Jump to content
dkrath

Hjælp til område i Malmö

Recommended Posts

Nybyggeri i Tygelsjö http://www.boklok.com/Sverige/Vara-projekt/Skane-lan/Planerade/Tygelsjo-Sjotorpsangar/Projektet/ HSB har også en del spændende projekter på vej http://www.hsb.se/hsb/jsp/polopoly.jsp?d=22282&isprj=true&isapa=false&nso=true&co=11μ=-1&prj=-1&rest=1 Hyllie og det gamle kalkbrud ligger i ydre områderne og vil være tæt på tog/bro/motorvej

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg vælger blot at se bort fra Sanne's kommentar om at det er sjovt at overfortolke andres indlæg og sætte dem i et andet lys.
Se nu begynder du at irritere mig;) Jeg läser et indläg, men overfortolkede så åbenbart dit. Längere er den ikke, det er vel ikke så svärt selv at se hvad du skriver. Det er jo for f#n ikke förste gang folk mener at folk der fx. bor i Rosengården eller lignende betonbyggerier er mindre fornuftigere (for nu at sige det pänt), jeg kender dig ikke og sätter derfor ikke tingene i et andet lys, men nu var du jo heller ikke särlig oplysende i dine förste tråde vel:)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Super! Mange tak for de mange gode indlæg. Jeg har fundet noget spændende på Ön og noget i Annestad/Bunkeflo, som jeg vil kigge lidt nærmere på.
Held og lykke :th2: Hvis du senere skulle have lyst til at se området herude så kigger du bare forbi.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ville også selv have nyere byggeri - men må indrømme at den lejlighed jeg har fundet ved nobeltorget osv....den er sq i orden. Har været dernede et par gange nu, og der er helt ro i området, ingen grafitti umiddelbart - og ting ser pænt og lækkert ud. Og har ikke rigtig set suspekte typer i området hehe. Ja det er gamle bygninger - men den gang byggede man ordentlige ting. Og hvad jeg har fået af vide er det noget skidt der er bygget i Annestad, efter 2003 f.eks. Men det er kun hear/say rygter. Men kunne jeg vælge og var der en station i nærheden, så havde jeg formentlig også flyttet lidt på landet, lige som jeg bor nu uden for Helsingborg. Det er jo op til den enkelte. Og jeg må støtte op om Sanne - var sq nogle underlige kommentarer og sammenligninger du kom med der Dkrath. Og der er ikke noget med at overfortolke, tror bare du brugte forkert sammensætning af ord. Fred være med det. tager det kun op, fordi jeg selv bor i din kategori af forbryder/uldne getto hybler hehe.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ville også selv have nyere byggeri - men må indrømme at den lejlighed jeg har fundet ved nobeltorget osv....den er sq i orden. Har været dernede et par gange nu, og der er helt ro i området, ingen grafitti umiddelbart - og ting ser pænt og lækkert ud. Og har ikke rigtig set suspekte typer i området hehe. Ja det er gamle bygninger - men den gang byggede man ordentlige ting. Og hvad jeg har fået af vide er det noget skidt der er bygget i Annestad, efter 2003 f.eks. Men det er kun hear/say rygter. Men kunne jeg vælge og var der en station i nærheden, så havde jeg formentlig også flyttet lidt på landet, lige som jeg bor nu uden for Helsingborg. Det er jo op til den enkelte. Og jeg må støtte op om Sanne - var sq nogle underlige kommentarer og sammenligninger du kom med der Dkrath. Og der er ikke noget med at overfortolke, tror bare du brugte forkert sammensætning af ord. Fred være med det. tager det kun op, fordi jeg selv bor i din kategori af forbryder/uldne getto hybler hehe.
Fred være med det... tak for dit indput!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Danny, prøv evt. at kigge på nedenstående tråd, den ligger på den "rigtige" side af Malmö. Det er min nu tidligere nabo der sælger. Den ligger i det område, hvor også Credde, McManden og par stk. til her fra bor. Det er en dejlig ejendom med en rigtig god økonomi:th2: http://www.sunddebat.com/debat/showthread.php?t=13658 Kan kun være enig med Credde i, at det er et superskønt (parklignende) område. Stille, fredeligt kun 10 min. til Broen og godt 10 min. til én af Sveriges bedste strande. Og jeg personligt synes, det er langt mere hyggeligt at tage til Höllviken ell. Näset og spise en aften, end at tage til Malmö. Smag og behag er jo selvfølgelig forskellig og kan ikke diskuteres. Der er ikke så meget liv om aften, men hvis man gerne vil ha´ lidt fred efter en lang arbejdsdag, er Bruksparken perfekt. Det er balsam for sjælen at sidde og kigge ud over markerne og de åbne vider:) Dine præferencer er selvfølgelig en smule forskellige fra mine, da jeg nok må anses for lidt af et oldtidslevn ift. dig:D Men der bor altså også mange unge mennesker.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
og par stk. til her fra bor. http://www.sunddebat.com/debat/showthread.php?t=13658 Kan kun være enig med Credde i, at det er et superskønt (parklignende) område. Stille, fredeligt kun 10 min. til Broen og godt 10 min. til én af Sveriges bedste strande. Og jeg personligt synes, det er langt mere hyggeligt at tage til Höllviken ell. Näset og spise en aften, end at tage til Malmö. Smag og behag er jo selvfølgelig forskellig og kan ikke diskuteres. Der er ikke så meget liv om aften, men hvis man gerne vil ha´ lidt fred efter en lang arbejdsdag, er Bruksparken perfekt. Det er balsam for sjælen at sidde og kigge ud over markerne og de åbne vider:) Dine præferencer er selvfølgelig en smule forskellige fra mine, da jeg nok må anses for lidt af et oldtidslevn ift. dig:D Men der bor altså også mange unge mennesker.
I Paradiset er der dog, omen ikke en slange denne gang, en Brian :laugh:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Danny, prøv evt. at kigge på nedenstående tråd, den ligger på den "rigtige" side af Malmö. Det er min nu tidligere nabo der sælger. Den ligger i det område, hvor også Credde, McManden og par stk. til her fra bor. Det er en dejlig ejendom med en rigtig god økonomi:th2: http://www.sunddebat.com/debat/showthread.php?t=13658 Kan kun være enig med Credde i, at det er et superskønt (parklignende) område. Stille, fredeligt kun 10 min. til Broen og godt 10 min. til én af Sveriges bedste strande. Og jeg personligt synes, det er langt mere hyggeligt at tage til Höllviken ell. Näset og spise en aften, end at tage til Malmö. Smag og behag er jo selvfølgelig forskellig og kan ikke diskuteres. Der er ikke så meget liv om aften, men hvis man gerne vil ha´ lidt fred efter en lang arbejdsdag, er Bruksparken perfekt. Det er balsam for sjælen at sidde og kigge ud over markerne og de åbne vider:) Dine præferencer er selvfølgelig en smule forskellige fra mine, da jeg nok må anses for lidt af et oldtidslevn ift. dig:D Men der bor altså også mange unge mennesker.
Mange tak for forslaget - jeg har været inde og kigge på den og den ser umiddelbart fin ud. Et godt alternativ, men "so far" vil jeg hellere bo tættere på Malmö by.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Er der ikke også en del nybyggeri i Klagshamn - jeg synes jeg så et eller andet ved siden af den gamle kalkgrav, der idag er en sø... Meget flot område og med massere luft og god udsigt. Du kan også gå ind på HSB's hjemmeside og se hvad de har af nybyggeri i Malmø. F.eks. starter de snart HSB Hyllie Norra op, som kommer til at ligge prime location op af Hyllievång station - men giv det lige 3 år før området bliver fedt. http://www.hsb.se/hsb/jsp/polopoly.jsp?d=29408

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Nååå... jeg var ude og køre i går og må sige at Ön er et fint område... både de gamle og de nye byggerier. Derimod blev jeg en smule skuffet over Annestad. Det virker som om man bare har banket en masse op på ingen tid og bilerne holder "hulter til bulter" overalt på gaderne derude...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nååå... jeg var ude og køre i går og må sige at Ön er et fint område... både de gamle og de nye byggerier. Derimod blev jeg en smule skuffet over Annestad. Det virker som om man bare har banket en masse op på ingen tid og bilerne holder "hulter til bulter" overalt på gaderne derude...
Hehe ja lige med parkeringen er Annestad "the wild west" Tror nu ikke de bare har banket en masse bygninger op. Der har været byplanlægning med inde over. Ideen er jo at bygninger skal ligge omkring en plads el et torv, som man så kan bruge fælles. Mht om folk er fornuftige el ej herude, så fungere det i hvert fald ganske fornuftigt i den forening jeg bor i. Dog vil jeg sige at danskerne, generelt ikke involvere sig, så meget som svenskerne. Måske de bare ikke er vant til at bo på den måde. Nå, men tilbage til din tråd. Kende du der her? www.victoriapark.se Læg mærke til at man køber hele lejligheden, så afgiften er holdt nede på minimum. Men man skal dog også betale et "service" gebyr. Umiddelbart ser det ok ud. Held og lykke med det. Og hvis du skulle være interesseret. Så sætter vi nok snart Annestad bedst beliggende lejlighed til salg ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hehe ja lige med parkeringen er Annestad "the wild west" Tror nu ikke de bare har banket en masse bygninger op. Der har været byplanlægning med inde over. Ideen er jo at bygninger skal ligge omkring en plads el et torv, som man så kan bruge fælles. Mht om folk er fornuftige el ej herude, så fungere det i hvert fald ganske fornuftigt i den forening jeg bor i. Dog vil jeg sige at danskerne, generelt ikke involvere sig, så meget som svenskerne. Måske de bare ikke er vant til at bo på den måde. Nå, men tilbage til din tråd. Kende du der her? www.victoriapark.se Læg mærke til at man køber hele lejligheden, så afgiften er holdt nede på minimum. Men man skal dog også betale et "service" gebyr. Umiddelbart ser det ok ud. Held og lykke med det. Og hvis du skulle være interesseret. Så sætter vi nok snart Annestad bedst beliggende lejlighed til salg ;)
Først lidt kommentarer til Annestad: Jeg vidste ikke der ville blive etableret torv mv., men det ser nu lidt "rodet" ud derude. Jeg mener dog der er parkeringskældre derude også? Hvilket i mine øjne er et stort plus. Lejlighederne er også billiger (i forhold til DK), så det er faktisk også okay. For lige at kommentere dit tilbud sidst i dit indlæg har det ingen interesse lige pt. Jeg regner først med at købe når jeg er færdig med HD, men skal bruge "alt dette" til et møde med min bankdame om nogen dage. Kommentarer til Victoriapark: Det ser jo ikke så ringe ud, men priserne er ALT for voldsomme til mig og som førstegangskøber. Den billigste er en 1værelses til 1.7 mil :)...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Først lidt kommentarer til Annestad: Jeg vidste ikke der ville blive etableret torv mv., men det ser nu lidt "rodet" ud derude. Jeg mener dog der er parkeringskældre derude også? Hvilket i mine øjne er et stort plus. Lejlighederne er også billiger (i forhold til DK), så det er faktisk også okay. For lige at kommentere dit tilbud sidst i dit indlæg har det ingen interesse lige pt. Jeg regner først med at købe når jeg er færdig med HD, men skal bruge "alt dette" til et møde med min bankdame om nogen dage. Kommentarer til Victoriapark: Det ser jo ikke så ringe ud, men priserne er ALT for voldsomme til mig og som førstegangskøber. Den billigste er en 1værelses til 1.7 mil :)...
Ingen problem. Vi har heller ikke sat den til salg endnu:laugh: Ja, priserne er høje, men det er jo pga afgiften ligger så lavt. Det snakker de efterhånden meget om herovre. At bostadsrätter bliver mere som ejerlejligheder i DK.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ingen problem. Vi har heller ikke sat den til salg endnu:laugh: Ja, priserne er høje, men det er jo pga afgiften ligger så lavt. Det snakker de efterhånden meget om herovre. At bostadsrätter bliver mere som ejerlejligheder i DK.
Jeg synes kun det er godt at det bliver mere som ejerlejligheder i DK... markedet er nok helt anderledes om 2 år når jeg skal købe.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Der tales en del i Sverige om at indføre ejerlejligheder, da dette kan strømline fundingsiden af et byggeprojekt. Sagt kort, vil det kunne hjælpe markedet til at bygge mere. Man mener at mange vil være interesseret i denne boform, da man kan udleje og sælge til hvem man vil, uden at en forening skal blande sig. Dog tror jeg ikke at vi ser at bostadsrätten kommer til at ligne en ejerlejlighed. Foreningerne er meget veletablerede og ikke sådan at fjerne. Til gengæld tror jeg at markedet for andelslejligheder i Danmark kommer til at ligne bostadsrätten. Til sidst, mht. Victoriapark, så er tænkt som et såkaldt seniorhjem, hvor de velbjærgede ældre kan få alt den pleje og service de kan ønske sig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Til sidst, mht. Victoriapark, så er tænkt som et såkaldt seniorhjem, hvor de velbjærgede ældre kan få alt den pleje og service de kan ønske sig.
Nej, det tror jag inte. Det är tal om et sk "Gated Community" som ju finns i USA. Men det är klart, det blir väl en del äldre som helt naturligt kommer att söka sig dit. Pengar, och att det nog kommer att vara ganska lugnt därute.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites