Jump to content
zabel

Opsætning af parabol

Recommended Posts

Har købt Canal Digital og skal opsætte parabol, men har ingen ide om hvorhen parabolen skal pege. Dvs. det har jeg, da det er Thor og 1 grad Vest, men hvor er det lige det er i forhold til gavlen, helt præcist. Er der en venlig sjæl der vil låne eller leje mig sin Sat finder og kompas? Jeg bor i byernes by OXIE, Malmø og skal helst se EM åbningkampen i HD. :cool: På forhånd tak. Mvh Zabel

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

1w thor er ca. stik syd. du skal ogsa vare opmarksom pa div forhindringer som traer og bygninger generalt sig man at hojde forskellen pa parabolen og div. forhindringer skal vare 1 til 3. dvs hanger parabolen fx i 2m hojde, og du har en bygning der er 15m hoj - 15-2=13 dvs 13x3 meter skal parabolen vak i forhold til bygningen der er lidt forskel pa paraboler, der er normalt en skala bag pa, den skal sta i noget i retning af 25-26 grader. og sa stort set stik syd. hvis din parabol har sogt kanaler ned, sa kan du finde cctv9 som er en gratis kinesisk kanal, og fin justere ud fra den, evt med en sat finder fordelen ved en gratis kanal, er at den hurtigere giver en ide om hvor godt signalet er idet den ikke skal sporge kortet forst om den ma vise et billede. Hvis du ikke pt har kanaler i boxen, kan man stille den i det billede der somregl viser signal styrke og kvalitet, dette billede har de fleste boxe. og juster ud fra det evt med sat finder. dog skal man vare opmarksom pa at en satfinder godt kan vise signal uden at det er det signal man vil fange. hvis den frekvens som boxen soger efter deles pa en anden sateliit. dvs det kan godt vare du far fuld signal og nar du soger pa boxen sa er det en anden satelit den har fundet haber det hjaelper.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Stik syd Super, tak for dine hints. Hvis nu jeg får fat i et kompas, er det så stik syd på kompasset, eller skal misvisningen regnes med? Og hvor stor er misvisningen? Jeg fandt denne rigtigt smarte side, men kort data for Oxie er simpelhen elendige på google maps (min vej er ikke engang på kortet!): http://www.dishpointer.com/

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er ikke raketvidenskab, på trods af hvad den flinke mand i parabolshoppen forsøgte at fortælle mig. Jeg gjorde noget i denne stil; Sattet den op midt på dagen, pegede efter solen Satte billede på fjernsynet og lod 'kvaliteten' guide mig til finjusteringen

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites