ani 10 Anmeld indhold Skrevet June 19, 2008 Hvis man skal handle ind her i sverige til koldskål, er der så nogen der ved hvilken slags mjølk man skal købe når man skal have: Tykmælk Kærnemælk Jeg kan simpelthen ikke finde ud af det, og jeg tvivler på om man overhovedet kan købe noget der svarer til ovenstående overhovedet da svenskerne jo ikke rigtig kender til koldskål :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Homer 10 Anmeld indhold Besvaret June 19, 2008 Findes ikke i Sverige - det nærmeste du kommer tykmælk er "filmjölk", men det er stadig langt fra... Afsted til Netto i DK med dig! :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
plup 10 Anmeld indhold Besvaret June 19, 2008 Der er en helt fantastisk opskrift på koldskål her: http://www.sunddebat.com/debat/showthread.php?t=5410&highlight=koldsk%E5l Supernem at lave og er bare så lækker. Må vist hellere selv få købt ind til den, så vi kan få koldskål i morgen :th2: Vh Plup Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
skallstorp 11 Anmeld indhold Besvaret June 19, 2008 Kender kärnemälk Äldre mennesker kender kärnemälk, men det udgik for 40 år siden. Ikke fordi du kan bruge det til noget, men bare for at få historien med. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MC Manden 10 Anmeld indhold Besvaret June 19, 2008 Kold skål ?? Kølig pilsner ? tja... mælkeprodukter tsk tsk .... :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
hpn 10 Anmeld indhold Besvaret June 20, 2008 Der er en helt fantastisk opskrift på koldskål her: http://www.sunddebat.com/debat/showthread.php?t=5410&highlight=koldsk%E5l Supernem at lave og er bare så lækker. Må vist hellere selv få købt ind til den, så vi kan få koldskål i morgen :th2: Vh Plup Den opskrift prøvede vi i forrige uge - og nej, det er ikke det samme som koldskål. Det blev alt for tykt og skummende. så hellere tage kærnemælk med hjem fra Dk. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Persille 10 Anmeld indhold Besvaret June 20, 2008 Vi bringer en servicemeddelelse: Den lille økobutik "Morot & Annat" på Drottningtorget i Malmö har både kærnemælk og færdig koldskål fra Thise Mejeri. (jeg bryder mig hverken om kærnemælk eller koldskål så jeg gider ikke diskutere om de smager godt eller ej). Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ulmus 0 Anmeld indhold Besvaret June 20, 2008 Vi bringer en servicemeddelelse: Den lille økobutik "Morot & Annat" på Drottningtorget i Malmö har både kærnemælk og færdig koldskål fra Thise Mejeri. (jeg bryder mig hverken om kærnemælk eller koldskål så jeg gider ikke diskutere om de smager godt eller ej). Se, det kalder jeg en information, som kan bruges til noget. TAK! Jeg elsker kærnemælkskoldskål.:th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
SanneJ 10 Anmeld indhold Besvaret June 20, 2008 Kold skål ?? Kølig pilsner ? Det er sgu da for mærkeligt at putte kammerjunkere i sin pilsner Palle :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites