chrmarker 10 Anmeld indhold Besvaret April 29, 2009 Både Danmark og Sverige har erklæret hindanden krig efter 1658 men Roskildefreden bestod stortset uændret efterfølgende. Især den vigtige paragraf 9 hvor der eklæres at danskerne i de svensk besatte områder måtte beholde deres gamle rettigheder og love, privilegier og friheder uantastede. http://da.wikipedia.org/wiki/Freden_i_Roskilde Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
splint 10 Anmeld indhold Besvaret May 1, 2009 Når folk spørger mig om hvor jeg bor, så siger jeg København M. :D:D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Jakriborg 10 Anmeld indhold Besvaret May 1, 2009 Og når folk i udlandet spørger, hvor jeg kommer fra, siger jeg Skandinavien - så slipper man som regel for at skulle forklare, at man opholder sig i to lande på daglig basis. Ordet Skandinavien er i øvrigt afledt af Skåne. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dan 0 Anmeld indhold Besvaret May 2, 2009 Når folk spørger mig om hvor jeg bor' date=' så siger jeg København M. :D:D[/quote'] Det samme her. København M, og når de spørger om hvor det er henne, så kommer Malmö frem som det næste. Jeg siger ikke at jeg bor i Skåne eller Sverige. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
cbpwr 10 Anmeld indhold Besvaret May 14, 2009 Synes faktisk det er lidt provokerende at kalde Malmö for KBH M. selvfølgelig meget sjovt. Tror mange Svenskere er trætte af Danskere, i Malmö :) specielt borgmesteren som ikke får så meget ud af de danske skattekroner som han gerne ville. Hørte sågar nogle ville lave Danske børnehaver, med dansk personale osv. Hmmm.... Så kan man også bare bygge en Moskee i baghaven, jo det samme :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
splint 10 Anmeld indhold Besvaret May 14, 2009 Og?? Når moskebyggerne kan få i hoved og røv, så kan vi vel også får en dansk børnehave med dansk personale. Ellers siger vi bare at svenskerne er racister og det ord er åbenbart det magiske ord, som gør at man kan få lov til nærmest alt. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Markowitch 12 Anmeld indhold Besvaret May 14, 2009 Når folk spørger mig om hvor jeg bor' date=' så siger jeg København M. :D:D[/quote'] "Jeg bor i København M, og ikke i Malmø K" - fnys og næsen i sky. Ak, det udsagn kan godt blive lidt forvirrende. Københavneren vil tro at M'et står for Metro og Malmøiten vil tro at K'et står for Kirseberg. Folk er bare så dumme. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites