Jump to content
Buddha

Hvad er religiøse fanatikere så?

Recommended Posts

Du har glemt Iran som som udover ovenstående også er et af de lande verden hvor der er flest narkomaner og prostituerede pr. indbygger.
Nix. Land nummer syv. Et olieproducerende land, som ikke har rafinaderikapacitet til at forsyne sig selv med benzin. Men langtrækkende raketter skal der være råd til.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Du trænger vist til at komme ud i verden Niels :) Jeg har været i flere af de lande du nævner' date=' og ja mange af dem plages ganske rigtigt af dårlig ledelse, et set med vores øjne noget 'anderledes' menneskesyn og så naturligvis fattigdom, der langt hen af vejen er roden til alt ondt. Men det er langt fra hvad jeg ville kalde 'møglande' af den grund...[/quote'] Du vil ikke kalde fattige lande med usselt styre og "anderledes" menneskesyn for møglande. Men det vil jeg altså. Det er jo ingen beskyttet titel. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nix. Land nummer syv. Et olieproducerende land' date=' som ikke har rafinaderikapacitet til at forsyne sig selv med benzin. Men langtrækkende raketter [i']skal der være råd til.
Nok alt andet lige en meget smart prioritering det med de raketter, da der måske ellers ikke ville have været et selvstyrende Iran længere :D Iran bygger iøvrigt rafinaderier og infrastruktur på livet løs således at deres kapacitet vil være næsten fordoblet i 2012, med mindre naturligvis at udenlandske 'interesser' stikker en kæp i hjulet på de planer. En del af de nye rafinaderier skal, sikkert grundet selvsamme risiko, bygges i udlandet, bla. Kina og Syrien, ikke en nem opgave. Egenligt ikke så underligt at Iran godt kunne tænke sig et atomkraftværk eller to.... Det er ikke let at bevæge sig væk fra det du kalder at være et 'møgland', hvis ikke man spiller lige præcis efter Vestens pibe og gør alting på deres måde ....og så er det jo alt andet lige meget praktisk for Vesten, at Iran er så afhængige af importeret olie som de er. Lige bortset fra at det presser olieprisen op på verdensmarkedet, hvilket naturligvis er uheldigt, så gør det også Iran så dejligt sårbart at de formentligt tænker sig om en gang eller to inden de sender næste hold Al-Quds selvmordsbombere afsted. Ikke så underligt at Iran godt kunne tænke sig et atomkraftværk eller to.... Den amerikanske '1995 Iran-Libya Sanctions Act' bevirker iøvrigt stadig at USA kommer efter, slår i hovedet og sanktionerer alle udenlandske firmaer der investerer i Irans energisektor. Igen, ikke så underligt at Iran godt kunne tænke sig et atomkraftværk eller to....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg forstår ikke din pointe. Måske du vil uddybe?
Det var en joke og pointen relateret til rumtid vs. tyngdekraft - måske var den dårlig jeg er ikke fysikker.
Til hver en tid gælder dog at hvis man kan lave et konstruere et forsøg som ikke passer overens med teorien, så må teorien afvises og forskeren må derfor opstille en ny hypotese. F.eks. Newtons love blev til relativitetsteorien.?
Jeg læser dette som om du mener at de newtonske love blev fundet for lette (hø hø) og afvist og derefter erstattet af Einsteins relativitets teorier. Newtons love er da ikke afvist. Hvis du taler om den almene relativitetsteori så passer det ikke - teorierne er i overensstemmelse (og husk her på at i denne er teori er gravitation ikke en kraft, men en egenskab ved rummet - eller mere eksakt rumtiden. - Men hvad kan du bruge det til hvis du hopper ud fra TT) se http://da.wikipedia.org/wiki/Almen_relativitetsteori_og_klassisk_mekanik#Relaterede_sider. Hvis du taler om den specielle så den er et jo et specialtilfælde af den mere generelle relativitetsteori; således ses der bort fra gravitationen (tyngdekraften).

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Et møgland er et land som f.eks. Afghanistan' date=' Algeriet, Chad, Egypten, Guinea, Indonesien, Iran, Jordan, Kuwait, Libanon, Libyen, Malaysia, Mali, Mauritanien, Marokko, Niger, Pakistan, "Palæstina", Saudiarabien, Senegal, Sudan, Somalia, Tunesien, Tyrkiet, Yemen, Bahrain, Oman, Qatar, Syrien, Forenede Arabiske Emirater, Sierra Leone, Bangladesh, Gabon, Gambia, Guinea-Bissau, Uganda, Burkina Faso, Cameroun, Comorerne, Irak, Maldiverne, Djibouti, Benin, Brunei, Nigeria, Azerbajdsjan, Albanien, Kirgistan, Tadsjikistan, Turkmenistan, Zanzibar, Mozambique, Kazakstan, Uzbekistan, Suriname, Togo, Guyana eller Elfenbenskysten, der er præget af fattigdom, politisk undertrykkelse, censur, uvidenhed, dårlig retsbeskyttelse, korruption, dårlige universiteter, dårlige skoler, trusselskultur, hemmelige fængsler, tortur, forfølgelse af minoriteter, intolerance, håbløshed, religiøs determinisme, disrespekt for liv, terrorisme, slaveagtige arbejdsforhold, arbejdsløshed, kvindeundertrykkelse, æresdrab, tvangsægteskaber, ulighed, dårlige hospitaler, dårlige veje, dårlig vandforsyning, dårlige kloakker, lav middellevetid, uroligheder, krig, usikkerhed, kriminalitet - fravær af politisk, åndelig, religiøs og økonomisk frihed og fravær af demokrati og fravær af beskyttelse af individets rettigheder.[/quote'] Hedder at svare på sådan noget, men jeg er nødt til, for i listen navnes mit hjemland. Niels, ifølge Politikens Store Ordbog betyder ordet møg følgende: møg [ZmPj] subst. -et1. afføring fra husdyr d de kørte møg på møddingen · køre møg ud e møgbunke · møggreb · møgrende · møgspreder e hønsemøg · komøg· noget dårligt og ubrugeligt = BRAS, SKIDT, GØGEMØG d den bog er noget møg · jeg kan ikke lide de møbler vi arvede, lad os sælge hele møget e møgavis · møgfilm · møgskole · møgsvin · møgvejr· Di sammensætn.E forstærkende udtryk d møgbeskidt · møgfuld · møgkedelig! ¯ Som der blev skrevet, det kan godt være at du ikke besøgte disse lande. Du så ikke hvordan bor menneskerne dernede. Du kender ikke deres mentalitet og deres tanker. Så lad være med at generalisere og kalde disse lande for møglande. For de fleste af disse lande er med meget stort kultur, tradition og respekt for menneskerne. Jeg er lige kommet fra Azerbaijan og kan sige, at mest tollerante mennesker bor dernede. Det er måske en god idé, hvis du rejser en dag derned og kan se alt med dine øjne. Jeg mødte masser udlændinge fra Europa, som forlænger deres kontrakter til at blive i Azerbaijan og som kommer gang efter gang som turister. For det er et dejligt land. Det eneste, som er dårligt i mit hjemland - ledelsen. Men som de fleste totalitær regime i verden, falder denne regime også en dag. Så lad være med at generalisere. Det kaster på dit et dårligt lys som et menneske. Og jeg vil nødigt ændre min mening om dig. :rose: P.S. Dansk Folkeparti er kendt med sin generalisering...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nok alt andet lige en meget smart prioritering det med de raketter' date=' da der måske ellers ikke ville have [i']været et selvstyrende Iran længere :D Iran bygger iøvrigt rafinaderier og infrastruktur på livet løs således at deres kapacitet vil være næsten fordoblet i 2012, med mindre naturligvis at udenlandske 'interesser' stikker en kæp i hjulet på de planer. En del af de nye rafinaderier skal, sikkert grundet selvsamme risiko, bygges i udlandet, bla. Kina og Syrien, ikke en nem opgave. Egenligt ikke så underligt at Iran godt kunne tænke sig et atomkraftværk eller to.... Det er ikke let at bevæge sig væk fra det du kalder at være et 'møgland', hvis ikke man spiller lige præcis efter Vestens pibe og gør alting på deres måde ....og så er det jo alt andet lige meget praktisk for Vesten, at Iran er så afhængige af importeret olie som de er. Lige bortset fra at det presser olieprisen op på verdensmarkedet, hvilket naturligvis er uheldigt, så gør det også Iran så dejligt sårbart at de formentligt tænker sig om en gang eller to inden de sender næste hold Al-Quds selvmordsbombere afsted. Ikke så underligt at Iran godt kunne tænke sig et atomkraftværk eller to.... Den amerikanske '1995 Iran-Libya Sanctions Act' bevirker iøvrigt stadig at USA kommer efter, slår i hovedet og sanktionerer alle udenlandske firmaer der investerer i Irans energisektor. Igen, ikke så underligt at Iran godt kunne tænke sig et atomkraftværk eller to....
Jeg kunne ikke have sagt det meget bedre. Til det vil jeg tilføje følgende. Med alt den indblanding som USA har være involveret i mellemøsten, vil alt andet end at have langttrækkende missiler der kan ramme USA's lille bror, slyngelstaten Israel være det rene selvmord. Det er selvfølgelig hvis man vil være et Selvstændigt stat som Iran nu engang er, i modsætning til de andre lande i golfen så som Kuwait, Qatar hvis styrer er nærmest marionet dukker for USA. Qatar har for egen regning bygget en base til Amerikanerne der geografisk dækker 20% af landet's samtlige areal og herefter inviteret amerikanerne så de kan have den største base i mellemøsten bygget for Qatar's regning. Tak siger jeg så. Og ja Nils når man er udsat for sådan en press er der lidt andre ting der spiller ind end lige at bygge infrastruktur til at udvinde Benzin ud af olie mm. Ikke fordi man ikke har den nødvendige kendskab, ekspertise, men det er et spørgsmål om prioritering, i forhold til her og nu situation. Man skal heller ikke glemme at Iran har været under sanktioner siden den islamiske revolution sidst i 70'erne, og derfor er det svært at handle med resten af verdenen. Jeg syntes inden du udtaler dig, at du skulle tage og besøge nogen af de lande, du vil blive overrasket med de holdninger du har over deres uddannelses system, og hospitaler. Mvh. Caleb

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg læser dette som om du mener at de newtonske love blev fundet for lette (hø hø) og afvist og derefter erstattet af Einsteins relativitets teorier. Newtons love er da ikke afvist.
Newtons gravitationslov kan f.eks. heller ikke forklare Merkurs bane rundt om solen eller de tidseffekter der sker i satelitter. Newtons love er altså en approksimation som gælder når visse krav er opfyldt. Relativitetsteorien gælder over et større område, derfor er denne teori bedre. Når du tænder din GPS og den viser vejen, så kunne dette ikke lade sig gøre hvis man brugte Newtons love her bliver man nødt til at regne relativistisk for at GPSen kan orientere korrekt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg kunne ikke have sagt det meget bedre. Til det vil jeg tilføje følgende. Med alt den indblanding som USA har være involveret i mellemøsten, vil alt andet end at have langttrækkende missiler der kan ramme USA's lille bror, slyngelstaten Israel være det rene selvmord. Det er selvfølgelig hvis man vil være et Selvstændigt stat som Iran nu engang er, i modsætning til de andre lande i golfen så som Kuwait, Qatar hvis styrer er nærmest marionet dukker for USA. Qatar har for egen regning bygget en base til Amerikanerne der geografisk dækker 20% af landet's samtlige areal og herefter inviteret amerikanerne så de kan have den største base i mellemøsten bygget for Qatar's regning. Tak siger jeg så. Og ja Nils når man er udsat for sådan en press er der lidt andre ting der spiller ind end lige at bygge infrastruktur til at udvinde Benzin ud af olie mm. Ikke fordi man ikke har den nødvendige kendskab, ekspertise, men det er et spørgsmål om prioritering, i forhold til her og nu situation. Man skal heller ikke glemme at Iran har været under sanktioner siden den islamiske revolution sidst i 70'erne, og derfor er det svært at handle med resten af verdenen. Jeg syntes inden du udtaler dig, at du skulle tage og besøge nogen af de lande, du vil blive overrasket med de holdninger du har over deres uddannelses system, og hospitaler. Mvh. Caleb
Din lovprisning af Iran minder mig om Fritz Clausens af Tyskland i sin tid :sick: Selvom et land generelt har en flink befolkning, et godt uddannelsessystem og hospitaler, kan det godt være helvede på jord.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Din lovprisning af Iran minder mig om Fritz Clausens af Tyskland i sin tid :sick:. Selvom et land generelt har en flink befolkning, et godt uddannelsessystem og hospitaler, kan det godt være helvede på jord.
Det kan det vel godt, men det er det så bare ikke :D Må jeg anbefale Iran som dit næste rejsemål hvis ikke du allerede har været der? - ja det kan faktisk godt lade sig gøre at rejse til Iran som turist ;) - det er ikke som mange desværre tror en gold ørken med udbrændte kampvogne her og der og hvor der med spredte mellemrum ligger en fundementalistisk terroristtræningslejr der beskyder enhver bleghudet vesterlænding der bevæger sig inden for skudvidde, og hvor alle de undertrykte kvinder iøvrigt har travlt med at tale om hvor meget de hader Anders Fogh mens deres mænd har sex med nabosønnen. Dette er et mindst lige så stort vrangbillede som at der går isbjørne rundt i gaderne i Danmark, den by som er hovedstad i Holland. Danskere er desværre slemme til tro at vi er verdens navle og bebrejde andre at de ikke ved noget om os, alligevel er vi selv slemme til at tro at vi ved alt hvordan de tænker og hvordan systemet fungerer i eksempelvis Iran, .....og hvad er den viden dybest set baseret på.....et nyhedsindslag i TV Avisen i ny og næ eller i bedste fald en 5 minutters samtale med Farhad, den iranske flygtning som din kusine var kæreste med en måneds tid i 1995 og som du hilste på til en familiefest?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det kan det vel godt' date=' men det er det så bare ikke :D Må jeg anbefale Iran som dit næste rejsemål hvis ikke du allerede har været der? - ja det kan faktisk godt lade sig gøre at rejse til Iran som turist ;) - det er [i']ikke som mange desværre tror en gold ørken med udbrændte kampvogne her og der og hvor der med spredte mellemrum ligger en fundementalistisk terroristtræningslejr der beskyder enhver bleghudet vesterlænding der bevæger sig inden for skudvidde, og hvor alle de undertrykte kvinder iøvrigt har travlt med at tale om hvor meget de hader Anders Fogh mens deres mænd har sex med nabosønnen. Dette er et mindst lige så stort vrangbillede som at der går isbjørne rundt i gaderne i Danmark, den by som er hovedstad i Holland. Danskere er desværre slemme til tro at vi er verdens navle og bebrejde andre at de ikke ved noget om os, alligevel er vi selv slemme til at tro at vi ved alt hvordan de tænker og hvordan systemet fungerer i eksempelvis Iran, .....og hvad er den viden dybest set baseret på.....et nyhedsindslag i TV Avisen i ny og næ eller i bedste fald en 5 minutters samtale med Farhad, den iranske flygtning som din kusine var kæreste med en måneds tid i 1995 og som du hilste på til en familiefest?
Jeg citerer fra Udenrigsministeriets Landefakta: Det iranske styre påkalder sig til stadighed negativ opmærksomhed i den vestlige verden på grund af dets manglende overholdelse af menneskerettighederne. Styret slår hårdt ned på tilløb til politisk opposition gennem lukning af blade og tidsskrifter, vilkårlige fængslinger af pressefolk, studenter og forkæmpere for menneskerettigheder. Styret tilsidesætter herved forpligtelser, som Iran har påtaget ved tiltræden af internationale konventioner og erklæringer om civile og politiske rettigheder. Antallet af afsagte dødsdomme med efterfølgende eksekveringer er højt. En dialog om menneskerettigheder mellem EU-landene og Iran har siden 2004 været afbrudt på iransk foranledning. En bilateral dansk-iransk menneskerettighedsdialog er ligeledes afbrudt. Her en Iraner som fik asyl i Danmarks ord om Styret i Iran og om hvor glad han er for at være i Danmark Jeg ser Dannebrog blive brændt. De røde og hvide farver er i min bevidshed symbolet på den næstekærlighed, som Danmark konstant viser overfor tsunamiramte, jordskælvsramte eller Khomeiniramte. Er det takken? Af Farshad Kholghi Denne kommentar skulle have været en sjov historie om den trojanske hest. Historien handler om en trojansk borger, der tilfældigt har set, hvad der gemmer sig i træhesten og desperat forsøger at advare trojanerne. I stedet bliver han hånet væk af de sygeligt høflige trojanere; han bliver beskyldt for at "skabe fjendebilleder", og han bliver tvunget ud af byen. Med tårer i øjnene sidder han nu på toppen af en bakke uden for byen og ser ensomt til, mens den listige fjende, der havde gemt sig i træhesten, råbende brænder hans by til aske. Men jeg har ikke lyst til at være sjov lige nu. Det er en trist dag. Der kommer ingen historier. Hverken fra min altan, min kloak eller mit vindue. Frank Sinatra har ikke lyst til at synge i baggrunden. Jeg lytter til temaet fra Schindlers Liste, komponeret af John Williams og mirakuløst spillet af violinisten Itzhak Perlman. Jeg har sat melodien på repeat. Den må aldrig slutte. Det er en melodi, der så smukt beskriver smerten. I hver eneste tone kan millioner af Holocaust-ofres savn høres. Tænk at være i stand til at komponere sådan en melodi. John Williams og Itzhak Perlman må være Guds sande sendebude. Melodien fortæller om forbrydelser begået mod menneskeheden. Om had, bogafbrændinger, censur, forfængelige folkeførerer, irrationelt massehysteri og koldblodigt massemord, håb, skuffelser, terror, angst, håbløshed og gaskamre. Jeg kigger ud ad vinduet og nyder byens poetiske tage. Jeg er taknemmelig over at bo i denne by. I dette land. Mit lille store Danmark. Jeg er et frit menneske. Jeg har, takket være mine forældres mod og selvopofrelse, haft den fantastiske mulighed at undgå at leve som en åndelig træl. Med det ene formål at give mig et liv i frihed forlod mine forældre deres hjem og påbegyndte en usikker rejse. De blev tvunget til at opgive deres families varme, deres sprog og deres historie. Hadet til de anderleds tænkende og dødstruslerne mod dem, der ikke underkastede sig den despotiske ideologi, lod kun én vej tilbage -- nemlig flugten -- for min familie, der oven i købet heller ikke havde den “rette” religion. Vore værdier kunne umuligt leve under landets fascistiske teokrati, - med stening, håndsafhuggelse og piskeslag samt kønsapartheid og en aggressiv blasfemilov som grundlov. Vi, og seks millioner andre iranere, valgte at finde nye hjem. Vi søgte og fandt et hjem, der tog sig godt af os. Gav os tryghed. Gav os frihed. Danmark blev vores Schindler. Brevet, der glad sang, at vi havde fået asyl, var i sandheden vores Schindlers liste. Vi var de heldige. De udvalgte. Danmark blev mit nye hjem. Mit nye land, der gav mig og min familie livet tilbage. Vi blev født på ny, og jeg husker tydeligt min anden fødsel. Som 14-årig var jeg nødt til at starte helt forfra. Jeg skulle lære at kravle og gå, finde nye venner, nye onkler og tanter. Jeg skulle atter lære at snakke, læse og skrive på et nyt sprog. Mine forældre skulle også begynde helt forfra. Vi fik muligheden her i Danmark og hver gjorde vi vort bedste for at nyde livet. Jeg ser Dannebrog blive brændt. De røde og hvide farver er i min bevidshed symbolet på den næstekærlighed, som Danmark konstant viser overfor tsunamiramte, jordskælvsramte eller Khomeiniramte. Er det takken? Det er en trist dag. Mit hjem, mit land, mit liv og mine værdier blive angrebet af en kompromisløs fjende med flere tunger end tyve drager tilsammen. “Man binder os på mund og hånd, men man kan ikke binde ånd, og ingen er fangne, når tanken er fri. Vi har en indre fæstning her, som styrkes i sit eget værd, når vi kæmper for det, vi ka li.” skrev Poul Henningsen i en anden svær tid. Jeg vil aldrig krybe til halvmånen. Jeg flygtede engang, men den skæggede nisse flyttede med. Jeg flygter aldrig mere. Aldrig. http://www.sappho.dk/Nr.%202%20februar%202006/Farshad.htm Fedt sted - NOT :sick:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hedder at svare på sådan noget, men jeg er nødt til, for i listen navnes mit hjemland. Niels, ifølge Politikens Store Ordbog betyder ordet møg følgende: møg [ZmPj] subst. -et1. afføring fra husdyr d de kørte møg på møddingen · køre møg ud e møgbunke · møggreb · møgrende · møgspreder e hønsemøg · komøg· noget dårligt og ubrugeligt = BRAS, SKIDT, GØGEMØG d den bog er noget møg · jeg kan ikke lide de møbler vi arvede, lad os sælge hele møget e møgavis · møgfilm · møgskole · møgsvin · møgvejr· Di sammensætn.E forstærkende udtryk d møgbeskidt · møgfuld · møgkedelig! ¯ Som der blev skrevet, det kan godt være at du ikke besøgte disse lande. Du så ikke hvordan bor menneskerne dernede. Du kender ikke deres mentalitet og deres tanker. Så lad være med at generalisere og kalde disse lande for møglande. For de fleste af disse lande er med meget stort kultur, tradition og respekt for menneskerne. Jeg er lige kommet fra Azerbaijan og kan sige, at mest tollerante mennesker bor dernede. Det er måske en god idé, hvis du rejser en dag derned og kan se alt med dine øjne. Jeg mødte masser udlændinge fra Europa, som forlænger deres kontrakter til at blive i Azerbaijan og som kommer gang efter gang som turister. For det er et dejligt land. Det eneste, som er dårligt i mit hjemland - ledelsen. Men som de fleste totalitær regime i verden, falder denne regime også en dag. Så lad være med at generalisere. Det kaster på dit et dårligt lys som et menneske. Og jeg vil nødigt ændre min mening om dig. :rose: P.S. Dansk Folkeparti er kendt med sin generalisering...
Du behøver ikke slå op i ordbogen for at se, hvad et møgland er, for jeg blev jo bedt om at definere begrebet, og det gjorde jeg så med 35 negative egenskaber, som passer mere eller mindre på de 57 lande, der har slået sig sammen i IOC for at udbrede islam. Den definition indebærer ikke, at aserbajdsjanerne er intolerante, eller hvad du nu hitter på, jeg sikkert mener. Den indebærer disse 35 dårlige ting, som også passer på Aserbajdsjan - det er kendsgerninger og ingen generaliseringer, men det er klart, at der er grader i helvede. Positivt at præsidenten måtte love at frigive nogle af sine politiske fanger for at A skulle blive accepteret i Europarådet. Jeg tror ikke OIC stiller den slags krav til sine medlemmer, for så ville der nok blive lidt tyndt besat på møderne, hvor dekadente, vestlige ideer som politisk, åndelig, religiøs og økonomisk frihed, demokrati og beskyttelse af individets rettigheder er ret langt nede på dagsordenen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Igen' date=' ikke så underligt at Iran godt kunne tænke sig et atomkraftværk eller to....[/quote'] Der er forhold omkring Irans atomenergiprogram som er meget mistænksomme. Kig her: http://www.akraft.dk/debat.htm og søg efter ordet "iran". Akraft.dk belyser sagen således at Iran har købt et akraftværk af Rusland, der som led i aftalen sørger for leverence og hentning af brændselsstave, der iøvrigt ikke kan bruges til våbenproduktion. Derimod er centrifugeanlæggene højst sandsynligt kun opbygget med det mål for øje at skaffe store koncentrationer af U-235 til atomvåben. Det er disse cetrifugeanlæg, der vil blive mål i et fremtidigt angreb på Iran, hvis man kan finde dem? Nogle mener at Iran kan have nok U-235 til en atombombe i 2009, hvilket af andre siges at være alt alt for "optimistisk". Ikke desto mindre peger pilen i retning af at Iran vil have en atombombe. Se mere her: http://www.isis-online.org/publications/iran/.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ikke desto mindre peger pilen i retning af at Iran vil have en atombombe.
Ja selvfølgelig vil de det, det mener jeg hellere ikke der kan være nogen tvivl om. De vil have A-kraft og A-våben. Det ville jeg også hvis jeg var dem

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ja selvfølgelig vil de det' date=' det mener jeg hellere ikke der kan være nogen tvivl om. De vil have A-kraft og A-våben. Det ville jeg også hvis jeg var dem[/quote'] Der er så bare lige det lille "aber dabai" idet Iran nægter at det er deres plan at udvikle atomvåben. Israel har holdt en større militær øvelse, som forberedelse til et bombetogt. USA er startet på at udvikle små taktiske atomvåben, såkaldte bunker busters, til svært tilgængelige mål og Iran har frigivet et photoshop manipuleret billede af en raketafyring der påstås at kunne nå Israel. Ready for round two anyone?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Der er så bare lige det lille "aber dabai" idet Iran nægter at det er deres plan at udvikle atomvåben.
Enig, men hvornår har du sidst hørt om et land der indrømmede at de prøver at udvikle atomvåben? Det er vist en kendsgerning hævet over enhver tvivl at det gør de, selvfølgelig gør de det, det er et spørgsmål om deres overlevelse som regional stormagt i det lange løb. Dem der påstår andet er ofre for politisk retorik eller ved blot ikke hvad de taler om.
Israel har holdt en større militær øvelse' date=' som forberedelse til et bombetogt. [/quote'] Det gør de hele tiden

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Der er så bare lige det lille "aber dabai" idet Iran nægter at det er deres plan at udvikle atomvåben. Israel har holdt en større militær øvelse, som forberedelse til et bombetogt. USA er startet på at udvikle små taktiske atomvåben, såkaldte bunker busters, til svært tilgængelige mål og Iran har frigivet et photoshop manipuleret billede af en raketafyring der påstås at kunne nå Israel. Ready for round two anyone?
Ikke at forglemme at den rare Hr. Ahmadinejad gentagne gange har udtalt at Israel skal udslettes. Det er utænkeligt at Israel 'tillader' at Iran får A-våben.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Enig, men hvornår har du sidst hørt om et land der indrømmede at de prøver at udvikle atomvåben? Det er vist en kendsgerning hævet over enhver tvivl at det gør de, selvfølgelig gør de det, det er et spørgsmål om deres overlevelse som regional stormagt i det lange løb. Dem der påstår andet er ofre for politisk retorik eller ved blot ikke hvad de taler om. [klip] Nej ikke endnu, Israel får ikke lov til at lave nålestiks angreb i Iran et par måneder før præsidentvalget i USA, iøvrigt mens olieprisen er rekordhøj en faktor der let kan blive udslagsgivne for mange amerikanske stemmer. Så den tror jeg ikke på, så kan de ligeså godt give Obama sejren med det samme.
Angående at holde kortene tæt på kroppen så er der jo den "sjove" historie om Pakistan og Indien, hvor jeg mindes at Indien laver en prøvesprængning som bliver fordømt af verden. En uge eller månded sprænger Pakistan så en bombe. Ja kortene skal holdes tæt på kroppen. Og når vi snakker om A-våben og Israel så mindes jeg også at de ikke officielt har A-våben ... officielt :) Til det sidste du skriver så her jeg lige et lille aber dubai: Israel gør hvad der er i Israels interesse. Her er et par eksempler Israels bombning af en franskbygget reaktor nær Baghdad i 1981 Israels bombning af et Syrisk anlæg i 2007, grundet formodet leverance fra Nord Korea Det er ikke okay at de krænker andre landes suverænitet, men på den anden side så står de ret alene dernede, og der skal ikke meget mere end en atombombe eller to til at udrydde Israel. Hvis jeg var dem tog jeg sku heller ingen chancer.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Selvom det ikke er trådens formål at diskuttere det Israelske angreb på en "militær installationen" i Al Kibar, så findes der et filmindslag på CBS news om lige netop denne mission, der på overbevisende vis fastslår at der var tale om en plutonium reaktor af Nord Koreansk design uden forsknings- og energiproduktionsmæssig værdi. http://www.cbsnews.com/stories/2008/04/24/national/main4040170.shtml?source=RSSattr=HOME_4040170

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Enig' date=' men hvornår har du sidst hørt om et land der indrømmede at de prøver at udvikle atomvåben? Det er vist en kendsgerning hævet over enhver tvivl at det gør de, selvfølgelig gør de det, det er et spørgsmål om deres overlevelse som regional stormagt i det lange løb. Dem der påstår andet er ofre for politisk retorik eller ved blot ikke hvad de taler om.[/quote'] Iran har underskrevet NPT, men anklages for at bryde aftalen ved at have et atomvåbenprogram. Ifølge NPT må kun USA, England, Frankrig, Soviet(?) og Kina have atomvåben - de såkaldte permanente fem (P-5). Alle andre underskrivere af NPT må ikke udvikle atomvåben. Hvis man betragter lande som Israel, Pakistan og Indien, så finder man ingen af dem som underskrivere af NPT - altså en implicit indrømmelse af at de har atomvåbenprogrammer. Det seneste diplomatiske udspil af 20 juni anerkender ikke overraskende Irans ret til civil atomkraft jvf. NPT aftalen og stiller i udsigt at en række sanktioner kan hæves hvis Iran, som NPT aftalen forpligter dem til, åbner alle deres anlæg for IAEA inspektion, så man kan forvisse sig om disse anlægs fredelige natur. Nægter Iran at følge NPT aftalen, bør de træde ud med de konsekvenser dette træk nu engang har. Såsom at Iran ikke længere kan drage fordel af no-first-use doktrinen som P-5 har forpligtet sig til over for andre NPT medlemmer - med visse undtagelser. Mit bud er derfor at USA ikke kan bruge små taktiske atomvåben mod Iran, sålænge de er med i NPT. Visse Iranske mål er så godt beskyttet at der nok skal en bunker buster med et atomsprænghoved på til at ødelægge målet. I givet fald vil et sådant våben bringes til sit mål af Israel, men en anden mulighed er at ekskludere Iran fra NPT, hvilket åbner for et amerikansk angreb.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Iran har underskrevet NPT, men anklages for at bryde aftalen ved at have et atomvåbenprogram. Ifølge NPT må kun USA, England, Frankrig, Soviet(?) og Kina have atomvåben - de såkaldte permanente fem (P-5). Alle andre underskrivere af NPT må ikke udvikle atomvåben.
Bilaterale og mulitlaterale traktater, aftaler, konventioner, hensigtserklæringer og des lige er alt sammen ikke mere værd end det papir det er skrevet på den dag det er politisk/økonomisk/militært/moralsk mest fordelagtigt at gøre noget andet for den der har magten til det....desværre. u25.gif Så længe der ikke er nogen reelle sanktionsmidler overfor lande der bryder sådanne aftaler, vil de formentlig vedblive at være sådan et stykke tid endnu. Bemærk iøvrigt at NPT aftalen blev skrevet i 1968 ! International sikkerhedspolitik har flyttet sig en del siden, og det tager sådanne aftaler sjældent højde for.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites