Guest Mogens Anmeld indhold Skrevet June 8, 2008 En svensk brugtvognshandler www.haggenas-auto.se nævnte, at hans danske kunder typisk havde bilen i 4 mdr., hvorefter der skulle handles igen. Dét synes jeg lyder dyrt, hvorfor jeg godt kunne tænke mig at vide, om der er hold i tesen. Så hvor længe tror du, at du har din bil, før du handler igen? Meget spændende forretning hvor Zlatan køber sine biler. De har en Mini Works stående - som cab !!! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
CAC 10 Anmeld indhold Besvaret June 8, 2008 Sælgere siger sgu så meget... Jeg planlægger at beholde min bil i 2-3 år Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
mrode 10 Anmeld indhold Besvaret June 8, 2008 Jeg har haft min i lidt over 2 år og beholder den nok et års tid endnu. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kim H 10 Anmeld indhold Besvaret June 8, 2008 Tjahhh - statistik ... Jeg har boet i Sverige i 4 1/2 år. Er i gang med min 10. bil ... Men de holder altså længere end 4 måneder ;) Herovre behøver man jo ikke at nøjes med een bil :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret June 9, 2008 Har boet her i 2,5 år - er på min 3. bil :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret June 9, 2008 BMW'en har vi haft siden dec 2005 og planlægger at køre den helt i bund, så at sige. Rover'en har vi haft siden 2003 (tror jeg). Den ER kørt helt i bund. :D Køber en (fabriks)ny bil i den billige ende (sub 200k) næste år (muligvis bliver det den kommende Fiesta ST). Regner med at beholde den i hvert fald i 4-5 år. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Basse 10 Anmeld indhold Besvaret June 9, 2008 Regner med at have mine biler i 1½-2 år ca. så blir jeg træt af dem, og vil prøve noget andet hehe. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MC Manden 10 Anmeld indhold Besvaret June 9, 2008 5 år .... 6 biler, 8 motorcykler Men, de holder jo i længere tid end 4 måneder, man kan vel godt ha' mere end een ad gangen ? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
APGraph 10 Anmeld indhold Besvaret June 9, 2008 Beholder nok en bil en 1-2 år max Mvh A Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Buddha 10 Anmeld indhold Besvaret June 9, 2008 De biler jeg har nu, er biler jeg ikke kan finde en ordentlig afløser for....:) Så dem hænger jeg fast ved et stykke tid endnu! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
biz 2 Anmeld indhold Besvaret June 9, 2008 Jeg beholder min til den skal aflives! ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Carwash 10 Anmeld indhold Besvaret June 9, 2008 Jeg Har Mine Minimum 1år. Skal Snart Skifte Ud. Det Næste Bliver Nok Audi Familien. Boet I Se Snart 1½år 2 Biler Og En Mc Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Juff 10 Anmeld indhold Besvaret June 9, 2008 Prøver at betale den af på en 4 - 5 år, så den kan gå til udbetaling på en ny igen igen :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lollikken 10 Anmeld indhold Besvaret June 9, 2008 Af ren nysgerrighed så har jeg et par spørgsmål til jer som køber biler ofte (en eller flere om året). Drejer det sig om fabriksnye biler hver gang? Beholder I de gamle biler, og hvis ikke, hvor stort et tab forventer (eller har) I per bil? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Buddha 10 Anmeld indhold Besvaret June 9, 2008 Find en tilsvarende bil på bytbil.com og træk 50.000 fra.... Det er som regel den forhandleravance der gives.... Udover det, så skal de også tjene på den nye bil, så den bliver typisk købt til en pris der er 30.000 for høj....Altså skal du reelt ud og finansiere ca 80.000 hver gang du handler en bil.... Dette er dog kun i grove træk.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
APGraph 10 Anmeld indhold Besvaret June 9, 2008 Køb biler der er ældre end 2 år, så har den lidt det største tab. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lollikken 10 Anmeld indhold Besvaret June 9, 2008 Køb biler der er ældre end 2 år' date=' så har den lidt det største tab.[/quote'] Og hvor meget drejer det sig om i Sverige? Procent / Eksempel, samt hvor meget efter de første 2 år? Sidenote til mine spørgsmål Personligt har jeg spenderet 15.000 DKK på en dansk indregistreret bil fra '86 i en årrække på 6 år og beløbet inkluderer indkøb, vedligeholdelse og klargøring til 3 syn som den er gået igennem (mere eller mindre uden anmærkninger). Derfor er jeg nysgerrig for hvad min næste bil skal være såfremt jeg bor i Sverige når jeg kommer på arbejdsmarkedet. Lige nu kigger jeg blot på 10 år gamle svensk indregistreret Volvo og Saab som er billige, har nok motorkraft (måske ikke den vilde acceleration) og nok også er forholdsvis billige at reparere (selv). Så baseret på jeres erfaringer vil jeg gøre op med mig selv om det kan betale sig at få noget fedt kontra at have en bil og bruge pengene på noget bedre :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret June 9, 2008 Af ren nysgerrighed så har jeg et par spørgsmål til jer som køber biler ofte (en eller flere om året). Drejer det sig om fabriksnye biler hver gang? Beholder I de gamle biler, og hvis ikke, hvor stort et tab forventer (eller har) I per bil? Jeg køber altid brugte biler, da en anden har ædt det største tab :D Har ingen forventninger til tab, ser mere på det som at det er noget jeg vil og så koster det nogle penge som bare må tjenes hjem :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lollikken 10 Anmeld indhold Besvaret June 9, 2008 Jeg køber altid brugte biler, da en anden har ædt det største tab :D Har ingen forventninger til tab, ser mere på det som at det er noget jeg vil og så koster det nogle penge som bare må tjenes hjem :) Helt enig, men vi prioriterer jo alle forskelligt =) Jeg vil hellere spare op til et indskud eller en jordomrejse, kontra at kunne accelererer helt vildt hurtigt op til de 70 og 90 km i timen som vi må køre herovre på landevejene og i tunnellen ;) Hvis bilerne herovre derimod holder prisen meget godt efter de første par år, så var det jo værd at overveje. De fleste biler kan jo køre stærkt nu om dage, så det vil mest være for sikkerhed, komfort og førnævnte acceleration (som i den grad tiltaler mit indre barn). Men for at komme tilbage til spørgsmålet: Hvor længe har I haft jeres respektive biler og da I solgte dem hvor meget var de faldet i værdi? Alder ved køb og salg samt andre relevante informationer vil også være værdsat :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Peter H. 10 Anmeld indhold Besvaret June 9, 2008 De biler jeg har nu, er biler jeg ikke kan finde en ordentlig afløser for....:) Så dem hænger jeg fast ved et stykke tid endnu! Ja din Toyota er sku en fin bil :):) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Buddha 10 Anmeld indhold Besvaret June 9, 2008 Ja......det kan man ikke tage fra den....:D Ja din Toyota er sku en fin bil :):) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret June 9, 2008 Men for at komme tilbage til spørgsmålet: Hvor længe har I haft jeres respektive biler og da I solgte dem hvor meget var de faldet i værdi? Alder ved køb og salg samt andre relevante informationer vil også være værdsat :) Min MB S 500 årgang '00 købte jeg for 270k SEK og solgte den efter knap 1 år for 190k SEK... Min Impreza årgang '02 købte jeg for 240k SEK og solgte efter knap 1 år for 160k SEK... A8'eren er ikke røget endnu, så hvad den kommer til at stå mig i når den ryger vil tiden vise :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret June 9, 2008 Hvor længe... Tja.. Det er vel både noget med km og tid? Siden vi flyttede herop: 2002 BMW 530dA touring (brugt 138.000 km) - 1 år og 10 mdr / 123.745 km. 1999 Peugeot 406 Coupé V6 aut. (brugt 110.000 km) - 1 år og 6 mdr / 30.000 km. 2006 Skoda Octavia 2.0 TDI (ny) - Indtil videre 1 år og 8 mdr / 94.000 km - den er til salg om "et øjeblik". 2007 Peugeot 207CC 1,6t (ny) - 6 mdr / 11.000 km. Så indtil videre er trenden her mellem 1,5 og 2 år... Edit: Indtil videre tegner alt på at BMW'en har været billigst hvis man ser på pris pr km. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MMK 10 Anmeld indhold Besvaret June 9, 2008 Ja vi købte en Seat leon tdi for 5 1/2 år siden fra ny.(da vi flyttede herover) Den siger stadig som en kutter men den kører stadig uden fejl såå den ryger sku ikke før den dør eller skaber problemer... Vores Toyota Sportsvan i købt brugt i dk er nogle måneder ældre den beholder vi nok også længe endnu... Så vi falder helt uden for... lidt små kedelige biler som vi beholder længe... Måske fordi konen er jyde og jeg kan hader at bruge penge:) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
2EThADoN 10 Anmeld indhold Besvaret June 9, 2008 En svensk brugtvognshandler www.haggenas-auto.se nævnte ... Meget spændende forretning hvor Zlatan køber sine biler. De har en Mini Works stående - som cab !!! Snakker lidt med en fyr der har boet herovre 5-6 år - han har købt de fleste af sine biler hos Häggenäs. Kun positiv omtale - blandt andet omkring serviceaftaler og generel hjælpsomhed. Ejerne af forhandleren kører vist også selv noget halv-pro race, så de har ret meget ekspertise på området omkring 'sjove' biler. Jeg havde selv lidt kontakt til dem omkring en bil og de virkede meget imødekommende og yderst kompetente. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites