Jump to content
hpn

Skifte adr i forb. med overtagelse/flyt?

Recommended Posts

Jeg har et sp, som jeg håber, I kloge hoveder kender svaret på. Hvis man overtager en bolig til d. 1. oktober, men ikke flytter ind för 1. november, er man så nödt til at flytte adressen inden, eller kan man vente? Det er i forhold til forsikringen. Jeg talte med en på Folksam, som mente at han kan få forsikringen ändret fra overtagelsesdagen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Har svært ved at forestille mig det skulle være et problem, som udgangspunkt er der jo ikke noget der pålægger dig at redegøre for hvor bilen reelt er, kun hvor du bor. Der er jo masser af den slags "problemer", eksempelvis så får folk rabat på deres forsikring hvis de bor på landet, men principielt kunne de jo arbejde inde ved rosengården eller sådan noget, og parkere deres bil der hver dag. Jeg er ikke engang sikker på om man lover at bilen nogensinde er på ens egen adresse, det er vist egentlig bare en antagelse de gør sig. Men hvis du ikke flytter før november, så er din folkregister/folkbokförings adresse vel også den som du reelt sover på?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ja' date=' det er netop det. Jeg vil jo beholde den gamle adresse indtil vi flytter.[/quote'] så påvirkes din bilforsikring vel heller ikke på nogen måde?...du siger du er hvor du rent faktisk også er.... at du har et hus et andet sted også, det er de jo ligeglade med.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

bilforsikringen kommer ned under halv pris og sälgeren sagde, at vi kunne flytte den, inden vi flytter vores adresse til det nye sted for at få den billigere allerede nu. Det er den del, jeg ikke forstår

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

I skal have begge bopæle forsikret i perioden 1 - 31 oktober... Det er vigtigt. Der laver de en overlapning for et mindre beløb. Det er i teorien lige meget på hvilken bopæl bilen er forsikret, for som nævnt kan skaden ske alle steder. Der er jo så lidt med forsikringsprisen, men hvor meget kan det være på en måned ? Det ser lige så mystisk ud at flytte bilen til den nye adresse, og så stadig bo på den gamle i oktober.... Men hvis sælgeren siger ok ( hvilket lyder mystisk når i ikke bor der ), så er det jo bare med at slå til........( så må vi se hvad de siger hvis der bliver nogen forsikringssag ) :rolleyes: Vi gjorde ihvertfald sådan.... :rolleyes:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites