Jump to content
hpn

Oxie - og sigøjnere

Recommended Posts

Når vi taler med svenskere om Oxie, siger de "hold jer væk" pga alle de sigøjnere. Er der hold i det? Er der virkelig så mange sigøjnere, og er det dem, der laver ballade i Oxie? Prøver bare at få et rygte be- eller afkræftet af nogle, som faktisk kender til området (jer :) )

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej med dig

Når vi taler med svenskere om Oxie, siger de "hold jer væk" pga alle de sigøjnere. Er der hold i det? Er der virkelig så mange sigøjnere, og er det dem, der laver ballade i Oxie? Prøver bare at få et rygte be- eller afkræftet af nogle, som faktisk kender til området (jer :) )
Oxie er en rolig og fredelig by med det liv de unge skaber i en by med 11 000 indbygger. Der vil altid være nogle som ser spøgelser i dette tilfælde sigøjnere men, at de skaber problemer er noget sluder. I Oxie centrum samles der en gruppe unge mennesker på ca. 15 – 20 stykker hver dag kl. ca. 16.00 det er ikke kun sigøjnere det er en broget forsamling af unge her i blandt et par danske unge. Det er da rigtig, at de til tider godt kan være lidt højtrystende, vi skal jo tænke på hvordan vi selv var da vi var 14 og 18 år Ifl. Politiet er Oxie den bydel i Malmö med mindst kriminalitet det blev oplyst til, et forælder møde på Oxievångsskolan i år. Så går i med planer om, at flytte til byen kan Oxie kun anbefales

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Oxie er en rolig og fredelig by med det liv de unge skaber i en by med 11 000 indbygger. Der vil altid være nogle som ser spøgelser i dette tilfælde sigøjnere men, at de skaber problemer er noget sluder. I Oxie centrum samles der en gruppe unge mennesker på ca. 15 – 20 stykker hver dag kl. ca. 16.00 det er ikke kun sigøjnere det er en broget forsamling af unge her i blandt et par danske unge. Det er da rigtig, at de til tider godt kan være lidt højtrystende, vi skal jo tænke på hvordan vi selv var da vi var 14 og 18 år Ifl. Politiet er Oxie den bydel i Malmö med mindst kriminalitet det blev oplyst til, et forælder møde på Oxievångsskolan i år. Så går i med planer om, at flytte til byen kan Oxie kun anbefales
Ja og kriminalitetet i Malmö generelt skulle være den laveste i 10 år ifølge Polisens statistik: "Kriminalbrotten som minskat är bland annat personrånen, skadegörelsebrotten, bostadsinbrotten, bilstölderna och bilinbrotten"

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg havde også hørt "sigøjner-rygterne" inden jeg flyttede herover - og kan roligt sige, at jeg ikke har konstateret problemer med dem eller andre grupperinger. Rigtigt med de unge på butikstorvet - generelt er det vist dér der er mest uro - når man kommer lidt væk, som jeg er, så er her stille og roligt (og med uro mener jeg så igen den brogede flok unge og henviser kun til støjniveauet - ikke en antydning af, at de laver ballade).

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Måske henviser svenskerne til det der gale folkefærd som er ved at besætte Oxie (og resten af skåne). De findes ofte i nærheden af hinanden, de kan ikke tale ordenligt svensk, de køber billige boliger, fokuserer påstore biler, de avler og efterlader poderne til de svenske myndigheder, mens de selv rejser til udlandet og tjener penge på tvivlsomvis. :cool:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hvad er en sigøjner? Er det et andet svensk indvandret folkefærd som du ikke kan lide? Hvad er du?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hvad er en sigøjner? Er det et andet svensk indvandret folkefærd som du ikke kan lide? Hvad er du?
Jeg har bare hört et rygte, som jeg ville checke, om der var hold i - mere er der ikke. Nogle gange har folk jo en forkert opfattelse. Jeg havde på fornemmelsen, at jeg ville få noget smidt i hovedet pga mit indläg... Og til jer andre, tak for svarene :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg indrömmer gerne at Jeg indrömmer gerne at jeg godt at leve unden sigöjnere. Lige hjemvendt fra en uge i Gräkenland må jeg igen konstatere at det er s.... irriterende at de skal holde ferie samme sted som mig. Vi slipper ikke uden om dem, men for fanden da. De skal läre at holde fingrende for dem selv. Der var et program på TV 2 for nogen år siden hvor de åbent fortalte at de syntes det var ok at stjäle fra ikke sigöjnere. At deres unger ikke behöver at gå i skole syntes jeg også er helt forfärdeligt. Jeg ved at dette ikke skal väre en diskution om dem, men jeg syntes stadigväk at det er ok at ikke ville bo i närheden af dem. jeg er selv indvandrer men fölger regler for skik og brug, det er forskellen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Lidt overdrevet..... Hej, Jeg har nu boet i Oxie i 9 mdr. og har personligt aldrig oplevet noget negativt. Der hænger lidt unge mennesker nede i centeret, men de har aldrig sagt eller gjort noget som jeg opfatter som stødende. Der har vist været nogle sigøjnere forbi og stjæle af blomsterhandlernes udstilling, men de var sikkert bare på tyve-turne i Sverige. Så mit indtryk af Oxie er absolut positivt.... MVH, Peter

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg indrömmer gerne at jeg godt at leve unden sigöjnere. Lige hjemvendt fra en uge i Gräkenland må jeg igen konstatere at det er s.... irriterende at de skal holde ferie samme sted som mig. Vi slipper ikke uden om dem' date=' men for fanden da. De skal läre at holde fingrende for dem selv. Der var et program på TV 2 for nogen år siden hvor de åbent fortalte at de syntes det var ok at stjäle fra ikke sigöjnere. At deres unger ikke behöver at gå i skole syntes jeg også er helt forfärdeligt. Jeg ved at dette ikke skal väre en diskution om dem, men jeg syntes stadigväk at det er ok at ikke ville bo i närheden af dem. jeg er selv indvandrer men fölger regler for skik og brug, det er forskellen.[/quote'] Men tråde der helt tydeligt taler ned om en anden etnisk befolkningsgruppe må gerne overleve i forummet. Men man må ikke sige at en anden mands møbler er grimme...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites