Thyper 10 Anmeld indhold Skrevet June 23, 2008 Kan jeg som bor i Sverige arbejde både i Danmark og Sverige for forskellige arbejdsgivere, eller bliver det noget rod ? De sider jeg har set på handler om hvis det er hos samme arbejdsgiver man arbejder begge steder. Det er socialforsikringen jeg tænker på er problemet. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
mrode 10 Anmeld indhold Besvaret June 23, 2008 Ja, det bliver noget rod.. i hvert fald hvis Skatteverket får lyst til at opkræve Arbejdsmarkedsbidrag hos din danske arbejdsgiver. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Thyper 10 Anmeld indhold Besvaret June 23, 2008 En anden situation er hvis jeg arbejder for den danske arbejdsgiver i et stykke tid herefter siger op og arbejder i Sverige resten af året og fremover. Giver det problemer mht dobbelt socialforsikring ? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Skaanebo 10 Anmeld indhold Besvaret June 23, 2008 Sidstnævnte skulle ikke give problemer. I øvrigt giver det heller ikke problemer, hvis du er offentlig ansat i Danmark - så kan du sagtens have et bijob i Sverige, uden at din danske arbejdsgiver bliver opkrævet svensk arbejdsgiverafgift (offentlig ansatte er undtaget) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nils 10 Anmeld indhold Besvaret June 23, 2008 Sidstnævnte skulle ikke give problemer. I øvrigt giver det heller ikke problemer' date=' hvis du er offentlig ansat i Danmark - så kan du sagtens have et bijob i Sverige, uden at din danske arbejdsgiver bliver opkrævet svensk arbejdsgiverafgift (offentlig ansatte er undtaget)[/quote'] Det passer ikke. Grunden til, at den danske arbejdsgiver risikerer en opkrævning fra Skatteverket, er, at i det øjeblik, man både bor og arbejder i Sverige, så er man socialt sikret i Sverige. Der er ingen undtagelser for offentligt ansatte. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Thyper 10 Anmeld indhold Besvaret June 23, 2008 Sidstnævnte skulle ikke give problemer. I øvrigt giver det heller ikke problemer' date=' hvis du er offentlig ansat i Danmark - så kan du sagtens have et bijob i Sverige, uden at din danske arbejdsgiver bliver opkrævet svensk arbejdsgiverafgift (offentlig ansatte er undtaget)[/quote'] Det var da en undtagelse der gør noget. Det har jeg aldrig hørt om. Har du en kilde ? Som Niels tror jeg ikke rigtig på det. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Skaanebo 10 Anmeld indhold Besvaret June 23, 2008 Det er muligt, jeg blandet to begreber sammen - men offentlig ansatte i Danmark, der bor i Sverige, er ikke omfattet af udligningsordningen mellem Danmark og Sverige, men undtaget, og Sverige får derfor ikke del i sådanne offentlig ansattes skatteindtægter fra Danmark (det har svenskerne naturligvis beklaget sig over). Mener jeg i samme forbindelse har læst hos Skat, at offentlig ansatte grænsegængere var undtaget fra de øvrige regler om sociale afgifter Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lasse 10 Anmeld indhold Besvaret July 26, 2008 ...at offentlig ansatte grænsegængere var undtaget fra de øvrige regler om sociale afgifter Hvilke øvrige regler er dette? Det er jo interessant hvis offentligt ansatte virkelig godt kan arbejde i begge lande uden problemer... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites