Jump to content
Scion

Volvo (hjælp til transport)

Recommended Posts

Jeg har lige bestilt en boxmadras, og i den forbindelse skal jeg have den transporteret hjem til mig selv, den er bestilt i väla, og skal til centrum...tager vel 5 minutter i bil. Anyway, mit problem er at det bestemt ikke går at sætte sådan en boxmadras ind i min lille røde spand - der er bare ikke plads. Jeg spurgte så hos Jysk (det er der den er bestilt) om hvad levering kostede, og det var så 500SEK, men meget venligt spurgte damen så om ikke jeg havde en volvo, fordi sådan en kunne den jo sagtens være i. Til dette måtte jeg jo svare nej, jeg har ikke nogen volvo. Damen kiggede meget undrende på mig, fordi....man har vel en volvo! Jeg går udfra at hun tænkte på om jeg kunne "skaffe" en volvo via familie eller noget, men det kan jeg altså ikke. Men...men...men...tænkte jeg så, måske var der en her på debatten der ejede en volvo eller et andet køretøj som ville kunne magte enten at få en trailer på, eller rent faktisk kunne have en box madras bag i, jeg tænkte på en stationcar eller en kassevogn eksempelvis? Hvis der er nogen som kunne hjælpe mig med det ville jeg blive svært glad :) Jeg kan sikkert også give et eller andet for besværet, øl i rigelige mængder er jo altid en mulighed :) Anyone? /Martin

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Tag op på Q8/OK ved Ikea, og lej en trailer - koster ikke så meget - men kræver du har træk på den bil du bruger. Släpvagnstyp 1-3 tim S1 Öppen flakvagn 120 Tvivler på den kan være i min E-klasse, ellers ville jeg gerne hjælpe. Har heller ikke træk på bilen, desværre. Og derfor handler man i IKEA, udbringing på taxameter pris :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tag op på Q8/OK ved Ikea, og lej en trailer - koster ikke så meget - men kræver du har træk på den bil du bruger. Släpvagnstyp 1-3 tim S1 Öppen flakvagn 120 Tvivler på den kan være i min E-klasse, ellers ville jeg gerne hjælpe. Har heller ikke træk på bilen, desværre. Og derfor handler man i IKEA, udbringing på taxameter pris :D
Jeg tvivler kraftigt på at martin har en bil med træk ud fra hvad han skriver. Jeg har en Volvo V70'er, men Helsingborg er sgu lidt langt væk fra Skurup, det bliver hurtigere dyrere i benzin og besvær end hvis du blot lejer en varevogn fra den lokale Statoil.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm så vidt jeg kan se så er det billigste en pap bil uden træk til 500kr, en "kombi" koster 700+, så det er vist ikke en løsning :| Og ja, jeg kører en RX-8'er som du(basse) ved, den er der ikke træk på :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Martin, jeg håber ikke du bliver ked af, hvis jeg lige "låner" din tråd et øjeblik... men jeg har et lignende problem, som måske kunne have Debattens interesse: Jeg skal have nogle møbler hentet... i Danmark. No problemo, tænker jeg og kigger på nogle af de links her i tråden, for jeg skal da bare leje en lille kassevogn, right? Wrong. Jeg fandt dette på Statoils hjemmeside: "Person med annat medborgarskap än svenskt äger inte rätt att köra svensk hyrbil i sitt hemland." Det er klart.... :mad: Kan det virkeligt være rigtigt, at jeg først skal køre til DK i egen bil (broafgift) for at leje en kassevogn, derefter hente tingene og køre til SE (broafgift), derefter køre kassevognen tilbage til DK (broafgift) for så at kunne køre hjem i egen bil (broafgift)...???

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Martin, jeg håber ikke du bliver ked af, hvis jeg lige "låner" din tråd et øjeblik... men jeg har et lignende problem, som måske kunne have Debattens interesse: Jeg skal have nogle møbler hentet... i Danmark. No problemo, tænker jeg og kigger på nogle af de links her i tråden, for jeg skal da bare leje en lille kassevogn, right? Wrong. Jeg fandt dette på Statoils hjemmeside: "Person med annat medborgarskap än svenskt äger inte rätt att köra svensk hyrbil i sitt hemland." Det er klart.... :mad: Kan det virkeligt være rigtigt, at jeg først skal køre til DK i egen bil (broafgift) for at leje en kassevogn, derefter hente tingene og køre til SE (broafgift), derefter køre kassevognen tilbage til DK (broafgift) for så at kunne køre hjem i egen bil (broafgift)...???
For lige at svare på dit spørgsmål, så er det ganske rigtigt, at såfremt man har dansk statsborgerskab og adresse i Danmark, så må man ikke køre i en svensk udlejningsbil (eller tysk osv.) i Danmark. Men, hvis man ikke har adresse i Danmark, så må man gerne. Jeg ville lige kontakte Statoil, hvis jeg var dig. Alternativt findes der også www.okq8.se - de lejer også biler.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
For lige at svare på dit spørgsmål' date=' så er det ganske rigtigt, at såfremt man har dansk statsborgerskab [b']og adresse i Danmark, så må man ikke køre i en svensk udlejningsbil (eller tysk osv.) i Danmark. Men, hvis man ikke har adresse i Danmark, så må man gerne. Jeg ville lige kontakte Statoil, hvis jeg var dig. Alternativt findes der også www.okq8.se - de lejer også biler.
Korrekt. Hovedreglen er, at personer, som ikke har bopæl i den medlemsstat - eksempelvis Danmark - hvortil bilen indføres, kan indføre et udlejningskøretøj, der er indregistreret i en anden medlemsstat (eksempelvis Sverige), og anvende det i Danmark i højst 6 måneder pr. periode af 12 måneder. De danske regler følger nøje Europarådets direktiv 83/182 af 28. marts 1983 om afgiftsfritagelse inden for EU ved midlertidig indførsel af visse transportmidler Disse bestemmelser skal ses i sammenhæng med direktivets bestemmelser om fastlæggelse af bopæl, hvor hovedreglen er, at en person anses for at have "sædvanligt opholdssted" og dermed bopæl, dér, hvor vedkommen de opholder sig mindst 185 dage pr kalenderår. I Danmark er bopælsreglen dog gennemført med fristerne 365 dage inden for 24 måneder.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg takker Jer begge for de positive svar!!! :th2: Jeg tjekkede lige lidt op på priser, og vil da gerne lige videregive et par eksempler, til hvem det måtte interessere: Kassevogn i Transporter/Ducato-størrelse, 6 timers leje, 250 kms kørsel: HyrBilFor99.com - 1216,- Statoil - 1477,- OK-Q8 - 2225,- (OK-Q8 er så dyre, fordi de har specielle priser, hvis bilen skal køres i udlandet.) Kan man klare ærindet på under 4 timer, er priserne langt billigere, men det kan vi sandsynligvis ikke... Skulle nogle kende andre, og billigere, alternativer, så vil jeg da gerne høre om det :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
"lej et lig" i danmark' date=' de er rigtigt billige, det er også noget værre lort... men det kører, og man kommer frem :)[/quote'] Lej et lig var i TV2's forbruger program Basta for nogen tid siden, og det var ikke positivt. Deres biler er nærmest i livsfarlig stand efter, hvad de konkluderede. http://programmer.tv2.dk/basta/article.php/id-9905201.html

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er gamle biler der lige akkurat klarer syn, og sådan er den slags biler jo :) Men bestemt, det er da noget gammelt lort...men det er lykkedes mig at flytte to gange, den ene gang endda en isglat vinter dag - uden der skete noget.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har også brugt lej-et-lig, og de biler er totalt skod!! Men ja de kører. Jeg flyttede engang med en kassvogn fra lej-et-lig, hvor de to store bagdøre ikke kunne lukkes på normalvis, men kun ved at binde et reb i de to håndtag :eek: I Sverige vil jeg klart anbefale http://www.hyrbilfor99.com Jeg har brugt dem mange gange, bilerne er af god kvalitet, god service og meget billige priser.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det er gamle biler der lige akkurat klarer syn
Når man har set div forbruger programmer der har haft fat i et udvalg af deres biler tror jeg ikke at 80% af deres vognpark vil gå igennem syn som de står idag. Jeg kunne ALDRIG finde på at leje bil derigennem når der findes mange andre tilbud til næsten samme penge. Men igen er det jo op til én selv hvor meget man synes ens eget og andres liv er værd?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Men igen er det jo op til én selv hvor meget man synes ens eget og andres liv er værd?
Hovedet på sømmet, Brian! :thumbup: Utroligt at liv og førlighed taber over lejepris og frie kilometer :scared:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg har en v70 og bor i helsingborg giv et kald på 042283055 eller 46935758 (dansk)
Hej - det lyder rigtigt godt, jeg prøvede at ringe på dit danske da jeg går udfra det er der du er pt. men jeg prøver dit svenske i aften. Der kom ikke så meget ud af at ringe til det danske ihvertfald :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Når man har set div forbruger programmer der har haft fat i et udvalg af deres biler tror jeg ikke at 80% af deres vognpark vil gå igennem syn som de står idag. Jeg kunne ALDRIG finde på at leje bil derigennem når der findes mange andre tilbud til næsten samme penge. Men igen er det jo op til én selv hvor meget man synes ens eget og andres liv er værd?
Det vil jeg give dig ret i! Jeg vil også fraråde at bruge lej-et-lig! Den gang jeg selv gjorde det, var et desperat øjeblik og idag ville jeg ikke bruge dem.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

de er begge hjemme numre det danske er ip, men hvis det skal være så er det i morgen inden 1300 der smutter jeg til Dk og er der hele weekenden... Ellers er jeg frisk i næste uge, jeg har ferie. Mvh Leon Det var 46925768 havde nok for tykke fingre evt. mobil 61181009(dansk)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites