Jump to content
SusanneKristensen

At leje hus

Recommended Posts

Hvad har alle i andre gjort??? Når vi kikker lidt på lejeboliger står der tit at de kræves kredit godkendelse men det kan de jo ikke når man er dansker eller hvordan er det?? Vi vil gerne købe hus men det er lidt nemmere at leje først og se forskellige områder af og finde et godt hus før man køber. Hvordan har i klaret disse kredit værdigheds krav/oplysninger?? Susanne

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hvad har alle i andre gjort??? Når vi kikker lidt på lejeboliger står der tit at de kræves kredit godkendelse men det kan de jo ikke når man er dansker eller hvordan er det?? Vi vil gerne købe hus men det er lidt nemmere at leje først og se forskellige områder af og finde et godt hus før man køber. Hvordan har i klaret disse kredit værdigheds krav/oplysninger?? Susanne
Bliv evt. kreditgodkendt i din danske bank, så er det typisk nok for den svenske samarbejdspartner til også at sige god for dig. Lettest er det nok at bruge Danske Bank/Skaane Provinsbank og Nordea DK/Nordea S, da de er den samme koncern på begge sider af åen. Eller så prøv at søg lidt her i forum'et der er skrevet rigtig meget om dette emne.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det der menes med kreditgodkendelse, er, at man ikke må stå i de svenske registre over dårlige betalere. Da en eventuel udlejer ikke kan checke jer, kunne i bede jeres bankrådgiver om at skrive et brev, hvor der står i betaler jeres regninger til tiden, og i øvrigt er ordentlige mennekser.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Susanne. Så dit indlæg. Jeg har et hus som jeg vil leje ud, da jeg skal til Østen i længere tid. Huset er møbleret, ligger i Skurup - 30 km fra broen med udsigt over åbne marker. Huset er 110 kvm og består af soveværelse, værelse, stort køkken med alt, stor stue med udsigt. Badeværelset er ikke så stort, men har alt incl vaskemask og tørretumbler. Her er brændeovn, EL og varmeveksler. 1000 kvm have med drivhus. Jeg har 2 katte som jeg meget gerne vil have skal blive her (udekatte, har egen kattelem). Huslejen vil være på bare 4000 dkr pr måned + forbrug - hvis kattene kan indgå. Er dette noget for dig/jer Hilsner fra Ulla

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites