Jump to content
jolin

Nogen der vil oversætte?

Recommended Posts

Hej. Jeg er ved at købe bostadsrätt og har i den forbindelse lige indsendt ansættelseskontrak, og lønsedler til min jendomsmægler således at jeg kunne blive godkendt i foreningen. Har så lige fået denne mail af en jeg ikke kender. En mail fra "xxx@riksbyggen.se" ? "Hej Jogvan Lindenskov. Angående köp av lägenhet nr xxxxx.000.0022 i Brf. Grängeshus Tacksam för ett anställningsintyg som visar inkomsten då soliditeten var svag, skickas snarast, så att medlemskapet blir klart innan tillträdet. Finns det inte anställningsintyg kontakta hyresgrupp syd för borgensförbindelse. Mvh Kirsten Lagerholm Hyresadministrationen Syd" Jeg plejer ikke at have problemer med svensk, men i dette tilfælde er der for mange ord jeg ikke kan forstå. Nogen der havde lyst til at oversætte?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

De vil gerne have en ansættelseskontrakt fra dig, hvor der står hvor meget du tjener. De har slået dig op på en af de utallige kreditbureauer der findes i Sverige og set du ingen indkomst har. De vil gerne have det, så dit medlemsskab kan blive ordnet inden du flytter ind.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er faktisk et stykke skriv fra din arbejdsgiver, som fortæller at 1) du er ansat 2) du er ansat "tillsvidare" dvs. fastansat. Dato for ansættelse er sikkert også klogt at inkludere. I sverige er det et totalt standardbrev som alle kan få, det er det bare ikke danmark.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
De vil gerne have en ansættelseskontrakt fra dig, hvor der står hvor meget du tjener. De har slået dig op på en af de utallige kreditbureauer der findes i Sverige og set du ingen indkomst har. De vil gerne have det, så dit medlemsskab kan blive ordnet inden du flytter ind.
Ah ok. Tak. Min timeløn står specificeret i kontrakten, og jeg troede da også at de seneste 3 lønsedler + årsopgørelsen som jeg medsendte var bevis nok for min indkomst. Åbenbart ikke :rolleye:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det er faktisk et stykke skriv fra din arbejdsgiver, som fortæller at 1) du er ansat 2) du er ansat "tillsvidare" dvs. fastansat. Dato for ansættelse er sikkert også klogt at inkludere. I sverige er det et totalt standardbrev som alle kan få, det er det bare ikke danmark.
Jo men er de ting du nævner ikke netop inkluderet i en ansættelseskontrakt? Jeg har aldrig været i et ansættelsesforhold hvor der i min kontrakt ikke var klart beskrevet om ansættelsesforholdet var tidsbegrænset eller ej. Og dato for ansættelse fremgår da også af en ansættelseskontrakt. :rolleyes:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jo men er de ting du nævner ikke netop inkluderet i en ansættelseskontrakt? Jeg har aldrig været i et ansættelsesforhold hvor der i min kontrakt ikke var klart beskrevet om ansættelsesforholdet var tidsbegrænset eller ej. Og dato for ansættelse fremgår da også af en ansættelseskontrakt. :rolleyes:
Min bank accepterede ikke en ansættelses kontrakt, der skulle absolut stå det helt rigtige. Om de er nogle kegler? helt klart.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Som udgangspunkt vil foreningen gerne have: 3 sidste lønsedler Seneste årsopgørelse Ansættelseskontrakt Ansættelsesbevis (din chef der bekræfter du er ansat mv.) Kreditoplysninger (RKI i Danmark, og statens kreditoplysning i SE - tror det hedder det i sverige, gider ikke hente papirene) Låneløfte Det samme vil banken også se, hvis du skal låne penge i SE- Har lige været hele møllen igennem igen hehe. Minus låneløfte og kreditoplysninger fra SE, det trækker de selv. Men du kan komme ud for de gerne vil ha et skriv fra din nuværende danske bankrådgiver, der ligesom står inde for du er en god knægt, der betaler til tiden og overholder dine aftaler, samt at der går løn ind i DK.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites