Marraffay 10 Anmeld indhold Skrevet July 18, 2008 Så har jeg og kærsten besluttet os for at tage bilen sydpå. Er der nogen specielle forholdsregler man skal tage når man er dansk statsborger og kører i en svensk registreret bil sydpå? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret July 18, 2008 Nope. Tror kun det er i Danmark man går op i om bilen er indregistreret i landet eller ej. Udover Norge måske? Husk den blå registeringsattest - og god tur! Check eventuelt også med forsikringen, jeg syntes det på et tidspunkt var nogen særlige forsikrings forhold med udvalgte bilmærker og østeuropa. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Marraffay 10 Anmeld indhold Besvaret July 19, 2008 Jeg skal kigge på det, tak for tippet :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MRoderick 10 Anmeld indhold Besvaret July 19, 2008 Lidt dækning fra en eller anden redningstjeneste (Falck?) er nok heller ikke helt i skoven ... kender flere der er blevet RIGTIGT glade for at have det :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
LotteB 10 Anmeld indhold Besvaret July 19, 2008 Ud over den blå del af. reg.beviset, som Lars nævner, ville jeg også bestille det grønne kort hos forsikringsselskabet. Og inden alle overfalder mig, så ved jeg godt, at det ikke er et krav indenfor EU, men det skader ikke at have med. Det er trods alt bevis for, at bilen er forsikret:) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret July 19, 2008 Lidt dækning fra en eller anden redningstjeneste (Falck?) er nok heller ikke helt i skoven ... kender flere der er blevet RIGTIGT glade for at have det :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
don j 10 Anmeld indhold Besvaret July 23, 2008 bare kør pænt gennem belgien. de motorveje kan hurtigt blive en dyr fornøjelse selv i en relativt sløv sprinter med læs på. og husk hvis i kommer til svejts at man ikke må have den der funktion i sin gps der sladrer om fartkontrolposter heller ikke selv om funktionen er slået fra. det kan godt ende med en klækkelig bøde og en mangle gps. og nå ja husk nationalitetsmærket brændstof redbul og tolmodigheden i tyskland. det er jo feriesæson Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
APGraph 10 Anmeld indhold Besvaret July 23, 2008 En gul væst er også krav når man køre ned igennem Europa, i tilfælde noget skulle ske, eller den skal vist bare ligge i bilen altid. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Mogens Anmeld indhold Besvaret July 23, 2008 Check forsikringen. Der er nogen (bl.a. Vesta) der har fri redning - også i udlandet - inkluderet. Jep - SOS-kortet har man ikke i Sverige, hvor man anvender sin indboforsikring og rekvirerer et bilag hos försäkringsbolaget - i IF hedder det "Utlandsresekort" Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Marraffay 10 Anmeld indhold Besvaret July 29, 2008 Tak alle sammen for jeres svar. Det blev dog ikke til en bilferie alligevel i denne omgang desværre, men så har jeg jeres svar ved hånden næste gang jo :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites