Resser 10 Anmeld indhold Skrevet June 7, 2008 Hejsa, ville høre om der er nogle der ved om 'beholder' sit svenske cpr-nummer ved midlertidig fraflyttelse fra Sverige? Jeg skal af forskellige grunde have dansk folkeregisteradresse i Danmark de næste tre måneder, men beholder lejligheden i Sverige. Når man igen tager folkeregisteradresse i DK mister man jo sit svenske cpr nummer - men er det så det samme nummer jeg får igen når jeg om tre måneder tilmelder mig min svenske adresse igen??? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miriam 10 Anmeld indhold Besvaret June 7, 2008 Hejsa, ville høre om der er nogle der ved om 'beholder' sit svenske cpr-nummer ved midlertidig fraflyttelse fra Sverige? Jeg skal af forskellige grunde have dansk folkeregisteradresse i Danmark de næste tre måneder, men beholder lejligheden i Sverige. Når man igen tager folkeregisteradresse i DK mister man jo sit svenske cpr nummer - men er det så det samme nummer jeg får igen når jeg om tre måneder tilmelder mig min svenske adresse igen??? Ja, det er det sammen. Jeg flyttede første gang herover da jeg var 18 år, og igen for 5 år siden og fik det samme. Og den opmærksomme læser vil kunne regne ud af der er gået 1 år eller 2 i mellem :) måske endda lidt mere Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Resser 10 Anmeld indhold Besvaret June 7, 2008 Super - det gør trods alt det hele lidt nemmere. Og jeg behøver så ikke oplyse banken om mit lille 'udlandseventyr' tilbage til DK:-) Tak for hurtigt svar Miriam!! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret June 8, 2008 Super - det gør trods alt det hele lidt nemmere. Og jeg behøver så ikke oplyse banken om mit lille 'udlandseventyr' tilbage til DK:-) Tak for hurtigt svar Miriam!! Banken er vel i princippet ligeglad. Bare de ved hvor de skal sende posten til. Derimod vil Skat.dk gerne vide at du flytter tilbage til dk for at tage kørekort :th2: For der er jo lidt befordring osv der ændrer sig. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Skaanebo 10 Anmeld indhold Besvaret June 8, 2008 Hvis du kun planlægger at flytte til Danmark i 3 måneder, kan du få et problem med Folkbokföringen i Sverige, når du ønsker at vende tilbage. I Sverige skal man nemlig kun melde flytning, hvis man påtænker at flytte i mere end 6 måneder, og dermed risikerer du problemer med Folkbokföringen, hvis du efter 3 måneder i Danmark, ønsker at vende tilbage til Sverige - fx kan Folkbokföringen vurdere, at du aldrig skulle have været folkebogført som værende flyttet ud af Sverige og dermed annulere din flytning fra Sverige til Danmark, hvilket selvsagt kan give problemer med Skat og evt. kørekort erhvervet i din periode. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Resser 10 Anmeld indhold Besvaret June 8, 2008 Tak for gode svar... Jeg har ingen klip i mit kørekort og min bil skal snart skrottes, så kørekort behøver jeg ikke generhverve mig. Derimod har jeg fået fingrene i et kolonihavehus i Danmark og da haveforeningen kræver fremvist en bopælsattest i Danmark for at man kan eje den lille knaldhytte er jeg nødt til lige at svipse et smut til DK - altså på papiret!!!:) Mere er der såmænd ikke i det;) I øvrigt nogle der ved hvordan man kan få skrottet sin bil her i Sverige?? Og er der noget der hedder en skrotpræmie herovre?? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Menace 10 Anmeld indhold Besvaret June 8, 2008 jeg blev født herovre pga. mine forældre var på ferie... 29 år efter flyttede jeg tilbage og da jeg gik op for at få lavet cprnummer fik jeg det med det samme (da jeg jo havde haft det i lang tid...) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites