m4gnus 10 Anmeld indhold Skrevet June 15, 2008 Hey.. Jeg har en motorcykel som der ikke er betalt dansk afgift af, dvs. den står uden afgift og altså uden nummerplade.. Jeg tænker at tage den med til Sverige, men hvad koster det, og hvad skal jeg gøre? Jeg vil bare gerne have den indregistreret på min fremtidige adresse i Malmø, når jeg er flyttet.. Skal der betales en afgift, ligesom på køretøjer her i DK? På forhånd tak. Mvh Magnus Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
biz 2 Anmeld indhold Besvaret June 16, 2008 http://www.vv.se/templates/page2_2____24533.aspx Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
JkMa 10 Anmeld indhold Besvaret June 16, 2008 Hey.. Jeg har en motorcykel som der ikke er betalt dansk afgift af, dvs. den står uden afgift og altså uden nummerplade.. Jeg tænker at tage den med til Sverige, men hvad koster det, og hvad skal jeg gøre? Jeg vil bare gerne have den indregistreret på min fremtidige adresse i Malmø, når jeg er flyttet.. Skal der betales en afgift, ligesom på køretøjer her i DK? På forhånd tak. Mvh MagnusHvor gammel er din mc? Der er for få år siden sket ændringer igennem EU mht. registrering af køretøjer for første gang. Det vil sige at hvis et køretøj skal indreg. for første gang, men er fra før måske 98 (kan ikke huske det præcise årstal), så mangler bilen/mc´en en typegodkendelse som nu kræves ved førstegangsreg. Og det kan blive MEGET svært at få plader på. Har dit køretøj derimod været med plader engang før dette årstal er det intet problem, så vil de godkende den gamle registrering som godkent dokument. Køretøjer af nyere dato har alle en typegodkendelse fra fabrikken som accepteres hos bilprovningen. Tro mig jeg har kæmpet med en svensk bilprovnings-mand 4 gange, og han var aldrig tilfreds ligemeget hvad jeg havde skaffet af papirer til hver gang. Havde sverige været lovløs dengang havde det ikke set godt ud for ham:fight: (joke selvfølgelig) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
JkMa 10 Anmeld indhold Besvaret June 16, 2008 Og ang. pris, med typegodkendelse osv. tror jeg det ligger på små 600 sek. + plade, ellers omkring 1800 sek. + plade (4 år gamle priser, så med forbehold for prisstigninger) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
m4gnus 10 Anmeld indhold Besvaret June 17, 2008 Det var fandme billigt.... Min MC er fra 2007, og har kun kørt på bane en lille smule, så der er ingen problemer mht. papire osv. Mange tak for svarene! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
JkMa 10 Anmeld indhold Besvaret June 17, 2008 Det var fandme billigt.... Min MC er fra 2007, og har kun kørt på bane en lille smule, så der er ingen problemer mht. papire osv. Mange tak for svarene!Ja det er en af de dejlige ting ved sverige kontra danmark, MEN én ting må du ikke glemme, du kommer til at betale 25% moms i sverige af din mc´s vudering, hvis altså momsen ikke er betalt i dk. Der findes tilfælde hvor man får refunderet moms fra dk(hvis den er betalt dér), og så smider man den i SE. Den korte version er selvfølgelig at du ikke skal betale moms to gange. Du har selv pligt til at melde din import af mc til skattevärket i SE. Og igen, der kan være sket ændringer siden 2004 hvor jeg rodede med sådanne sager. Held & lykke med projektet :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
m4gnus 10 Anmeld indhold Besvaret June 17, 2008 ahvad ??? skal jeg betale 25% hvis den skal indregistreres i sverige? så kan det da bedre betale sig at købe en i sverige jf. priserne på blocket.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret June 17, 2008 ahvad ??? skal jeg betale 25% hvis den skal indregistreres i sverige? så kan det da bedre betale sig at købe en i sverige jf. priserne på blocket..Hvad går brokkeriet på!? Skulle du købe samme (indregistrerede) raket i DK, så var priserne til at få Parkinsons af ;) Med andre ord, så er 25% moms ved indførsel da bestemt rimeligt - eftersom du slipper for totalurimeligprocentmæssigdanskerafgift...og faktisk bare betaler varens pris plus moms ved indførsel til Sverige. Vil du ha´ det billigere, så skal du vist til Burkina Faso...smuglet ind i en container med afhøvlet stelnummer og brilller-med-skæg. Dermed ikke være sagt at der er penge at spare på samme model på Blocket. Men...er det så meget, taget i betragtning at du kender din egen kværn, og hvordan den er kørt - kontra købe en brugt på Blocket der (måske) har fået tæsk og nul vedligehold? ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MC Manden 10 Anmeld indhold Besvaret June 17, 2008 ahvad ??? skal jeg betale 25% hvis den skal indregistreres i sverige? så kan det da bedre betale sig at købe en i sverige jf. priserne på blocket.. Hvis der er betalt moms i DK skal du ikke betale i SE. Hvad er det for en mc, og hvilken klasse kører du ? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
JkMa 10 Anmeld indhold Besvaret June 17, 2008 Hvis der er betalt moms i DK skal du ikke betale i SE. Hvad er det for en mc, og hvilken klasse kører du ?Det er jo også det jeg skrev, man betaler kun moms et af stederne. Men man slipper selvfølgelig ikke. Det er faktisk billigst at købe en mc i danmark uden moms og afgift, altså til nettopris, og så svare moms i sverige, jeg sparede da omkring 25.000 dkr. på en sprit ny ducati for nogle år siden, ved ikke om dette gælder ved brugtkøb, prisen ser nok anderledes ud der. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
m4gnus 10 Anmeld indhold Besvaret June 18, 2008 Det var ikke noget brokkeri, det kom bare bag på mig.. Jeg har en Yamaha YZF-R6 årg. 2007 og en Honda CBR 600 RR også 2007 stående.. Begge uden afgift.. Der er vel betalt moms på dem i DK ? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
JkMa 10 Anmeld indhold Besvaret June 18, 2008 Det er nok en go ide du lige finder ud af om der er betalt moms i dk, måske hører med den/dem du har handlet med, ved ikke lige hvor man ellers kan gå ind og se det. Men når du reg. en mc i se vil det jo gå videre til skattvärket og som sagt har du 30 dage, ved ikke lige hvordan de reagere hvis du ikke gør noget og der ikke er betalt moms, men i festhumør blir de nok ik;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Bjarne233 10 Anmeld indhold Besvaret June 19, 2008 Kan man overhovedet købe en MC i DK uden moms ?? (medmindre man kender en forhandler rigtig godt og kan BEVISE det er til udførsel) De forhandlere jeg snakkede med ved sidste køb var sgu ikke til at snakke fra det.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
JkMa 10 Anmeld indhold Besvaret June 20, 2008 Kan man overhovedet købe en MC i DK uden moms ?? (medmindre man kender en forhandler rigtig godt og kan BEVISE det er til udførsel) De forhandlere jeg snakkede med ved sidste køb var sgu ikke til at snakke fra det.... Jeg havde i hvertfald ingen problemer med det, men min forhandler kendte mig også godt og viste jeg var bosat i sverige. Det var også MC nr. 2 jeg købte med til SE, den første var der betalt moms i dk. Men en forhandler skal helt sikkert have bevis for du er bosat i ulandet. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites