Jump to content
Buddha

Jeg undskylder hermed til alle der følte sig forulempet tirsdag morgen kl ca 08.30...

Recommended Posts

Hold op med at være så selvretfærdige gutter - i begge ville ha kørt på samme måde hvis i skulle nå en fødsel, en kammerat/famillie/kærste/kone etc i fare mv. Hvis man nogensinde selv har været i den situation(hvilket ikke lyder til i har), så kan man godt nikke genkendende til scenariet, og så blir der altså kørt stærkt. Og held og lykke med din lille tøs - måske lidt mindre testetoron(stavnining?) vil sætte en dæmper på benzinen i blodet :D Eller hvor der kommer en mand ind, kommer en mand ud - lav selv regnestykket :D PS. så er det lovligt i følge færdselsloven at lave privat "udrykningskørsel) så vidt jeg kan huske - kan så ikke huske om man skal alarmere nogen om det inden eller undervejs. Men ved der er en passage et eller andet sted der gir adgang til ualmindelig kørsel. Med mindre det er fjernet, var det ikke da jeg tog kørekort for uhmmm.........14 år siden ? griner.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Private må køre udrykning, hvis de binder et hvidt "flag" på bilen, og kan forsvare forehavendet overfor ordensmagten, skulle de blive adspurgt. Jeg tvivler dog på at ret mange kender reglen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ja, men politiet og ambulanceførerne er trænede i den slags og kan på ingen måde sammenlignes med almindelige billister...
At de har et par køretekniske kurser gør dem ikke bedre til det end mange andre... Hvis det var tilfældet ville der jo ikke være nogen betjente som kørte galt :laugh:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Private må køre udrykning, hvis de binder et hvidt "flag" på bilen, og kan forsvare forehavendet overfor ordensmagten, skulle de blive adspurgt. Jeg tvivler dog på at ret mange kender reglen.
Det skal meldes til polisen bagefter.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
At de har et par køretekniske kurser gør dem ikke bedre til det end mange andre...
Måske ikke - men de blå blink hjælper måske på fremkommeligheden? Desuden er de næppe følelsesmæssigt involverede med "passageren"... Hvis/når jeg ser en bil, der kører voldsomt stærkt og med blinkende lygter, så må jeg indrømme, at min første tanke er "klaphat" - ikke "fødende kvinde eller døende kammerat ombord". Omvendt i tilfælde af ambulance med udrykning...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Interessant ... ikke mindst at de tror at udrykningstiden i DK er god. Jo mere den nuværende regering får sparet væk, jo større bliver udrykningstiden. Hvis regeringens planer om f.eks. at lukke skadestuer i det mørkeste Jylland vil der for nogle 100.000 mennesker være over en times kørsel til nærmeste skadestue ... så tør jeg ikke tænke på hvor lang responstiden for en ambulance vil være. Men tilbage til plottet ... som er at ønske TILLYKKE med den lille nye! Vi kan skændes om færdselsregler, love, moral, etik, fart, farver, dytbiler, broer og alt det andet i alle de andre tråde på forummet :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hold op med at være så selvretfærdige gutter - i begge ville ha kørt på samme måde hvis i skulle nå en fødsel' date=' en kammerat/famillie/kærste/kone etc i fare mv. [/quote'] Enig, jeg kørte også stærkere end normalt da vandet var gået og veerne begyndte med det samme...... Men skulle selvfølgelig lige have et håndklæde og et par sorte sække på sædet først :rolleyes:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for det Anders.....:) Glæd dig....Det er stort at blive far!! Jeg er glad for at jeg kunne hjælpe dig!! Du må gi en tur snart.....;)

Tillykke Brian Så kom I før os...for jeg venter stadig, men det er lige oppe ovre. Slæden kører iøvrigt fint :) De bedste hilsner Anders

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Til de lov interesseret, så er udrykningskørsel behandlet i færdelslovens paragraf 7. Mest interessant er §7 stk. 4:

Stk. 4. Motorkøretøj, der i et enkelt tilfælde benyttes til kørsel med alvorligt syge eller tilskadekomne eller i et andet lignende øjemed, som ikke tåler opsættelse, og som foran på køretøjet på iøjnefaldende måde har anbragt en hvid dug, er under denne kørsel ligestillet med udrykningskøretøj. Føreren af motorkøretøjet skal snarest muligt, efter at sådan kørsel har fundet sted, give politiet meddelelse herom. Uberettiget anvendelse af hvid dug er forbudt.
Link: https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=22053#K2 ------ Jeg mindes også at det i praksis er en god ide at ringe til strisserne først (eller undervejs i disse moderne tider) for at bede om politieskorte så man på denne måde mere effektivt kan rydde vejene. Det er dog de færreste der husker dette når nogen er blevet skudt, fået revet en arm af eller på anden måde er på dødens rand. Standard graviditet kan vist hverken betegnes som værende en sygdom (med mindre man ser livet som en sexuelt overført sygdom med 100% dødelighed) eller som værende tilskadekommen. Hvis det var, og dermed retfærdiggjorde privat udrykning, så ville vi jo dagligt se understimulerede kommende familiefædre ligge og lege Torkild Tyring, men i realitetten nok mere ligne noget Hans Engel kunne præstere. ---------- Til sidst: Til Lykke Brian For det er jo en dejlig ting med de små. Det sjove ville være hvis pigen om små 18-20 år gør oprør mod far, køber en ford ka, Smart, eller C1 i fremtidens tidsvarende udgave og lægger sig i ydersporet foran farmand :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Takker... :) Og nej....hun bliver godt opdraget fra starten af...Så ingen unoder....:lol:

Til Lykke Brian For det er jo en dejlig ting med de små. Det sjove ville være hvis pigen om små 18-20 år gør oprør mod far, køber en ford ka, Smart, eller C1 i fremtidens tidsvarende udgave og lægger sig i ydersporet foran farmand :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Takker... :) Og nej....hun bliver godt opdraget fra starten af...Så ingen unoder....:lol:
Hehe "... and that shall be your undoing" =) En unge er som et projektil. Når det først har forladt løbet, så har du ikke længere nogen kontrol. Du må bare håbe på at du har sigtet godt nok, at målet ikke flytter sig eller der ikke kommer noget i vejen. =) Denne analogi kunne så lægge op til folk der ikke tænker sig om hvad de gør af deres løb og fyrer løs på fuld auto :fight: Men det ville jo gå hen og blive lidt sjofelt .. og det ka' vi virkeligt ikke ha' her vel :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
:lol: Med mit lange løb, så rammer jeg rimeligt præcist...:lol: Selv efter mål der bevæger sig......Rikke er jo ikke en død sild......:D
Hehe "... and that shall be your undoing" =) En unge er som et projektil. Når det først har forladt løbet, så har du ikke længere nogen kontrol. Du må bare håbe på at du har sigtet godt nok, at målet ikke flytter sig eller der ikke kommer noget i vejen. Denne analogi kunne så lægge op til folk der ikke tænker sig om hvad de gør af deres løb og fyrer løs på fuld auto Men det ville jo gå hen og blive lidt sjofelt .. og det ka' vi virkeligt ikke ha' her vel :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites