Jump to content
hsahirf

Fotovogn på Ama'r Strandvej

Recommended Posts

Guest Mogens

Et guldkorn

Derfor skal han lære, at han altid skal ha' en udvej... .....
Det er præcis dét, det handler om !! Forudseenhed samt en plan B, når Plan A går i vasken ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Med hensyn til fotovognene tror jeg faktisk, at de nu sender fotoet og senere bøden direkte over til biler på svenske plader uden at bruge det svenske politi til at hjælpe med at identificere "lovovertræderen". Jeg har i hvert fald fået tilsendt en foto fra det danske politi, hvor jeg åbenbart var faldet i torskefælden/toppengemaskinen nede på Kalvebod Brygge. Målt til 60 km/t på den tosporede helt ufarlige vej en gang sidste sommer. Jeg kan overhovedt ikke huske om jeg kørte der på det tidspunkt og den dato eller ej, men det er ikke usandsynligt. Jeg har haft andre alvorlige ting at tænke på, så jeg har totalt ignoreret alle henvendelser som er kommet pr. brev. Nu har det danske politi sendt mig et brev med at jeg er blevet genkendt ud fra fotoet og at der vil komme et girokort med posten en af dagene. Men det er simpelthen rent løgn - personen på fotoet bærer store solbriller, og jeg har aldrig erkendt at det var mig - faktisk kan jeg ikke afvise at det kunne være en anden en mig ud fra fotoet. Og politiet har aldrig set mig, så hvordan skulle de have genkendt mig? Det er da noget bekymrende at politiet tyer til at lyve direkte for at indkassere bøder? Men jeg ender nok med at betale hvis der kommer et girokort - det er simpelthen billigere end hvis jeg skal regne min arbejdsløn ud på hvad det vil koste at diskutere den i retten. Plus at hvis man skal parkerere i nærheden af retten skal det nok ende med at man får en p-bøde på 510 kr.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Husk at du kan kræve at de betaler tabt arbejdsfortjeneste såfremt du ikke bliver kendt skyldig....De skal dække sagens omkostninger. Og der er jo medregnet at du skal ha' noget for at møde op.... Så er det jo bare at sætte sig ned og regne......

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Imod dumhed kæmper selv guderne forgæves...... Det kan sgu godt være at lastbilerne har vigepligten...... Men er der ingen i spejlene, hvordan skal han så vide at der er nogen???? Når man så som cyklist stædigt holder på sin ret og fortsætter uforfærdet, så er man satme da blank på øverste etage...... En lastbil der svinger selvom du kommer cyklende, er nok en lastbil der ikke har set dig....... Og ja.....Hvorfor tror du jeg cykler med min søn, frem og tilbage til skole hverdag??? For at lære ham hvorledes man færdes i trafikken og indgyde ham at han er af kød og blod, så derfor vil det altid være ham det går udover, hvis han ikke er opmærksom. Derfor skal han lære at han altid skal ha' en udvej og aldrig stædigt stå på sin ret i trafikken.....
Troede ikke det ville ske, men her må jeg give Budda 100% ret... :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Med hensyn til fotovognene tror jeg faktisk, at de nu sender fotoet og senere bøden direkte over til biler på svenske plader uden at bruge det svenske politi til at hjælpe med at identificere "lovovertræderen". Jeg har i hvert fald fået tilsendt en foto fra det danske politi, hvor jeg åbenbart var faldet i torskefælden/toppengemaskinen nede på Kalvebod Brygge. Målt til 60 km/t på den tosporede helt ufarlige vej en gang sidste sommer. Jeg kan overhovedt ikke huske om jeg kørte der på det tidspunkt og den dato eller ej, men det er ikke usandsynligt. Jeg har haft andre alvorlige ting at tænke på, så jeg har totalt ignoreret alle henvendelser som er kommet pr. brev. Nu har det danske politi sendt mig et brev med at jeg er blevet genkendt ud fra fotoet og at der vil komme et girokort med posten en af dagene. Men det er simpelthen rent løgn - personen på fotoet bærer store solbriller, og jeg har aldrig erkendt at det var mig - faktisk kan jeg ikke afvise at det kunne være en anden en mig ud fra fotoet. Og politiet har aldrig set mig, så hvordan skulle de have genkendt mig? Det er da noget bekymrende at politiet tyer til at lyve direkte for at indkassere bøder? Men jeg ender nok med at betale hvis der kommer et girokort - det er simpelthen billigere end hvis jeg skal regne min arbejdsløn ud på hvad det vil koste at diskutere den i retten. Plus at hvis man skal parkerere i nærheden af retten skal det nok ende med at man får en p-bøde på 510 kr.
Jeg ved ikke rigtigt hvad jeg synes om den her tråd generelt, på den ene side så synes jeg i princippet man spilder politiets ressourcer ved at gå retssag igennem osv, og jeg tror ikke man får noget ud af det, det er alligevel ikke politiet som afgør om det bliver en løsning fremover eller ej. Men på den anden side så betvivler jeg slet ikke at politiet anvender gangster metoder for at opnå deres mål, jeg har selv prøvet det...og det gør de - altid. Og ATK er en pengemaskine som ikke nytter noget...det må være et "Tja - gør som du vil".

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Imod dumhed kæmper selv guderne forgæves...... Det kan sgu godt være at lastbilerne har vigepligten...... Men er der ingen i spejlene, hvordan skal han så vide at der er nogen???? Når man så som cyklist stædigt holder på sin ret og fortsætter uforfærdet, så er man satme da blank på øverste etage...... En lastbil der svinger selvom du kommer cyklende, er nok en lastbil der ikke har set dig....... Og ja.....Hvorfor tror du jeg cykler med min søn, frem og tilbage til skole hverdag??? For at lære ham hvorledes man færdes i trafikken og indgyde ham at han er af kød og blod, så derfor vil det altid være ham det går udover, hvis han ikke er opmærksom. Derfor skal han lære at han altid skal ha' en udvej og aldrig stædigt stå på sin ret i trafikken.....
Jamen, som jeg skrev så fatter jeg ikke at cykelister ikke passer bedre på så jeg er så rørende enig med dig som man kan være. Stædighed - eller blind tillid til andre trafikanter - kan betyde døden. Specielt for svage trafikanter. Kørte selv i flere år på cykel fra henholdvis Rødovre og senere Nørrebro til mit daværende arbejde i Ishøj. Jeg stolede ALDRIG på biler/lastbiler - Klar til at bremse og enten øjenkontakt med chaufføren eller jeg stirrede på lastbilen hjul. Flere gange har jeg måtte dreje med rundt hjørner da smarte fyre i ramponerede Hiacer kom flyvende. Som en anden skrev så gælder det om at være sindssyg opmærksom og ha en plan B - hele tiden. Jeg overlevede på dette selvom jeg altid kørte med mp3-afspilleren for fulde drøn - det opvejede jeg ved at orienterede mig non-stop. Synes meget ofte det er kvinder der bliver dræbt i højresvingsulykker (ret mig hvis jeg tager fejl). Har engang læst at kvinder er mere tilbøjelige til at stole på deres medtrafikanter. Desværre er den tillid ikke særlig smart. Godt at høre du cykler med Mini-Buddhaen. Håber du derved også selv lærer at det ikke er fandens smart altid at fræse afsted med speederen i bund - selvom chaufføren mener han har styr på sagerne. Det er ikke altid rart for de små når de smarte biler flyver rundt om hjørnerne.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan også godt fortælle dig at de steder der skal køres stærkt bliver nøje udvalgt...... Og det foregår aldrig inde i en by eller igennem..... Men ja, mit formål er jo også at gi' mine unger den bedste ballast med hjemmefra....:)

Jamen, som jeg skrev så fatter jeg ikke at cykelister ikke passer bedre på så jeg er så rørende enig med dig som man kan være. Stædighed - eller blind tillid til andre trafikanter - kan betyde døden. Specielt for svage trafikanter. Kørte selv i flere år på cykel fra henholdvis Rødovre og senere Nørrebro til mit daværende arbejde i Ishøj. Jeg stolede ALDRIG på biler/lastbiler - Klar til at bremse og enten øjenkontakt med chaufføren eller jeg stirrede på lastbilen hjul. Flere gange har jeg måtte dreje med rundt hjørner da smarte fyre i ramponerede Hiacer kom flyvende. Som en anden skrev så gælder det om at være sindssyg opmærksom og ha en plan B - hele tiden. Jeg overlevede på dette selvom jeg altid kørte med mp3-afspilleren for fulde drøn - det opvejede jeg ved at orienterede mig non-stop. Synes meget ofte det er kvinder der bliver dræbt i højresvingsulykker (ret mig hvis jeg tager fejl). Har engang læst at kvinder er mere tilbøjelige til at stole på deres medtrafikanter. Desværre er den tillid ikke særlig smart. Godt at høre du cykler med Mini-Buddhaen. Håber du derved også selv lærer at det ikke er fandens smart altid at fræse afsted med speederen i bund - selvom chaufføren mener han har styr på sagerne. Det er ikke altid rart for de små når de smarte biler flyver rundt om hjørnerne.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
BS er én af dem....Bliv du bare ved at køre efter forholdene, så vi andre slipper for at du slår dig ihjel fordi du falder i søvn bag rattet.....Hvilket iøvrigt er årsag til 40% af alle drab i trafikken...... Jeg er helt enig i at ATK er en pengemaskine og ikke ...
Helt enig! Netop det med at bevæge sig frem i trafikken efter forholdene synes jeg er det, som det handler om. Ofte kører jeg i gennem et sommerhus/strand-område hvor der er 30 km/t et par kilometer, om vinteren er der noget nær ingen mennesker og 50 km/t er intet problem - men om sommeren vil jeg til enhver tid påstå, at 30 km/t ofte er uforsvarligt. Der går børnefamilier med små børn på fortorvet, og ryger et lille barn ud foran en bil så vil jeg foretrække 15 km/t i stedet... Jeg er glad for, at der i hvert fald er ét fornuftigt mennesker til. Det er jo netop fornuft - og selvtænkning - at køre efter forholdene. Og til alle jer andre der kommer med brok... 1) Jeg kører efter forholdene 2) Jeg ville gerne tage en straf, hvis jeg kunne se nogen som helst mening med det (og det kan jeg ikke med de øde lange veludstyrede veje) 3) Det drejer sig som regel om bøde + klip, og ikke kun bøde, i det de 30% ikke er meget... Og mit kørekort er jeg afhængig af som selvstændig. 4) Jeg så gerne at Politiet brugte deres resourcer bedre end nu, derfor ønsker jeg at gøre det så surt og dyrt for dem som muligt. Jeg betaler rigeligt over skatten til det. 5) Jeg ville ønske at flere gjorde det samme som mig, forestil jer hvis der pludselig var 20-30 gange så mange sager der skulle for retten - sikke resourcer! Så ville de måske finde på noget bedre at foretage sig, eller gøre det ordentligt. Det er på et tidspunkt fra højere sted nævnt, at Politiets resourcer omkring fartsyndere skal prioriteres til de rette steder. Jeg fik engang et trist klip, det var ikke en fotovogn, jeg blev stoppet og så kan man desværre ikke slippe. Jeg kører ad motorvejen til København (retning Malmö/Kastrup), over broen og hastigheden nedsættes til 90 km/t. Jeg tager afkørslen København C og hastigheden nedsættes til 70 km/t hvor motorvejen ophører. Der er dog stadig adskilte vejbaner (autoværn) og nødspor. Der bliver jeg målt til 108 km/t - 3% bliver trukket fra - ergo 104 km/t. Det giver ét klip og 2.000 kr i bøde... Hvad dælen skal det gøre godt for? Jeg var én ud af nogle tusinde bilister den dag, der overskred hastighedsgrænsen i dén grad... Der er INGEN fodgængere og INGEN cyklister... Det er jo idioti! De øvrige sager jeg har haft har været sene aftener med få mennesker på gaden, godt udsyn OG en hastighed der var AFPASSET til forholdene. Suk!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nu har det danske politi sendt mig et brev med at jeg er blevet genkendt ud fra fotoet og at der vil komme et girokort med posten en af dagene. Men det er simpelthen rent løgn - personen på fotoet bærer store solbriller, og jeg har aldrig erkendt at det var mig - faktisk kan jeg ikke afvise at det kunne være en anden en mig ud fra fotoet. Og politiet har aldrig set mig, så hvordan skulle de have genkendt mig?
Du har fat i noget dér, det samme har jeg netop oplevet i min seneste sag. Jeg fik et brev om at jeg var genkendt, og hvordan skulle de dog kunne gøre det? Jeg kender ikke nogen der arbejder i Politiet. Og eftersom de ikke har vundet sager med tidligere fotos kan de jo ikke rigtig sammenholde dem med de fotos. Det er helt uacceptabelt at Politiet på den måde direkte lyver, uacceptabelt som bare pokker!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Here we go again....
"Here I go again it's time for me to fade away Here I go It's time again to let the storm rise and I'm waiting here with great expectations and I know You call it what you want but for now I'm standing tall and I'm here to get it all give me your best shot or go You gotta move on you better believe it" (E-Type - Here I Go Again) Ja, er det ikke dejligt med lidt god debat?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
2) Jeg ville gerne tage en straf' date=' hvis jeg kunne se nogen som helst mening med det.[/quote'] Meningen er kort og godt, at vi har repræsentativt demokrati hvor man har vedtaget nogle love der skal overholdes. Er der nogle love du er utilfreds med, så skal du påvirke politikerne evt. ved at melde dig ind i et politisk parti. Det eneste du indtil nu har bevist er, at du ikke kan gå på vandet og du ikke er medlem af kongefamilien.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
3) Det drejer sig som regel om bøde + klip, og ikke kun bøde, i det de 30% ikke er meget... Og mit kørekort er jeg afhængig af som selvstændig. 5) Jeg ville ønske at flere gjorde det samme som mig, forestil jer hvis der pludselig var 20-30 gange så mange sager der skulle for retten - sikke resourcer! Så ville de måske finde på noget bedre at foretage sig, eller gøre det ordentligt.
Til din bullet nummer 3 - så bør du vel køre under "klippe"-grænsen, hvis du er så afhængig af dit kørekørt. Til nummer 5, så vil skatten bare stige - og andre og værre kriminelle vil gå rundt på fri fod ved at deres sag først kommer for retten om tid på grund af alle de småsager, der skulle for retten :scared: Men jeg tror de fleste er enige i, at ATK er en ren pengemaskine, men ovenstående er ikke den rette måde at gøre det på. Det skal påvirkes politisk.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
2) Jeg ville gerne tage en straf' date=' hvis jeg kunne se nogen som helst mening med det[/quote'] Hvordan i alverden tror du samfundet ville se ud hvis det var som du beskriver der? Du er forpligtet til at være bekendt med færdselsloven når du har kørekort og vover dig ud på vejene, overtræder man loven er der forskellige sanktionsmuligheder for politiet der skal sikre at loven overholdes, herunder bøder. Det er sådan det fungerer. Man kan ikke slippe for straf bare fordi man selv syntes man ikke gør noget særlig alvorligt. Jeg skal undlade men kunne da drage adskillige paralleller til andre områder af lovgivningen hvor forbryderne ofte slet ikke kan se at de har gjort noget galt. Men heldigvis er det ikke op til forbryderne selv at vurdere dén sag. Du har kørt for stærkt og er blevet busted - længere er den jo ikke - tag din straf og betal den bøde som en mand! Eller vær smart nok til at undgå at blive busted fremover. Ønsker du anden lovgivning, ja så må du jo søge ind i politik og af den vej søge indflydelse på den dømmende magt i samfundet. Jeg er bare ikke sikker på at et parti med primært formål "vi vil selv bestemme hvor det er sikkert at køre for stærkt" vil høste stemmer til at nå over spærregrænsen :rolleyes: Poltiet kan du næppe klandre, det er jo ikke dem der skriver lovene.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg er glad for' date=' at der i hvert fald er ét fornuftigt mennesker til. Det er jo netop fornuft - og selvtænkning - at køre efter forholdene. [/quote'] Jeg tror dette billede pænt illusterer hvad der ville ske hvis fornuftige selvtænkende mennesker skulle prøve at sende en raket op hver. 2658316482_32be3e6f21.jpg?v=0 Vi mennesker opfatter verdenen meget forskelligt og ikke alle accepterer realiteterne. Derfor hvis loven hed: "Kør efter forholdene" så ville du se selvsikre lastbilschauffører der pløjede igennem byen med alt hvad vognen kunne trække fordi han, det fornuftige og selvtænkende væsen, hvad helt klart styr på forholdene. Forholdet var nemlig at han havde travlt. Mennesket som individ har bare ikke nok kapacitet og viden til at bedømme de faktiske forhold. Vi kan selvfølgelig tilnærme os, og kommer meget tæt på, men hastighedsbegrænsningen er vores "sikkerhedsnet" for at vi kører nogenlunde ens. Jeps det er mig! Forholdene er MEGET subjektive, så det kan vi som et samfund ikke bruge til ret meget, for vejene skal rumme 18-årige naive Lise, Tom Kristensen og Casper Elgård, samt Demente Dan der lod styrke 5 brillerne blive derhjemme fordi han bare skulle hente mælk, samt alle os andre tosser der ligger et sted imellem. Jeg antager du godt forstår konceptet med regler og love så hvis du er afhængig af dit kørekort så kør efter forholdene, som er hvis du kører 30% for meget (og bli'r snuppet) så mister du pappet! Det gode ved ATK er jo netop at politistyrken nu kan fange seriøse forbrydre istedet, mens der stadig bliver ført tilsyn med hastighederne. Hvis problemet med kvaliteten af billedet bliver et stort problem, og vi stadig har mangel på strissere, så er det økonomisk favorabelt at udvikle et bedre system. Teknologien er tilrådighed, den er bare ikke udnyttet endnu. Jeps og dårlige hold taber udelukket fordi de er uheldige. Nogen gange .. bare nogen gange så bliver de skyldige også fanget af ATK.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites