Buddha 10 Anmeld indhold Skrevet June 12, 2008 http://ekstrabladet.dk/nyheder/videnskab_og_teknik/article1019586.ece Troen på Gud er øjensynligt ikke forenende med høj intelligens. I hvert fald ikke hvis man skal tro på ny forskning, der angiveligt viser, at folk med høj IQ er mindre tilbøjelige til at tro på Gud. En langt større del af den intellektuelle elite betegner sig selv som ateister. Det er den kontroversielle forsker Richard Lynn fra Ulster University i England, der er nået frem til denne konklusion i det videnskabelige tidsskrift Journal. Han mener, at det sidste århundredes nedgang i troende har sammenhæng med den stigende intelligens. Hvide mennesker er klogest Det er ikke første gang, at Richard Lynns undersøgelser vækker opsigt. Tidligere har han undersøgt intelligensforskellen mellem forskellige racer og mener at have bevist, at intelligens var forbundet med race og køn. Eksperter sætter spørgsmålstegn ved hans undersøgelse, der blandt andet tager udgangspunkt i en rundspørge blandt en gruppe akademikere i England. Her viste det sig, at kun 3.3 procent var troende, mens tallet i den samlede befolkning er på 68.5 procent. Mindre troende med alderen Forskeren siger til Times Higher Education Magazine, at de fleste børn tror på Gud, når de starter i børnehaveklassen, men at de stiller stadig flere spørgsmålstegn ved religion, jo mere uddannede de bliver. - Hvorfor skulle tallet for ikke-troende være lavere blandt akademikere end i resten af befolkningen? Jeg tror simpelthen, at det er et spørgsmål om IQ. Akademikere har en højere IQ end resten af befolkningen. Adskillige Gallup-undersøgelser peger på, at der er en tendens til, at folk med en høj IQ ikke tror på Gud, siger han. Teorien er blevet kritiseret af forskere, der mener, at man ikke kan udrette en korrekt videnskabelig konklusion på så lavt et grundlag. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MC Manden 10 Anmeld indhold Besvaret June 12, 2008 Hvad er religiøse fanatikere så???? Tja... de tror på Buddha ? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Futz 12 Anmeld indhold Besvaret June 13, 2008 Hvad er religiøse fanatikere så???? Tjaa folk der tror på Allah er åbenbart dumme. Han får snart fatwaprygl Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Christine H. 10 Anmeld indhold Besvaret June 13, 2008 Nu kom du med indlægget, Buddha, men hvad mener du egentlig selv? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
eingin 10 Anmeld indhold Besvaret June 13, 2008 Man har ihvertfald en lav IQ hvis man tror på den firkantet forklaring. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bananas 14 Anmeld indhold Besvaret June 13, 2008 Som akademiker og ateist har jeg jo ikke den store interesse i at modsige artiklen - så det vil jeg undlade. Er der tilfældigvis nogen, der har kontakt til vores omnipotente og almægtige gud? Kunne I så ikke bede ham om at fixe Øresundstogene og Bropriserne? Er det forøvrigt stadig tilladt at tro på at gud er en "ham" uden at komme i konflikt med ligestillingsnævnet? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Futz 12 Anmeld indhold Besvaret June 13, 2008 Hånden på hjertet ! - jeg stoler mere på Gud, end på Øresundstogene og Bropriserne :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Paul 26 Anmeld indhold Besvaret June 13, 2008 "Troen på Gud er øjensynligt ikke forenende med høj intelligens". Mennesker med høj intelligens udgør mindre end 2% af verdens befolkning (og nej, de bor ikke allesammen i Danmark), så det lader til troen på Gud har rigtig gode vilkår. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Humle 10 Anmeld indhold Besvaret June 14, 2008 Mennesker med høj intelligens udgør mindre end 2% af verdens befolkning (og nej' date=' de bor ikke allesammen i Danmark), [/quote'] Hvor mange "kloge" mon der findes i Rosengård ? http://sydsvenskan.se/malmo/article335880.ece Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Buddha 10 Anmeld indhold Besvaret June 14, 2008 De skulle bare tvangsfjernes og sendes til Arjeplog.... Så kan de gå og passe julefandens rensdyr!!Hvor mange "kloge" mon der findes i Rosengård ? http://sydsvenskan.se/malmo/article335880.ece Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Paul 26 Anmeld indhold Besvaret June 14, 2008 Hvor mange "kloge" mon der findes i Rosengård? Ah, endnu en "jeg-kan-ikke-kende-forskel-på-tro/hudfarve/kriminelle"-tråd. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Buddha 10 Anmeld indhold Besvaret June 14, 2008 Hvorfor siger du det???? Men man undrer sig jo kraftigt over den overrepræsentation af folk med anden etnisk oprindelse i de kriminelle statistikker...... Ah' date=' endnu en "jeg-kan-ikke-kende-forskel-på-tro/hudfarve/kriminelle"-tråd.[/quote'] Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Paul 26 Anmeld indhold Besvaret June 14, 2008 Hvorfor siger du det???? Hvad har ildspåsættelser i Rosengård at gøre med "intelligens vs. tro"? Hvor mange "kloge" mon der findes i Rosengård ? http://sydsvenskan.se/malmo/article335880.ece Undertonen i Humle's spørgsmål går på at der kan ikke være mange intelligente mennesker i Rosengård, for der bor underforstået mange troende mennesker (læs: muslimer). Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
M4rco 10 Anmeld indhold Besvaret June 14, 2008 @Paul Prøv at læse de tidligere indlæg som blev skrevet af Humle (Jesper Langballe)... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Istdj 10 Anmeld indhold Besvaret June 14, 2008 Hvorfor siger du det???? Men man undrer sig jo kraftigt over den overrepræsentation af folk med anden etnisk oprindelse i de kriminelle statistikker...... Jeg har fundet en der er rigtig dum. Det er en person der skriver dette på sit firmas hjemmeside "Lige præcis derfor får du din hjemmeside gratis leveret inkl support, redelegering hos DK-hostmaster, opsætning, opdateringer, design OG hosting med fri trafik!!!. Altså INGEN skjulte omkostninger for dig som kunde...... Alt dette for kun kr. 595dkk ex moms pr. måned ved 24 mdrs serviceaftale for CMS "Business". " Her er linket til dumheden: http://www.airolan.dk/index.asp?DocumentID=613 Dumheden udstilles næsten lige så godt med denne udtalelse: Et par hurtige eksempler…. Hvorfor skal vi der GERNE vil medtage cyklen i toget, betale for vores cykel, når barnevogne er fritaget???? Her er linket til udtalelsen: http://blog.andersfogh.dk/2007/06/22/eu-topmoede/ Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Buddha 10 Anmeld indhold Besvaret June 15, 2008 Tak for reklamen....:) Men kan du ikke oplyse mig om, hvori dumheden består???? Jeg har fundet en der er rigtig dum. Det er en person der skriver dette på sit firmas hjemmeside "Lige præcis derfor får du din hjemmeside gratis leveret inkl support, redelegering hos DK-hostmaster, opsætning, opdateringer, design OG hosting med fri trafik!!!. Altså INGEN skjulte omkostninger for dig som kunde...... Alt dette for kun kr. 595dkk ex moms pr. måned ved 24 mdrs serviceaftale for CMS "Business". " Her er linket til dumheden: http://www.airolan.dk/index.asp?DocumentID=613 Dumheden udstilles næsten lige så godt med denne udtalelse: Et par hurtige eksempler…. Hvorfor skal vi der GERNE vil medtage cyklen i toget, betale for vores cykel, når barnevogne er fritaget???? Her er linket til udtalelsen: http://blog.andersfogh.dk/2007/06/22/eu-topmoede/ Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MC Manden 10 Anmeld indhold Besvaret June 15, 2008 "Lige præcis derfor får du din hjemmeside gratis leveret inkl support, redelegering hos DK-hostmaster, opsætning, opdateringer, design OG hosting med fri trafik!!!. Altså INGEN skjulte omkostninger for dig som kunde...... Alt dette for kun kr. 595dkk ex moms pr. måned ved 24 mdrs serviceaftale for CMS "Business". " Tja .... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Buddha 10 Anmeld indhold Besvaret June 15, 2008 Nu er det så ikke produktet men serviceaftalen der koster Palle.....;) Så tjaaa....... Tja .... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MC Manden 10 Anmeld indhold Besvaret June 15, 2008 Nu er det så ikke produktet men serviceaftalen der koster Palle.....;) Så tjaaa....... OK ... Så vil jeg gerne ha' en website, inkl. support.... men, ingen serviceaftale :D Det kan godt være jeg ikke kan gennemskue det, men... Jeg troede websiden, support og andet godt, var en del af aftalen ? Hvis det er tilfældet, så koster det jo også noget ? Altså, intet gratis produkt med mindre du betaler for hele pakken. Jamen, så tror jeg da også jeg vil levere gratis biler... FÅ EN GRATIS BIL .... HELT GRATIS..... DU SKAL BARE KØBE EN SERVICEAFTALE TIL 500.000KR, SÅ ER BILEN GRATIS... Yeah rigth... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nils 10 Anmeld indhold Besvaret June 15, 2008 Hvad har ildspåsættelser i Rosengård at gøre med "intelligens vs. tro"? Tilsyneladende er der jo et vist sammenfald mellem tumpet religion og tumpet opførsel. Tag bare OIC, Organisation of the Islamic Conference, som har 56 medlemslande - de kunne ligeså godt kalde sig International Sammenslutning af Møglande. Mange af deres ledere virker som om de også kunne have problemer med at forstå, hvad meningen er med en brandbil. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Paul 26 Anmeld indhold Besvaret June 15, 2008 Nils, Jeg forstår godt at man gerne vil debattere noget andet end tråden lægger op til. Hvorfor så ikke oprette en nye tråd? Det er interessant som nogle her på debatten sætter lighedstegn mellem tro, religion og Islam. Tro er universelt, religioner findes der mange af, og hvis folk ønsker at diskutere Islam kan de vel bare skrive det. Denne tråds oplæg (en artikel i Ekstra Bladet) handler om forholdet mellem intelligens og tro ~ ikke nogen specifik religion blev nævnt. Alligevel skal tråden kapres i den sædvanlige retning med "debat" på sladderkællinge-niveau. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nils 10 Anmeld indhold Besvaret June 15, 2008 Nils, Jeg forstår godt at man gerne vil debattere noget andet end tråden lægger op til. Hvorfor så ikke oprette en nye tråd? Det er interessant som nogle her på debatten sætter lighedstegn mellem tro, religion og Islam. Tro er universelt, religioner findes der mange af, og hvis folk ønsker at diskutere Islam kan de vel bare skrive det. Denne tråds oplæg (en artikel i Ekstra Bladet) handler om forholdet mellem intelligens og tro ~ ikke nogen specifik religion blev nævnt. Alligevel skal tråden kapres i den sædvanlige retning med "debat" på sladderkællinge-niveau. Der er ikke ret langt ned til metasnakken og skældsordene i dig, var? :D Du burde jo selv lave en ny tråd, du kunne kalde: Sammenhængen mellem dumhed og religion, dog ikke islam. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Paul 26 Anmeld indhold Besvaret June 15, 2008 Der er ikke ret langt ned til metasnakken og skældsordene i dig' date=' var?[/quote'] Metasnak var vidst det man før i tiden kaldte debat, og det er der ikke meget tilbage af hér når ganske bestemte emner kommer op. Skal der snakkes for at kunne læse sine egne velsmagte ord, så skal du da være velkommen til at fortsætte. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nils 10 Anmeld indhold Besvaret June 15, 2008 Metasnak var vidst det man før i tiden kaldte debat' date=' og det er der ikke meget tilbage af hér når ganske bestemte emner kommer op. Skal der snakkes for at kunne læse sine egne velsmagte ord, så skal du da være velkommen til at fortsætte.[/quote'] Med meta mener jeg snak om snakken i stedet for om emnet. Det er det, du beskæftiger dig med i stedet for egentlige bidrag til debatten. Folk er efter din mening OT og siger forkerte ting i bestemte sammenhænge eller evt. bestemte ting i forkerte sammenhænge. Du kalder dem sladrekællinger, hvad det så skal betyde. Slubbert måske, eller finke. Der er ikke så mange kulhydrater i den form for "argumenter". Emnet er sammenhængen mellem dumhed og religion, som er fremkommet via noget junkscience i et formiddagsblad. Hvis man skal diskutere det uden at komme ind på islam, skal man da virkelig være... yderst omhyggelig. :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MC Manden 10 Anmeld indhold Besvaret June 15, 2008 Nils, han har jo lidt ret. Artiklen handler om at troende har en lavere IQ end ateister..... Og, straks bliver det drejet hen imod troende islamister og ballade der bliver begået i Rosengården og lign. Det har intet med artiklen at gøre. Troende jøder, protestanter, hindu'er, buddister og andet... Har en lavere IQ end ateister.... (iflg. forfatteren af artiklen)... det har sgu da INTET at gøre med muslimer der laver ballade, men alligevel drejes indlæggene i den retning. Det er da meningsløst og har kun til formål at bekræfte alle fordomme.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites