mille 10 Anmeld indhold Skrevet June 24, 2008 Kan det bedst betale sig at bruge en svensk dyrlæge til ormekur (4 ugers attest) og vaccinationer eller kan det betale sig at bruge den danske ? Jeg er lige flyttet til Malmö (Husie) med 4 whippets og inden jeg flyttede ordnede den danske dyrlæge det. Nu er det ved at være tid igen til ormekur og den årlige vaccination (ikke rabies) Jeg har set i anden tråd at der er flere der anbefaler dyrlægen i erikslust..? så den vil jeg kigge nærmere på. Men er der nogen der kan huske hvad ormekur + 4 ugers attest koster der ? og evt vaccinationen ? Vh Mille:new: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Missarhh 10 Anmeld indhold Besvaret June 24, 2008 Jeg følger lige med her, da det er en dyr affære at få lavet attesterne i Danmark Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kira 10 Anmeld indhold Besvaret June 24, 2008 Jeg bruger Limhamns Veterinär Praksis tror jeg nok den hedder. Jeg har 3 hunde og giver 100 SEK for papirer til dem alle også nogen gange for flere måneder frem hvis de har ferie osv. Jeg giver selv ormekuren hjemme. - men jeg fornyer altså ikke mit hele tiden, kun hvis vi skal over broen. Tror nok jeg gav 300 for vaccination eller var det 400 sek Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Missarhh 10 Anmeld indhold Besvaret June 24, 2008 Jeg bruger Limhamns Veterinär Praksis tror jeg nok den hedder. Jeg har 3 hunde og giver 100 SEK for papirer til dem alle også nogen gange for flere måneder frem hvis de har ferie osv. Jeg giver selv ormekuren hjemme. - men jeg fornyer altså ikke mit hele tiden, kun hvis vi skal over broen. Tror nok jeg gav 300 for vaccination eller var det 400 sek Jeg troede ikke, at man selv måtte give ormekuren, når man skal have attest? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kira 10 Anmeld indhold Besvaret June 24, 2008 Jeg tror det er et spørgsmål om hvad dyrlægen mener, på dyrehospitalet i Malmö skal man give den pillen når man er der - og et andet sted kan ikke huske hvor det er, der kan man også give den hjemme. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Missarhh 10 Anmeld indhold Besvaret June 24, 2008 Jeg tror det er et spørgsmål om hvad dyrlægen mener' date=' på dyrehospitalet i Malmö skal man give den pillen når man er der - og et andet sted kan ikke huske hvor det er, der kan man også give den hjemme.[/quote'] Jeg tror nu nærmere det kommer an på hvordan dyrlægerne omgåes reglerne. Attesten skal jo dokumentere, at lige netop dette dyr har fået denne ormekur på den givne dato Men alt i alt, så bliver det jo nemmere for os, men grunden forsvinder i mine øjne til overhovedet at skulle have den attest, hvis fremgangsmåden hos nogle dyrlæger er som du beskriver. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kira 10 Anmeld indhold Besvaret June 24, 2008 Det kommer jo an på hvilken boks der bliver sat kryds i på skemaet... Man skal jo ikke altid give sin hund ormekur. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Missarhh 10 Anmeld indhold Besvaret June 24, 2008 Det kommer jo an på hvilken boks der bliver sat kryds i på skemaet... Man skal jo ikke altid give sin hund ormekur. For at tage sin hund med til Danmark og retur til Sverige, så skal hunden da have en gyldig ormekur med attest. Så vidt jeg husker, så er det denne blanket, som bliver brugt: http://www2.sjv.se/webdav/files/SJV/blanketter/djur/in_o_utforsel/E9_66.PDF Her bekræfter dyrlægen med underskrift, dato og stempel, at hunden har fået ormekuren på den pågældende dato. Som jeg ser det, så må man ikke selv give hunden ormekuren, hvis det er med henblik på at føre den ind og ud af Sverige. Ellers er der ihvertfald noget jeg har misforstået Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kira 10 Anmeld indhold Besvaret June 24, 2008 Så læs hvad der står i rubrik A og B og så læs hvad der står i nr. 3. Hvis du ikke fornyer det hver måned så er det ikke et fornyet bevis - men et første bevis. Men det står jo frit for hvilken dyrlæge man vil bruge - jeg gider bare ikke støtte den pengemaskine "Malmö Djursjukhus" - det tager nemlig knap 300 for det samme. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kira 10 Anmeld indhold Besvaret June 24, 2008 Men der er jo ingen der forbyder dig at tage den pille med til dyrlægen og give den der, hvis du har det bedst med det. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Missarhh 10 Anmeld indhold Besvaret June 24, 2008 Så læs hvad der står i rubrik A og B og så læs hvad der står i nr. 3. Hvis du ikke fornyer det hver måned så er det ikke et fornyet bevis - men et første bevis. Men det står jo frit for hvilken dyrlæge man vil bruge - jeg gider bare ikke støtte den pengemaskine "Malmö Djursjukhus" - det tager nemlig knap 300 for det samme. Så er det bare mig der forstår det forkert, men måske min dyrlæge kan skære det ud i pap for mig Jeg kan godt forstå, at du ikke gider slippe 300 kr, når du kan komme af med 100 kr - sådan har jeg det da også. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Missarhh 10 Anmeld indhold Besvaret June 24, 2008 Men der er jo ingen der forbyder dig at tage den pille med til dyrlægen og give den der' date=' hvis du har det bedst med det.[/quote'] Det var ikke ment som nogen hetz mod dig Kan jeg slippe for noget af besværet med disse attester, så er jeg da fløjtende ligeglad med hvordan det går til - bare jeg har nogle gyldige papirer. Og det er da bestemt nemmere, at kunne give dem pillen selv. Jeg prøver bare at forstå reglerne.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kira 10 Anmeld indhold Besvaret June 24, 2008 Jeg tager det bestemt ikke som nogen hetz eller noget. Og papirer er jo fuldt gyldige. Jeg tror efterhånden det er over 1 år siden vi er blevet bedt om at vise vores og vi vi er ret ofte til udstillinger i udlandet - total spild af tid! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
mille 10 Anmeld indhold Besvaret June 24, 2008 Jeg bruger Limhamns Veterinär Praksis tror jeg nok den hedder. Jeg har 3 hunde og giver 100 SEK for papirer til dem alle også nogen gange for flere måneder frem hvis de har ferie osv. Jeg giver selv ormekuren hjemme. - men jeg fornyer altså ikke mit hele tiden, kun hvis vi skal over broen. Tror nok jeg gav 300 for vaccination eller var det 400 sek Hej Kira Det lyder da rigtig godt.. Jeg har også 3 hunde der skal have attester. Jeg har prøvet at google limhamn veterinär praksis og der kommer intet frem.. Kan du huske adressen ? Bare nysgerig.. hvilke hunde udstiller du ? Jeg udstiller selv min yngste whippet. Har 3 whippet Vh mille Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
mille 10 Anmeld indhold Besvaret June 24, 2008 jeg har fundet den.. Mille Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
mille 10 Anmeld indhold Besvaret June 25, 2008 Lige et spørgsmål mere.. Jeg har siddet og læst de gamle tråde og kom til at tænke på om der er forskel på om hundene har svensk eller dansk pas ? Er der forskellige regler mht ormekur..? Jeg har 2 med dansk pas og en med svensk Mille Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kira 10 Anmeld indhold Besvaret June 25, 2008 Nej der er ingen forskel på passene. Jeg tror måske de har ferielukket, men eller har de drop ind hver dag mellem 8-9 og man behøver ikke ringe i fovejen. Jeg udstiller mine 2 tæver amerikansk staffordshire terrier lidt rundt omkring. Skal du til verdensudstilling i Stockholm Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
mille 10 Anmeld indhold Besvaret June 25, 2008 Nej jeg tager ikke til Stockholm. Min yngste tæve er lige kommet i sin første løbetid..Heldigvis !! 1 1/2 måned før blev hun usikker og nervøs, ja næsten bange for alt så jeg stoppede med træning og udstilling indtil jeg fandt ud af hvad det skyldtes.. Det var ulideligt for hende og for mig for ALT var farligt. Også ting hun kendte og godt kunne var pludselig meget svært. Hun blev meget nervøs for at køre i bil og hvis der lå en plastikpose på gulvet så var det også farligt. Nu er det hele overstået og hun er blevet sig selv igen nu hvor hun er gået i løbetid. Det var heldigvis bare det der spillede os et pus.. Skal du til brøndby i weekenden ? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kira 10 Anmeld indhold Besvaret June 25, 2008 De kan også godt blive rimelig sære de tæver - min den ene er total vild med Lars og vrider sig op af hanhunden- belastende. Nej jeg skal ikke til Brøndby regner ikke med der er chance for hun kan banke de 50 andre og nappe en Københavner vinder titel - hun kun lige 9½ måned - så vi tager til Borås på lørdag i stedet for og håber det går nogenlunde - og så tager vi til verdensudstilling Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
mille 10 Anmeld indhold Besvaret June 26, 2008 Hun er da for skøn..! Man skal aldrig sige aldrig. Jeg udstiller kun den yngste og hun blev bedste tæve med cert og blev BIM den dag hun blev 9 mdr og første gang i junior klasse.. men der var heller ikke så mange tæver tilmeldt. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kira 10 Anmeld indhold Besvaret June 26, 2008 Hun er da for skøn..! Man skal aldrig sige aldrig. Jeg udstiller kun den yngste og hun blev bedste tæve med cert og blev BIM den dag hun blev 9 mdr og første gang i junior klasse.. men der var heller ikke så mange tæver tilmeldt. Sikke en debut :th2: Jeg forventer mig meget af hende her med tiden, men det er bare lidt svært at komme til fadet i DK for man må jo stadig udstille med kuperede ører og dem er der nogle dommere der foretrækker Så jeg udstiller hende primært i Sverige, Tyskland og Holland her i år. Har kun 1 udstilling i Danmark i år som er Nordisk Vinder og den efterfølgende specialklubudstilling Tror forresten jeg har en tæve der gerne vil ud og gasse den af med en whippet - der finder hun nok hendes overmagt forhåbentligt :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites