Lollikken 10 Anmeld indhold Skrevet June 14, 2008 Hejsa Der er flere "den store" tråde her på forummet, så jeg tænkte det måske var en ide med en oversættelses tråd. Så er alle de mærkelige (og mindre mærkelige ord samlet et sted) :) Jeg åbner ballet med ordet "Öresutjämning". Hva' fa'en betyder det og hvad er det? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larsk 14 Anmeld indhold Besvaret June 14, 2008 øreafrunding Når du ikke har mønter for det beløb, du lander på, så afrunder du. Op eller ned til nærmeste mulige mønt. Ingen 5 ører og 10 ører (for ikke at tale om 1-ører), så du runder af. F.eks. 98 øre, bliver 1 krone, og 1,10 bliver også 1 krone. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret June 15, 2008 Hejsa Der er flere "den store" tråde her på forummet, så jeg tænkte det måske var en ide med en oversættelses tråd. Så er alle de mærkelige (og mindre mærkelige ord samlet et sted) :)Der findes allerede en fin kategori ved navn "Sprog" ...så der futter jeg dit indlæg over. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lollikken 10 Anmeld indhold Besvaret June 15, 2008 øreafrunding Når du ikke har mønter for det beløb, du lander på, så afrunder du. Op eller ned til nærmeste mulige mønt. Ingen 5 ører og 10 ører (for ikke at tale om 1-ører), så du runder af. F.eks. 98 øre, bliver 1 krone, og 1,10 bliver også 1 krone. Aha ..... Tak for svaret. Konceptet giver bare ikke så meget mening i mine øjne da det skal være i forbindelse med en Internetregning og lyder på 133 SEK? Øreafrundingen må da vel ligge inden for 0.01 kr til 1 kr af det endelige beløb? Kan ordet betyde flere ting alt afhængigt af kontekst? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lollikken 10 Anmeld indhold Besvaret June 15, 2008 Der findes allerede en fin kategori ved navn "Sprog" ...så der futter jeg dit indlæg over. Takker :) Når overblikket fejler, så er det godt med en moderator til at guide tråden hen til det rette sted :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nils 10 Anmeld indhold Besvaret June 15, 2008 Aha ..... Tak for svaret. Konceptet giver bare ikke så meget mening i mine øjne da det skal være i forbindelse med en Internetregning og lyder på 133 SEK? Øreafrundingen må da vel ligge inden for 0.01 kr til 1 kr af det endelige beløb? Kan ordet betyde flere ting alt afhængigt af kontekst? Måske er det småbeløb, de runder op til egen fordel hver gang, ligesom nogle selskaber runder minutterne evt. andre småperioder op - og aldrig ned, så de kan få money for nothing. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MC Manden 10 Anmeld indhold Besvaret June 15, 2008 Hvad hedder "udestue" på engelsk ??? Terrace ?? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rene Larsen 10 Anmeld indhold Besvaret June 15, 2008 Hvad hedder "udestue" på engelsk ??? Terrace ?? udestue(omtr =) patio patio sb (indre gård i spanskamerikanske bygninger), (svarer til) gårdhave, uderum, solgård, (am også) terrasse. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
LotteB 10 Anmeld indhold Besvaret June 15, 2008 Hvad hedder "udestue" på engelsk ??? Terrace ?? udestue(omtr =) patio patio sb (indre gård i spanskamerikanske bygninger), (svarer til) gårdhave, uderum, solgård, (am også) terrasse. Nu kommer det jo lidt an på, hvilken form for udestue Palle taler om. Patio, det var noget vi havde i Spanien:D Og den var ikke overdækket. Hvis det er udestue i stil med Jeres egne i alu, ville jeg nok kalde den "conservatory". Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MC Manden 10 Anmeld indhold Besvaret June 15, 2008 Hvis det er udestue i stil med Jeres egne i alu, ville jeg nok kalde den "conservatory". TAK, Lotte Tæppet var bare gået helt ned... Kender I ikke det, at man leder efter et ord, og hver gang man får foreslået et andet ord end det man leder efter, så går man bare endnu mere i panik Conservatory :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites