Jump to content
Snigel

Hastighedsoverskridelse i DK, men med svensk kørekort....

Recommended Posts

Såfremt man er blevet taget med en hastighed på 127 km/t på en 70 km/t strækning, hvad sker der så??? Det er med et svensk og IKKE dansk kørekort.... Bliver sagen sendt til det svenske politi for yderligere behandling eller får man bare en bøde fra det danske politi??

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan en "Snigel" være en Buddha??? Jeg håber da i mit allerhelligste, at du "blivar av" med kørekortet, når du daffer af sted med 81,5% overskridelse - eller hvad synes du selv??? Har fået 2 fartbøder efter 350.000 km's kørsel - med en overskridelse mellem 15 og 20%. Tråden her får mig til at tænke på, at jeg sætter Buddha på min ignore-liste. Jeg ved, at han er ligeglad - men det er jeg så også. Venter spændt på hans nye alias'er!!!! Tænker også på de personer, der er på hans officielle hadeliste: Jacobe, Gio m.fl. P.S. Ved godt, at jeg ikke slipper for Buddha's indlæg, hvis de er indflettede i andre indlæg. Hej Brian med tak fra den hjernedøde ignorant med en pensionisttilværelse på en lille ø i det nodskånske - og jeg ved, at jeg er arrogant og kører som en mormor - tak for det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har jeg dansk kørekort og har været i Sverige hele dagen da min kone har veer, så det drejer sig ikke om mig, men om en god kammerat.............. Jeg ville bare poste et spørgsmål, da betjenten sagde til ham at de skam godt kunne "klippe" i hans svenske kort...... Så jeg er vældig ked af at skuffe jer, men jeg skal då gøre mit yderste for at leve op til Gammeldansk' vrangforestillinger om livet i al almindelighed......:lol: Og Jesper.....Jeg havde nu forventet en lidt mere opjektiv indstilling af dig i ånden af din modererende stilling herinde.....;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nu har jeg dansk kørekort og har været i Sverige hele dagen da min kone har veer, så det drejer sig ikke om mig, men om en god kammerat.............. Jeg ville bare poste et spørgsmål, da betjenten sagde til ham at de skam godt kunne "klippe" i hans svenske kort...... Så jeg er vældig ked af at skuffe jer, men jeg skal då gøre mit yderste for at leve op til Gammeldansk' vrangforestillinger om livet i al almindelighed......:lol: Og Jesper.....Jeg havde nu forventet en lidt mere opjektiv indstilling af dig i ånden af din modererende stilling herinde.....;)
Kommentarer er vist overflødige. Men held & lykke med din "ven" - og go' vind med fødslen! :thumbup:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg får bare vedkommende til at poste herinde, når han når hjem.... Så ingen "ven" i situationstegn, da Anders er en supergod kammerat!
"Situationstegn" passer jo helt godt en Buddha, som jeg ikke skal kommentere, for nu er det jo Sniglen, der taler. Her på min ø - med min gamle alder - plejer vi at snakke om "Citation", når vi tager ord ud fra en sammenhæng. Og Gio - vi er helt enige - men det ved jo Supermule/Brian/Buddha i forvejen!!!!!!!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er herved rettet, så du ikke får en blodprop...

"Situationstegn" passer jo helt godt en Buddha, som jeg ikke skal kommentere, for nu er det jo Sniglen, der taler. Her på min ø - med min gamle alder - plejer vi at snakke om "Citation", når vi tager ord ud fra en sammenhæng. Og Gio - vi er helt enige - men det ved jo Supermule/Brian/Buddha i forvejen!!!!!!!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Snigel, Eftersom de andre kommer med nogle latterlige indlæg du ikke kan bruge til en skid vil jeg, som den første, prøve at beskrive hvad jeg tror der sker i den givende sag. Efter min overbevisning arbejder dansk og svensk politi ret 'godt' sammen, så jeg vil umiddelbart tro at din kammerat modtager bøden direkte med post fra det danske politi. Det jeg kan læse mig ud af er, at din kammerat er blevet stoppet af politiet og har derfor afgivet adresse mv. til politimanden. Jeg vil tror han modtager en bøde på xxxx antal kr., som han nok betaler og så sker der ikke mere i den sag. Grundlag for min "tro" er, at jeg selv er blevet stoppet i DK engang for at køre for stærkt (dog ikke så voldsomt, som tilfældet her) og at jeg dengang modtog bøden direkte fra det danske politi, jeg har dog DK kørekort. Mvh Danny

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for det Danny...... Miseren er nok at han har svensk kort...... Jeg vil tro at det svenske politi så bliver blandet ind i sagen. Men kunne være rart at der var nogen der enten havde prøvet det eller kendte nøjere til reglerne omkring det.....:)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Har svensk kørekort, og har "prøvet" en overskridelse på ca. 71% - det gav efter betjentens udsagt et klip i mit ikke-eksisterende danske kørekort :rolleye: og en bøde der blev sendt direkte til min svenske adresse med et dansk girokort. Kan ikke se hvad der skulle give anledning til svensk politis indblanding i en så forholdsvis banal trafikforseelse. (og lad nu være med at himle op med moralske prædikener om hastighedsoverskridelser, tak! :th2:)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Han kan miste førerretten i dk, tror nu ikke på at de kan tage kortet. Men bøde kan de gi!
Det er også som jeg mener det er... De er jo ikke udstedende myndighed på kortet, og kan vel derfor heller ikke inddrage det :) Om Dansk og Svensk politi er blevet så kammeratlige at Betjent Jönsson tropper op på adressen for at hente kortet er så et helt andet spørgsmål :laugh:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

I guder hvor må du føle dig dum lige nu.............:lol:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

OT - hop lige ud af sandkassen i 2 sekunder gammeldansk Nu er det ikke for at jeg vil forsvare Buddah, men kunne du ikke lige tage en slapper med det der personlige tilsvining indtil der eventuelt måtte være en grund til det?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Såfremt man er blevet taget med en hastighed på 127 km/t på en 70 km/t strækning, hvad sker der så??? Det er med et svensk og IKKE dansk kørekort.... Bliver sagen sendt til det svenske politi for yderligere behandling eller får man bare en bøde fra det danske politi??
Om reglerna inte har förändrats sedan 2003 bör det inte få konsekvenser i Sverige, jag blev stannad av en MC Polis på väg från Rödby med strax över 200 (tror det var 207 km/h) och det resulterade i om jag minns rätt typ 4000 DKK i böter. Inga represalier i Sverige (se bara till att du betalar böterna när dom kommer med posten)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites