Jump to content
hsahirf

Fotovogn på Ama'r Strandvej

Recommended Posts

Damn!!! Hva gør vi??
Tjah, hvis du ikke kører ad Amager Strandvej eller hvis du aldrig overskrider 50 km/t, så undlader du helt at læse indlægget ... og hvis du gør, og åbner indlægget og ser at det er mange timer gammelt, så afgør du med dig selv om du tror at den stadig er der eller ej. :rolleye:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Den er der..........Bare rolig....;) Men måske bare ikke på Amager Strandvej.......:D

Tjah' date=' hvis du ikke kører ad Amager Strandvej eller hvis du aldrig overskrider 50 km/t, så undlader du helt at læse indlægget ... og hvis du gør, og åbner indlægget og ser at det er mange timer gammelt, så afgør du med dig selv om du tror at den stadig er der eller ej. :rolleye:[/quote']

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

God info... Jeg vil lige tilføje, at fordi man bliver blitzet i en ATK er det ikke sikkert, at man ender med bøden. Jeg har med stor success haft to sager i retten og vundet begge, og en ny er på vej. Det kunne nok lyde som om at jeg er gal, men de fleste kan nok ikke være uenige i, at man nemt rammer de 30%. Fremgangsmåde: Overvej om du er villig til at bruge måske samlet 3-4 timer på et sagsforløb, er der tale om en bøde på 500 kr kan du vælge at betale den mod at slippe for besværet. Men er der tale om et klip vil det være godt givet ud med den smule tid det totalt set tager. Overvej om fotoet er af ringe kvalitet (det er det i langt de fleste tilfælde, måske 8 ud af 10) og om det under nogen som helst omstændigheder kunne ligne en anden end dig. Er det tale om et klip vil det i langt de fleste tilfælde være det hele værd at tage sagen til vejs ende i systemet. Første brev besvares med, at man ikke med sikkerhed kan identificere vedkommende på billedet, uanset om det er din egen bil eller ej. Medsend brevet du modtag. Man vil så blive kontaktet med henblik på en identifikation, hvis de beder dig komme på stationen sig da, at det er dem der vil dig noget, og at de må komme forbi din adresse. Jo mere besvær man kan give Politiet i en sådan sag og jo flere resourcer der skal bruges des bedre. Måske med tiden de vil indse at ATK er en helt uacceptabel løsning. De vil formodentlig mene at have identificeret dig og sigte dig for overtrædelsen, undlad at udtale dig om noget som helst. Don't panic! Du vil herefter modtage 1-2 trusselsbreve om retsag og mulige ekstra sagsomkostninger, returnér disse breve og henvis til dit første brev og fasthold, at du ikke med sikkerhed kan identificere personen på billedet. Det vil i sidste ende resultere i et retsmøde, der kan gå 1-1½ år fra billedet tages til det finder sted (Ja det er 1-1½ år, det er ikke en slåfejl!) Til stede vil være dig selv, en dommer og en politianklager. Eventuelt også en beskikket forsvarer, det er op til dig selv. Jeg fravalgte den mulighed. Du vil formodentlig blive stillet et spørgsmål så som "Er det dig på billedet?" og dertil er svaret enkelt: "Det kan godt ligne mig, det kan også ligne en anden. Til pasfotos i dag gælder en lang række regler, baggrunden skal være ensfarvet og lys, det skal være på fotopapir, klart og tydeligt. Man må ikke kunne se tænder og man skal kigge ret mod kameraet. Det er regler man har fastsat fordi man mener, at det muliggører en sikker identifikation. Dette foto opfylder ingen af disse krav. Billedet er sort/hvid, grynet og uskarpt. Alt i alt af meget ringe kvalitet og det er printet på almindeligt papir." Gentag omtrent samme argumenter om nødvendigt, anklageren vil formodentlig spørge dig flere gange. Jeg har sågar oplevet en kvindelig politianklager der afbrød mig, blev hidsig og sagde vredt "Vil du godt svare på mit spørgsmål!" - fordi jeg to gange kom med ovenstående forklaring. Hold hovedet klart og vær sikker i din sag. Jeg har f.eks. været ude for, at jeg på et foto fra ATK så ud til at have direkte sort hår, indsunkne øjne (pga. skygger) og meget strittende øre. Ingen af delene er tilfældet. Sådanne ting kan man eventuelt også nævne, f.eks. "Vedkommende på billedet ser ud til at have sort hår og en meget bred næse", hvis det er tilfældet, og det ikke ville passe på en beskrivelse af dig. Undgå dog at sige, at det ikke er dig, hvis det er det. Det ville være uærligt, og sætte dig i dårligere lys. Husk at både dommer og anklager et sted godt ved, at det er dig. Dine argumenter er bare skudsikre og det må de acceptere og forholde sig til. Loven handler ikke om følelser og om hvad nogen tror, men om hvad der sort på hvidt kan dokumenteres. Fasthold at det kan ligne dig men også så mange andre, vi er 6 milliarder mennesker på jorden. Dommeren alene træffer afgørelsen i en sådan sag, og ingen dommer ved sine fulde fem kan overhøre disse argumenter, og han/hun vil være nødt til, i henhold til loven, at frikende dig. Iflg. gældende dansk lov og retspraksis vil man ikke kunne blive straffet på en relativ sandsynlighed, eller fordi man ligner vedkommende på billedet. Man skal i en sådan sag, uanset om det er et ATK-billede eller en mordsag, kunne udelukke at gerningsmanden kunne være en anden. Man skal så at sige være helt sikker, og det er ikke muligt ud fra noget ATK-billede jeg endnu har set, og jeg har set mange. Selv om et billede ligner rigtig godt er det ikke nødvendigvis nok, det kan også ligne andre. I øvrigt er det intet så skønt som at åbne brevet og læse afgørelsen der smukt sluttes med: "Thi kendes for ret. Tiltalte Simon Hoff Kunze frifindes." Jeg håber at mit indlæg kan inspirere flere til at gøre det samme. - Simon :th2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Loven handler ikke om følelser og om hvad nogen tror, men om hvad der sort på hvidt kan dokumenteres. Fasthold at det kan ligne dig men også så mange andre, vi er 6 milliarder mennesker på jorden.
Handling og konsekvens! Jeg synes du skal tage og følge loven, præcis som det forventes af dine medmennesker - og ikke bruge skatteydernes penge på at bevise din uskyld - når du godt véd at du er skyldig. Jeg vil give dig ret i at ATK er tvivlsom, og nærmest kan betegnes som en pengemaskine. Men heller ikke mere! :rolleye:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg vil lige tilføje, at fordi man bliver blitzet i en ATK er det ikke sikkert, at man ender med bøden. ... "Thi kendes for ret. Tiltalte Simon Hoff Kunze frifindes."
Nydelig tilståelse. Nu skal det vel bare bevises at det er dig som har skrevet dette indlæg.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hvis du vil undgå klip i kørekortet' date=' så anskaf dig et svensk kørekort i stedet for et dansk. :th2:[/quote'] Var det en joke, eller er det i praksis muligt? Jeg er så småt ved at flytte over sundet, egentlig bare for at kunne få en ønskebil, men hvis man kan slippe for klip i DK ville det jo være en fantastisk bonus. Jeg kører hverken sindsygt eller uforsvarligt, men de 30% over grænserne kan jeg lige så godt erkende, at jeg ikke 'kan' holde mig under. Gio: Jeg har nu aldrig følt mig skyldig i en trafiksag, det må have noget med skyld at gøre, og hvordan skulle jeg kunne føle det når jeg bidrager til mere glidende trafik? *Gnæk gnæk!* De ofte uhensigtsmæssige fartgrænser er i mine øjne med til at gøre en masse fornuftige danskere kriminelle. 60 km/t på det meste af Jyllingevej, også en søndag nat kl. 01? Nu har jeg boet for enden af den i 2 år, og for mig har omkring 90 km/t virket fornuftigt. Når jeg er så meget efter og imod ATK er det ud fra en række principper og ønsker om en ordentlig måde at behandle hinanden på, og en ordentlig etik. Politiet sender som jeg nævner det trusselsbreve ud på linje med de mediesky inkassovirksomheder der ofte ender i forbrugermagasiner. Politiets metoder er meget tvivlsomme, man truer ganske enkelt folk til at betale nu, hvis de vil undgå at betale mere - og egentlig velvidende at 9 ud af 10 sager formodentlig ville være til den anklagedes fordel i tilfælde af en retsag. Paul: Hehe, ja du har fat i noget... Nu skrev jeg dog med vilje indlægget således, at jeg ikke tilstår noget... Og om jeg så gjorde tvivler jeg på at man ville genoptage sagen og give mig klip og bøde :rolleyes:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Mogens
Var det en joke, eller er det i praksis muligt?
Nej, det er ikke en joke. Du opsparer stadig klip, men de udløses først, når/hvis du flytter til DK igen - medmindre klippene er blevet for gamle op ophævede igen...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Bør dog lige nævne at hastighedsreglerne håndteres noget mere konskvent i sverige. Hastighedsoverskridelser med mere end 30 km/t over det tilladte medfører omgående tilbageholdelse af kørekortet i 1- 6 måneder alt efter graden af overtrædelse og evt. formildende omstændigheder. Hvis du har dansk kørekort, og bor i danmark, får du køreforbud i sverige, men kortet igen (så du kan køre i danmark), har du svensk kørekort eller dansk kort OG bopæl i sverige, så beholder de kortet i hele perioden. Så du er bedre stillet i forhold til klip i DK med et svensk kørekort, men i SE skal du være meget mere varsom med hastigheden. Over 90 på en strækning med 60 km/t begrænsning koster mindst 1 måned uden kortet, foruden en pæn bøde (2000-4000 sek).

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hastighedsoverskridelser med mere end 30 km/t over det tilladte medfører omgående tilbageholdelse af kørekortet i 1- 6 måneder alt efter graden af overtrædelse...
Det var da lige godt ekstremt, jeg havde godt hørt rygter om at man i Sverige er meget efter folk der kører lidt friskt, men at det skulle være så meget mere ekstremt end i Danmark havde jeg aldrig troet. Siden jeg fik kortet for 3½ år siden har jeg været tilhænger af variabel hastighed (nat/dag, vådt/tørt etc.), tilladt højresving ved rødt og "gule kryds" ved nattetid. Det har man så mange andre steder. Men tak for info, det er godt lige at være klar over. Jeg skal så sandelig nødigt først vente til oktober på min nye vogn, og derefter undvære den i nogle måneder. I øvrigt vil jeg så lige tilføje, at min bekymring på området skyldes at jeg ofte tager længere ture ved/efter midnat, hvor der er mere eller mindre tomt på vejene. Der synes jeg godt nok det er svært ikke at ramme 20-30% over grænsen - og meningsløst at man ikke må køre efter forholdene :(

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg håber at mit indlæg kan inspirere flere til at gøre det samme. - Simon :th2:
Du synes nok du er en rigtig helt nu! Jeg synes ved gud du er en klaphat. Du praler af du ikke kan holde dig indenfor loven. Men du er ikke villig til at tage din straf når du bliver nuppet! TØS! Jeg kunne inspirere skat til at hæve din træk procent til 55% så du kan betale for de forrige retssager og de kommende!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Tag det med ro Simon.......:) Der er de sædvanlige hellige køer alle steder....det er der også herinde. BS er én af dem....Bliv du bare ved at køre efter forholdene, så vi andre slipper for at du slår dig ihjel fordi du falder i søvn bag rattet.....Hvilket iøvrigt er årsag til 40% af alle drab i trafikken...... Jeg er helt enig i at ATK er en pengemaskine og ikke tjener dets oprindelige formål. Det eneste vi som bilister kan gøre, er at se til at det bliver så dyrt at kræve pengene ind, at det bliver uinteressant for ordensmagten. Så begynder de sikkert at fange de rigtige kriminelle istedet for at skovle lette penge ind..... Kunne jo være rart med en historie om at politiet ikke havde tid til at komme til noget alvorligt, idet de var ude og fange bilister der kører 10% for stærkt..... Nu kommer der sikkert en syndflod af kommentarer, men det er bare det sædvanlige fra pladderhumanisterne......:lol:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg forstår bare ikke alle de krumspring for at undgå en bøde hvor man helt klart har overtrådt loven. Jeg gider ikke diskutere om politiet lægger deres indsatstid på bedst mulig måde eller om hastighedsgrænserne er fornuftige. Men at bruge polities og samfundets resourcer på at krybe uden om en lovovertrædelse man ved man har begået er ganske enkelt åndssvagt. Og specielt i den minimalistiske størrelsesorden en fartbøde trods alt er.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Kunne jo være rart med en historie om at politiet ikke havde tid til at komme til noget alvorligt, idet de var ude og fange bilister der kører 10% for stærkt.....
Eller, at politiet ikke har tid til at behandle kriminalsager, fordi der er en overflod af folk, som belaster systemet med den slags sager...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
De ofte uhensigtsmæssige fartgrænser er i mine øjne med til at gøre en masse fornuftige danskere kriminelle. 60 km/t på det meste af Jyllingevej' date=' også en søndag nat kl. 01? Nu har jeg boet for enden af den i 2 år, [b']og for mig har omkring 90 km/t virket fornuftigt.
Og, hamher mente 80km/t virkede fornuftigt http://ekstrabladet.dk/112/article1026974.ece Ta' dog din straf som en mand istedet for sådan en gang pladder. Kylling !

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Og står der 80 på speedometeret, så er det nok nærmere 70km/t i mange biler... Men husk der var blandet sprit i sagen.....
Ja, det er selvfølgelig helt rigtigt. Men, man kan garanteret finde andre uheld af samme karakter, uden sprit. Altså, hvor vedkomne "kun" har kørt for stærkt. Iøvrigt viser min bil 100% korrekt, hvis jeg altså måler med min GPS. Lidt spøjst, det har jeg nemlig heller aldrig set før.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja man kan også finde mange hvor farten ikke er dræberen..... Tag alle højresvingsulykkerne...... Der er farten vel maks 10 km/t. Men de latterlige lortecyklister kan bare ikke hitte ud af at de dør, så fremt de ta'r en tango med en lastbil...... Og det er der så nogle der må sande og tage konsekvensen af. Det er sgu trist for dem der skal ud og feje op.......:(

Ja, det er selvfølgelig helt rigtigt. Men, man kan garanteret finde andre uheld af samme karakter, uden sprit. Altså, hvor vedkomne "kun" har kørt for stærkt. Iøvrigt viser min bil 100% korrekt, hvis jeg altså måler med min GPS. Lidt spøjst, det har jeg nemlig heller aldrig set før.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ja man kan også finde mange hvor farten ikke er dræberen..... Tag alle højresvingsulykkerne...... Der er farten vel maks 10 km/t. Men de latterlige lortecyklister kan bare ikke hitte ud af at de dør, så fremt de ta'r en tango med en lastbil...... Og det er der så nogle der må sande og tage konsekvensen af. Det er sgu trist for dem der skal ud og feje op.......:(
Må da ikke håbe at et af dine børn ender som en lortecykelist der ikke holdt tilbage selvom det var lastbilen der havde vigepligt. At jeg ikke forstår cykelister ikke passer bedre på er en ting men det er trods alt ikke dem der bærer skylden for ulykkerne. Noget DU ellers netop går rigtig meget op i. Der går ikke mandskabstimer fra politiet grundet fotovognene da de er bemandet af pensionister der ikke er fastansatte mere. Selv de almindelige betjente forbander dem langt væk. Tja, fotovognene kan man godt kalde pengemaskiner. Man kan også bare sige at de jo kun blitzer der hvor folk overskrider hastighederne. Om det så er nogle farlige steder de står eller nogle ret tåbelige så er det altså bilisterne der kører for hurtigere end tilladt. Er man stor, sej og tilpas dygtig i trafikken til bevidst at overtræde lovgivningen bør man også være voksen nok til at tage den straf man ved man risikerer.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Imod dumhed kæmper selv guderne forgæves...... Det kan sgu godt være at lastbilerne har vigepligten...... Men er der ingen i spejlene, hvordan skal han så vide at der er nogen???? Når man så som cyklist stædigt holder på sin ret og fortsætter uforfærdet, så er man satme da blank på øverste etage...... En lastbil der svinger selvom du kommer cyklende, er nok en lastbil der ikke har set dig....... Og ja.....Hvorfor tror du jeg cykler med min søn, frem og tilbage til skole hverdag??? For at lære ham hvorledes man færdes i trafikken og indgyde ham at han er af kød og blod, så derfor vil det altid være ham det går udover, hvis han ikke er opmærksom. Derfor skal han lære at han altid skal ha' en udvej og aldrig stædigt stå på sin ret i trafikken.....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites