Jump to content
Juff

Tragisk...

Recommended Posts

Hvis du har en svensk mobiltelefon og registreringsnummer' date=' så sender du en sms til vägverket, og svaret der kommer tilbage indeholder navn og adresse (bl.a)[/quote'] Ved sms til VV kommer der ikke en adresse tilbage, kun navn og by. For at få adresse skal man benytte sig af fax versionen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Selvtægt er ikke løsningen. Han kommer jo for en dommer. Hvis det var din søn' date=' ville du jo heller ikke få ham tilbage af at bryde loven selv og måske ende i fængsel også, så vil elendigheden jo blot fortsætte.[/quote'] Det er en situation som få (heldigvis) kan sætte sig i. Der var jo f.eks. en sag om en dansk flyveleder, samt jeg kender da nok hændelser hvor forurettet fædre, brødre eller kærester har taget loven i egen hånd. Selv i fængslerne har de indsatte deres egen lov, hvor dem der har misbrugt (eller dræbt) børn er absolut lavest i hierakiet. Logik, fornuft og det store billede er udelukket, og derfor skal der holdes så meget afstand mellem parterne som muligt indtil vedkomne kan få sin dom/straf.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Sikkert noget relaterende til Brian' date=' som sidst var på Sunddebatten fredag ved 21-tiden...[/quote'] Men det er sjovt at folk enten tror det er Brian/Mulen eller at de rent faktisk har kontrolleret at det ikke var ham. Jeg anklager ikke manden for noget, jeg synes blot det er pudsigt at jeg ikke var den eneste der overvejede at det kunne være ham da jeg læste artiklen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Men det er sjovt at folk enten tror det er Brian/Mulen eller at de rent faktisk har kontrolleret at det ikke var ham. Jeg anklager ikke manden for noget, jeg synes blot det er pudsigt at jeg ikke var den eneste der overvejede at det kunne være ham da jeg læste artiklen.
Det er vel ikke så mærkeligt, jeg mener mange svenske Audi RS6 er kører der jo ikke rundt i København. Hvis det havde været en Impreza WRX, havde du nok også i første omgang helt naturligt overvejet om det kunne være være en af dem fra Sunddebaten, os med umådelig god bil-smag som har svenske biler og arbejder i KBH, evt. eksempelvis Mortimer, Pendleren, Sup3ior, LarsK eller mig :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg skrev faktisk til dem i går' date=' og forklarede hvordan systemet var herover.[/quote'] Åbanbart ikke til Politiken, for der står det stadig. Edit; det stod åbenbart i ritzau versionen, så det er faktisk på hver eneste danske nyhedsside.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Åbanbart ikke til Politiken, for der står det stadig. Edit; det stod åbenbart i ritzau versionen, så det er faktisk på hver eneste danske nyhedsside.
Ja, de fleste danske journalister og redaktører kopierer alt fra Ritzau fuldstændigt ukritisk, inkl. stavefejl og andet godt. Jeg forstår ikke hvorfor samfundet vil sponsorere en 4-årig uddannelse til folk, der alligevel ikke har tænkt sig at bruge den til andet en at kopiere Ritzau. Og tilbage til emnet, så er det jo en utrolig tragedie at en 20 årig skal miste livet på den måde. Tænk sig at have begået trafikdrab med promillekørsel, det ville jeg aldrig kunne tilgive mig selv.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trine
Jeg skrev faktisk til dem i går' date=' og forklarede hvordan systemet var herover.[/quote'] Har de svaret dig? Er nysgerrig for om det er ren uvidenhed. Et eller andet sted så var han jo allerede i politiets varetægt, så der var vel ingen grund til at sætte navn på manden på den måde.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ja, de fleste danske journalister og redaktører kopierer alt fra Ritzau fuldstændigt ukritisk, inkl. stavefejl og andet godt. Jeg forstår ikke hvorfor samfundet vil sponsorere en 4-årig uddannelse til folk, der alligevel ikke har tænkt sig at bruge den til andet en at kopiere Ritzau.
Hørt. Og Ritzau laver manger fejl, så de samme fejl kommer ud alle steder.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Har de svaret dig? Er nysgerrig for om det er ren uvidenhed. Et eller andet sted så var han jo allerede i politiets varetægt, så der var vel ingen grund til at sætte navn på manden på den måde.
Nej, det har de desværre ikke. Jeg kunne forstå det hvis han var stukket af, men nu hvor de har ham, er det noget unødvendigt syntes jeg også

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det er vel ikke så mærkeligt' date=' jeg mener [i']så mange svenske Audi RS6 er kører der jo ikke rundt i København. Hvis det havde været en Impreza WRX, havde du nok også i første omgang helt naturligt overvejet om det kunne være være en af dem fra Sunddebaten, os med umådelig god bil-smag som har svenske biler og arbejder i KBH, evt. eksempelvis Mortimer, Pendleren, Sup3ior, LarsK eller mig :)
Syntes heller ikke det er så mærkeligt at superfjolset bliver anklaget....Han har samme bil og kører som en brækket arm....Oplever ham tit overhale indenom på broen med fuld skrue...... PS: Blev min søn mejet ned på den måde var der dømt seriøs rockerbank!!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Var lige ved at tro at jeg var den eneste der havde det sådan !
Nej da ;), men de nummerpladeregler må da have ført til en del selvtægtsepisoder og " jeg synes du har en lækker bil som jeg vil stjæle" eller " du køre dumt så jeg opsøger dig med et baseballbat ( uden min egen nummerplade på ) :rolleyes:.................. Dog er det meget rart når jeg ligger i læ bag Miriam over broen, men kanske jeg kan kende hende uden pladerne alligevel :-P

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Meget interessant..... Hvornår var det???

Syntes heller ikke det er så mærkeligt at superfjolset bliver anklaget....Han har samme bil og kører som en brækket arm....Oplever ham tit overhale indenom på broen med fuld skrue...... PS: Blev min søn mejet ned på den måde var der dømt seriøs rockerbank!!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tja var det min søn der lå på taget' date=' skal jeg da ikke udelukke at jeg ville gøre det !![/quote'] Men hvad laver den 20 årige midt ude på vejen? Om så audien kørte 80 eller 120, så skal man jo ikke rende rundt midt ude på vejen. 0,7 i promille, hvad svarer det til? Een øl? Hvormange kan sige sig fri for ikke at have kørt efter en øl, og hvor mange kan sige sig fri for ikke at have kørt for hurtit på roskilde vejen?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
0,7 i promille, hvad svarer det til? Een øl? Hvormange kan sige sig fri for ikke at have kørt efter en øl, og hvor mange kan sige sig fri for ikke at have kørt for hurtit på roskilde vejen?
Det afhænger jo af hvor meget føreren vejer, men hvis vi antager at han vejer 80 kg. (nok meget gennemsnitligt for en Audi-fører :)), så svarer det til 3,2 genstande. Når jeg har drukket 3,2 genstande lader jeg bilen stå - og Roskildevejen kommer jeg kun på til den årlige julefrokost på Damhuskroen!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det afhænger jo af hvor meget føreren vejer, men hvis vi antager at han vejer 80 kg. (nok meget gennemsnitligt for en Audi-fører :)), så svarer det til 3,2 genstande. Når jeg har drukket 3,2 genstande lader jeg bilen stå - og Roskildevejen kommer jeg kun på til den årlige julefrokost på Damhuskroen!
Og da prøven først blev taget 2 timer efter, har den nok nærmere været omkring 1 da ulykken skete, blæst, torden og elver-knægte taget i forbehold selvfølgelig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites