Jump to content
dkrath

Hjælp til område i Malmö

Recommended Posts

Hej debat, Jeg sidder på arbejdet og har en ledig stund, så jeg ville kigge lidt på lejlighed i Malmö/Malmö-området. Når man søger på mine kriterier kommer der dog en masse områder op hvor jeg ikke kender halvdelen. Derfor har jeg brug for lidt hjælp til at finde ud af hvilke områder der for mig er atraktive. Er der nogen der kan fortælle mig hvilke områder, udover de 2 nævnte, der minder om Bunkeflostrand/Annestad og Vestre Hamnen? Mvh Danny

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Er der nogen der kan fortælle mig hvilke områder' date=' udover de 2 nævnte, der minder om Bunkeflostrand/Annestad og Vestre Hamnen?[/quote'] Med risiko for nedskydning fra alle sider fordi jeg ikke bor i et af de pågældende områder, betonklodser er betonklodser! Så hvis du søger på Bostadsrättslägenhet indenfor bygrænsen så rammer du vist noget der ligner.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Med risiko for nedskydning fra alle sider fordi jeg ikke bor i et af de pågældende områder' date=' betonklodser er betonklodser! Så hvis du søger på Bostadsrättslägenhet indenfor bygrænsen så rammer du vist noget der ligner.[/quote']Ja klart du bliver skudt ned, når bygningerne ikke er af beton:rolleyes::sick:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror ikke der er så mange områder som minder om vestrahamnen, idet det er nybyg ved vandet. Annestad er nybyg på en mark. Hvis du vil kigge på ældre lejligheder er der mange forskellige muligheder. Se evt også her; http://www.sunddebat.com/debat/showthread.php?p=156663#post156663 "Hvad med tæt på den kommende Triangel station, som kommer til at ligge tæt på Möllevangstorget, stationen er der først om 3 år, men så kan du tage til centralen på 15 min på cykel indtil da eller 12 min i bus. Når den nye station kommer, er der mulighed for en lille gevinst på lejligheden, og du vil have få min til stationen." Her er et eksempel på en lejlighed, rimelig tæt på den nye Triangel station (5 min på cykel), ud til et lille grønt område, tæt på folkets park og Möllevangstorget.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Attraktivt ved Vestre Hamnen: - De folk der bor der, ingen ghettodannelser (som oftest veluddannede fornuftige mennesker). - Området, café-miljø, hav, "åbenhed", ungt-miljø. - Området ligger tæt på indkøbsmuligheder i form af ICA Maxi. - Området er tæt på stationen. Attraktivt ved Annestad/Bunkeflo: - Ligger tæt på broen. - Åbent område. - Virker som et fornuftigt område med hesyn til ghettodannelser. Med andre ord. Jeg vil gerne bo et sted hvor de mennesker der bor omkring mig ikke laver ballade. Mennesker som mig selv der er respekterer sine naboer og som passer på det fælles hus man nu har. Stedet må gerne ligge tæt på tog (max 5 km afstand), men dette er mindre væsentligt. Det vigtigste er blot at bo et ordentligt sted, uden balade og uden de såkaldte ghetto-dannelser. Man skal kunne parkere sin bil i p-kælder eller garage. Nogen der ved hvad Ön hedder som område? Jeg kan ikke finde nogen boliger til salg derude, men det er måske fordi de koster over 1.5 mio svenske? Mvh

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg tror ikke der er så mange områder som minder om vestrahamnen, idet det er nybyg ved vandet. Annestad er nybyg på en mark. Hvis du vil kigge på ældre lejligheder er der mange forskellige muligheder. Se evt også her; http://www.sunddebat.com/debat/showthread.php?p=156663#post156663 "Hvad med tæt på den kommende Triangel station, som kommer til at ligge tæt på Möllevangstorget, stationen er der først om 3 år, men så kan du tage til centralen på 15 min på cykel indtil da eller 12 min i bus. Når den nye station kommer, er der mulighed for en lille gevinst på lejligheden, og du vil have få min til stationen." Her er et eksempel på en lejlighed, rimelig tæt på den nye Triangel station (5 min på cykel), ud til et lille grønt område, tæt på folkets park og Möllevangstorget.
Med al respekt her fra - jeg skal IKKE bo ved trianglen/i indre by. Det kvarter tiltaler mig slet ikke. Men tak for inputtet Jeg vil derimod gerne bo i et nybyggeri og uden for byen ville være perfekt. Jeg gider ikke bo i noget gammelt. Det skal være nyt og helst nyere end 2000.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Med risiko for nedskydning fra alle sider fordi jeg ikke bor i et af de pågældende områder' date=' betonklodser er betonklodser! Så hvis du søger på Bostadsrättslägenhet indenfor bygrænsen så rammer du vist noget der ligner.[/quote'] Enig - betongklodser er betongklodser. Jeg skal ikke ind og bo i centrum. Der er forskel på de mennesker der bor i betongklodserne og jeg vil gerne bo sammen med nogen der er fornuftige.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Med al respekt her fra - jeg skal IKKE bo ved trianglen/i indre by. Det kvarter tiltaler mig slet ikke. Men tak for inputtet Jeg vil derimod gerne bo i et nybyggeri og uden for byen ville være perfekt. Jeg gider ikke bo i noget gammelt. Det skal være nyt og helst nyere end 2000.
OK, lykke til :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nogen der ved hvad Ön hedder som område? Jeg kan ikke finde nogen boliger til salg derude' date=' men det er måske fordi de koster over 1.5 mio svenske?[/quote']Du kan bruge hemnets 'Rita område på kartan' og så vil du se at du selv har svaret, der er ingen under 1,5 mio. (3 stk 1,6/1,65/1,7)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Enig - betongklodser er betongklodser. Jeg skal ikke ind og bo i centrum. Der er forskel på de mennesker der bor i betongklodserne og jeg vil gerne bo sammen med nogen der er fornuftige.
b101.gif Hvis du var fornuftig ville du netop bo i bygninger af beton og ikke i noget nybygget (blev dog positivt overrasket over bygningerne i Annestad) (og så vil jeg ikke komme närmere ind på dine fordomme, for du bliver jo nok klogere...)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Sanne> Jeg mener ikke jeg har nogen fordomme eller giver udtryk for fordomme i denne tråd? Jeg fortæller jer blot, at jeg ønsker at bo lidt udenfor byen i noget nybyggeri. Det er klart at alle ønsker at bo sammen med fornuftige mennesker - hvis det er dette der træder der over tæerne kan jeg fortælle, at der ikke ligger andet i det end at jeg gerne vil bo sammen med engagerede mennesker der tager hånd om problemer hvis der opstår sådanne i foreningen. Mennesker der tager fat ved de halvårlige fællesoprydningsdage eller hvad man nu har. Jeg tror ikke der findes nybyggeri i indre by, hvorfor det ingen interesse har for mig. Jeg kan ikke se hvad jeg har gjort forkert i netop denne tråd? PS. Hvad bygningen er lavet af er jeg fuldstændig ligeglad med.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Vores forening fungerer ret fornuftigt. Gården er altid rigtig velholdt og der er ro og orden på foreningsmøderne. Herudover har vi en lav månedlig afgift. Jeg tror at det nogle gange kan være en fordel at en forening har eksisteret i noget tid, så er børnesygdommene forhåbentligt overstået. Der kan sikkert også findes eksempler på det modsatte, så det kommer jo altid ud på en individuel vurdering af foreningen. Mht fred og ro, og ordenlige mennesker, kan jeg godt forstå at det er hvad du søger. Jeg tror blot ikke at mere centrale dele ikke kan have dette. Hvor vi bor er der meget fredeligt og roligt. Men held og lykke med at finde din bolig, vi har jo alle forskellige præferencer.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Sanne> Jeg mener ikke jeg har nogen fordomme eller giver udtryk for fordomme i denne tråd? Jeg fortæller jer blot' date=' at jeg ønsker at bo lidt udenfor byen i noget nybyggeri. Det er klart at alle ønsker at bo sammen med fornuftige mennesker - hvis det er dette der træder der over tæerne kan jeg fortælle, at der ikke ligger andet i det end at jeg gerne vil bo sammen med engagerede mennesker der tager hånd om problemer hvis der opstår sådanne i foreningen. Mennesker der tager fat ved de halvårlige fællesoprydningsdage eller hvad man nu har..[/quote']Du träder mig skam ikke over täerne -i dont care:), men du skriver jo nu engang at der ikke bor fornuftige mennesker i betonbyggeri :D (alt efter hvordan man tolker det måske, men det er da sjovt) Det burde du ikke väre -tro ikke at nybyggeri er ensbetydende med godt byggeri, for det er det bestemt ikke! Men held og lykke med det:)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Vores forening fungerer ret fornuftigt. Gården er altid rigtig velholdt og der er ro og orden på foreningsmøderne. Herudover har vi en lav månedlig afgift. Jeg tror at det nogle gange kan være en fordel at en forening har eksisteret i noget tid, så er børnesygdommene forhåbentligt overstået. Der kan sikkert også findes eksempler på det modsatte, så det kommer jo altid ud på en individuel vurdering af foreningen. Mht fred og ro, og ordenlige mennesker, kan jeg godt forstå at det er hvad du søger. Jeg tror blot ikke at mere centrale dele ikke kan have dette. Hvor vi bor er der meget fredeligt og roligt. Men held og lykke med at finde din bolig, vi har jo alle forskellige præferencer.
Enig... men der mangler så blot denne "åbenhed" som jeg kalder det. Jeg vil gerne bo lidt uden for byen. Jeg er ikke så meget til at der er bygninger over det hele. Vestre Hamnen har havet, Bunkeflo/Annestad har marken, Ön ligger lidt for sig selv og har havet. Jeg er sikker på der er mange fine lejligheder i centrum - og gode foreninger ikke mindst!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Du träder mig skam ikke over täerne -i dont care:)' date=' men du skriver jo nu engang at der ikke bor fornuftige mennesker i betonbyggeri :D (alt efter hvordan man tolker det måske, men det er da sjovt) [/quote'] Det har jeg aldrig nogensinde sagt! Det er da en underlig måde at tolke et indlæg på!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Enig... men der mangler så blot denne "åbenhed" som jeg kalder det. Jeg vil gerne bo lidt uden for byen. Jeg er ikke så meget til at der er bygninger over det hele. Vestre Hamnen har havet, Bunkeflo/Annestad har marken, Ön ligger lidt for sig selv og har havet.
Uh, annestad har da efterhånden bygninger overalt, der er godt nok ikke meget mark tilbage, har du väret derude for nyligt? Västra hamnen bliver da også kun reddet af havet for ikke at kunne bygge mere -det er måske også noget du skal väre opmärksom på ved nybyggeri -stor risiko for at de bliver bygget endnu mere -hvad med der hvor Credde og mc manden bor? i Hököpinge (ved ikke hvad området hedder)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det har jeg aldrig nogensinde sagt! Det er da en underlig måde at tolke et indlæg på!
ikke förste gang jeg overfortolker, men jeg synes nu det er skägt:)
Enig - betongklodser er betongklodser. Jeg skal ikke ind og bo i centrum. Der er forskel på de mennesker der bor i betongklodserne og jeg vil gerne bo sammen med nogen der er fornuftige.
Ps. du behöver ikke forklare närmere:)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Uh' date=' annestad har da efterhånden bygninger overalt, der er godt nok ikke meget mark tilbage, har du väret derude for nyligt? Västra hamnen bliver da også kun reddet af havet for ikke at kunne bygge mere -det er måske også noget du skal väre opmärksom på ved nybyggeri -stor risiko for at de bliver bygget endnu mere -hvad med der hvor Credde og mc manden bor? i Hököpinge (ved ikke hvad området hedder)[/quote'] Det hedder Bruksparken i Hököpinge. Jeg er meget tilfreds med at bo her, her er fred og ro - men det er ikke lige noget café miljø, nok snarere landligt :lol: Men efter at have boet her i 4½ år (i to forskellige lejligheder) fortryder jeg det ikke. Kan hoppe op på cyklen (eller på med løbeskoene) og cykle nogle fantastiske ture, ikke så langt til min fodboldklub i Höllviken, Vellinge ligger kun 3 km derfra, hvor der er både Willys og ICA. Det tager heller ikke så langt til broen. Selv har jeg en fin udsigt fra min lejlighed, dog ikke til vandet men mod marker.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Attraktivt ved Vestre Hamnen: - Området, café-miljø, hav, "åbenhed", ungt-miljø.
Synes stadig, der mangler lidt for at give det rigtige café miljø ude i V:a Hamnen, men der kommer da mere og mere af det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det hedder Bruksparken i Hököpinge. Jeg er meget tilfreds med at bo her, her er fred og ro - men det er ikke lige noget café miljø, nok snarere landligt :lol: Men efter at have boet her i 4½ år (i to forskellige lejligheder) fortryder jeg det ikke. Kan hoppe op på cyklen (eller på med løbeskoene) og cykle nogle fantastiske ture, ikke så langt til min fodboldklub i Höllviken, Vellinge ligger kun 3 km derfra, hvor der er både Willys og ICA. Det tager heller ikke så langt til broen. Selv har jeg en fin udsigt fra min lejlighed, dog ikke til vandet men mod marker.
Jeg vælger blot at se bort fra Sanne's kommentar om at det er sjovt at overfortolke andres indlæg og sætte dem i et andet lys. Credde - hvor ligger det henne? Nord eller Syd for Vellinge?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg vælger blot at se bort fra Sanne's kommentar om at det er sjovt at overfortolke andres indlæg og sætte dem i et andet lys. Credde - hvor ligger det henne? Nord eller Syd for Vellinge?
Mellem Tygelsjö og Vellinge, dvs. nord for Vellinge - men stadig i Vellinge kommune :th2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites