 10m med cal. 22, der skyder man kun med luft. Og, hvis du syntes det er for let at ramme 10'eren (som er 0.5mm i diameter) så er jeg da imponeret. Enten skyder man pga sporten eller fordi man bare vil trykke lidt på aftrækkeren. Ipsc skydning er efter min mening spild af tid, men heldigvis har man forskellige holdninger til dette. Personligt er jeg kun til olympiske disipliner
eller også skyder man kun fordi man er absolut nöd til det hvilket burde väre eneste grund til at ha et skydevåben i hånden i dk skyder mange med .22 på 10m en del små lokale skytteklubber har ikke större baner i huset .. at de så ofte lejer sig ind på större baner som kalvebod o. lign. er noget andet rigtige banepistoler idag er sgu for lette at ramme med selv for nybegyndere .. takket väre modvägte, kompensatorer og andre performance enhancere.. det er noget skidt som burde väre ligeså banlyst som steroider er det i alle fysiske sportsgrene .. så skyder man kun for sportens skyld bör man vel skyde med noget grovkaliber som der rent faktisk er en sport i at ramme med eller?? näh du tag en Coonan og lav 4x dobbeltap/genlad/4x dobbeltap indenfor 20 sek..og kun ramme sort på bare 25 meter DET er der sport i ipsc er mere actionpräget ja.. det er det der gör skydningen sjovt og så er en del der endeligt skyder ipsc MIL/LE folk .. andre har ikke rigtig brug for det men dte re jo en sportsgren .. personligt synes jeg at skydning for noget andet formål end overlevelse slet ikke hörer til i et moderne samfund..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
personligt synes jeg at skydning for noget andet formål end overlevelse slet ikke hörer til i et moderne samfund..
I et moderne samfund burde det vil ikke være nødvendigt at skyde for at overleve;) Jeg skød en del da jeg var 11-15 år cirka, inden jeg begyndte at skyde var jeg en urolig lille satan i skolen der ikke kunne koncentrere mig i mere end 3 sek af gangen, men skydning gjorde mig meget bedre til at fokusere og holde koncentrationen, så der kan som godt komme glimrende ting ud af det skydning:th2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Er det muligt at "leje" riffler på skydebaner, eller skyder man kun med sit eget våben, for det er vist ikke så populært at komme med et alm. luftgevær på en skydebane. Mvh A

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

det kommer an på klubben ikke alle klubber har lånevåben.. hvis man bare vil skyde lidt for sjov kan man jo altid tage ud til KFK på kalvebod fälled og skyde lerduer

Er det muligt at "leje" riffler på skydebaner, eller skyder man kun med sit eget våben, for det er vist ikke så populært at komme med et alm. luftgevær på en skydebane. Mvh A

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
i dk skyder mange med .22 på 10m en del små lokale skytteklubber har ikke större baner i huset .. at de så ofte lejer sig ind på större baner som kalvebod o. lign. er noget andet ..
Der skydes på 15m indendørs og der findes 1000vis af disse baner rundt omkring i DK. Men, de findes ikke andre steder (så vidt jeg ved), derfor nævnte jeg dem ikke í forbindelse med skydebaner i SE.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg har endnu aldrig hørt om en klub som ikke har cal. 22 til udlån. Man skal jo ha' tilladelse til at købe eget våben og får at få den skal man ha' været medlem af en skytteforening i min. 2 år (dette gælder for banevåben, jagtvåben (herunder flugtskydningsvåben) har andre regler). Dit eget luftgevær kan du ikke bruge til noget i forbindelse med skydning i en klub. Sådan ser en luftriffel ud, når den er til bane:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Der skydes på 15m indendørs og der findes 1000vis af disse baner rundt omkring i DK. Men' date=' de findes ikke andre steder (så vidt jeg ved), derfor nævnte jeg dem ikke í forbindelse med skydebaner i SE.[/quote'] der er 2 på amager som kun har 10m baner indendörs.. så...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites