Jump to content
Miss W

Priser hos tandlæger

Recommended Posts

Hej alle, Her har jeg altid fået at vide at det skulle være billigere at gå til tandlægen i Sverige. (Den kære Futz, har endog en underskrift pt. der siger at Anders Mattesen mener det samme ;) )... MEN... så er det jo at jeg har været til tandlæge for nylig i Trelleborg. (Jeg tænkte at det nok er det bedste at tage en lokal fremfor at holde ved min gamle på Frederiksberg). NUVEL... det viste sig så til min store, ekstemt store, overraskelse at jeg skulle betale hele 700,- skr for et eftersyn inkl. tandrensning (tandsten gone gone)... Normalt betaler jeg blot 280,- dkr for det samme i Danmark. (Og jeg er ikke medlem af "Danmark") :surprise: Mine tænder er supergode og fejler intet... Jeg fatter ikke prisforskellen. Det skal siges at jeg blot 2 uger i forvejen betalte 899,-skr for 4 røntgenbilleder og en vurdering af mine tænders tilstand, hvilket jeg sådan set godt kan godkende da det jo var første gang jeg var hos hende. Nu har jeg talt med et par piger fra byen og de siger alle at "surprise" - at gå til tandlægen er skam dyrt i Sverige... :confused: Én udtaler sågar at tandlæger tager røntgen hver gang man er hos dem... og at de bliver småsure hvis man siger at det ønsker man ikke... Hvordan er Jeres prismæssige erfaringer? Har jeg bare været helt vildt uheldig med mit valg af tandlæge (som jeg i øvrigt ellers synes rigtig godt om)... eller er det virkelig bare mig som har en ekstrem billig tandlæge i Danmark? Smil, Winnie

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Du har bare været uheldig med dit valg, tandlæger i sverige må selv bestemme deres priser. Og generelt så er de meget dyre på eftersyn, men skal du have lavet noget stort, så er de billigere end i sverige.. og hvad de svenske piger siger, kan du ikke rigtigt bruge til noget, de kender jo ikke til de danske priser. Gå til folktandvården, deres priser er bestemt af staten og de laver heller ikke noget der ikke skal laves, eller tager flere billeder for de får ikke mere i løn af den grund.. Alle andre tandlæger kan du betragte som akkord arbejdere, jo flere penge de får ud af folk, jo mere tjener de...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Mit sidste tandlæge besøg i DK pr april 2008 kostede mig DKK 280 (kontrol og tandrensning) Jeg har også hørt at hvis man skal have lavet noget 'stort' skal det være en tandlæge i Sverige - eller Polen (vil jeg ikke vælge :scared:) Alm. undersøgelse er efter hvad jeg har fået fortalt samme pris - men det ser det jo ikke ud til at være - så jeg beholder min DK tandlæge.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har tandläge inde midt i malmö og jeg betaler 500 kr for årligt eftersyn inkl röntgen. Da vi fik brug for tandläge efter vi var flyttet herover, ringede jeg til folktandvården og fik at vide på samtlige kliniker, at de har stop for nye patienter. Kun börn kan komme ind.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Mogens
NUVEL... det viste sig så til min store, ekstemt store, overraskelse at jeg skulle betale hele 700,- skr for et eftersyn inkl. tandrensning. Én udtaler sågar at tandlæger tager røntgen hver gang man er hos dem... Hvordan er Jeres prismæssige erfaringer?
Jep, vi giver det samme - inkl. røntgen hver gang. Det er ret dyrt, men vi får så refunderet noget via "Danmark". Større tandreprationer skulle imidlertid værre billigere i Sverige. OG som Nils skriver, er der nye regler på vej.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for de gode svar Jeg kan forstå det er helt normalt med priserne. Jeg er bare glad for at jeg ikke behøver gå til tandlæge mere end én gang om året ;) Og så lyder det jo godt med de nye regler. Selvom 300 skr hvert andet år ikke lyder af megen støtte!?! - så er det jo også værd at tage med. Takker for svarene og fortsat dejlig sommersøndag, :) Winnie

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg fik også en overraskelse første gang jeg gik til tandlæge i malmø. Valgte en klinik tæt på hvor jeg bor og oplevede et stresset tandlægehus med forvirring i receptionen osv. Samtidig havde tandlægen dårlig nok tid til mig og ud af de små 45 min. jeg var derinde fik jeg den hurtigste og dårligste tandrensning nogensinde på ca. 8 min. Resten af tiden går med at se min tandlæge rode med alt andet som ikke har med min behandling og gøre. Og så skal jeg selvfølgelig ha taget de obligatoriske røngtenbilleder. Næste dårlige oplevelse er så når de stikker mig regningen, ud over det hele koster 825 sek.(havde jo også hørt tandlæger i sverige var superbilligt), så var der et "ny-kunde-tillæg" på 500 sek. total 1325 sek. :eek: Fuck tænker jeg og doven som jeg er tager jeg til den samme tandlæge året efter, tænkte det nok havde været en dårlig dag på klinikken. Nu havde jeg jo også betalt 500 sek. ekstra og ville ha noget tilbage. Men nej, samme forvirring og dårlige behandling, kommer der aldrig mere. Tror Malmøs tandlæger tjener for mange penge på danskerne. Nu har jeg fundet en ny supersød og grundig tandlæge, godt nok i Ystad, men hvad, det jo kun én gang om året. Mht. prisen, så går man jo til tandlæge 2 gange om året i dk. altså total ca. 600 dkr. + meget dyrere røngtenbilleder også i DK. Så alt i alt er det vel ikke dyrere i SE?!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Så alt i alt er det vel ikke dyrere i SE?!
Hej JkMa, Min egen konklusion ligner din - nu hvor det værste "chok" har lagt sig ;) Jeg må nemlig sige at min nye svenske tandlæge er virkelig god og serviceminded for alle pengene. At tænke sig... nu har jeg brugt elektrisk tandbørste i mindst 10 år og aldrig tidligere har jeg haft en tandlæge som kunne finde på at fortælle mig hvordan jeg skulle børste mine tænder med en sådan. Tanken har aldrig tidligere strejfet mig at man måske kan børste for hårdt med en sådan. Og således er det lykkedes mig at blotte mine tandhalse via børstning betydeligt. Dette fortalte min nye, "dyre" ;), tandlæge mig så til min forfærdelse. Jeg kan ikke ændre på hvad er gjort - desværre, men i det mindste kan jeg nu være mere blid ved mit tandkød i fremtiden, takket være hende. Så nu synes jeg naturligvis at mine penge er givet godt ud. Men jeg fatter stadigvæk ikke hvordan en tandlæge som jeg normalt kom hos 2 gange om året, ikke kunne se (eller ikke gad se), det som den nye kunne se på mine tænder første gang jeg lagde mig i hendes tandlægestol... :confused: Winnie

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites