Rene Larsen 10 Anmeld indhold Besvaret July 20, 2008 Skal jeg også hente et glas vand til dig?? http://www.vv.se/templates/page3____632.aspx Den side var jo nem at finde, den har jeg set på flere gange - men hvor står der lige det med den specielle nordiske/skandinaviste regl?? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret July 20, 2008 Den side var jo nem at finde' date=' den har jeg set på flere gange - men hvor står der lige det med den specielle nordiske/skandinaviste regl??[/quote']Det har du da ret i Det står ikke nogen steder på pågældende side. Eneste der ligner, er nede i bunden: Når der direkte står "utomlands", så må du og jeg jo pænt vente på at andre kommer op med et link, der beskriver undtagelsen for færd i Norden. Jeg beklager - jeg var lidt hurtig på aftrækkeren. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Quark 10 Anmeld indhold Besvaret July 20, 2008 Hej Rene Larsen Hej Rene.. Du må meget undskylde jeg ikke fandt det rigtige sted til dig på vägverkets hjemmeside... Det skal ikke ske igen... Bukker og skraber i sandet... skal jeg smøre en ny sukkermad til dig? Kan se Gio har været der før mig.. Men jeg er blevet stoppet flere gange i Danmark og er aldrig blevet bedt om en blå registreringsattest.. Tak for hjælpen til Gio Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Buddha 10 Anmeld indhold Besvaret July 20, 2008 Vi skal så bare bruge det på skrift og ikke via de sædvanlige jungletrommer :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret July 20, 2008 Kan se Gio har været der før mig.. Men jeg er blevet stoppet flere gange i Danmark og er aldrig blevet bedt om en blå registreringsattest.. Tak for hjælpen til GioStadig' date=' så mangler vi teksten med "undtaget er kørsel i de nordiske lande". Jeg brugte lige nitten sekunder tidligere på Google (inkl. svenske slag-på-tasken-ord, som jeg mente måtte give resultat), men nej. Jeg hittede ikke nogen lovetekst der kunne kaste yderligere lys over postulatet. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Quark 10 Anmeld indhold Besvaret July 20, 2008 Blå registreringsattest 11 § Vid färd med ett registrerat fordon i internationell vägtrafik i Sverige skall föraren medföra ett registreringsbevis som är utfärdat enligt rådets direktiv 1999/37/EG av den 29 april 1999 om registreringsbevis för fordon, eller ett registreringsbevis som visar 1. registreringsnumret, 2. datum för första registreringen eller fordonets tillverkningsår, 3. namn och adress beträffande den person som beviset har utfärdats för, 4. tillverkarens namn eller varumärke, 5. fordonets tillverknings- eller serienummer, 6. fordonets totalvikt, om fordonet är avsett för godstransporter, och 7. bevisets giltighetstid, om den inte är obegränsad. Vid färd med ett oregistrerat släpfordon i internationell vägtrafik i Sverige skall dragfordonets förare medföra ett bevis om att fordonet får användas i trafik i sitt hemland. Beviset skall innehålla de uppgifter som anges i första stycket 2-7. De handlingar som avses i första och andra styckena skall på begäran överlämnas för kontroll till bilinspektör, polisman eller tulltjänsteman. Uppgifterna i handlingarna skall vara angivna antingen med enbart latinska bokstäver eller engelsk kursivstil eller också upprepade i denna form. Handlingarna skall vara i sådant skick att de kan läsas utan svårighet. Förordning (2005:1229). Ja jeg har lige talt med Polisen..... Det overstående er en EU forordning omkring kørsel i udlandet.. men... men.... men.... Iflg. Polisen gælder der andre regler for Sverige, Norge, Danmark og Finland... Hvis bilen er mærket med nationalitetsmærke.. Dvs. S. DK. N. FIN er dette nok til at bevæge sig rundt i de nordiske lande.. (Nordisk samarbejde) Jeg vil ikke hænges op på dette, kan godt se at vv ikke nogen steder skriver andet end den "blå" skal medbringes til kørsel i udlandet.. Men igen....Norge og Sverige HAR jo været dansk ikke? :) Og hvad med os på MC? Skal vi køre rundt med den seddel i inderlommen? NEJ!!! God tur derude.. Med seddel eller uden! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Quark 10 Anmeld indhold Besvaret July 20, 2008 Polisen igen.. Nå er lige blevet ringet op af polismannen.. Nu er han kommet i tvivl.. Men han mener ikke man skal have den med... LÆNGE LEVE EU REGLER!!! Læg dem i handskerummet venner!! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Homer 10 Anmeld indhold Besvaret July 20, 2008 Nu plejer det jo gerne at være danskere i sverige der koger over og køber de vilde biler. Audi'er' date=' Mercere og [i']store Saab'er er der selvfølgeligt rigeligt af (også på svenske hænder), men de overdådige biler, det er sku gerne en dansker :D What???? Hvem??? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lollikken 10 Anmeld indhold Besvaret July 20, 2008 What???? Hvem??? Jeg synes hele tiden jeg ser dem i nordsjælland på linie med audi'er, og jeg antager at Svensken har en form for national stolthed når de køber biler, hvorfor der vil være et par store saab'er i Sverige :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites