Jump to content
MC Manden

Høj hastighed dræber

Recommended Posts

Du læser som du tænker Palle..... Hvad ER det egentlig der står i den artikel????? Kan du ikke lige nappe lidt fakta fra den???? Når du har brugt 10 timer på at finde dem, så ved du hvad jeg mener....

http://jp.dk/indland/article1374862.ece Men, den rapport kan jo med garanti tilbagevises af personer herinde. De ved jo selvfølgelig bedre end diverse eksperter

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hvad ER det egentlig der står i den artikel?????
Skal jeg lave et hurtigt referat således at selv du kan forstå artiklen ? Der henvises til en rapport som tilsynladende viser at der er flere dødsfald og tilskadekomne, på de strækninger der har fået hævet hastigheden fra 110 til 130. Hvad er det du ikke forstår ? Naturligvis har jeg ikke rapporten og det er der åbenbart heller ingen andre der har... Men, kom nu bare igang med at forsvare dine høje hastigheder, jeg mangler et godt grin idag. Jeg er slet ikke i tvivl om at du kan skyde den rapport til jorden med det samme.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej den fornøjelse skal du ikke ha'.....;)

Skal jeg lave et hurtigt referat således at selv du kan forstå artiklen ? Der henvises til en rapport som tilsynladende viser at der er flere dødsfald og tilskadekomne, på de strækninger der har fået hævet hastigheden fra 110 til 130. Hvad er det du ikke forstår ? Naturligvis har jeg ikke rapporten og det er der åbenbart heller ingen andre der har... Men, kom nu bare igang med at forsvare dine høje hastigheder, jeg mangler et godt grin idag. Jeg er slet ikke i tvivl om at du kan skyde den rapport til jorden med det samme.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg forstår den godt, men du sluger den råt..... Jeg kan bevise det modsatte i Malmø..... Med en statistik der rent faktisk ER lavet.....:D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Når der skabes større forskel i hastighed på de køretøjer, som benytter motorvejene, så vil det kunne udløse flere farlige situationer. Tænk bare på, at Hr. Danmark med sin campingvogn som trækker ud for at overhale med 90 km/timen uden at orientere sig, så tager det længere tid og strækning at bremse fra 130 km/t end fra 110 km/t.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kunne faktisk godt tænke mig at se en statistik lavet over pr personkilometer.... Hvis det viser sig at der samtidig er kørt flere kilomerter på vejene, er antallet af dræbte pr personkilometer ikke steget og dermed skyder man tesen ned om hastighed.....;) Alternativt kunne det være at man skulle sortere lidt i statistikken, om hvorvidt der var spøgelsesbilist, spiritus og andet involveret ved ulykken....For at man kan isolere hastigheden.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tænk bare på' date= at Hr. Danmark i sin campingvogn som trækker ud for at overhale med 90 km/timen uden at orientere sig, så tager det længere tid og strækning at bremse fra 130 km/t end fra 110 km/t.
Det skal gå galt hvis han sidder i sin campingvogn på motorvejen med 90 km/t :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

tror heller ikke rigtigt at antallet af ulykker stiger med hastigheden. dog er jeg overbevist om at bulerne bliver større og derved stiger antallet af tilskadekomne. og lige for at slå det helt fast så er det ikke farten der dræber der er er faktisk ulykken:rolleye:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest jxhab
http://jp.dk/indland/article1374862.ece Men, den rapport kan jo med garanti tilbagevises af personer herinde. De ved jo selvfølgelig bedre end diverse eksperter
Argh! Tænk at du tør skrive det .. jeg vil hellere vende den om at sige at det kræver (desværre) ingen højere intelligens at få kørerkort eller købe biler.. det ville ellers være fedt, så slap man for flere tosser på vejene..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan folk huske da en kvinde kørte hen over en 2 cm. høj kant ind til nødsporet på en motorvej, væltede, og slog sig selv ihjel? Der var en masse i medierne omkring hvor farlige disse "høje" kanter var, da alle jo tilsyneladende var enige om at det var denne kant som var skyld i hendes død.......... Det kan godt sammenlignes lidt med dette emne.. For gu var det ej denne kant som slog hende ihjel, det var sgu det autoværn hun ramte efter hun væltede.. Folk på motorcykel (ja, nu var det lige en MC-ulykke) vælter sgu, og det vil de altid gøre, ligemeget om der er kanter eller ej - men er der intet at ramme, bliver de højst sansynligt heller ikke slået ihjel.. Somme tider bliver man ofte nødt til at sætte ting lidt i perspektiv, og en sådan statistik som i ovenstående artikel kan ikke rigtigt bruges til noget, med mindre der er en masse andre faktorer som også er blevet undersøgt.. Bare min mening

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Somme tider bliver man ofte nødt til at sætte ting lidt i perspektiv, og en sådan statistik som i ovenstående artikel kan ikke rigtigt bruges til noget, med mindre der er en masse andre faktorer som også er blevet undersøgt.. Bare min mening
Altså, JEG har ikke konkluderet at højere hastighed medfører større skader og flere dræbte. Det er der selvfølgelig straks personer herinde der antager. Nok om det. m4gnus... Du tror ikke at alle de parameter er inkluderet i rapporten ? Så vidt JEG har forstået, så omhandler denne rapport de strækninger som har fået reguleret hastigheden fra 110km/t til 130km/t. Ikke noget andet. Dvs, samtlige parameter BØR ha' været ens, på nær hastigheden. Du har da helt ret af afkørslerne er væsentlige synder i denne sammenhæng og det er bl.a. derfor at kabelhegnene er blevet udskiftet i hele DK. Forstil dig den tur på mc. Den fungere lige så godt som en osteskærer. Nå men, det er ikke min opgave at forsvare en rapport, specielt når jeg ikke har set den. Ligeledes undre det mig at andre kan modsige den.... også uden at ha' set den. Jeg forstå ikke, at man engang imellem ,ikke har tiltror til, at personer som rent faktisk ikke laver andet til daglig og som har uddannelse til netop sådan noget, ikke skulle have ret i deres konklusion. Men, det kan jo selvfølgelig være en ubekvem sandhed.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Altså, JEG har ikke konkluderet at højere hastighed medfører større skader og flere dræbte. Det er der selvfølgelig straks personer herinde der antager. Nok om det. m4gnus... Du tror ikke at alle de parameter er inkluderet i rapporten ?
Netop dette vil jeg tillade mig at sætte spørgsmålstegn ved. I guder, hvor har man dog livet igennem været vidne til utallige forskningsresultater/rapporter, som er lige så hullene som en si, og jeg har ingen umiddelbar grund til at tro, at det skulle være anderledes her (indtil jeg en dag sidder med rapporten i hånden og evt. må erkende, at man faktisk for en gangs skyld har fået det hele med, inden man begynder at konkludere).
Så vidt JEG har forstået' date=' så omhandler denne rapport de strækninger som har fået reguleret hastigheden fra 110km/t til 130km/t. Ikke noget andet. Dvs, samtlige parameter BØR ha' været ens, på nær hastigheden.[/quote'] Ja, lad os nu se...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Kommer helt klart an på det politiske bestillingsarbejde der ligger bagved, samt den måde tingene bliver sponsoreret..... Hvis nu regeringen har sagt at der skal gives færre penge til vejdirektoratet, så er det jo belejligt at komme med en sådan rapport..... Mere sikkerhed og mere kontrol..... Det hænger ikke sammen.... Slet ikke baseret på den % vise dødelighed i forhold til aå meget andet.... 300 døde i trafikken er ikke sat i relief til de 20.000 der dør af kræft....Skulle man så afsætte knapt 700 gange så mange penge til cancerforskning....??? Nej vel.... Infrastrukuren i DK skal ikke være en pengemaskine, men bruges til at få samfundet til at løbe rundt...

Altså, JEG har ikke konkluderet at højere hastighed medfører større skader og flere dræbte. Det er der selvfølgelig straks personer herinde der antager. Nok om det. m4gnus... Du tror ikke at alle de parameter er inkluderet i rapporten ? Så vidt JEG har forstået, så omhandler denne rapport de strækninger som har fået reguleret hastigheden fra 110km/t til 130km/t. Ikke noget andet. Dvs, samtlige parameter BØR ha' været ens, på nær hastigheden. Du har da helt ret af afkørslerne er væsentlige synder i denne sammenhæng og det er bl.a. derfor at kabelhegnene er blevet udskiftet i hele DK. Forstil dig den tur på mc. Den fungere lige så godt som en osteskærer. Nå men, det er ikke min opgave at forsvare en rapport, specielt når jeg ikke har set den. Ligeledes undre det mig at andre kan modsige den.... også uden at ha' set den. Jeg forstå ikke, at man engang imellem ,ikke har tiltror til, at personer som rent faktisk ikke laver andet til daglig og som har uddannelse til netop sådan noget, ikke skulle have ret i deres konklusion. Men, det kan jo selvfølgelig være en ubekvem sandhed.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det undrer mig så bare at det skal være så stort et problem at få synet sikkerhedsmæssigt forbedringer på bilerne..... Det her er en nedbremsning fra 200+ til næsten nul.....

Derfor er gode bremser essentielt for sikkerheden......;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites