DarkAdMiN 10 Anmeld indhold Skrevet June 29, 2008 Hej Bilen: Mercedes e430 2001 Jeg er stødt på et problem... Bilen skulle synes og kom da næsten igennem.. forreste bremseskiver var slide... i følge dem.. anyway... jeg skaffer skiver og klodser... i det jeg skiftede dem ud så jeg pludselig at skiverne var mindre end de forrige... De slidte: 330mm i diameter - tykkelse: 30mm De nye: 316mm i diameter - tykkelse: 28mm Jeg ringede igen til mercedes og andre forhandlere... alle henviste til 316mm Siden bilen er importeret ved jeg ikke hvad tossen har lavet, men han må åbentbart have haft skiftet til noget usædvanligt... men.. jeg prøvede at sætte skidtet på samt klodserne... klodserne passede dog ikke helt og gik nogle mm for højt (self fordi skiven var for lille)... det forårsagede at trykket var begrænset samt et stykke af klodserne gik udover skiven... ARRR!!! men jeg prøvede alligevel og endte med at tage en prøvetur men det var sgu meget værre end selv den slidte... pedalen skulle helt ned og abs'en tog ikke fat... altså ikke nok tryk... nu leder jeg efter de rigtige størrelser hvad angår skiverne... jeg håber i kan hjælpe her... jeg sidder sgu fast... har tjekket rundt på nettet men kan simpelthen ikke finde noget brugbart... HVOR FINDER JEG DE SKIDE SKIVER? Vil nødig undgå at skifte kaliber... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MC Manden 10 Anmeld indhold Besvaret June 30, 2008 ...... men det var sgu meget værre end selv den slidte... pedalen skulle helt ned og abs'en tog ikke fat... altså ikke nok tryk... Så der altså noget helt andet galt. Dine kalibre er ligeglade med tykkelsen af dine skiver, trykket SKAL være det samme. Har du tjekket at du har nok bremsevædske ? Kan du pumpe pedalen ? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
DarkAdMiN 10 Anmeld indhold Besvaret June 30, 2008 Så der altså noget helt andet galt. Dine kalibre er ligeglade med tykkelsen af dine skiver' date=' trykket SKAL være det samme. Har du tjekket at du har nok bremsevædske ? Kan du pumpe pedalen ?[/quote'] ja rigeligt med væske... siden klodserne er en anelse for store, eller rettersagt skiverne for små, fordeler den ikke trykket ordenligt. Kan jeg købe skiver som er måske 28mm i tykkelse? så længe den er 330mm i diameter ? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Breznew 10 Anmeld indhold Besvaret June 30, 2008 Hej Bilen: Mercedes e430 2001 De slidte: 330mm i diameter - tykkelse: 30mm De nye: 316mm i diameter - tykkelse: 28mm Jeg ringede igen til mercedes og andre forhandlere... alle henviste til 316mm HVOR FINDER JEG DE SKIDE SKIVER? Vil nødig undgå at skifte kaliber... Er det ikke til en S-klasse de har den størrelse? har du prøvet at spørge om skiver/klodser størrelse til sådan en? ellers har kaliberne vel et partnummer som de kan slå op hos mercedes Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
DarkAdMiN 10 Anmeld indhold Besvaret June 30, 2008 Er det ikke til en S-klasse de har den størrelse? har du prøvet at spørge om skiver/klodser størrelse til sådan en? ellers har kaliberne vel et partnummer som de kan slå op hos mercedes Jeg tror sgu bare jeg skifter kalibrene ud til de originale størrelser... Nogen som har et bud på hvor jeg kan finde dem billigt? udover mercedes? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Breznew 10 Anmeld indhold Besvaret June 30, 2008 rettelse S-Klassen kører med (ihvertfald på min) 330 X 32 MM VENTILERAD men jeg tror også du får den bedste pris - hos mercedes. dog er kalibre som regel hammer "dyre", så vel en 3-4k pr. stk. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
DarkAdMiN 10 Anmeld indhold Besvaret June 30, 2008 rettelse S-Klassen kører med (ihvertfald på min) 330 X 32 MM VENTILERAD men jeg tror også du får den bedste pris - hos mercedes. dog er kalibre som regel hammer "dyre", så vel en 3-4k pr. stk. Det må da kunne gøres billigere???? Nogen som kan fortælle hvad bremse kalibre kaldes på svensk? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Breznew 10 Anmeld indhold Besvaret June 30, 2008 Det må da kunne gøres billigere???? Nogen som kan fortælle hvad bremse kalibre kaldes på svensk? bromsok eller lign. og udbyttere koster vist ~1900~ men du kommer jo med nogen til en s-klasse, jeg vil tro skiver og klodser til en s-klasse er et ok valg, du burde jo kunne bremse bedre med det "sæt"? :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
DarkAdMiN 10 Anmeld indhold Besvaret June 30, 2008 bromsok eller lign. og udbyttere koster vist ~1900~ men du kommer jo med nogen til en s-klasse' date=' jeg vil tro skiver og klodser til en s-klasse er et ok valg, du burde jo kunne bremse bedre med det "sæt"? :)[/quote'] Ja faktisk... Hmm... men hvad så med tykkelsen? den er jo 32 mm?? tror du den vil kunne passe? jeg aner nemlig ikke hvor meget "luft" der er i mellem... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites