ulmus 0 Anmeld indhold Besvaret July 4, 2008 Det er som om hovedet tømmes for dagens arbejdstanker og andet når man når højbroen og har perfekt udsyn over Malmø Dette er så sandt, så sandt. Jeg har det på nøjagtigt samme måde. Jeg ånder friere, så snart jeg når grænseskiltet. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret July 4, 2008 Dette er så sandt' date=' så sandt. Jeg har det på nøjagtigt samme måde. Jeg ånder friere, så snart jeg når grænseskiltet.[/quote']...indtil man når Lernacken, og skal igennem glatnakke-kapitalismens overtakserede grænsekontrol Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jxhab Anmeld indhold Besvaret July 4, 2008 ...indtil man når Lernacken' date=' og skal igennem glatnakke-kapitalismens overtakserede grænsekontrol [/quote'] Har nu aldrig oplevet andet end flinke toldere.. og hvis man bliver fornærmet over de spørger indtil hvor man har været osv, så skal man huske på at man altså kører fra ét land til et andet og det er blot deres pligt, hvor irriterende det end måtte være.. Selv om natten, hvor jeg har hentet en spritstiv kæreste i Kbh, så trækker de kun på smilebåndet når de spørger om jeg har noget at fortolde og jeg opgivende peger over på en sknorkende pige på passagersædet :-) og så er jeg også sikker på at hvis man møder tolderen med et surt ansigt og synes det er belastende at skulle svare på de spørgsmål, så er man også selv udenom man får en lorte behandling.. vær glad for jeg ikke er tolder, for hvis jeg var så ville jeg trække den første idiot ind til en gennemgående kontrol, såfremt han eller hun følte at det var irriterende at skulle stoppe op og svare på spørgsmål som i gennemsnit måske tager 1-2 minutter af ens liv ... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dkrath 10 Anmeld indhold Besvaret July 4, 2008 Har nu aldrig oplevet andet end flinke toldere.. og hvis man bliver fornærmet over de spørger indtil hvor man har været osv, så skal man huske på at man altså kører fra ét land til et andet og det er blot deres pligt, hvor irriterende det end måtte være.. Selv om natten, hvor jeg har hentet en spritstiv kæreste i Kbh, så trækker de kun på smilebåndet når de spørger om jeg har noget at fortolde og jeg opgivende peger over på en sknorkende pige på passagersædet :-) og så er jeg også sikker på at hvis man møder tolderen med et surt ansigt og synes det er belastende at skulle svare på de spørgsmål, så er man også selv udenom man får en lorte behandling.. vær glad for jeg ikke er tolder, for hvis jeg var så ville jeg trække den første idiot ind til en gennemgående kontrol, såfremt han eller hun følte at det var irriterende at skulle stoppe op og svare på spørgsmål som i gennemsnit måske tager 1-2 minutter af ens liv ... Men du må da indrømme det er dybt godnat at de vælger at stoppe folk når de kommer 2 mænd i jakkesæt, samt en kvinde i kjole kørende i en ganske almindelig Peugeot 407 en eftermiddag på vej hjem fra begravelse.... og lader personen i banen til venstre for køre direkte igennem. Så mener jeg ikke der er meget sammenhæng i det. Ellers er de nu rare og flinke nok og de smiler altid når man snakker med dem, så det skal de altså have credits for :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
SanneJ 10 Anmeld indhold Besvaret July 4, 2008 Men du må da indrømme det er dybt godnat at de vælger at stoppe folk når de kommer 2 mænd i jakkesæt' date=' samt en kvinde i kjole kørende i en ganske almindelig Peugeot 407 en eftermiddag på vej hjem fra begravelse.... og lader personen i banen til venstre for køre direkte igennem.[/quote']for smuglere har ikke jakkesät på eller körer i peugeot:rolleye: Det hedder vel bare stikprövekontrol;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dkrath 10 Anmeld indhold Besvaret July 4, 2008 for smuglere har ikke jakkesät på eller körer i peugeot:rolleye: Det hedder vel bare stikprövekontrol;) Du er god SanneJ ... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jxhab Anmeld indhold Besvaret July 4, 2008 Men du må da indrømme det er dybt godnat at de vælger at stoppe folk når de kommer 2 mænd i jakkesæt, samt en kvinde i kjole kørende i en ganske almindelig Peugeot 407 en eftermiddag på vej hjem fra begravelse.... og lader personen i banen til venstre for køre direkte igennem. Så mener jeg ikke der er meget sammenhæng i det. Ellers er de nu rare og flinke nok og de smiler altid når man snakker med dem, så det skal de altså have credits for :th2: Næh det mener jeg faktisk ikke.. du tror ikke der findes "kriminelle" som vælger at klæde sig ud, foregive at være gravide og hvad ved jeg for at slippe igennem tolderen og politibetjentens nåleøje? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dkrath 10 Anmeld indhold Besvaret July 4, 2008 Næh det mener jeg faktisk ikke.. du tror ikke der findes "kriminelle" som vælger at klæde sig ud' date=' foregive at være gravide og hvad ved jeg for at slippe igennem tolderen og politibetjentens nåleøje?[/quote'] Jovidst.... Sjovt jeg altid rammer deres stikprøvekontrol om det så er i joggingtøj eller i jakkesæt. Men jeg ser også meget suspekt ud, så det er nok derfor. Jeg synes godt deres stikprøveudvælgelse kunne fungere mere optimalt end den gør, men jeg takker dem da for at de har fjernet de gule bump igen, så jeg ikke behøver at tage lastbilbanen. Så slipper de også for at løbe hele vejen på tværs af banerne for at stoppe mig når jeg kører igennem derovre, for de udvælger mig da hver gang selvom de så står i den inderste bane ... :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jxhab Anmeld indhold Besvaret July 4, 2008 Jovidst.... Sjovt jeg altid rammer deres stikprøvekontrol om det så er i joggingtøj eller i jakkesæt. Men jeg ser også meget suspekt ud, så det er nok derfor. Jeg synes godt deres stikprøveudvælgelse kunne fungere mere optimalt end den gør, men jeg takker dem da for at de har fjernet de gule bump igen, så jeg ikke behøver at tage lastbilbanen. Så slipper de også for at løbe hele vejen på tværs af banerne for at stoppe mig når jeg kører igennem derovre, for de udvælger mig da hver gang selvom de så står i den inderste bane ... :th2: Ja de der bump giver ikke altid mening.. men faktum er jo at de fakitsk får taget en del narko i tolden.. så må sådan nogle som dig og mig bare acceptere at vi en gang i mellem ryger i stikprøvekontrollen.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dkrath 10 Anmeld indhold Besvaret July 4, 2008 Ja de der bump giver ikke altid mening.. men faktum er jo at de fakitsk får taget en del narko i tolden.. så må sådan nogle som dig og mig bare acceptere at vi en gang i mellem ryger i stikprøvekontrollen.. Jaaa... der er ikke andet for! Men igen, dette er en positiv tråd, og de skal have credits for deres altid gode humør og sjove kommentarer. Det må da også være kedeligt for dem at stå derude en hel dag uden at stoppe nogen. Hvis det var mig der var tolder ville stikprøven blive udviddet væsentligt :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret July 4, 2008 Note: Bumpene er på plads igen i dag... Desuden, så var det ikke tolderne jeg harcelerede imod - men derimod den generelle økonomiske malkemaskine kaldet Öresundsbron. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Futz 12 Anmeld indhold Besvaret July 4, 2008 Der er smuglet 19.000 illegale immigranter over (primært) den bro de sidste par år - så meget klogere end bølgepap kan de sgu ikke være. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Humle 10 Anmeld indhold Besvaret July 5, 2008 Allsang pa skansen !! :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ulmus 0 Anmeld indhold Besvaret July 8, 2008 Note: Bumpene er på plads igen i dag... Desuden, så var det ikke tolderne jeg harcelerede imod - men derimod den generelle økonomiske malkemaskine kaldet Öresundsbron. Jeg spurgte en tolder-dame forleden dag, hvorfor de absolut ville ødelægge vores biler med de gule bump. Jeg prøvede at forklare hende, at når de nu havde lavet en "kør-lige-igennem-med-30km/t.-bane", så var det temmelig tåbeligt, at man skulle helt ned i fart og nærmest kante sig over. Hun påstod, at det er fordi, folk kører som lyn og torden igennem, og de hver dag må springe for livet. Morale: Hvis alle sørger for at køre langsom over, så kunne det jo være, at vi kunne slippe for "de gule". ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dkrath 10 Anmeld indhold Besvaret July 8, 2008 Jeg spurgte en tolder-dame forleden dag, hvorfor de absolut ville ødelægge vores biler med de gule bump. Jeg prøvede at forklare hende, at når de nu havde lavet en "kør-lige-igennem-med-30km/t.-bane", så var det temmelig tåbeligt, at man skulle helt ned i fart og nærmest kante sig over. Hun påstod, at det er fordi, folk kører som lyn og torden igennem, og de hver dag må springe for livet. Morale: Hvis alle sørger for at køre langsom over, så kunne det jo være, at vi kunne slippe for "de gule". ;) Hehehe... jeg skal forsøge at gøre mit for at køre pænt med 30 km/t igennem (hvis bumpene er væk), så vi kan få bumpene væk permanent! Kunne lige i hovedet forestille mig det billede af toldere der løber for livet med deres gule technoveste ude ved broen :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret July 8, 2008 Jeg ELSKER at svensk politi (på motorvejen i al fald) har for vane at køre 5-10 km/t langsommere end det tilladte (oplevede det igen så sent som i dag). Så undgår man de latterlige lange og til tider farlige "køer", som opstår på motorvejen i dk, når en betjent ligger med nålen på det tilladte og INGEN tør overhale (well, jeg gør det nu alligevel :D) og i stedet for på hazarderet vist presser sig ind mellem alle andre i køen. Fuck, hvor jeg hader det - og netop derfor sætter jeg gerne farten op til 115-120 km/t og passerer (er endnu ikke blevet stoppet, men har dog fået en løftet pegefinger af en MC-betjent engang ). Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nielsterp 10 Anmeld indhold Besvaret February 23, 2011 I Kenya: Blev gift med jordens dejligste kvinde i Januar 2010 i Nairobi, og tilbragte 2 vidunderlige måneder på bryllupsrejse i Kenya og Uganda. Var på den danske ambassade for at søge om opholdstilladelse, og betalte ca 2000 Kr. i gebyr til staten for at få lov til at aflevere ansøgningen. Min kone blev indkaldt til et veritabelt 3-gradsforhør, jeg sad i det tilstødende lokale med en åben dør imellem, og der blev ikke sparet på insinuationerne. Efter to måneder rejste jeg hjem til Danmark, og ventede på en afgørelse. I Danmark: Har prøvet 3 - 4 gange og sidde og vente 4 - 5 timer i udlændinge"service"s ventesal, for at rykke for et svar, hvor de glor på en som var man noget katten kun modvilligt havde slæbt ind fra gaden. Tålmodigt har jeg fundet mig i diverse uforskammetheder fra navlepillende skrankepaver - og det hele ender så med et afslag efter 7 måneder. Det afslag anker man selvfølgelig, og venter yderligere 3 måneder på at få et goddag-mand-økseskaft-svar fra ministeriet (som selvfølgelig fastholder afslaget). Allerede da vi fik afslaget besluttede vi at jeg skulle flytte til Sverige. At jeg i mellemtiden for længst havde arrangeret med min bank at stille den nødvendige garanti i 7 år, på knapt 70.000,00 til sikkerhed for at min kone ikke vil ligge de sociale kasser til last - nævner jeg kun for fuldstændighedens skyld. I Sverige: Flyttede hertil, fik mit svenske CPR-nr uden problemer. Min kone ansøgte om visum, og fik det uden problemer. Pris: 0,00. Så snart hun kom hertil, gik vi til migrationsverket, hvor man bliver budt velkommen med et stort smil ! Vi afleverede ansøgning om opholdskort. Pris: 0,00. Efter et par måneder fik vi et meget høfligt brev, hvor man anmodede om yderligere oplysninger om min pension. Min tidligere bopælskommune i Danmark havde lavet et par fejl i papirerne, så det fremgik at jeg var ugift, og det er selvfølgelig ikke svenskernes skyld. Vi venter stadig på en endelig afgørelse, men har ingen grund til at tvivle på at min kone får sit opholdskort. Efter bare to år kan hun så søge Svensk statsborgerskab, og får dermed også fri adgang til Danmark og de danske sociale kasser. Hvis en lille dansk kontornusser nu skulle læse med her, så bare rolig. Vi kunne ikke DRØMME om at flytte tilbage til Danmark. Der var et yndigt land ... Niels Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Thyper 10 Anmeld indhold Besvaret February 23, 2011 Går der ikke 5 år før man kan søge om statsborgerskab for en ikke-EU borger ? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret February 23, 2011 Seriøst.... det er LIGE præcis derfor at du ikke bare kommer ind i .DK. Du får pension....og importerer en tøs. Jeg kan SLET ikke føle NOGEN som helst form for sympati.... og jeg hader Sverige for deres blødsødenhed overfor bekvemmelighedsflygtninge! Vi venter stadig på en endelig afgørelse' date=' men har ingen grund til at tvivle på at min kone får sit opholdskort. Efter bare to år kan hun så søge Svensk statsborgerskab, og får [b']dermed også fri adgang til Danmark og de danske sociale kasser. Der var et yndigt land ... Niels Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Paul 26 Anmeld indhold Besvaret February 23, 2011 .. og jeg hader Sverige for deres blødsødenhed overfor bekvemmelighedsflygtninge! Og du endte op i Sverige fordi??? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret February 23, 2011 Pga interesse for en meget sjælden frø.....nu kunne jeg studere den på nærmeste hold. Og du endte op i Sverige fordi??? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
RS6 10 Anmeld indhold Besvaret February 23, 2011 Seriøst.... det er LIGE præcis derfor at du ikke bare kommer ind i .DK. Du får pension....og importerer en tøs. Jeg kan SLET ikke føle NOGEN som helst form for sympati.... og jeg hader Sverige for deres blødsødenhed overfor bekvemmelighedsflygtninge! På sin vis er jeg enig med dig Brian, men men....den danske behandling er i den grad unuanceret!! Min kone er fra Ukraine, mødte hende da jeg arbejdede der i 4 år. Hun er læge, har arbejdet i 4 år i Ukraine på en Øre- næse- halsklinik i Odessa. I DK fik vi at vide at vi selv skulle betale for den sprogundervisning hun skulle have for, at arbejde på et dansk sygehus, og skulle selv finde sygehus der "ville tage" hende. De ville have hende op til en masse prøver, som krævede at hun skulle være flydende i dansk. I Sverige fik hun anvist sprogskole, og sygehus der "skolede" hende i de svenske systemer. Hun lærte svensk på 6 måneder (hele hendes familie er sprog genier, så hun har nok lidt sprogøre) Resultatet er at i dag (4 år efter) behandler hun dagligt 20-25 patienter, og vi kunne ALDRIG finde på at søge til DK!! Med en mangel på ca. 800 læger i DK en det mig totalt ufoståeligt, at de ikke gør mere for at tiltrække (eller i det mindste behandle dem med respekt) udenlandske læger. Den svenske åbenhed vil på sigt skabe et stort problem i SV, hørte i går at den nye fødeklinik de har her i Malmö, allerede er for lille, da de indvandrekvinder fra mellemøsten her føder her 4-5-6børn og ikke 2.....den forskel havde de ikke lige regnet med, alle disse fødsler må medføre en enormt belastning for børnehave/skolesystemet på sigt. Og det er jo ikke kun i Malmö! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
RS6 10 Anmeld indhold Besvaret February 23, 2011 Pga interesse for en meget sjælden frø.....nu kunne jeg studere den på nærmeste hold. Ahh...den hvide Quattro.....;) Kender godt den frø..... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Ufolu 10 Anmeld indhold Besvaret February 23, 2011 Nielsterp Jeg tror ikke på dig det du skriver...:) Og du endte op i Sverige fordi??? Pga interesse for en meget sjælden frø.....nu kunne jeg studere den på nærmeste hold. Tag hjem til Hvalsø / Lejre! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Don A 10 Anmeld indhold Besvaret February 24, 2011 Jeg tror ikke på dig det du skriver...:) Tag hjem til Hvalsø / Lejre! Lejre er ellers et lækkert sted, stille og fredligt :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites