Marraffay 10 Anmeld indhold Skrevet June 11, 2008 Hej alle Ja, jeg er nok ikke den eneste der døjer med alskens kryb og kravl på forskærm og forrude hvergang man kører den ene og den anden vej over broen. Så var det jeg tænkte, om ikke der var nogen der havde nogen gode erfaringer med at holde disse krabater ude i det fri istedet for på ens køler? Jeg har selv lagt mærke til at ved bestemte hastigheder er det som om at de lidt tungere insekter flyver over bilen pga turbulens fra bilens front. Men hvis man kører lidt hurtigere end de tilladte ca. 100km/t er det som om at insekterne ikke når at blive løftet op over bilen. Er dette bare noget jeg bilder mig ind eller er der mon hold i teorien? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Buddha 10 Anmeld indhold Besvaret June 11, 2008 Det er der nok noget om..... Jeg har ingen formel jeg kan bevise det med..... Men det er klart også min egen erfaring.... Jeg får næsten ingen insekter på Starlet'en, men til gengæld 1.000.000.000 på ML55'eren..... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Marraffay 10 Anmeld indhold Besvaret June 11, 2008 Hvis du kører 100 i begge, fortæller du mig så at insekterne foretrækker at dø på en værdig måde på ML55'eren? :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Buddha 10 Anmeld indhold Besvaret June 12, 2008 Nej jeg indikerer bare at jeg kører hurtigere i ML55'eren end i Starlet'en...:D Hvis du kører 100 i begge' date=' fortæller du mig så at insekterne foretrækker at dø på en værdig måde på ML55'eren? :)[/quote'] Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Toft 0 Anmeld indhold Besvaret June 12, 2008 Ring til Mythbusters, det må være en sag for Adam og Jamie at undersøge Altså, uanset hvilken af bilerne jeg kører over broen i, og ved hvilken hastighed (100+ km/t), så er der bare ikke plads til flere insekter på fronten af bilen - kæft hvor er jeg træt af de fucking lorte insekter E65 til Skurup ved midnatstid er også en sygelig oplevelse Måske en starlet bare ikke er en værdig martyr død Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Buddha 10 Anmeld indhold Besvaret June 12, 2008 Du har sgu nok ret.... Kører sjældent over 90-100 km/t i den lille bil..... Hvor hastigheden af og til sniger dig lidt over det tilladte i nogen af de andre biler.....:D Men hellere splattes af en Audi eller Mercedes end en Starlet.....Selv som myg, må man jo ha' lidt stolthed i livet.....Måske en starlet bare ikke er en værdig martyr død Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larsk 14 Anmeld indhold Besvaret June 12, 2008 Altså, uanset hvilken af bilerne jeg kører over broen i, og ved hvilken hastighed (100+ km/t), så er der bare ikke plads til flere insekter på fronten af bilen Jeg synes der er markant forskel på mængden af splat på forruderne af vores biler. Måske kører jeg liiiidt stærkere, men aerodynamikken på fruens SLK'en synes klart bedre til at afvise insekterne. Frontspoilere og frontnummerplader virker lige indsmurte, men forruden på min Impreza er en konstant rædsel i insektlig. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret June 12, 2008 Frontspoilere og frontnummerplader virker lige indsmurte' date=' men forruden på min Impreza er en konstant rædsel i insektlig.[/quote'] Tror du ikke det er de japanske insekter, som begår harakiri på din Impreza, mens de skriger Bonzaaaiiii Men ja, de er drøn irriterende de insekter! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Marraffay 10 Anmeld indhold Besvaret June 12, 2008 ...Men stadig ingen der har lagt mærke til at der splatter færre insekter ved en bestemt hastighed? Er der nogen steder og tidspunkter hvor der er garanti for splat? Så kunne man prøve at køre den rute ved 90/100/110/120 i timen og se om det gjorde nogen forskel. Men som larsk siger, så afhænger det nok også lidt af bilens aerodynamik. Jo lavere og jo længere front går jeg ud fra er bedre så? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Buddha 10 Anmeld indhold Besvaret June 12, 2008 Peberholm når duggen falder er et sikkert hit......For millioner af myg.....:D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Toft 0 Anmeld indhold Besvaret June 12, 2008 ...Men stadig ingen der har lagt mærke til at der splatter færre insekter ved en bestemt hastighed? Nej ikke på broen, forudsat at koncentrationen af insekter pr m3 er den samme - men hvordan skal man måle det Måske DR/TV2 burde indføre "dagens insekttal" ifm vejrudsigten, når nu de alligevel dagligt oplyser om "dagens pollental" Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larsk 14 Anmeld indhold Besvaret June 12, 2008 Nej ikke på broen, forudsat at koncentrationen af insekter pr m3 er den samme - men hvordan skal man måle det Måske DR/TV2 burde indføre "dagens insekttal" ifm vejrudsigten, når nu de alligevel dagligt oplyser om "dagens pollental" Jeg tror stadig at aerodynamik (som sikkert er hastighedsafhængig på mange biler) betyder mest for hvor mange insekter der bliver 'hængende' Ved meget lave hastigheder 30-40 km/t har jeg indtrykket af, at selv min kørende havelåge afviser insekter.;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Toft 0 Anmeld indhold Besvaret June 12, 2008 Ved meget lave hastigheder 30-40 km/t har jeg indtrykket af' date=' at selv min kørende havelåge afviser insekter.;)[/quote']Ja alt er jo relativt, og der kommer heller ikke rigtig nye insekter på min bil når den holder parkeret. Men den er så heller aldrig parkeret på broen, ligesom din havelåge næppe kører 30-40 km/t over broen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret June 12, 2008 Tror du ikke det er de japanske insekter' date=' som begår harakiri på din Impreza, mens de skriger Bonzaaaiiii [/quote']Lettere OT, Credde...men: Banzai: http://en.wikipedia.org/wiki/Banzai_charge Bonzai (Bonsai): http://en.wikipedia.org/wiki/Bonsai Meningen var dog intakt i dit indlæg - og lad os hermed døbe Peberholm om til Pearl Harbor II, eftersom det jo er et SYGELIGT antal af de små sataner der fouragerer dér - og derfor bliver en del af vores køretøj Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Buddha 10 Anmeld indhold Besvaret June 12, 2008 Myg og træer er jo ét fedt..... Og der skal satme køres igennem for at de bliver èt med bilen.... Lettere OT, Credde...men: Banzai: http://en.wikipedia.org/wiki/Banzai_charge Bonzai (Bonsai): http://en.wikipedia.org/wiki/Bonsai Meningen var dog intakt i dit indlæg - og lad os hermed døbe Peberholm om til Pearl Harbor II, eftersom det jo er et SYGELIGT antal af de små sataner der fouragerer dér - og derfor bliver en del af vores køretøj Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Marraffay 10 Anmeld indhold Besvaret June 12, 2008 Peberholm når duggen falder er et sikkert hit......For millioner af myg.....:D Det må jeg prøve en dag så... Er dog på arbejde på det tidspunkt. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Buddha 10 Anmeld indhold Besvaret June 12, 2008 Lige omkring kl 22 på nuværende tidspunkt....Dog skal det ikke blæse så meget som nu!! Det må jeg prøve en dag så... Er dog på arbejde på det tidspunkt. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MRoderick 10 Anmeld indhold Besvaret June 17, 2008 Hvis man hører til dem der syntes det er sjovt at pusle med sin bil, kan man jo søge i forummet om nano ting, og finde folks erfaringer med at smøre sine biler ind i den slags. Jeg fik købt et eller andet nano halløj i UK, som måske ikke holdt lige så lang tid som jeg havde forventet, men det gjorde det noget nemmere at få vasket insekterne af bilen, vand af forruden og alt muligt. Dog må jeg erkende at jeg ikke er den store bilpusler, så det står på en hylde hos min mekaniker, og jeg smører det på når jeg alligevel kigger derud. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret June 18, 2008 Jeg fik købt et eller andet nano halløj i UK, som måske ikke holdt lige så lang tid som jeg havde forventet, men det gjorde det noget nemmere at få vasket insekterne af bilen, vand af forruden og alt muligt. Dog må jeg erkende at jeg ikke er den store bilpusler, så det står på en hylde hos min mekaniker, og jeg smører det på når jeg alligevel kigger derud.Holdbarheden ligger jo også i "hærdningen" af behandlingen. De produkter jeg har haft fingre i, skulle gerne stå og sætte sig i mindst 8-12 timer, uden påvirkning af diverse vind, vejr og mågeklatter. Hvis du laver en hurtig behandling på en times tid e.l., og bilen hurtigt er ude at køre igen - så oplever du ofte at behandlingen ikke holder. Just a tip :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MC Manden 10 Anmeld indhold Besvaret June 18, 2008 I kan være glade for at I ikke kører motorcykel .... :D Hvis man så liiiiiige glemmer at slå visiret ned, så kan i næsten selv regne ud hvad der sker Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret June 18, 2008 I kan være glade for at I ikke kører motorcykel .... :D Hvis man så liiiiiige glemmer at slå visiret ned, så kan i næsten selv regne ud hvad der sker Ja så behøver du ikke spise aftensmad Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MRoderick 10 Anmeld indhold Besvaret June 18, 2008 Holdbarheden ligger jo også i "hærdningen" af behandlingen. De produkter jeg har haft fingre i, skulle gerne stå og sætte sig i mindst 8-12 timer, uden påvirkning af diverse vind, vejr og mågeklatter. Hvis du laver en hurtig behandling på en times tid e.l., og bilen hurtigt er ude at køre igen - så oplever du ofte at behandlingen ikke holder. Just a tip :) Jeps, den forstår jeg godt, men jeg har ikke nogen garage, og gider ikke lige overnatte hos min mekaniker i Tune, så jeg må nøjes med det jeg kan få :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret June 18, 2008 I kan være glade for at I ikke kører motorcykel .... :D Hvis man så liiiiiige glemmer at slå visiret ned' date=' så kan i næsten selv regne ud hvad der sker [/quote']Which reminds me of... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Buddha 10 Anmeld indhold Besvaret June 18, 2008 Jeg undrede mig også over det skaft der stak ud af Palles hjelm forleden..... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites