Jump to content
MC Manden

Høj hastighed dræber

Recommended Posts

Guest jxhab
Nååå ok...... Jamen så bøjer jeg da hovedet og går slukøret væk.......Fordi du ikke kan forstå det.....:D
Jamen kan du så ikke forklare det ?? Jeg vil gerne forstå hvad du skriver :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jenseits von Gut und Böse

Jamen kan du så ikke forklare det ?? Jeg vil gerne forstå hvad du skriver :)
Når det gælder Buddhaen og spørgsmålet om rimelig hastighed, så bør man lige huske Friedrich Nietzsches "Jenseits von Gut und Böse":
He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And when you gaze long into an abyss, the abyss gazes also into you.
og på originalsproget
Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest jxhab
Når det gælder Buddhaen og spørgsmålet om rimelig hastighed, så bør man lige huske Friedrich Nietzsches "Jenseits von Gut und Böse": og på originalsproget
Tjah.. jeg lader i hvert fald mit spørgsmål stå og blafre vinden, så må vi se om der kommer et svar :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Synes bare lige, at jeg ville gøre opmærksom på, at antal dræbte pr. kørt kilometer på autobahn og de danske motorveje rent faktisk er sammenlignet for et par år tilbage... Det viste sig, at der ikke sker flere dødsulykker pr. kørt kilometer i Tyskland end i Danmark...på trods af den (væsentligt) højere fart..... Konklusionen var lidt tvetydig, idet den eneste forklaring rapporten kom med var, at den primære årsag hertil umiddelbart måtte tilskrives forskellen i trafikkulturen.... Og nej, jeg har ikke kunnet finde et link til rapporten, men skal selvfølgelig nok prøve at se om jeg evt. har gemt den på pc'en derhjemme...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det tror jeg faktisk ikke der er nogen der betvivler, alle der har kørt på den Tyske Autobahn, ved at det bare spiller. Men lige så snart man rammer græsen til DK, ja så kører alle som idioter igen, også dem der lige kørte så pænt i Tyskland. Og med pænt mener jeg ikke langsomt men at de følger den måde der bliver kørt på dernede. Men problemet i DK er vel at man bliver nød til at tage hensyn til at folk kører som idioter, og derfor ville fri hastighed på nogle motorveje nok ikke være en skide go idé. For mixet af høj fart, uopmærksomhed og ikke tage hensyn til sine med trafikanter er en rigtig skidt cocktail:eek:

Synes bare lige, at jeg ville gøre opmærksom på, at antal dræbte pr. kørt kilometer på autobahn og de danske motorveje rent faktisk er sammenlignet for et par år tilbage... Det viste sig, at der ikke sker flere dødsulykker pr. kørt kilometer i Tyskland end i Danmark...på trods af den (væsentligt) højere fart..... Konklusionen var lidt tvetydig, idet den eneste forklaring rapporten kom med var, at den primære årsag hertil umiddelbart måtte tilskrives forskellen i trafikkulturen.... Og nej, jeg har ikke kunnet finde et link til rapporten, men skal selvfølgelig nok prøve at se om jeg evt. har gemt den på pc'en derhjemme...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det tror jeg faktisk ikke der er nogen der betvivler, alle der har kørt på den Tyske Autobahn, ved at det bare spiller. Men lige så snart man rammer græsen til DK, ja så kører alle som idioter igen, også dem der lige kørte så pænt i Tyskland. Og med pænt mener jeg ikke langsomt men at de følger den måde der bliver kørt på dernede.
Ja det mærkede jeg tydeligt for et par uger siden, at så snart man kørte af færgen i Rødby, så kørte folk som gale. Jeg vil dog også mene, at de enkelte vejbaner på autobahnen i Tyskland i det store hele er bredere end de tilsvarende i Danmark (de fleste steder). Det føles ihvertfald som om, man kører på en smal landevej, når man kommer til Danmark. Derudover skal man heller ikke fornægte, at bilparken i Tyskland er bedre end i Danmark ligesom, Lars skriver, at trafik kulturen er bedre.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hehe ja kom faktisk til at tænke det samme efter jeg havde skrevet det andet, der virker sku som om der er mere plads på mange af de Tyske motorveje i forhold til en hel del af de Danske. Helt enig i at bilparken også spiller ind her, hvor der er nogle der sikkert sagtens kunne kører 150 uden at være til stor fare, så er der altså en hel del i DK, der kører under 100 på motorvejen, og det ville give en temlig stor forskel i hastighed. Denne forskel krydret med uopmærksomhed, ja så har vi balladen.

Ja det mærkede jeg tydeligt for et par uger siden, at så snart man kørte af færgen i Rødby, så kørte folk som gale. Jeg vil dog også mene, at de enkelte vejbaner på autobahnen i Tyskland i det store hele er bredere end de tilsvarende i Danmark (de fleste steder). Det føles ihvertfald som om, man kører på en smal landevej, når man kommer til Danmark. Derudover skal man heller ikke fornægte, at bilparken i Tyskland er bedre end i Danmark ligesom, Lars skriver, at trafik kulturen er bedre.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites