Guest jxhab Anmeld indhold Besvaret July 18, 2008 Det sjove er at den Ferrari så jeg blive stoppet på Amagerbrogade i fredags af politiet. Der stod 2 indvandrere af bilen, og sad på fortovet mens politiet lavet et eller andet, de var ikke i nærheden af deres patrulje bil i hvert fald. Tænkte what the hell, kan de ikke bevise at de bor i SE eller ? Er der nogen der er så dumme at køre rundt med en svensk bil uden at være registreret som "udrejst" i folke registreret og har adresse i det land bilen stammer fra, samt beviser for at de bor der? Det kommer bag på mig hvordan folk kan være så dumme, eller omvendt hvordan skatte væsnet kan bevise at personen bor i DK og derfor kan inddrage bilen? Nå men bedre held næste gang til de mennesker der tror at de kunne spare penge den vej igennem. Mvh. Caleb Jeg tror man bruger det udtryk der hedder Centrum for livsinteresser, eller noget i den stil. Skat går simpelthen ind og vurderer om personens liv og bopæl foregår i det udland der svarer til han eller hendes nummerplader. Selvom personen har folkeregister adresse i Sverige, så kan man godt knalde folk for fusk, hvis man f.eks finder ud af adressen deles af 10 andre og måske er et umøbeleret sommerhus osv. Jeg tror også man går ind og kigger på hvor hyppigt personen pendler over broen. Nu hvor vi som reelt bor i Sverige gerne må opholde os ubegrænset i Danmark, så kræver det en lidt mere grundig efterforskning. Det er egentlig ikke fordi jeg bryder mig om stikkeri, men jeg kan godt forstå folk får ondt i røven, hvis der drøner mennesker rundt i en skattefusket bil og snyder Skat og får os andre i dårlig lys pga. de fusker med skatten. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ulmus 0 Anmeld indhold Besvaret July 18, 2008 Nu hvor vi som reelt bor i Sverige gerne må opholde os ubegrænset i Danmark. ???????????? Siden hvornår???????? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jxhab Anmeld indhold Besvaret July 18, 2008 ???????????? Siden hvornår???????? Ja det er sådan jeg har forstået det siden man indførte Centrum for livsinteresse, før var det noget med 180 dage eller sådan noget.. Der er lidt mere om det her: http://www.sunddebat.com/debat/showpost.php?p=80359&postcount=6 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
mrode 10 Anmeld indhold Besvaret July 18, 2008 Ja det er sådan jeg har forstået det siden man indførte Centrum for livsinteresse, før var det noget med 180 dage eller sådan noget.. Der er lidt mere om det her: http://www.sunddebat.com/debat/showpost.php?p=80359&postcount=6 Pointen er, at hvis du opholder dig i Danmark konstant, så er dit centrum for livsinteresse jo netop ikke i Sverige.. Altså må du ikke opholde dig ubegrænset i Danmark alt det du vil.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jxhab Anmeld indhold Besvaret July 18, 2008 Pointen er' date=' at hvis du opholder dig i Danmark konstant, så er dit centrum for livsinteresse jo netop ikke i Sverige.. Altså må du ikke opholde dig ubegrænset i Danmark alt det du vil..[/quote'] Mjah det forstår jeg selvfølgelig godt, men det er så vidt jeg ved blevet et tolkningsspørgsmål, fremfor at man har fremsat en fast dagsgrænse om året, som man havde tidligere. Det er selvf. rigtig at hvis man opholder sig ubegrænset 365 dage om året i Danmark, så er ens centrum for livsinteresse selvfølgelig ikke i Sverige mere. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lollikken 10 Anmeld indhold Besvaret July 18, 2008 Regelen, jvf. familie hos skats udlandsafdeling, er at du skal sove størstedelen af dine nætter i Sverige (eller det pågældende land du "bor" i). Dvs. at din bil må gerne stå i DK samtlige dage i året, så længe du kan bevise at du sover i Sverige. F.eks. hvis det kan betale sig at have en pendler bil stående ved en station et sted. Det med "centrum for livsinteresse" er mere grunden til hvorfor man bor i udlandet og med henblik på hvordan man skal beskattes. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nils 10 Anmeld indhold Besvaret July 18, 2008 Mjah det forstår jeg selvfølgelig godt' date=' men det er så vidt jeg ved blevet et tolkningsspørgsmål, fremfor at man har fremsat en fast dagsgrænse om året, som man havde tidligere.[/quote'] Der har aldrig været en sådan fast grænse. Man har aldrig haft lov til at folkeregistrere sig på en adresse, hvor man ikke bor reelt - proformaadresse, for så at køre rundt i København i en stor bil på svenske plader. Det har altid været ulovligt fra dag ét - og ikke først fra 1. juli. Hvor folk bor henne rigtigt, er det nok ikke så svært at afgøre, når det kommer til stykket, for ingen menneskers hverdag fungerer sådan, at man bor lige meget to steder. I den praktiske verden er det nok rimeligt nemt for Skat at sortere sagerne. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
CalebLarue 10 Anmeld indhold Besvaret July 18, 2008 Der har aldrig været en sådan fast grænse. Man har aldrig haft lov til at folkeregistrere sig på en adresse, hvor man ikke bor reelt - proformaadresse, for så at køre rundt i København i en stor bil på svenske plader. Det har altid været ulovligt fra dag ét - og ikke først fra 1. juli. Hvor folk bor henne rigtigt, er det nok ikke så svært at afgøre, når det kommer til stykket, for ingen menneskers hverdag fungerer sådan, at man bor lige meget to steder. I den praktiske verden er det nok rimeligt nemt for Skat at sortere sagerne. Og her kommer det store spørgsmål, for jxhab har faktisk fat i noget nu hvor de faste antal dage er fjernet altså de 180 dage om året hvor man SKAL opholde sig i Sverige. Hvordan skat skal kunne bevise at "centrum for livsinteresse" er ikke sverige men Danmark, hvis de har en mistanke om at du bare har snydt dig til en billiger bil. Jeg mener altså at hvis man har en ejer lejlighed i Malmø, har svensk indregistreret bil hvor man muligvis ikke kører over broen så tit pga. de skyhøje bro priser og har "henstillet bilen i dk af den grund" kan man så komme i klemme? Fordi man ikke kan bevise via brobizz at man opholder sig mest i sverige, og dermed er Sverige så ikke længere "centrum for livsinteresse" selvom man ejer en lejlighed i malmø eller bor reelt via leje. Eller er det kun de mennesker der "bor til leje" som de vil have fat i, hvor det er en eller anden der har lejet en 1 værelses hos en svensker for 1500 om mdr. og bare smidt en madras, 2 puder og en dyne og sagt til de danske myndigheder at han "bor" i sverige? Jeg mener bare, set med min øjne har skat jo bare gjort livet sværere for dem selv, og lettere for dem der vil snyde ved at indføre denne "centrum for livsinteresse" regel. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jxhab Anmeld indhold Besvaret July 18, 2008 Og her kommer det store spørgsmål, for jxhab har faktisk fat i noget nu hvor de faste antal dage er fjernet altså de 180 dage om året hvor man SKAL opholde sig i Sverige. Hvordan skat skal kunne bevise at "centrum for livsinteresse" er ikke sverige men Danmark, hvis de har en mistanke om at du bare har snydt dig til en billiger bil. Jeg mener altså at hvis man har en ejer lejlighed i Malmø, har svensk indregistreret bil hvor man muligvis ikke kører over broen så tit pga. de skyhøje bro priser og har "henstillet bilen i dk af den grund" kan man så komme i klemme? Fordi man ikke kan bevise via brobizz at man opholder sig mest i sverige, og dermed er Sverige så ikke længere "centrum for livsinteresse" selvom man ejer en lejlighed i malmø eller bor reelt via leje. Eller er det kun de mennesker der "bor til leje" som de vil have fat i, hvor det er en eller anden der har lejet en 1 værelses hos en svensker for 1500 om mdr. og bare smidt en madras, 2 puder og en dyne og sagt til de danske myndigheder at han "bor" i sverige? Jeg mener bare, set med min øjne har skat jo bare gjort livet sværere for dem selv, og lettere for dem der vil snyde ved at indføre denne "centrum for livsinteresse" regel. Mjah det er svært at vide helt 100% for selvom vi har den her regel, så tolkes den sikkert vidt forskelligt afhængigt af hvem du spørger - jeg tror det nemmeste er at gå til kilden selv. Nu blev jeg ikke stoppet i deres razzia, men jeg havde faktisk tænkt mig at spørge om hvordan det forholder sig - ikke fordi jeg bor nogle fysiske steder i DK - men det er interessant at vide. Derudover, så tror jeg også Nils har ret i hvad han tidligere har skrevet at grænsen mellem at fuske og være reel, er måske ikke så hårfin som man skulle tro - for bor man i Sverige og har sit liv der, så kan det jo være svært at opholde sig ubegrænset i Danmark, med mindre man også har en lejlighed i Danmark og så er ens "centrum eller midtpunkt" jo lige pludselig ikke mere i Sverige, hvorfor man så ikke må kører rundt i en bil på Svenske plader. Men som sagt det er kun gætteri fra min side... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gjol 10 Anmeld indhold Besvaret July 18, 2008 Og her kommer det store spørgsmål, for jxhab har faktisk fat i noget nu hvor de faste antal dage er fjernet altså de 180 dage om året hvor man SKAL opholde sig i Sverige. Hvordan skat skal kunne bevise at "centrum for livsinteresse" er ikke sverige men Danmark, hvis de har en mistanke om at du bare har snydt dig til en billiger bil. Jeg mener altså at hvis man har en ejer lejlighed i Malmø, har svensk indregistreret bil hvor man muligvis ikke kører over broen så tit pga. de skyhøje bro priser og har "henstillet bilen i dk af den grund" kan man så komme i klemme? Fordi man ikke kan bevise via brobizz at man opholder sig mest i sverige, og dermed er Sverige så ikke længere "centrum for livsinteresse" selvom man ejer en lejlighed i malmø eller bor reelt via leje. Du kan jo nok bevise at du tager toget da du skal betale toget på en eller anden måde. Selvfölgelig kan du havde betalt alt kontant men det er ikke så sansyndligt. For på en eller anden måde skal du jo frem og tilbage og da du ikke tager bilen pga priserne så må du jo tage toget... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Buddha 10 Anmeld indhold Besvaret July 18, 2008 Hvis man har en lejlighed i dk og én i Sverige, kan man da godt gøre overfor skat at man bliver nødt til det pga arbejde...... Det offentlige har jo gjort broen uhyggelig dyr og den egner sig ikke til tilkaldevagter..... Dertil bliver den altfor dyr..... Bor din familie i Sverige og går dine børn i skole herovre og du har en overnatningslejl. i Kbh, så kan de ikke røre dig overhovedet...... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jxhab Anmeld indhold Besvaret July 18, 2008 Hvis man har en lejlighed i dk og én i Sverige, kan man da godt gøre overfor skat at man bliver nødt til det pga arbejde...... Det offentlige har jo gjort broen uhyggelig dyr og den egner sig ikke til tilkaldevagter..... Dertil bliver den altfor dyr..... Bor din familie i Sverige og går dine børn i skole herovre og du har en overnatningslejl. i Kbh, så kan de ikke røre dig overhovedet...... Næh det kan de sikkert ikke, men så har du jo heller ikke dit "centrum/midpunkt" i Danmark ... Men som sagt det er vel en gråzone for os allesammen, vi kan kun gætte på de forskellige regler osv - jeg har i hvert fald ikke fundet noget, hvor det står klart. Men det er også en svær diskussion, for når ingen ved noget med sikkerhed, så kan vi kun spilde tiden med gætterier... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
CalebLarue 10 Anmeld indhold Besvaret July 18, 2008 Du kan jo nok bevise at du tager toget da du skal betale toget på en eller anden måde. Selvfölgelig kan du havde betalt alt kontant men det er ikke så sansyndligt. For på en eller anden måde skal du jo frem og tilbage og da du ikke tager bilen pga priserne så må du jo tage toget... Hvadså hvis du pendler med en anden de gange du ikke selv køre over, og deler bro bizz med ham de gange du kører over broen i hans bil óg med hans bro bizz? Så kan du godt se at det er et problem ligepludseligt ik, hvordan godtgøre man lige det over for skat? :) Jeg kender flere der deler bizz med andre når de køre over til arbejde i KBH. Det er som der bliver skrevet her en grå zone, hvor det er enormt svært at bevise og modbevise hvad der er "Centrum for Interesse" syntes jeg. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nils 10 Anmeld indhold Besvaret July 18, 2008 Som sagt, der har aldrig været nogen 180-dagesregel (lige der). Det har altid været ulovligt fra dag ét at snyde i skat ved at folkeregistrere sig på en adresse, hvor man ikke bor reelt - proformaadresse. Jeg tror ikke på, det er et reelt problem for nogen, at de er usikre på, hvor de egentlig bor henne rigtigt, for det giver ligesom sig selv, og jeg tvivler på, nogen pludselig bliver ramt af Skats hammer uden at have set den komme. Det, der egentlig optager sindene, er den perfekte forbrydelse, hvor man har et minimum af aktivitet i Sverige og bor i Danmark med en dyr bil på svenske plader, men er uangribelig for Skat. Men for på anmodning at kunne fremlægge sporene af en tilværelse i Skåne, så er man næsten nødt til at have haft en, så det bliver meget dyrt, tidkrævende og ikke særlig sjovt at etablere med et papirspor, at proformaadressen egentlig er ens centrum for livsinteresser. Blandt andet skal man jo ligge og køre til Skåne konstant uden at have noget ærinde derovre. Mon ikke kæresten bliver lidt træt af det. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Buddha 10 Anmeld indhold Besvaret July 18, 2008 Hvis kæresten nu elsker at køre................Blandt andet skal man jo ligge og køre til Skåne konstant uden at have noget ærinde derovre. Mon ikke kæresten bliver lidt træt af det. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Istdj 10 Anmeld indhold Besvaret July 18, 2008 Det, der egentlig optager sindene, er den perfekte forbrydelse, hvor man har et minimum af aktivitet i Sverige og bor i Danmark med en dyr bil på svenske plader, men er uangribelig for Skat. Men for på anmodning at kunne fremlægge sporene af en tilværelse i Skåne, så er man næsten nødt til at have haft en, så det bliver meget dyrt, tidkrævende og ikke særlig sjovt at etablere med et papirspor, at proformaadressen egentlig er ens centrum for livsinteresser. Blandt andet skal man jo ligge og køre til Skåne konstant uden at have noget ærinde derovre. Mon ikke kæresten bliver lidt træt af det. Jeg har nu gennem flere år reelt boet i danmark, københavn. Jeg har en adresse i malmö, det er en lejlighed jeg ejer. Jeg har tillige lavet aftaler med nogle bekendte at de dels anvender et af mine offentlige svenske kreditkort jævnligt og jeg har en brobizz liggende i en bil der pendler flere gange om ugen. I dk bruger jeg udelukkende de visakort jeg har fra min bank på malta og gibraltar. Det fungerer fint for mig og jeg sparer sindsygt mange penge på den konstellation. Faktisk tjener jeg på det. Lejligheden i malmø lejer jeg delvist ud, sort, til en illegal indvandrer. Og den anden del lejer jeg ud til 2 andre danskere der laver samme trick som mig med proforma adresse. Jeg kører lige nu i den ondeste Aston, og jeg nyder livet. Udlejningsforretningen i malmø betaler alle udgifter inkl. brobizz.. Og lejligheden er steget med 12-17% om året de sidste 3 år... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Buddha 10 Anmeld indhold Besvaret July 18, 2008 Verdensklasse humor!!!! :D Jeg har nu gennem flere år reelt boet i danmark, københavn. Jeg har en adresse i malmö, det er en lejlighed jeg ejer. Jeg har tillige lavet aftaler med nogle bekendte at de dels anvender et af mine offentlige svenske kreditkort jævnligt og jeg har en brobizz liggende i en bil der pendler flere gange om ugen. I dk bruger jeg udelukkende de visakort jeg har fra min bank på malta og gibraltar. Det fungerer fint for mig og jeg sparer sindsygt mange penge på den konstellation. Faktisk tjener jeg på det. Lejligheden i malmø lejer jeg delvist ud, sort, til en illegal indvandrer. Og den anden del lejer jeg ud til 2 andre danskere der laver samme trick som mig med proforma adresse. Jeg kører lige nu i den ondeste Aston, og jeg nyder livet. Udlejningsforretningen i malmø betaler alle udgifter inkl. brobizz.. Og lejligheden er steget med 12-17% om året de sidste 3 år... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
DarkAdMiN 10 Anmeld indhold Besvaret July 18, 2008 Det sjove er at den Ferrari så jeg blive stoppet på Amagerbrogade i fredags af politiet. Der stod 2 indvandrere af bilen, og sad på fortovet mens politiet lavet et eller andet, de var ikke i nærheden af deres patrulje bil i hvert fald. Tænkte what the hell, kan de ikke bevise at de bor i SE eller ? Er der nogen der er så dumme at køre rundt med en svensk bil uden at være registreret som "udrejst" i folke registreret og har adresse i det land bilen stammer fra, samt beviser for at de bor der? Det kommer bag på mig hvordan folk kan være så dumme, eller omvendt hvordan skatte væsnet kan bevise at personen bor i DK og derfor kan inddrage bilen? Nå men bedre held næste gang til de mennesker der tror at de kunne spare penge den vej igennem. Mvh. Caleb Det sjoveste er nok at jeg kender dem... Det undrede mig ikke... Hmm jeg må da lige høre dem hvordan det føles at miste sin hest Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret July 18, 2008 Det sjoveste er nok at jeg kender dem... Det undrede mig ikke... Hmm jeg må da lige høre dem hvordan det føles at miste sin hestPrøv at spørge dem om hvordan det føles at skulle betale den danske afgift inkl. bøde oveni. Man sover som man har sadlet...eller...noget Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Buddha 10 Anmeld indhold Besvaret July 18, 2008 De lever efter devicen....Lev rødt og dø dyrt......Prøv at spørge dem om hvordan det føles at skulle betale den danske afgift inkl. bøde oveni. Man sover som man har sadlet...eller...noget Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
CalebLarue 10 Anmeld indhold Besvaret July 18, 2008 Det sjoveste er nok at jeg kender dem... Det undrede mig ikke... Hmm jeg må da lige høre dem hvordan det føles at miste sin hest Ej jeg syntes seriøst at det er syndt for dem, nu kender jeg ikke de nærmere omstændigheder for hvad der skete, men den patrulje med de 2 betjente fik sikkert vildt meget ondt i røven over at se at en ligger og køre rundt i en Ferrari (Selvom den er med svenske plader) :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lollikken 10 Anmeld indhold Besvaret July 19, 2008 Ej jeg syntes seriøst at det er syndt for dem' date=' nu kender jeg ikke de nærmere omstændigheder for hvad der skete, men den patrulje med de 2 betjente fik sikkert vildt meget ondt i røven over at se at en ligger og køre rundt i en Ferrari (Selvom den er med svenske plader) :)[/quote'] Nu plejer det jo gerne at være danskere i sverige der koger over og køber de vilde biler. Audi'er, Mercere og store Saab'er er der selvfølgeligt rigeligt af (også på svenske hænder), men de overdådige biler, det er sku gerne en dansker :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Quark 10 Anmeld indhold Besvaret July 20, 2008 Blå registrerings attes Ja det er rigtigt du skal medbringe den blå registrerings attest i bilen ved rejse i udlandet, men dette gælder ikke de nordiske lande.. Se www.vv.se Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rene Larsen 10 Anmeld indhold Besvaret July 20, 2008 Ja det er rigtigt du skal medbringe den blå registrerings attest i bilen ved rejse i udlandet' date=' men dette gælder ikke de nordiske lande.. Se www.vv.se Det kan godt være at du/I har ret i at man ikke skal have den blå registrerings attest med ved rejse i de nordiske lande (skandinavien) - men hvad med at finde en sted hvor det står sort på hvidt og så poste dét link, frem for bare at poste et link til en ligegyldig startside hos VV Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret July 20, 2008 Det kan godt være at du/I har ret i at man ikke skal have den blå registrerings attest med ved rejse i de nordiske lande (skandinavien) - men hvad med at finde en sted hvor det står sort på hvidt og så poste dét link' date=' frem for bare at poste et link til en ligegyldig startside hos VV [/quote']Skal jeg også hente et glas vand til dig?? http://www.vv.se/templates/page3____632.aspx Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites