Quark 10 Anmeld indhold Skrevet July 20, 2008 Jeg forstår det ikke.... Er der nogen der kan svare på hvorfor mænd kører på pige/damecykel i Malmö? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dkrath 10 Anmeld indhold Besvaret July 20, 2008 Jeg forstår det ikke.... Er der nogen der kan svare på hvorfor mænd kører på pige/damecykel i Malmö? Hvorfor tror du det :D?! Har jeg aldrig set - de plejer at cykle på ganske almindelige cykler. Men du mener måske motorcykler? Eller hvad..?! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Quark 10 Anmeld indhold Besvaret July 20, 2008 Damecykel kontra Herrecykel Nej ikke motorcykler. Forskellen på en herre og damecykel er stellet.. Stellet på en herrecykel har en vandret stang fra kronrøret til den lodrette stang der er fæste for sadelpind. hvorimod en damecykel har en skråtsiddende stang fra kronrøret og til pedalakselens fæste.. Så igen hvorfor kører alle mænd i Malmö rundt på damecykler? :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dkrath 10 Anmeld indhold Besvaret July 20, 2008 Nej ikke motorcykler. Forskellen på en herre og damecykel er stellet.. Stellet på en herrecykel har en vandret stang fra kronrøret til den lodrette stang der er fæste for sadelpind. hvorimod en damecykel har en skråtsiddende stang fra kronrøret og til pedalakselens fæste.. Så igen hvorfor kører alle mænd i Malmö rundt på damecykler? :D Det var jeg klar over ;) ..men har stadig ikke set en mand på en damecykel i malmö :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Quark 10 Anmeld indhold Besvaret July 20, 2008 What!!??? Bevæger du dig rundt i Malmö?! Tag lige og kig ordentligt efter næste gang du er ude på gaden.. Tro mig du vil give mig ret... De kører alle rundt på damecykler!! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
SanneJ 10 Anmeld indhold Besvaret July 20, 2008 Har jeg aldrig set - de plejer at cykle på ganske almindelige cykler. Men du mener måske motorcykler? Eller hvad..?! Hvordan ser en pige-mc ud?;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MC Manden 10 Anmeld indhold Besvaret July 20, 2008 Hvordan ser en pige-mc ud?;) Grøn ? :D ... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Humle 10 Anmeld indhold Besvaret July 20, 2008 Bevæger du dig rundt i Malmö?! Tag lige og kig ordentligt efter næste gang du er ude på gaden.. Tro mig du vil give mig ret... De kører alle rundt på damecykler!! Hmmm...hvorfor går du så meget op i mænd på cykler ? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Quark 10 Anmeld indhold Besvaret July 20, 2008 Jamen noget skal man da gå op i... Ellers bliver det så kedeligt... Ikke?:D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Toft 0 Anmeld indhold Besvaret July 20, 2008 Det er sgu sikkert fordi folk i Malmö stjæler cykler med arme og ben, og så gør det ingen forskel hvordan cyklen ser ud, så længe den kan stjæles Og der er der ud over sikkert også et par faggothjerner der skal holde deres feminine sider ved lige Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
don j 10 Anmeld indhold Besvaret July 23, 2008 ja jeg bor i rosengården og kan kun sige hvorfor tror du der er så få kvinder der cykler? det var de få der gad og købe en ordentlig lås. en anden ting jeg har lagt mærke til er at flere af dem har rullestols dæk på (de der grå dæk) der må godt nok sidde et par triste folk og tænke hvor faen blev mobiliteten af? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
EBL 11 Anmeld indhold Besvaret July 23, 2008 Jeg forstår det ikke.... Er der nogen der kan svare på hvorfor mænd kører på pige/damecykel i Malmö? Det er fordi der er så mange udlejningscykler. Udlejningscykler er oftest pigecykler da de primært er beregnet på turister, da man ikke så let som udenlandsk turist og typisk uerfaren cyklist laver grimme ulukker med/på disse. Man kan hurtigere kan få benene ned for at holde balancen og så får man hellere ikke så let slået kønsdelene op i maven :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dkrath 10 Anmeld indhold Besvaret July 23, 2008 Hvordan ser en pige-mc ud?;) Motorcykler på < 1000 ccm..? :D Har jeg hørt... ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret May 10, 2010 Ny har Sydsvenskan sørme også opdaget det! http://www.sydsvenskan.se/lund/article869509/Unga-killar-valjer-hellre-damcykel.html Der er ingen tvivl - det ER den nye trend - den har endda nu bredt sig helt til Lund "Unga killar väljer damcykel framför herrcykel. Tösacykel med korg är absolut inget killar skäms för. Att slippa stången på cykeln och risken att få en smäll där det gör ont är ett viktigt argument. I Lund vittnar cykelhandlarna om en mycket tydlig trend. Killar väljer gärna en damcykel. Helst ska den vara gammal och rostig. Men också vid nyköp är det en cykel utan den extra stången man väljer. " Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kim H 10 Anmeld indhold Besvaret May 10, 2010 Jämställdhet - ligestilling Det er vel bare et nyt eksempel på svenskernes besynderlige forkærlighed for ligestilling på et hvilket som helst område Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
NUT´Ztoys 10 Anmeld indhold Besvaret May 10, 2010 Ved ikke om det er en trend, men min søn fik over en periode på 8 måneder, stjålet 5 mountain bikes............! Så købte vi en damecykel til ham, og vupti.....den har indtil nu holdt 6 måneder:D Den er nok bare mindre attraktiv at hugge. hilsen Dan Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
skallstorp 11 Anmeld indhold Besvaret May 10, 2010 Transvisit Det er forklädte transvisitter hele bundet. Lettere at cykle i kjole når mörket falder på Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bananas 14 Anmeld indhold Besvaret May 10, 2010 Nådada - jeg er åbenbart kommet med på moden :) Har selv en billig Biltema dame-cykel som jeg bruger til at komme til og fra stationen. I begyndelsen efter at jeg var flyttet hertil undrede jeg mig også meget over at selv ældre mænd kørte rundt på damecykel. Men jeg vænnede mig til det. Og da jeg selv skulle have en, som jeg kunne smide her og der uden at den bliver stjålet, så blev den en dame-cykel. Og jeg må sige, at sådan en er djævelsk praktisk - det er smart med cykel-kurv, så man lige kan købe lidt ind på vejen hjem. Kædeskærm beskytter mod olie på bukserne, og hvis man har lang frakke på er det smart med den afskærming der er omkring baghjulet - "kjole-beskytter" tror jeg at det hedder. Så kan man jo have en mountain bike eller lign. derhjemme til sportsbrug. Stiller man den ved stationen, så er den væk, når man kommer tilbage. Grunden til at man i gamle dage havde forskel på dame og herre-cykler var jo at kvinderne så "uanstændige eller usømmelige" ud, hvis de skulle svinge benene op over bom og saddel på en "herrecykel", når de havde kjole på. Det er jo ligesom blevet forældet efter at kvinder begyndte at gå med bukser for 50 år siden. Og nu hvor man kan lave cykler uden høj bom, som er stort set lige så stabile som den gammeldags type, så er der jo kun traditionen til at forklare, hvorfor man skal vælge den gammeldags type, hvis der bare er tale om en cykel til daglig transport, og ikke en sportscykel. Rationalitet kan tage noget tid. Det tog jo også lang tid før mænd holdt op med at gå med rustning, da den teknologi var blevet forældet - men nu er vi efterhånden holdt op i de fleste lande. Er dog lidt i tvivl med hensyn til de stokkonservative englændere: De har stadigvæk en lov. som siger at det er ulovligt at bære rustning i parlamentet!!! Jeg mener også at kunne huske at de allesammen kører rundt på rustne dame-cykler i Amsterdam. Dernede er der også en form for "fælles-eje" med cyklerne der bliver stjålet konstant - og evt. vekslet om til hash!. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites