Dandanell 10 Anmeld indhold Skrevet July 14, 2008 Hej ;o) Er der nogen som får deres børn passet hos en privat dagplejemor i Bunkeflostrand, hvis det overhovedet findes og hvad koster det? Vi har pt. vores søn i dagis, men overvejer en anden løsning. Fordele & ulemper? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
TDC 10 Anmeld indhold Besvaret July 14, 2008 Det største problem med en dagmamma er først og fremmest at finde en :) Vi står i lidt i samme situation og skal vælge dagis eller dagmamma (hvis vi finder en). Kan jeg spørge hvorfor i hellere vil have en privat dagpleje ? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kiwi 10 Anmeld indhold Besvaret July 14, 2008 Har set dagismamma Vi er lige flyttet til Bunkeflostrand og har set to dagismammas på vores legeplads (Björnspinnaregatan). De har tilsammen 5 børn så det er jo andre forhold end i Danmark!! (kan selvfølgelig også være pga. ferietid). Min søn på 4 har leget med børnene og jeg var i øvrigt meget imponeret over hvordan de to voksne legede med børnene, aktiverede dem og løste konflikter. Har hørt at ulempen skulle være at de jo selvfølgelig skal ha fri og ferie og kan være syge, og så ved jeg ikke om der er et system i Danmark med en anden der tager over. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Dandanell 10 Anmeld indhold Besvaret July 14, 2008 Det største problem med en dagmamma er først og fremmest at finde en :) Vi står i lidt i samme situation og skal vælge dagis eller dagmamma (hvis vi finder en). Kan jeg spørge hvorfor i hellere vil have en privat dagpleje ? Vi overvejer en privat dagpleje, grundet at de som regl ikke har så mange børn og grundet vores søn konstant kommer syg hjem fra dagis, hvor han går er de 18 børn. Så i håbet om mindre sygdom, overvejer vi et skift. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Dandanell 10 Anmeld indhold Besvaret July 14, 2008 Vi er lige flyttet til Bunkeflostrand og har set to dagismammas på vores legeplads (Björnspinnaregatan). De har tilsammen 5 børn så det er jo andre forhold end i Danmark!! (kan selvfølgelig også være pga. ferietid). Min søn på 4 har leget med børnene og jeg var i øvrigt meget imponeret over hvordan de to voksne legede med børnene, aktiverede dem og løste konflikter. Har hørt at ulempen skulle være at de jo selvfølgelig skal ha fri og ferie og kan være syge, og så ved jeg ikke om der er et system i Danmark med en anden der tager over. Det lyder jo som ren luksus med 5 børn i alt, men kan det måske ikke skyldes ferietiden?!? Ved du evt. om det er gennem kommunen man skal søge om en privat plads? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miriam 10 Anmeld indhold Besvaret July 14, 2008 Det lyder jo som ren luksus med 5 børn i alt' date=' men kan det måske ikke skyldes ferietiden?!? [/quote'] Nej det passer meget godt, en af mødrene i Patricks klasse er det også, og hun har 4 børn + sit eget. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Jenny 10 Anmeld indhold Besvaret July 15, 2008 Som kommunal dagmamma har man oftast 5 barn, kan dock vara fler om inte alla är på heltid. När dagmamman är sjuk så får barnen vara hos en annan dagmamma i området.På semestrar hos samma dagmamma eller på en förskola i närheten. Tyvärr finns det inte så många kommunala dagmammor kvar i Malmö längre....När barnet ställs i dagiskö, så kan man önska dagmamma. Privata dagmammor är svåra att hitta, har själv jobbat som det i några år nu, men ska börja jobba på förskola igen om några veckor. Prova att sök efter nån på grannar.se eller barnpunkten.se Lycka till! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Dandanell 10 Anmeld indhold Besvaret July 16, 2008 Som kommunal dagmamma har man oftast 5 barn, kan dock vara fler om inte alla är på heltid. När dagmamman är sjuk så får barnen vara hos en annan dagmamma i området.På semestrar hos samma dagmamma eller på en förskola i närheten. Tyvärr finns det inte så många kommunala dagmammor kvar i Malmö längre....När barnet ställs i dagiskö, så kan man önska dagmamma. Privata dagmammor är svåra att hitta, har själv jobbat som det i några år nu, men ska börja jobba på förskola igen om några veckor. Prova att sök efter nån på grannar.se eller barnpunkten.se Lycka till! Hej Jenny, Dejligt, at kunne få nogle oplysninger mht. dagmamma - tusind tak. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites