Jump to content
Thyper

Har jeg behov for svensk ID ?

Recommended Posts

Jeg har fået oprettet svensk konto uden probs med dansk pas og bogføringsbevis. Er der andre situationer hvor man kan få brug for svensk ID (hvor dansk pas ikke kan bruges) ? Hvad med at hente pakker på posthuset ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg har fået oprettet svensk konto uden probs med dansk pas og bogføringsbevis. Er der andre situationer hvor man kan få brug for svensk ID (hvor dansk pas ikke kan bruges) ? Hvad med at hente pakker på posthuset ?
Afhentning af pakker kræver id, jeps. Nogle steder er de ok med dansk pas eller kørekort - men størstedelen vil foretrække et svensk ID eller kørekort, da det er noget de kender. Billede og cpr-nr. i ååmmdd-xxxx-format gør alting meget lettere herovre. Hvis du spørger mig...så få det lavet, hvis ikke du påtænker at ombytte dit danske kørekort til svensk (hvis du da har et sådant). Just my 0.25€ cent :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det koster trods alt 600 + 120 kr at få ombyttet kørekort
Ja, men så er du også ude af den danske klippekortsordning - og så kan det vise sig at være en god investering :D Du er så til gengæld blevet "svensker" hvad angår svenske kørekortsregler

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

hmmm.... da jeg blev kunde i nordea sverige fik jeg visa kort, + idkort. Har aldrig fået lønnen ind på den konto. Konen fik idkort og først visa kort efter hun fik lønne ind på kontoen. ID er åbenbart ikke så svært at få, mener det kostede nogle få 100kr. Dog har jeg hørt at det skulle være sværrer at få et idkort nu, eller måske er det kun for folk udenfor EU Noget med at en anden med Svensk ID skulle kunne sige god for en, selvom man kunne fremvise at man bor i sverige, og kørekort osv osv. Men kun et rygte ved ikke om det passer........

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er vist lige så mange erfaringer med det svenske ID kort, som der er brugere herinde:D (brug sögefunktionen og du vil finde meget underholdende/frustrerende läsning). Pröv dog hos din bank og se hvad der sker:)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Der er vist lige så mange erfaringer med det svenske ID kort' date=' som der er brugere herinde:D (brug sögefunktionen og du vil finde meget underholdende/frustrerende läsning). Pröv dog hos din bank og se hvad der sker:)[/quote'] Hej Vi gik bare ind i en tilfældig bank og bestilte et id kort pris 250 sv kr

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hej Vi gik bare ind i en tilfældig bank og bestilte et id kort pris 250 sv kr
:confused: Det kan jeg så til gengæld slet ikke forstå overhovedet kan lade sig gøre... Lyder mærkværdigt. Ikke at jeg ikke tror på dig, men det lyder søreme underligt i forhold til hvordan andre kan kæmpe en kamp med at få et ID kort fra en bank de har deres boliglån hos. Nå, men som Sanne skriver - diskussionen om ID kortet har været lang herinde. Personligt har jeg været glad for at have mit. Jeg ved ikke om det gælder når man bor i "yderpunkterne" i Sverige (jeg bor i Trelleborg). Men her har jeg ofte været ude for at de beder mig om ID. Det være sig tøjbutikker hvor jeg bruger dansk visa, hos On-Off, ved pakke- og brevafhentning etc. Så jo- jeg vil anbefale dig at få dig et... det gør nogle gange livet lidt enklere i Sverige vil jeg mene... Smil, Winnie

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites