cocochild 10 Anmeld indhold Skrevet June 7, 2008 Jeg ville gerne vide om der er nogle af jer herinde, som er flyttet til Sverige, fordi (ikke at Sverige ikke er et skønt land :)) I er ramt af 24-års reglen, eller bare fordi I ikke kan bo i Danmark med jeres partner? ... og har det været godt eller skidt? Fortæl fortæl... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lasse 10 Anmeld indhold Besvaret June 7, 2008 Min kone er brasiliansk statsborger og en af grundene til at vi flyttede til Malmö var at reglerne for indvandring er meget bedre her. Hun bliver svensk statborger efter 5 år i Sverige, mod de 9-10 år det tager i DK + alle mulige krav til at stille økonomiske garantier og alt mulig andet. Vi søgte faktisk først i DK, hvor vi opflydte alle krav, men valgte frivilligt at springe fra i sidste øjeblik da garantien skulle laves, vi fandt ud af at Sverige var bedre. Det har vi ikke fortrudt et øjeblik. Da vi kom ned på skatteverket efter vores personnumre, sagde den søde dame, velkommen til Malmö, jeg er sikker på I kommer til at trives her. Migrationsverket var også rimelig let at danse med i Malmö, der var da kø, men vi fik en ordenlig rådgivning. Min kone havde opholds- og arbejdstilladelse efter 1,5 måned, hvilket dog efter sigende er hurtigere end gennemsnittet. Oplevelsen i DK var helt modsat. Udlændinge Service var et helvede, de behandler en som om man er igang med at begå en kriminalitet og ingen hjælp til at forstå de mange regler - what so ever. DK behandler virkelig indvandrer dårligt. (Det bliver ris til egen r.. i længden - vil jeg mene) Malmö er en fantastisk by at indvandre til, en stor del af befolkningen er indvandrere eller efterkommere til indvandrere - det skaber en helt anden integration og dynamik i befolkningen :th2: Kan kun anbefale at flytte til Malmö. HVis du vil vide mere kan du besøge ægteskab uden grænser Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites