Jump to content
Nenad

Udlændingeservice vildledte i årevis

Recommended Posts

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1031397.ece Det er ikke nødvendigt at flytte til Sverige for at undgå 24-års regel og tilknytningskrav. Udlændingeservice har i årevis vildledt danske statsborgere Danske statsborgere har helt uden grund opholdt sig i blandt andet Sverige og Tyskland i halve og hele år med deres udenlandske ægtefæller, mens andre helt har droppet at bosætte sig i Danmark efter at være blevet vildledt af Udlændingeservice, skriver Berlingske Tidende torsdag. I virkeligheden har danskerne i årevis - helt lovligt - kunnet undgå 24-års regel og tilknytningskrav ved at tage eksempelvis et sommerjob i et andet EU-land. Efter mellem to og ti uger kan danskeren vende hjem og få sin udenlandske ægtefælle med, fastslår integrationsminister Birthe Rønn Hornbech (V) og Udlændingeservice i et svar til Berlingske. Den mulighed har Udlændingeservice i årevis undladt eller nægtet at informere om, og i andre tilfælde har man oplyst, at der kræves markant længere ophold i udlandet. Og det er i strid med forvaltningsloven, siger eksperter i forvaltnings- og udlændingeret. S og R er rystede og kræver en decideret kulegravning af sagen. Udlændingeservice indskærper nu reglerne over for medarbejderne. *** Gad vide om dette skyldes mangel på arbejdskraft i DK? Mvh Nenad

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror ikke det får nogen af dem der blev ramt til Danmark - ligesom os andre har de vel det bedre økonomisk og boligmæssigt i Sverige og I Danmark er det 100% sikkert at hvis man er arbejdsløs går der ikke mange dage før man står og chopper lørdagskyllinger eller tørrer Fru Flauenskiold i måsen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det handler nok mere om indvandringspolitik end om arbejdsmarkedspolitik. At en person arbejder 10 uger i et andet EU land rykker ikke noget særligt i regnskabet. Det handler om at man ville stramme indvandringspolitiken, med DF i spidsen. Jeg synes det er usmagelig at man har kørt hetz på folk der vil gifte sig eller bo med en udlænding, og stadig gør det. Man bliver jo nærmest landsforvist hvis man forelsker sig i en uden dansk statsborgerskab eller i bedste fald bliver man anden rangsborger eller forvist til Sverige eller Tyskland. Anyway, det siger jeg jo kun fordi jeg selv har stået i situationen. Vi fandt det bedst at flytte til Sverige, selv om vi godt kunne få opholdstilladelse til min kone i DK. Det er bare bedre at bo i et land, hvor man ikke skal ansøge 3-4 gange om opholdstilladelse over en 9-10 årrig periode for at blive statsborger, som man skal i DK. Samt at man ikke skal opfylde alle mulige ligegyldige krav, som siges at være lavet for at forhindre tvangsægteskaber, men som rammer en masse mennesker som intet har med tvangsægteskab at gøre eller kulturer hvor det foregår. Denne "fortigelse" omkring muligheden for at arbejde en sommerferie i udlandet, er selvfølgelig grov. Håber bare at folk snart får øjenene op for at DK har udviklet sig til et af Europas mest fremmedfjenske lande, med dertil hørende negative sider. Foreksempel er der jo ikke mange højt kvalificerede mennesker som vægler DK, når man kan leve i foreksempel england og føle sig velkommen fra dag et. Bliv moderne og luk grænserne op, i det mindste for unge med uddannelse!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Se mere her: Der er tre historier i avisen. Den første er tophistorie på forsiden. De to andre er indvendige opfølgninger. De kører tre sider indvendigt, hvor de ud over dette har udpluk af de forklaringer, de har fået, når de har ringet til Udlændingeservice, en case og de skriftlige svar, som de har fået fra Anni Fode og ministeren. http://www.berlingske.dk/article/20080709/politik/707090033/ Tv2 er allerede også på, både med News og TV2 hjemmesiden: http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-12949919.html Og politiken: http://politiken.dk/indland/article537341.ece

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Håber bare at folk snart får øjenene op for at DK har udviklet sig til et af Europas mest fremmedfjenske lande, med dertil hørende negative sider. Foreksempel er der jo ikke mange højt kvalificerede mennesker som vægler DK, når man kan leve i foreksempel england og føle sig velkommen fra dag et. DK er blevet et leverpostej-kolonihave-lummert-dansk-for-danskerne-land. Danmark tag dig sammen! Bliv moderne og luk grænserne op, i det mindste for unge med uddannelse!
Nu er der vel ikke noget specielt moderne ved tvangsægteskaber og muslimske parallelsamfund, for slet ikke at tale om de særligt følsomme byområder, Sverige er igang med at etablere. De er ikke moderne på den fede måde, synes jeg. Indvandringen til Danmark sætter rekord år for år og er forholdsvis ligeså stor som den svenske, så mange af de mennesker, der ligesom dig ser Danmark som et modbydeligt fremmedfjendsk land, overvinder åbenbart deres modvilje. Eller måske læser de ikke så mange svenske aviser. Der kommer lige så mange, men ikke så mange barnebrude og åbenlyst grundløse til Danmark, men flere, der kommer i forbindelse med job eller uddannelse. Nu er der jo også andre hensyn at tage end erhvervslivets interesser, men skatteforholdene spiller nok en større rolle end lidt sære immigrationsregler for Danmarks/Øresundsregionens evne til at tiltrække både etableringer og dygtige mennesker. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

"ligesom os andre har de det vel bedre" Du må meget undskylde Futz - men jeg kan simpelthen blive så HARM, når jeg læser en så fuldstændig tankeløs bemærkning fra en, der tydeligvis ikke ved hvad det betyder at blive landsforvist fordi man tillader sig at blive forelsket uden for EUs grænser... Det er muligt, at nogle der FRIVILLIGT flytter til Sverige gør det grundet billig bolig, osv. Men det gælder langt fra alle os, der er ramt af udlændingereglerne. Hvis du havde en anelse om bare en brøkdel af de personlige omkostninger det har for os, der er tvunget til udlandet pga. kærlighed, så tror jeg du ville overveje dine ord en anden gang. Og for at forebygge evt. smarte kommentarer, så kan jeg fortælle, at jeg nu bor på 4 år i Sverige, stadig er gift med samme mand, der i øvrigt lærte sproget flydende og fik fast arbejde inden for sit fag på under 1½ år, og selv har et ganske glimrende og velbetalt arbejde. Vh. Tjurdu

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er det jo ikke tvangsægteskaber eller muslimske parallelsamfund jeg taler. Med "moderne" mener jeg, at det er da klart for en hver at verden er ikke kun sort/hvid (eller rød/hvid), forstået på den måde at DK bliver nød til at åbne sig for udviklingen i resten af verden, vi kan jo ikke leve som en lille flok hvide kaniner og bare tro at vi er på den grønne gren lige meget hvad der sker ude i verden. Vi bliver nød til at lade os globaliserer og internationalisere, hvis vi vil følge med udviklingen, ellers lide vi samme skæbne som indianerne i nord- og sydamerika eller australien, eller som grønlænderne. Måske er det senarie langt væk fra vores virkelighed, måske ikke. Men en ting er sikkert, vi bliver nød til at være åben over for folk som vil gifte sig med en dansker, bo og integrere sig i samfundet, alt andet er at tage rettighederne fra danskere. Der er jo intet i lovgivningen der kigger på om en person der søger opholdstilladelse har en studentereksamen eller en videregående uddannelse. Der er mange eksempler på folk der skal kæmpe for at få opholdstilladelse når de har taget en uddannelse i DK, eller kommer med en uddannelse. Det er da rimelig dumt! En anden ting er mentaliteten som er "lukket" over for fremmede, men det er jo ikke noget man kan lovgive sig ud af. Men jeg er også enig i at det er en hårfin grænse for hvem man skal lukke ind, ellers er "velfærdssamfundet" hurtigt forsvundet. Det er bare frustrerende at etniske danskere som kommer fra en dansk kultur ikke kan blive i DK hvis de forelsker sig i en uden for EU. Oven idet betyder det intet om partneren har en veluddannet baggrund og ønsker at blive en del af det danske samfund, det eneste der betyder noget er alderen. Det er en OMMER! :mad:

Nu er der vel ikke noget specielt moderne ved tvangsægteskaber og muslimske parallelsamfund, for slet ikke at tale om de særligt følsomme byområder, Sverige er igang med at etablere. De er ikke moderne på den fede måde, synes jeg. Indvandringen til Danmark sætter rekord år for år og er forholdsvis ligeså stor som den svenske, så mange af de mennesker, der ligesom dig ser Danmark som et modbydeligt fremmedfjendsk land, overvinder åbenbart deres modvilje. Eller måske læser de ikke så mange svenske aviser. Der kommer lige så mange, men ikke så mange barnebrude og åbenlyst grundløse til Danmark, men flere, der kommer i forbindelse med job eller uddannelse. Nu er der jo også andre hensyn at tage end erhvervslivets interesser, men skatteforholdene spiller nok en større rolle end lidt sære immigrationsregler for Danmarks/Øresundsregionens evne til at tiltrække både etableringer og dygtige mennesker. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

DK har sammen med de fleste andre EU-lande et kæmpe problem med for mange ældre. OG DK mangler arbejdskraft. Dette betyder at det eneste logiske og smarte fra DKs side iforhold til indvandring er at få så mange unge og veluddannede til landet! :th2: Det er jo nærmest det modsatte den nuværende lovgivning gør! :thumbdown Der må være en måde at forhindre tvangsægteskaber på uden at begrænse indvandringen af kvalificerede unge. Dybest set har vi (DK) også brug for uuddannede folk der gerne vil arbejde med foreksempel pleje af de alt for mange ældre vi har og FÅR i fremtiden. Man kunne lave en regel om at man skulle være selvforsørgende i et arbejde inden ½-1½ år, ellers mister man tilladelsen til at blive i landet. Så ville vi få sorteret dem fra som ikke vil arbejde. Hvorfor ikke lave en indvandringspolitik der tiltrækker så mange unge som muligt? (så længe de ikke er indvolveret i tvangsægteskaber) 24 års-reglen burde være en 35 års regl med modsat fortegn :eek:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DK har sammen med de fleste andre EU-lande et kæmpe problem med for mange ældre. OG DK mangler arbejdskraft. Dette betyder at det eneste logiske og smarte fra DKs side iforhold til indvandring er at få så mange unge og veluddannede til landet! :th2:
Det eneste smarte og logiske, ville være at gøre noget ved årsagerne til de lave fødelsrater i den vestlige verden, således at samfundene i sig selv bliver bæredygtige uden at være afhængig af import af mennesker fra fjerne lande. I Frankrig indførte man en støtte til mødre, når de fik børn. Et træk, som resulterede i at muslimske kvinder fik rigtig meget ud af ordningen, modsat de franske, der hellere ville tage en uddannelse. :D Selvom det ikke er populært at nævne elefanten i glasbutikken, så handler alt dette her mest om den fremtidige demografiske udvikling.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er delvist enig. Den langsigtede løsning på "ældrebyrden" er at folk føder flere børn. Problemet er at det ikke er nemt at ændre folks fødselsrater og hvis det lykkedes tager det stadig 20-30 år før det "virker" på arbejdsstyrken. Da vi ikke har handlet hurtigt på dette problem, som har været almen kendt i mange år, har vi nu brug for at gøre noget der også virker hurtigt. Derfor er indvandring en god løsning. Derfor er det også virkelig belastende for DK at danskerne er så fremmedfjenske! Vi kan sakten blive enige om at der er grupper af muslimer som ikke vil være en del af samfundet, men husk at det er størstedelen som vil! Personligt synes jeg at vi skulle åbne op for indvandring fra 3. verdens lande i det omfang de vil arbejde og lære sproget, hvilket jeg tror de fleste vil og gør af fri vilje. De fleste vil jo trods alt gerne kunne forsørge sig selv og deres familie og være en del af det samfund de lever i. Men ja igen, der er en problemmatik omkring muslimske samfund, det er jo ikke kun i Danmark. Det er desværre en religionskrig som har stået på i meget lang tid. Det er bare en anden diskussion.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Personligt synes jeg at vi skulle åbne op for indvandring fra 3. verdens lande i det omfang de vil arbejde og lære sproget, hvilket jeg tror de fleste vil og gør af fri vilje. De fleste vil jo trods alt gerne kunne forsørge sig selv og deres familie og være en del af det samfund de lever i.
Jeg tror ikke helt på den. Det er desværre udbredt at muslimske kvinder skal gå hjemme. Jo mere primitive kår familien oprindeligt kom fra, jo stærkere er denne tradition. Indvandre fra større byer er generelt lidt mere afslappede i dette spørgsmål, og kunne måske fungere som det gode eksempel? Men indtil videre ser det ud til at 300 timers reglen er mere effektiv med at få disse kvinder ud på arbejdsmarkedet, samtidig med at den er bestialsk.
Men ja igen, der er en problemmatik omkring muslimske samfund, det er jo ikke kun i Danmark. Det er desværre en religionskrig som har stået på i meget lang tid. Det er bare en anden diskussion.
Jeg tror ikke på den med religionskrigen, for de fleste i Danmark er ikke velvidende ud i kristendommen og kan knap forklare forskellen på protestant og katolik, og har kun en vag forestilling om islam. Det er snare en holdningskrig med rodfæste i det billede årene har tegnet af unge muslimske mænd som halvkriminelle eksistenser, koblet med en dyb racisme mod at byde danskerne ind i deres lukkede familier igennem giftemål. Så hellere finde en fætter i hjemlandet og få børn, som desværre, men for et oplyst menneske også meget naturligt, kan falde som offer for alskens sygdomme pga. for tæt avl. Sådanne folk, som overfor beskrevet, bærer et tungt ansvar for tingenes sørgelige tilstand. Der er store mindretal i Danmark af ungarer, polakker og folk fra asien, som man aldrig rigtig hører noget dårligt om. Så fremmedfjendske per se tror jeg ikke danskerne er.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites