Prospero 10 Anmeld indhold Skrevet June 25, 2008 Min bror ska börja jobba i Danmark, och ska skaffa ett cpr-nummer. På skatöresunds hemsida står det att man ska ta med anställningskontrakt för att få ett cpr-nummer, men hans arbetsgivare säger att dem inte kan ge honom ett anställningskontrakt förräns han har skaffat ett cpr-nummer. Hur ska han ta sig ur denna catch-22? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trine Anmeld indhold Besvaret June 25, 2008 Interessant...... Jeg kontrollerer lige hvordan det håndteres af min arbejdsgiver, vi har mange svenskere ansat....også dem der bor i Sverige:) Du skal have kontrakten først, det er ikke et krav at have cpr nummer for at få en ansættelseskontrakt i Danmark. Så svaret må være at arbejdsgiveren har misforstået det:) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mohlin 11 Anmeld indhold Besvaret June 26, 2008 När jag blev anställd i Danmark så var det inte arbetsgivaren so var bekymrad om CPR-nr, men banken. Lönen går ju in på ett danskt konto, och det kunde jag inte öppna utan danst CPR-nr. Men det var inga problem att få hos folkeregistert. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Skaanebo 10 Anmeld indhold Besvaret June 26, 2008 Som svensker kan du uden videre få et dansk cpr-nr hos Folkeregistret - du skal blot sige, at det er til skattemæssigt brug, da du kommer til at tjene penge og skal svare skat i Danmark Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Prospero 10 Anmeld indhold Besvaret June 27, 2008 Ok, tack för svaren. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites