Jump to content
larsk

Database error

Recommended Posts

Jeg har på det sidste fået en database error side af og til. Lige før blev jeg endda logget af, da siden kom op igen ? Er det databasen, der er presset, eller er det knyttet til mit login :confused:Update: Kan se at der næsten ikke er nogle brugere logget ind, så alle er nok blevet smidt af.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg har på det sidste fået en database error side af og til. Lige før blev jeg endda logget af, da siden kom op igen ? Er det databasen, der er presset, eller er det knyttet til mit login :confused: Update: Kan se at der næsten ikke er nogle brugere logget ind, så alle er nok blevet smidt af.
Den server som databasen ligger på er extremt ustabil og af samme grund kan den ikke flyttes. Det er en ond cirkel.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det går frem ad. Nu er der kun en tabel (den største) tilbage som jeg ikke har kunne synkronisere/kopiere.
Sikkert fordi den er i brug. Prøv at off-line' debatten en sen nattetime, imens du prøver.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Sikkert fordi den er i brug. Prøv at off-line' debatten en sen nattetime' date=' imens du prøver.[/quote'] Har prøvet dette. Det var derfor at debatten var lukket tirsdag aften. Selve opdateringen var hurtigt overstået.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Har du prøvet Jeg går ud fra at du allerede har en anden DB server. Kan du så ikke 1) Oprette en tabel magen til den du vil kopiere, på den nye server. 2) Kopiere alt, lad os sige fra i går kl 00:00:00 over på den nye DB. 3) Lave en php side der kopierer eksempelvis 100 rækker ved page load og indsætter dem i den nye tabel 4) Kalder denne side hvert 10 sekund vha en (windows) service. 5) Når alt er kopieret om f.eks 10 dage, skifte over til den nye DB/Tabel. Dette burde vel ikke overbelaste DB!? Kan du ikke få fat i DB filen fra hosting firmaet?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg går ud fra at du allerede har en anden DB server. Kan du så ikke 1) Oprette en tabel magen til den du vil kopiere, på den nye server. 2) Kopiere alt, lad os sige fra i går kl 00:00:00 over på den nye DB. 3) Lave en php side der kopierer eksempelvis 100 rækker ved page load og indsætter dem i den nye tabel 4) Kalder denne side hvert 10 sekund vha en (windows) service. 5) Når alt er kopieret om f.eks 10 dage, skifte over til den nye DB/Tabel. Dette burde vel ikke overbelaste DB!? Kan du ikke få fat i DB filen fra hosting firmaet?
Jeg synes ikke det lyder specielt præcist ? Jeg er kommet langt med syncroniseringen af de 2 database så det skal nok lykkedes.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Mogens

Jeg græmmes...

Jeg er kommet langt med syncroniseringen af de 2 database så det skal nok lykkedes.
Kæft, hvor kører det ringe pt. - ingen bedring forude??

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

*puuh* Jeg skal da love for at databasen er forkølet i dag! :scared: Siden mit forrige indlæg, så har jeg vel fået database-fejl en 8-10 gange. Sidste gang gik der over 30 min før der var hul igennem igen. Steen...er du ved at kyle hele l***** ud ad vinduet? :rolleyes:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg har ikke nogen gode ideer. Har du ?
Lykkedes det dig at kunne eksportere databasen? I så fald synes jeg bestemt det er tid til at få skidtet flyttet. Kan jo ikke være rigtigt, at alle de "billige" webhoteller stinker :o:rolleyes:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lykkedes det dig at kunne eksportere databasen? I så fald synes jeg bestemt det er tid til at få skidtet flyttet. Kan jo ikke være rigtigt, at alle de "billige" webhoteller stinker :o:rolleyes:
Flyttet hvorhen ? Der er jo intet der virker.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites