Jump to content
Lars.Hougaard

Beregningsmodel sendt til Øresundsbro Konsortiet

Recommended Posts

Det varer nu ikke så længe inden byggeriet af Fehrman broen skal påbegynde. Det er derfor ikke muligt at nedsætte brotaksterne, da både storbæltsbroen og øresundsbroen skal være med til at finansere Fehrman broen. Nogle vil sikkert benægte dette, men sandt er det. Kommer fra kilde i folketinget.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Det varer nu ikke så længe inden byggeriet af Fehrman broen skal påbegynde. Det er derfor ikke muligt at nedsætte brotaksterne, da både storbæltsbroen og øresundsbroen skal være med til at finansere Fehrman broen. Nogle vil sikkert benægte dette, men sandt er det. Kommer fra kilde i folketinget.
Du kan jo ikke bare komme med sådan en påstand uden at dokumentere det bare lidt

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Som i nok kan se, så forsøger broen at latterliggøre foreningen ved underforstået, at udtale sig om noget man ikke aner en skidt om.... Husk så på at broen har alle pr midler til rådighed og med mindre i gør noget radikalt, så ender i som sorteper...uanset om i har ret eller ej...:(

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Som i nok kan se, så forsøger broen at latterliggøre foreningen ved underforstået, at udtale sig om noget man ikke aner en skidt om.... Husk så på at broen har alle pr midler til rådighed og med mindre i gør noget radikalt, så ender i som sorteper...uanset om i har ret eller ej...:(
Slå nu lige lidt koldt vand i blodet. Broen læser formentlig også herinde, så der er grænser for hvor meget information det er smart at give videre. Foreløbigt har broens vilde anklager, professionelle pr-afdeling osv.osv. kun formået at skaffe en lille smule medieomtale via P4 Bornholm, hvor en journalist bragte "nyheden" videre uden først at kontakte foreningen for en kommentar. Men deres gennemslagskraft og/eller troværdig blandt journalisterne rækker åbenbart ikke længere end det. Foreningens første forlag kom frem i en del flere medier - bl.a. erhvervsbladet, som trods alt læses af visse af de mere indflydelsesrige personer. Det forhold, at broen har følt sig nødt til at komme med mere eller mindre rigtige anklager i stedet for at holde sig til "ingen kommentar" tyder på at vi er blevet hørt for alvor. Så jeg vil erklære foreningen klart foran på point i denne runde! Der skal nok komme et detaljeret svar på broens anklager, så i det mindste foreningens medlemmer og hvem der ellers er interesserede kan se at vi ikke er de rene "crackpots". Det tager bare lidt tid at få ting 100% korrekt - vi har også et dagjob, der skal passes. På forhånd er jeg dog lidt skeptisk overfor mediedækningsmulighederne af et detaljeret svar - hvis der er noget, som journalister ikke gider at skrive om, så er det 2 parter, der slås om nogen tal, som ingen forstår. Hvis nogen har set andre former for mediedækning af sagen må I meget gerne linke til dem her.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Du kan jo ikke bare komme med sådan en påstand uden at dokumentere det bare lidt
Søg og du skal finde, prøv eventuelt aftalememoraet. du finder INGEN steder at femern skal finansieres via intægter fra SB/ØSB. Det er jo noget man må tænke sig til - femern skal finansieres ud fra en lignende model som på ØSB, altså via bruger afgifter, jeg tror man skal forstå det som at staten finansiere lånen og tilbagebetallingen finansieres af brugerne som naturligvis vil være de samme mennesker som vil være tvunget ud i et globalliseringsprojekt, men det er jo en anden snak ;) At skrue puslespillet sammen, det er i princippet enkelt og så kunne jeg tilmed ikke finde linket vedrørende et EU-direktiv om indbygget gps/chip/biz i privatbiler (år 2015) lastbiler (erhverv år 2012) eller noget i den retning :rolleye:kørsels afgifter i København - teknisk rapport http://www.miljoe.kk.dk/16AE9E0E-D0A8-4BAE-9E00-4B0DC6FCAE64 Omfangsbeskrivelse - de 3 selskaber. http://www.sundogbaelt.dk/dk/Menu/Sund+&+B%C3%A6lt/Outsourcing/Omfangsbeskrivelse.pdf indragelse af borgere og offentlighed i beslutningsprocessen samt sovende borgere http://www.femern.info/Rapporter/FemernFremtiden.pdf b109 - beslutningsforslag til optimal udnyttelse af ØSB http://www.folketinget.dk/doc.aspx?/Samling/19991/beslutningsforslag_som_fremsat/B109.htm diverse spørgsmål om femern - jyllandsposten http://www.femern.info/Rapporter/NotatSpoergsmaalSvarFemernBaelt.pdf Aftalememorandum Danmark-Tyskland http://www.sundogbaelt.dk/dk/Menu/Femern+B%c3%a6lt/Aftalememorandum Hvordan finansieres femern ? http://www.trm.dk/graphics/Synkron-Library/trafikministeriet/Publikationer/Rapporter/2006-Femern/Opd.%20290607/fakta_finansieres.pdf hvorfor Femern ? http://www.trm.dk/graphics/Synkron-Library/trafikministeriet/Publikationer/Rapporter/2006-Femern/Hvorfor%20skal%20der%20etableres%20en%20fast%20forbindelse%20over%20Femern%20B%E6lt.pdf

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Lækkert initiativ og interessant debat. Alene det at svaret er røget på Brons forside, vidner om at foreningens udspil svider. Havde der ikke været hold i nogle af påstandene var der jo ikke noget at af argumentere imod fra Brons side. Desuden ligner det noget Vestergaard selv har skrevet. Der er ikke en snært af pressemeddelelse over den smøre, så det ser ud som om at det skulle gå hurtigt. Sådan skal man også gøre, når man udfører damage control. :) En lige venstre lige på kæben fra Foreningen til Bron. Giv dem en til leveren mens de sunder sig, og gå så til pressen bagefter. Mycket bra jobbat!!!!!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
ok' date=' fair nok - vi finder ikke påstanden nedskrevet nogen steder men hvor skal grunkerne ellers komme fra ?[/quote'] Pengene til Femernforbindelsen skal komme på samme måde, som pengene til Storebælt og Øresund med succes er fremskaffet: Staten garanterer for lån, der optages på det frie marked og forrentes og afdrages via indtægterne fra forbindelserne. Det er en central forudsætning for at anlægsloven kan vedtages, at det ikke er statskassen, der betaler, men de private investorer (og måske er der også noget fra EU-kassen). Den forudsætning ville være brudt, hvis staten skulle give sig selv udbytte fra de andre broer, og så betale til Femernbroen, for det ville være penge, man tog op af statskassen, og det går bare ikke.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Som i nok kan se, så forsøger broen at latterliggøre foreningen ved underforstået, at udtale sig om noget man ikke aner en skidt om.... Husk så på at broen har alle pr midler til rådighed og med mindre i gør noget radikalt, så ender i som sorteper...uanset om i har ret eller ej...:(
Jeg er delvis enig her, dog tror jeg ikke at de forsøger at latterliggøre foreningen, det er nu nok bare et resultat af at være sorteper - (læs. om beregningen er forkert) Er beregningen nu korrekt vælger jeg stadig at tro på et æg til foreningen, idet timingen er forkert. som buddha så pænt udtrykker det, der skal nok gøres noget radikalt!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...