Jump to content
millis

Det er bare ikke iorden!!!

Recommended Posts

nøøøøj jeg er rasende på det svenske læge system... det hele startede i fredags da jeg og min søn legede. jeg kastede ham op i luften og så greb jeg ham, lige som så mange andre gange.. men jeg fik grebet ham i hofterne så han knækkede fremover og hakkede sine fortænder i panden på mig.. det styrt blødte og jeg hævede med det samme. var også ret nervøs for drengens tænder. så vi tog på skadestuen. hvad vi ikke vidste var at vi skulle tage på allmans gatan (eller hvad det hedder) så vi blev sendt videre. vi blev begge indskrevet, men de ville ikke kigge på knægten, deres svar hertil var " vi er ikke tandlæger". de vaskede bare mit sår og sendte mig så hjem. allerede her skulle de nok have startet med at give mig en stiv krampe. jeg gjorde dem opmærksom på det, men de ville ikke lytte.. det blev ved med at hæve, så 2 dage efter uheldet tog jeg ind igen. endnu engang vaskede de det bare og sendte mig hjem, trods det var knaldrødt og meget hævet, og der var fyldt med betændelse. mine øjne, næse og alt hud omkring det var så hævet at jeg ikke kunne se ud af øjnene. dagen efter igen henvendte jeg mig, og der snakkede det om at det skulle skæres op, så betændelsen kunne komme ud. dette blev ikke gjort, men de gav mig en pencillin kur istedet, og jeg blev sendt hjem. det sagde også jeg bare skulle sætte lidt saltvands løsning på et gaze bind og have det på panden. dagen efter igen (dvs idag) ringede jeg til egen læge (vårdcentralen) de havde ikke tid til at se på mig, men mente jeg skulle henvende mig til allmans gatan igen. der fik jeg nok og kørte til hvidovre hospital. kom til med det samme! og de var ret chokket over at de ikke havde behandlet mig omgående. jeg fik med det samme en stiv krampe. derefter bedøvede de mig (5 kanyler) og skar min pande op, så de kunne få betændelsen ud. har lagt et gaze bind i nu for at det kan holde sig åbent, fået en meget stærk antibiotike kur, og ekstra skud medicin i ballen. betændelsen har spredt sig til mine kirtler omkring øjenene, dvs de går direkte ind til øjene og derefter ind til hjernen.. jeg havde alle symptomerne, og der blev intet gjort ved det i sverige.. i dk sagde de at det var på et hængende hår, og de var ikke meget for at sende mig hjem. jeg skal komme ind ved den mindste forværring.. og ind igen på torsdag og have fjernet gazen for at se om det er ok.. hvis medicinen heller ikke har hjulpet imorgen efter middag, og jeg stadig har hovedpine og ondt i nakke/ryg, skal jeg også møde op.. jeg syntes fandme ikke at det er iorden at blive behandlet på denne måde. og er rystet over den behandling (eller manglende) jeg har fået... ville ikke noget med mit indlæg, bare have luft, og komme af med dampen... millis

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes du skal klage!! Jeg er sikker på, at der er en venlig svensker/svensktalende dansker tilstede herinde på debatten, der kan hjælpe dig med at udforme en formel klage på svensk. DET ER BARE IKKE I ORDEN! Hvis det samme var sket i Danmark, ville man jo også klage. Som sagt - de skal ikke dø i synden, så se at få skrevet den klage :th2: PS: Godt at høre, at du har det bedre. Hvordan har sønnikes tænder det?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg synes du skal klage!! Jeg er sikker på, at der er en venlig svensker/svensktalende dansker tilstede herinde på debatten, der kan hjælpe dig med at udforme en formel klage på svensk. DET ER BARE IKKE I ORDEN! Hvis det samme var sket i Danmark, ville man jo også klage. Som sagt - de skal ikke dø i synden, så se at få skrevet den klage :th2: PS: Godt at høre, at du har det bedre. Hvordan har sønnikes tænder det?
jo tak han har det også bedre. var lidt øm men er helt med igen.. tror også jeg klager, når jeg har sundet mig lidt...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hvordan kan du så skrive dette indlæg eller køre til hvidovre?
måske jeg havde noget familie, der kørte??????? kunne det være en mulighed? og det er allerede faldet efter de har skrabet og sprøjtet saltvand i.. men stadig meget hævet.. det var da et underligt spørgsmål egentligt... :rolleye:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hvad er Almanns gatan for noget ? Er det læger der har set på dig i Sverige ?
det der lægehus (lægevagt?) man skal gå hvis man ikke får en tid på vårdcentralen. de åbner kl 17- 22.30 hverdag. hvis man har børn under 6 md, skal de på børne akutten, men efter de 6 md skal man egentlig også have dem med på almanns gatan. (eller alm vårdcentral) jeg kan altså ikek helt selv finde rundt i det svenske læge system, syntes det er lidt rodet. og alt for mange afdelinger.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hvordan er det med brugerbetaling på Almanns gatan og vårdcentralen ? Er det 200sek man skal af med pr. gang ?
vårdcentralen er 150 kr, mener jeg også almanns gatan er. hvis du kommer ind akut koster det 300 kr. du skal huske at få kvitteringer eller en lille bog hvori de stempler dig hvergang du har været til lægen. for det højeste beløp du skal af med om året er 900 kr. så får du fri kort og kan benytte dig af lægerne gratis resten af året. (gælder fra den dato første stempel er givet) hvis du mangler kvitteringer, kan man gå på et eller andet kontot som ligger ved sygehuset (har glemt navnet) og de kan oplyse hvor meget du har betalt..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Puha Camilla, det var da en voldsom omgang. Må indrømme at min tiltro til det svenske sundhedsvæsen også er skrumpet ind efterhånden. Synes helt klart også du skal klage - evt. snak med en journalist på en avis?! God bedring

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Du skal helt sikkert klage over den behandling, og gerne få noget dokumentation med fra det danske sundhedsvæsen om sagen. Hvis de ikke tager ordentligt imod klagen, må du jo så gå i pressen og evt. spille diskriminationskortet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Du skal helt sikkert klage over den behandling, og gerne få noget dokumentation med fra det danske sundhedsvæsen om sagen. Hvis de ikke tager ordentligt imod klagen, må du jo så gå i pressen og evt. spille diskriminationskortet.
fik skade seddel fra hospitalet. var lige inde en tur igen idag, og få såret revet op, og lagt nyt gaze bind ind, som skal suge betændelsen... addrr... har gemt det hele... tror også jeg klager ovr det, så det ikke sker for en anden...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Fyyy va dålig stil av läkaren i Malmö, jag hade också klagat om jag varit dig... Ett tips om man inte vet till vilket ställe man ska ta vägen kan man ringa 1177SJUKVÅRDSRÅDGIVNINGEN. Där sitter sjuksköterskor som kan svara på alla möjliga frågor om sjukdomar/olyckor och säger vart du kan vända dig för vidare hjälp. Har ringt dit massor av gånger Hoppas att du snart blir bra! Jenny

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites